A Brazil légierő annyira nem akarja a KC-390-et.hogy idén februárba Alaszkába küldték ,az egyik KC--390-et tesztelni
,sőt brazil antarktiszi program (PROANTAR) alapvető eszköze lesz
,itt a brazil légierő weboldalán közölt cikk fordítása.
A KC-390 Millennium teszteket hajt végre Alaszka extrém hidegében.
A küldetés középpontjában az összes alrendszer integrációjának és a FAB új szállító repülőgépe robusztusságának ellenőrzése áll "ellenséges környezetben", rendkívül alacsony hőmérsékleti körülmények között.
A Brazil Légierő (FAB) és az Embraer február 8-án kezdte meg a KC-390 Millennium repülőgép extrém hideg tesztjeit, a Cold Soak-ot az Egyesült Államokban (USA). A küldetés középpontjában az összes alrendszer integrációjának és a FAB új szállító repülőgépének robusztusságának ellenőrzése áll ellenséges környezetben, rendkívül alacsony hőmérsékleti körülmények között.
A tevékenységet a Harci Repülőgép Program Koordinációs Bizottsága (COPAC) irányítja, és az Ipari Fejlesztési és Koordinációs Intézet (IFI) képviselői, a Repüléskutató és Tesztelő Intézet (IPEV) tesztmérnökei és az Embraer tagjai vesznek részt benne. A repülőgépes műveletet az Első Csapatszállító Csoport (1° GTT) - Zeus század legénysége támogatta.
Az alkatrészek környezeti minősítésétől eltérően a Cold Soak teszt célja a rendszer szempontjából annak vizsgálata, hogy a repülőgépre milyen hatással az ha a földön, jelentős időintervallumon keresztül rendkívül alacsony hőmérsékletnek van kitéve,ez egy olyan helyzet, amelyben a rendszerek meghibásodása olyan szervizelési eseményekhez vezethet, amelyek ahhoz vezetnek,hogy a repülőgép nem képes felszállni.
A tevékenység a KC-390-es február 8-án Jacksonville-be (FL) való megérkezésével kezdődött, ahol az Embraer és a FAB mérnökeiből, technikusaiból és a személyzet tagjaiból álló speciális csapat találkozott. Ugyanezen a napon a repülőgép felszállt,hogy Moses Lake-be (WA) repüljön, hogy a Fairbanksbe (AK) történő repülés első szakaszát teljesítse. Érdemes megjegyezni, hogy ez a szakasz 6 óra 28 percig tartott, ami a KC-390 leghosszabb, egy szakaszon végrehajtott üzemszerű repülési ideje, és ez magyarázza a repülőgép autonómiáját és hatótávolságát, amelyek alapvető tényezők a logisztikai légi szállítási feladat teljesítéséhez.
Fairbanksben a repülőgép hosszú időn keresztül a tesztekhez kedvező éghajlati körülményeknek volt kitéve, például -37,8°C-os negatív "csúcshőmérsékletnek -47,8°C-os hőérzet mellett. Az előírt idő letelte után a repülőgép üzemeltetési ellenőrzését végezték el, hogy meggyőződjenek a különböző rendszerek, például az avionika, az elektromos, a hidraulikus, a repülésirányító, az üzemanyag, a hajtóművek, a segédhajtómű (APU) és a radar megfelelő működéséről.
Carlos Vagner Ottone Veiga alezredes, a Zeus repülőszázad pilótája aki részt vesz a küldetésben, kiemelte a tesztek fontosságát. "A teszteredmények fontosak lesznek a repülőgép ilyen állapotban történő tanúsításának folytatásához, ami fontos lépés a brazil antarktiszi program (PROANTAR) közeljövőben esedékes KC-390-es missziói felé. Érdemes megemlíteni, hogy a század ezzel a repülőgéppel érte el a leghosszabb repülési rekordot Jacksonville és Moses Lake között, ami mutatja a KC-390-es hatalmas kapacitását" - magyarázta.
Emerson Gonçalves de Souza, a COPAC mérnök alezredese, a csapat tagja számára a Cold Soak teszt egy újabb lépés a repülőgép tanúsításában. "A teszt fontos mérföldkövet jelent a KC-390-es repülőgép fejlesztési és katonai tanúsítási folyamatában, amelynek célja annak biztosítása, hogy a légierő e fontos szereplője alacsony hőmérsékleti körülmények között is képes legyen hatékonyan működni, és megfeleljen a légierő által az alkalmazására vonatkozóan meghatározott követelményeknek" - mondta.
A rendkívüli hidegnek való kitettség miatt az ellenőrzések a vizsgálati csoport biztonsága és a kapott eredmények minősége érdekében ütemezetten és alaposan zajlottak. A hosszú tesztelési út lehetővé tette különböző adatok gyűjtését, amelyeket a repülőgép robusztusságának bizonyítására, valamint az értékelt rendszerek fejlesztésére használnak fel.
"Nagy öröm volt az Embraer mérnökökből és szerelőkből álló csapata számára, hogy láthatta az évekig tartó fejlesztés eredményét. A repülőgép nagyon jól működött, és a tesztek eredményei alapján növelni tudjuk a biztonságot és a hatékonyságot, amikor a KC-390 alacsony hőmérsékleten üzemel" - nyilatkozta Guilherme Moreschi Valente dos Santos, az Embraer mérnöke.
Fotók: Emerson alezredes/COPAC
A küldetés sikere alapvető lépés volt a KC-390 Millennium tanúsításának folytatásához, biztosítva a rendszer integrációt, a robusztusságot és a biztonságot a teljes működési területre vonatkozóan. Az is figyelemre méltó, hogy ezek a jellemzők hozzájárulnak a PROANTAR stratégiai küldetéseinek teljesítéséhez.