[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Érdekes, hogy itt senki nem mondja azt, hogy a hazai gyártás, a rendelés ára a hazai ipart támogatja, munkahelyeket tart fenn, adók formájában megtérül az államnak, és még az állam tulajdonos is a cégben, akkor miért nem több gépet rendelnek csökkentés helyett?
A KC 390 egy nemzetközi termék.
Az Embraert legfeljebb rendszer integrátornak és összeszerelőnek lehet hívni aki szervezi a gép marketingjét és eladását.
Minden rendelés legalább annyira támogatja a Portugál, Cseh, Argentin, USA, Eu.i ipart mint a Brazilt.
Minden egyes dollárból amit a Brazil állam a gép megvásárlására költ minimum 40-50 cent külföldi beszállítóknál landol.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A KC 390 egy nemzetközi termék.
Az Embraert legfeljebb rendszer integrátornak és összeszerelőnek lehet hívni aki szervezi a gép marketingjét és eladását.
Minden rendelés legalább annyira támogatja a Portugál, Cseh, Argentin, USA, Eu.i ipart mint a Brazilt.
Minden egyes dollárból amit a Brazil állam a gép megvásárlására költ minimum 40-50 cent külföldi beszállítóknál landol.
Tessék mondani, ha nem KC-t rendelnek, akkor annak a bizonyos dollárnak mekkora része landol Brazíliában? :oops: :rolleyes:
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Tessék mondani, ha nem KC-t rendelnek, akkor annak a bizonyos dollárnak mekkora része landol Brazíliában? :oops: :rolleyes:
Jóval több marad Brazíliában, ha nem eladhatatlan, a kutyának nem kellő méregdrága szállítógép fejlesztésére költenek dollármilliárdokat. Továbbfejleszthették volna az Embraer üzleti és kereskedelmi gépeit, de elkészíthették volna a 100 üléses regionális turbopropot, melyből ezres nagyságrendben exportálhatnak külföldre. /A turboprop hajtóműves gépek ugyanis 25-30%-kal kevesebbet zabálnak a jeteknél, tehát költséghatékonyabbak a rövid - regionális - útvonalakon./

A repülőgépgyártáson kívül persze vannak ott más üzletágak is, melyeket fejlesztve csökkenthetik a munkanélküliséget, ami szintén erősíti a brazil gazdaságot...!!!
 
  • Vicces
Reactions: megazez

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 491
3 931
113
elkészíthették volna a 100 üléses regionális turbopropot, melyből ezres nagyságrendben exportálhatnak külföldre. /A turboprop hajtóműves gépek ugyanis 25-30%-kal kevesebbet zabálnak a jeteknél, tehát költséghatékonyabbak a rövid - regionális - útvonalakon./

Érdekes ez a 100fős turboprop kérdés, bár itt kicsit OFFtopic.
Ha lenne rá - ahogy mondod - ezres nagyságrendű kereslet, akkor miért nem csinálta meg eddig a Bombardier vagy még inkább az ATR? Az Embraernek a 120-as óta nem volt turboprop utasgépe, azt meg 40 éve tervezték, ráadásul 1/3-ad méret. Persze meg tudnák csinálni Embraerék is, csak azzal a saját E2-jeiknek állítanának konkurenciát...
Egyébként a turboprop valóban kevesebbet fogyaszt távolságra vetítve, de nem minden a kerozinköltség. Számít pl. a sebesség is, mert egyrészt azért még mindig selling point a repidő, másrészt ha gyorsabb a gép, akkor napi több járatot tud lerepülni, nagyobb bevételt generálva.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Jóval több marad Brazíliában, ha nem eladhatatlan, a kutyának nem kellő méregdrága szállítógép fejlesztésére költenek dollármilliárdokat. Továbbfejleszthették volna az Embraer üzleti és kereskedelmi gépeit, de elkészíthették volna a 100 üléses regionális turbopropot, melyből ezres nagyságrendben exportálhatnak külföldre. /A turboprop hajtóműves gépek ugyanis 25-30%-kal kevesebbet zabálnak a jeteknél, tehát költséghatékonyabbak a rövid - regionális - útvonalakon./

A repülőgépgyártáson kívül persze vannak ott más üzletágak is, melyeket fejlesztve csökkenthetik a munkanélküliséget, ami szintén erősíti a brazil gazdaságot...!!!
Figyu, ma megint engedte a professzor úr, hogy megkapd a billenytűzetet? :rolleyes: Szerintem ne égesd magad! Maradj a smile-knál!
Milyen dollármilliárdos fejlesztésekről beszélsz.
A gép készen van. Aktívan használja a Brazil légierő.
Annyira szar, hogy az egyik indok pont a példányszám csökkentésére, hogy hatékonyabban és gazdaságosabban használható, mint az eddigi C-130.
Azt mondod, hogy ne költsenek fejlesztésekre (a KC esetén erre nincs is szükségük), majd ajánlasz nekik 2 területet is, ahol fejlesztésbe öletnéd a pénzüket.
Nekem is lenne számodra pár javaslatom.
De most csak a legenyhébbet tenném ide be: szedd be a gyógyszereket, mert a professzor úr nem véletlenül írta fel neked!
:cool:
Hja majd el is felejtettem:
Ne vegyenek véletlenül C-130-at? Mert abból olyan sok pénzük maradna....:D
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Érdekes ez a 100fős turboprop kérdés, bár itt kicsit OFFtopic.
Ha lenne rá - ahogy mondod - ezres nagyságrendű kereslet, akkor miért nem csinálta meg eddig a Bombardier vagy még inkább az ATR? Az Embraernek a 120-as óta nem volt turboprop utasgépe, azt meg 40 éve tervezték, ráadásul 1/3-ad méret. Persze meg tudnák csinálni Embraerék is, csak azzal a saját E2-jeiknek állítanának konkurenciát...
Egyébként a turboprop valóban kevesebbet fogyaszt távolságra vetítve, de nem minden a kerozinköltség. Számít pl. a sebesség is, mert egyrészt azért még mindig selling point a repidő, másrészt ha gyorsabb a gép, akkor napi több járatot tud lerepülni, nagyobb bevételt generálva.
A Bombardier minden pénzét a CSeries /ma A220/ fejlesztésébe ölte, majd - még a vírus előtt - visszavonult a vasúti járműgyártás területére.

Az ATR-nek meg sosem voltak milliárdjai, ehhez az anyacégeket /az Airbust és Leonardót/ kellett volna megkörnyékeznie, akik persze a saját fejlesztéseikkel voltak elfoglalva...

Rövid - regionális - távon a sebesség csak másodlagos. Ami 1 jettel 60 perc és 50 USD-be kerül, az 1 turboproppal 80 perc, de csak 35 USD. - Tessék választani...!!!
Az utasok már választottak, és mint látható, a turbopropok állják a versenyt...!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Tudom már volt téma, de nem emlékszek mi lett a tanulság, milyen vasat tudunk majd szállítani a géppel??

Most olvasom, hogy képes szállítani :
  • 3db HMMWV vagy
  • 1db LAV-25 páncélozott lövésszállító
  • 1 db UH-60 helikopter.

Mindez magyarul mit jelent?
  • Gidrán, NMS?
  • BTR / Boxer
  • H145M / H225M
??????
 
W

Wilson

Guest
Egy kis érdekesség:)

"A Super Tucanóhoz hasonlóan a Comaer (Légügyi Parancsnokság) szellemi tulajdonát képezi az Embraer által gyártott KC-390 katonai szállító repülőgép is "Az Aeronautics 3,1 százalékos jogdíjat kap az első 120 repülőgép harmadik félnek történő eladásából. Ez a százalékos arány a fennmaradó exportált repülőgépek esetében 2%-ra csökken" - mondta az IFI igazgatója.

A KC-390 fejlesztési programban részt vevő stratégiai partnerek, Argentína, a Cseh Köztársaság és Portugália mentesülnek a jogdíjfizetés alól. Az Embraer becslése szerint a KC-390-es típus értékesítési potenciálja 20 év alatt 300 darab lesz."

https://www2.senado.leg.br/bdsf/bitstream/handle/id/505866/noticia.html?sequence=1
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Tudom már volt téma, de nem emlékszek mi lett a tanulság, milyen vasat tudunk majd szállítani a géppel??

Most olvasom, hogy képes szállítani :
  • 3db HMMWV vagy
  • 1db LAV-25 páncélozott lövésszállító
  • 1 db UH-60 helikopter.

Mindez magyarul mit jelent?
  • Gidrán, NMS?
  • BTR / Boxer
  • H145M / H225M
??????
Hát nem biztos.
Sem súly sem méretek.
Egyiknél sem egyezik.

 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
W

Wilson

Guest
A Brazil légierő annyira nem akarja a KC-390-et.hogy idén februárba Alaszkába küldték ,az egyik KC--390-et tesztelni:),sőt brazil antarktiszi program (PROANTAR) alapvető eszköze lesz:),itt a brazil légierő weboldalán közölt cikk fordítása.

A KC-390 Millennium teszteket hajt végre Alaszka extrém hidegében.

A küldetés középpontjában az összes alrendszer integrációjának és a FAB új szállító repülőgépe robusztusságának ellenőrzése áll "ellenséges környezetben", rendkívül alacsony hőmérsékleti körülmények között.

i2121114243903679.jpg


A Brazil Légierő (FAB) és az Embraer február 8-án kezdte meg a KC-390 Millennium repülőgép extrém hideg tesztjeit, a Cold Soak-ot az Egyesült Államokban (USA). A küldetés középpontjában az összes alrendszer integrációjának és a FAB új szállító repülőgépének robusztusságának ellenőrzése áll ellenséges környezetben, rendkívül alacsony hőmérsékleti körülmények között.

A tevékenységet a Harci Repülőgép Program Koordinációs Bizottsága (COPAC) irányítja, és az Ipari Fejlesztési és Koordinációs Intézet (IFI) képviselői, a Repüléskutató és Tesztelő Intézet (IPEV) tesztmérnökei és az Embraer tagjai vesznek részt benne. A repülőgépes műveletet az Első Csapatszállító Csoport (1° GTT) - Zeus század legénysége támogatta.

i2121114243303842.jpg


Az alkatrészek környezeti minősítésétől eltérően a Cold Soak teszt célja a rendszer szempontjából annak vizsgálata, hogy a repülőgépre milyen hatással az ha a földön, jelentős időintervallumon keresztül rendkívül alacsony hőmérsékletnek van kitéve,ez egy olyan helyzet, amelyben a rendszerek meghibásodása olyan szervizelési eseményekhez vezethet, amelyek ahhoz vezetnek,hogy a repülőgép nem képes felszállni.

A tevékenység a KC-390-es február 8-án Jacksonville-be (FL) való megérkezésével kezdődött, ahol az Embraer és a FAB mérnökeiből, technikusaiból és a személyzet tagjaiból álló speciális csapat találkozott. Ugyanezen a napon a repülőgép felszállt,hogy Moses Lake-be (WA) repüljön, hogy a Fairbanksbe (AK) történő repülés első szakaszát teljesítse. Érdemes megjegyezni, hogy ez a szakasz 6 óra 28 percig tartott, ami a KC-390 leghosszabb, egy szakaszon végrehajtott üzemszerű repülési ideje, és ez magyarázza a repülőgép autonómiáját és hatótávolságát, amelyek alapvető tényezők a logisztikai légi szállítási feladat teljesítéséhez.

i2121114243806968.jpg


Fairbanksben a repülőgép hosszú időn keresztül a tesztekhez kedvező éghajlati körülményeknek volt kitéve, például -37,8°C-os negatív "csúcshőmérsékletnek -47,8°C-os hőérzet mellett. Az előírt idő letelte után a repülőgép üzemeltetési ellenőrzését végezték el, hogy meggyőződjenek a különböző rendszerek, például az avionika, az elektromos, a hidraulikus, a repülésirányító, az üzemanyag, a hajtóművek, a segédhajtómű (APU) és a radar megfelelő működéséről.

Carlos Vagner Ottone Veiga alezredes, a Zeus repülőszázad pilótája aki részt vesz a küldetésben, kiemelte a tesztek fontosságát. "A teszteredmények fontosak lesznek a repülőgép ilyen állapotban történő tanúsításának folytatásához, ami fontos lépés a brazil antarktiszi program (PROANTAR) közeljövőben esedékes KC-390-es missziói felé. Érdemes megemlíteni, hogy a század ezzel a repülőgéppel érte el a leghosszabb repülési rekordot Jacksonville és Moses Lake között, ami mutatja a KC-390-es hatalmas kapacitását" - magyarázta.

Emerson Gonçalves de Souza, a COPAC mérnök alezredese, a csapat tagja számára a Cold Soak teszt egy újabb lépés a repülőgép tanúsításában. "A teszt fontos mérföldkövet jelent a KC-390-es repülőgép fejlesztési és katonai tanúsítási folyamatában, amelynek célja annak biztosítása, hogy a légierő e fontos szereplője alacsony hőmérsékleti körülmények között is képes legyen hatékonyan működni, és megfeleljen a légierő által az alkalmazására vonatkozóan meghatározott követelményeknek" - mondta.

i2121114243207252.jpg


A rendkívüli hidegnek való kitettség miatt az ellenőrzések a vizsgálati csoport biztonsága és a kapott eredmények minősége érdekében ütemezetten és alaposan zajlottak. A hosszú tesztelési út lehetővé tette különböző adatok gyűjtését, amelyeket a repülőgép robusztusságának bizonyítására, valamint az értékelt rendszerek fejlesztésére használnak fel.

"Nagy öröm volt az Embraer mérnökökből és szerelőkből álló csapata számára, hogy láthatta az évekig tartó fejlesztés eredményét. A repülőgép nagyon jól működött, és a tesztek eredményei alapján növelni tudjuk a biztonságot és a hatékonyságot, amikor a KC-390 alacsony hőmérsékleten üzemel" - nyilatkozta Guilherme Moreschi Valente dos Santos, az Embraer mérnöke.

i2121114243605948.jpg

Fotók: Emerson alezredes/COPAC

A küldetés sikere alapvető lépés volt a KC-390 Millennium tanúsításának folytatásához, biztosítva a rendszer integrációt, a robusztusságot és a biztonságot a teljes működési területre vonatkozóan. Az is figyelemre méltó, hogy ezek a jellemzők hozzájárulnak a PROANTAR stratégiai küldetéseinek teljesítéséhez.

i2121212032208836.jpg
 
W

Wilson

Guest
Ime egy videó az idén március.26-án végrehajtott és a DCTA (Brazil Repülési Tudományos és Technológiai Minisztérium) által tanúsított repülés közbeni üzemanyag-utántöltési tesztekről.

 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
A Brazil légierő annyira nem akarja a KC-390-et.hogy idén februárba Alaszkába küldték ,az egyik KC--390-et tesztelni:),sőt brazil antarktiszi program (PROANTAR) alapvető eszköze lesz:),itt a brazil légierő weboldalán közölt cikk fordítása.

A KC-390 Millennium teszteket hajt végre Alaszka extrém hidegében.

A küldetés középpontjában az összes alrendszer integrációjának és a FAB új szállító repülőgépe robusztusságának ellenőrzése áll "ellenséges környezetben", rendkívül alacsony hőmérsékleti körülmények között.

i2121114243903679.jpg


A Brazil Légierő (FAB) és az Embraer február 8-án kezdte meg a KC-390 Millennium repülőgép extrém hideg tesztjeit, a Cold Soak-ot az Egyesült Államokban (USA). A küldetés középpontjában az összes alrendszer integrációjának és a FAB új szállító repülőgépének robusztusságának ellenőrzése áll ellenséges környezetben, rendkívül alacsony hőmérsékleti körülmények között.

A tevékenységet a Harci Repülőgép Program Koordinációs Bizottsága (COPAC) irányítja, és az Ipari Fejlesztési és Koordinációs Intézet (IFI) képviselői, a Repüléskutató és Tesztelő Intézet (IPEV) tesztmérnökei és az Embraer tagjai vesznek részt benne. A repülőgépes műveletet az Első Csapatszállító Csoport (1° GTT) - Zeus század legénysége támogatta.

i2121114243303842.jpg


Az alkatrészek környezeti minősítésétől eltérően a Cold Soak teszt célja a rendszer szempontjából annak vizsgálata, hogy a repülőgépre milyen hatással az ha a földön, jelentős időintervallumon keresztül rendkívül alacsony hőmérsékletnek van kitéve,ez egy olyan helyzet, amelyben a rendszerek meghibásodása olyan szervizelési eseményekhez vezethet, amelyek ahhoz vezetnek,hogy a repülőgép nem képes felszállni.

A tevékenység a KC-390-es február 8-án Jacksonville-be (FL) való megérkezésével kezdődött, ahol az Embraer és a FAB mérnökeiből, technikusaiból és a személyzet tagjaiból álló speciális csapat találkozott. Ugyanezen a napon a repülőgép felszállt,hogy Moses Lake-be (WA) repüljön, hogy a Fairbanksbe (AK) történő repülés első szakaszát teljesítse. Érdemes megjegyezni, hogy ez a szakasz 6 óra 28 percig tartott, ami a KC-390 leghosszabb, egy szakaszon végrehajtott üzemszerű repülési ideje, és ez magyarázza a repülőgép autonómiáját és hatótávolságát, amelyek alapvető tényezők a logisztikai légi szállítási feladat teljesítéséhez.

i2121114243806968.jpg


Fairbanksben a repülőgép hosszú időn keresztül a tesztekhez kedvező éghajlati körülményeknek volt kitéve, például -37,8°C-os negatív "csúcshőmérsékletnek -47,8°C-os hőérzet mellett. Az előírt idő letelte után a repülőgép üzemeltetési ellenőrzését végezték el, hogy meggyőződjenek a különböző rendszerek, például az avionika, az elektromos, a hidraulikus, a repülésirányító, az üzemanyag, a hajtóművek, a segédhajtómű (APU) és a radar megfelelő működéséről.

Carlos Vagner Ottone Veiga alezredes, a Zeus repülőszázad pilótája aki részt vesz a küldetésben, kiemelte a tesztek fontosságát. "A teszteredmények fontosak lesznek a repülőgép ilyen állapotban történő tanúsításának folytatásához, ami fontos lépés a brazil antarktiszi program (PROANTAR) közeljövőben esedékes KC-390-es missziói felé. Érdemes megemlíteni, hogy a század ezzel a repülőgéppel érte el a leghosszabb repülési rekordot Jacksonville és Moses Lake között, ami mutatja a KC-390-es hatalmas kapacitását" - magyarázta.

Emerson Gonçalves de Souza, a COPAC mérnök alezredese, a csapat tagja számára a Cold Soak teszt egy újabb lépés a repülőgép tanúsításában. "A teszt fontos mérföldkövet jelent a KC-390-es repülőgép fejlesztési és katonai tanúsítási folyamatában, amelynek célja annak biztosítása, hogy a légierő e fontos szereplője alacsony hőmérsékleti körülmények között is képes legyen hatékonyan működni, és megfeleljen a légierő által az alkalmazására vonatkozóan meghatározott követelményeknek" - mondta.

i2121114243207252.jpg


A rendkívüli hidegnek való kitettség miatt az ellenőrzések a vizsgálati csoport biztonsága és a kapott eredmények minősége érdekében ütemezetten és alaposan zajlottak. A hosszú tesztelési út lehetővé tette különböző adatok gyűjtését, amelyeket a repülőgép robusztusságának bizonyítására, valamint az értékelt rendszerek fejlesztésére használnak fel.

"Nagy öröm volt az Embraer mérnökökből és szerelőkből álló csapata számára, hogy láthatta az évekig tartó fejlesztés eredményét. A repülőgép nagyon jól működött, és a tesztek eredményei alapján növelni tudjuk a biztonságot és a hatékonyságot, amikor a KC-390 alacsony hőmérsékleten üzemel" - nyilatkozta Guilherme Moreschi Valente dos Santos, az Embraer mérnöke.

i2121114243605948.jpg

Fotók: Emerson alezredes/COPAC

A küldetés sikere alapvető lépés volt a KC-390 Millennium tanúsításának folytatásához, biztosítva a rendszer integrációt, a robusztusságot és a biztonságot a teljes működési területre vonatkozóan. Az is figyelemre méltó, hogy ezek a jellemzők hozzájárulnak a PROANTAR stratégiai küldetéseinek teljesítéséhez.

i2121212032208836.jpg
Ezt azért az AN-26 is tudta volna!! Már legalábbis ha berakják a KC-be és az elviszi....!
 
W

Wilson

Guest
Ez a normál kvalifikációs program része.
Ha bárkinek el akarják adbi a gépet a trópusokon kívül ajkor ezt a tesztet meg kell csinálni.

Majd az lesz hír ha a butkolatlan kifutópálya tesztet is megcsinálták...

Igen, de ha elolvasod a cikket benne van,hogy a KC-390-et fogják használni a brazil antarktiszi program (PROANTAR) alapvető szállító repülőgépeiként.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 147
113
Tudom már volt téma, de nem emlékszek mi lett a tanulság, milyen vasat tudunk majd szállítani a géppel??

Most olvasom, hogy képes szállítani :
  • 3db HMMWV vagy
  • 1db LAV-25 páncélozott lövésszállító
  • 1 db UH-60 helikopter.

Mindez magyarul mit jelent?
  • Gidrán, NMS?
  • BTR / Boxer
  • H145M / H225M
??????
Itt vannak a méretek:
Raktér méretei:
kc-390-image67.jpg

EC145-ről találtam jól kiolvasható méretadatokat, de a h145m kvázi ugyan ez a gép: (szerintem a rotoragy kiszerelésével befér) (tömeg: ~1,8t)
cmh%20100.jpg

BTR: (tömeg ~15t)
BTR-80A_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_army_defence_industry_line_drawing_blueprint_001.jpg

Gidrán: (tömeg páncélzat függő, max 14t)
Ejder_Yalcin_4x4_tactical_wheeled_armoured_combat_vehicle_Nurol_Makina_line_drawing_blueprint_925_001.jpg

H225M: (esélytelen)
caracal-9.jpg

Boxer:
Ilyen jól kiolvasható képet nem találtam róla, de az alapjármű: felfele kerekítve: 8m hosszú, 3m széles és 2,4m magas emellett 24t a tömege az alap APC modullal együtt, modul nélküli értéket nem találtam.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 288
113
Ez a normál kvalifikációs program része.
Ha bárkinek el akarják adbi a gépet a trópusokon kívül ajkor ezt a tesztet meg kell csinálni.

Majd az lesz hír ha a butkolatlan kifutópálya tesztet is megcsinálták...
Az, hogy eddig nem találkoztunk ilyen "hírrel" nem jelenti azt, hogy ilyen tesztet nem végeztek. Ahogyan nekünk is a követelmények között szerepelt ez a képesség (hiszen anno ki is emelték), a többi rendszresítő országnak is, előbb utóbb belebotlunk majd ebbe a várva várt hírbe is.
formosa1-től jöhet a kötelező smile
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Su
Hát nem biztos.
Sem súly sem méretek.
Egyiknél sem egyezik.

Ezért kérdezem. De a legnehezebb Boxer súlyra úgy latom menne, 26 tonnaig használható. Mintha pont szempont lett volna a súlyhatárnál. Igazából a hossza és a szélessége kérdéses. Fél méterrel szélesebb, 1 meterrel hosszabb., magasságban kisebb az LAV-25höz képest.