[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 224
24 325
113
Az viszont tény, hogy az alacsony példányszám miatt drága lesz a gép és a fenntartása is...!!!
Nem, nem tény, ennél a gépnél is csak egy feltételezés.
/Kár, hogy kettőnkön kívül a legtöbb fórumozónak fogalma sincs 1-1 termék gyártásáról, és a darabszámmal összefüggő költségekről./
A "kettőnkön kívül a legtöbb" az mennyi?!...még jó, hogy ti ketten itt vagytok.
Remélem akkor is itt lesztek mikor üzemeltetni fogjuk ezeket a gépeket. Gazdaságosan, ahogyan a többiek.
Egyszer már belefutottál abba a bizonyos erdőbe itt, ...látom nem tanultál belőle. :cool:
-nyomhatod a kötelező formosa1 nevetős smile-t-
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
2027ig ismerjük a rendelési arányokat. Nekem a brazil rendelés visszafogása évi kettőre azt jelenti, hogy 27 után is fognak gyártani hazai piacra. Addig meg vagy megoldják az évi +1 vagy 2 gépet új szerződéssel vagy marad az évi 3-4 db-os gyártás 5-6 helyett. Nincs összeomlás.
Én 1 szóval sem írtam írtam "összeomlásról"!!! - Csak tudod lehet valamit teljes létszámmal 3 műszakban gyártani, és lehet csökkentett létszámmal 1 műszakban bohóckodni. Persze vannak köztes variációk is, de találd ki, hogy melyik a költséghatékonyabb...
És ha kitaláltad, kitalálhatod azt is, hogy milyen hatással lesz ez a gép és a legyártandó /pót/alkatrészek árára...
Majd meséld el ezt arcas fórumtársunknak is, mert szerinte "ez is csak 1 feltételezés"... :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 764
113
Én 1 szóval sem írtam írtam "összeomlásról"!!! - Csak tudod lehet valamit teljes létszámmal 3 műszakban gyártani, és lehet csökkentett létszámmal 1 műszakban bohóckodni. Persze vannak köztes variációk is, de találd ki, hogy melyik a költséghatékonyabb...
És ha kitaláltad, kitalálhatod azt is, hogy milyen hatással lesz ez a gép és a legyártandó /pót/alkatrészek árára...
Majd meséld el ezt arcas fórumtársunknak is, mert szerinte "ez is csak 1 feltételezés"... :)
Meglátjuk, ha visszapattan a brazil gazdasag ugyanúgy emelhetik vissza a az évi hazai rendelést is. Sok mindenbe vitt a Covid döccenőt, ide is. Ez lehet számunkra drágább buli a KC-390 uzemeltetés szempontjából, de 2025-ig még sok idő van.
Másrészt ha akarunk az Embraerrel ST vagy Gripen ügyben együttműködni, akkor talán jobb tárgyalási pozícióink lettek. Ami elmehet a réven, visszajöhet a vámon.

Ez mindenesetre még nyitott kérdés. De ugyanez igaz az összes haderőfejlesztést érintő beszerzésre. Ettől még mind szükséges.
 
K

kamm

Guest
akkor ott lesznek majd az A400-ak , egyébként tervezhetően bőven elég a C17, legalábbis most

Hat eddig az ellenkezojet hallottuk, hogy valami egeszen miniscule reszesedesunk van, mindossze ~100 ora/ev korul...?

Az Atlasok Nemetorszagban maradnak. Azert az joval bonyolultabb scheduling, mintha Papan ott all a KC es csak le kell guritani odaig a logisztikanak a cuccot Veszprembol.
Mondjuk en meg mindig nem zarom ki, hogy ha
1. tenyleg novekedik a hadsereg es eleri az idelis 50-60 ezres meretet
2. nem lesz tul sok tovabbi versenyzo a 13 (nemet) MNAU Atlasok kozos uzemeltetesere,
akkor eloszor 1-2 attelepitenek Papara es esetleg jopar ev utan csendben at is vesszuk oket.

A Millenium remek kompromisszum, de 26t vs 37t nagy kulonbseg pl ha a Lynxet le lehet csupaszitnai avagy legozni 37t ala, akkor az maris komoly gyozelem (nem mindenhova lehet vasuton odakuldeni meg bekeben sem.)
Ugyanigy egy uszokepes (25-30t) uj 8x8 el tudom kepzelni, hogy esetleg ugy tervezik, hogy valamilyen modon elmenjen a Milleniumban, de fullra kipimpelt, uszni mar nem tudo 8x8 (32-36t) tutira nem fogsz beletolni, ott legiszallitashoz mar legalabb az Atlas muszaj lesz.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Szerintem a rotoragy leszerelésével sem kerül be a kívánt magasságtartományba, hossz esetén a farokrotorok leszerelésével is hosszabb mint 15,63m szerintem,
Úgy meg főleg, hogy nemcsak a forgószárnyagyat, hanem a főreduktort is ki kéne építeni, mert az agy nélkül a tengely még biztosan kilóg 3m fölé...
igen, most, csak ha beérik a haderőfejlesztés? A400+KC+C17 ideális lesz.
Aztán a végén majd Il-76-ost kell bérelni, mert a többi típus vagy nem ér rá, vagy nem lehet belehajtogatni a medicoptert. :D
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 765
26 166
113
Aztán a végén majd Il-76-ost kell bérelni, mert a többi típus vagy nem ér rá, vagy nem lehet belehajtogatni a medicoptert. :D
Ha meg lenne még az atlant hungary akkor lenne 2 IL76-os itthon, bármikor tudnánk használni és bérbe adni, nem is lenne most ilyen hercehurca :D
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
...még jó, hogy ti ketten itt vagytok.
Remélem akkor is itt lesztek mikor üzemeltetni fogjuk ezeket a gépeket. Gazdaságosan, ahogyan a többiek.
Én remélem hogy nem, mert az baromi sokba kerülne...!!!
Miközben a drága gépeink az aranyárba kerülő alkatrészek hiányában üzemképtelenül rohadnának a betonon... :(
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
W

Wilson

Guest
Ez pontosan így van. Ha már a Brazilok is kifarolnak akkor ez igen jó eséllyel a KC-390 program végét jelenti.


Ha megáll a gyártósor attól még lesz üzemeltetés, csak az a kérdés hogy mennyiért.
A magyar szerződésben is kikötöttek gondolom pàr év üzemeltetési támogatàst, de kérdés hogy mi lesz az után?
Egy olyan tipust fogunk majd üzemeltetni amiből a mai ismeretek szerint kb. 30 darab létezik a világon és az Embraer ennek megfelelő piaci àrazással fogja kínálni a további termék támogatást.
Egy 30 gépből àlló tipus azt jelenti hogy a legtöbb pótalkatrész gyakorlatilag egyedi gyártás lesz, minimális szakember gárda lesz, és az egész világon legfeljebb egy-két üzemnek lesz jogosítása komolyabb munkák elvégzésére.
A kereslet - kínálat törvénye alapján amiből kevés van az dràga, és minél kevesebb van, annál dràgább.

Összefoglalva: ha a KC-390 program megáll pàr tízdarabos mennyiségnél akkor 10 év múlva horror klts. lesz a gépek üzemben tartása.
Senki sem mondta, hogy nem számolnak vele hosszú távon, hiszen csak arról volt hír, hogy kevesebbet vesznek belőle...
Az viszont tény, hogy az alacsony példányszám miatt drága lesz a gép és a fenntartása is...!!! - De ezt már rudi is leírta. /Kár, hogy kettőnkön kívül a legtöbb fórumozónak fogalma sincs 1-1 termék gyártásáról, és a darabszámmal összefüggő költségekről./

Amikor a magyar kormány a KC-390-es megvétele és rendszeresítése mellett döntött mindenre kiterjedő elemzést végzett a KC-390-el kapcsolatban az elemzés természetesen kiterjedt a gépek üzemeltetésére is beleértve azok költségét is,egy ilyen elemzésnél csak a valós kézzelfogható adatokból indulnak ki,tehát többek között a 28 db brazil ás 5 db portugál megrendelésből,az hogy pár géppel csökkentik a brazil rendelést nem befolyásolja érdemben ezeket a költségeket az pedig,hogy mi lesz az adott időszak utáni üzemeltetési támogatással az eredeti 28 db-os brazil rendelés esetén is fent állt volna.És ezt a tényt szintén nem befolyásolja az,hogy a brazil légierő azon gondolkodik,hogy pár géppel csökkenti a KC-390-ek megrendelési állományát.
 
W

Wilson

Guest
És ha már üzemeltetés és alkatrész utánpótlás azért ezt a dolgot megkönnyíti például az a tény,hogy a gép hajtóművei például a Rolls Royce V2500-a (pontosabban a V2535-E5 ) amely az Airbus 320-as típuscsaládnál egy eléggé elterjedt hajtómű.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Amikor a magyar kormány a KC-390-es megvétele és rendszeresítése mellett döntött mindenre kiterjedő elemzést végzett a KC-390-el kapcsolatban az elemzés természetesen kiterjedt a gépek üzemeltetésére is beleértve azok költségét
Én ilyen elemzést sem láttam, mint ahogy te sem...
És mivel egy igazi magyar beszerzési programról beszélünk, légyszi ne mond hogy ez természetes...:oops:

...,tehát többek között a 28 db brazil ás 5 db portugál megrendelésből,az hogy pár géppel csökkentik a brazil rendelést nem befolyásolja érdemben ezeket a költségeket
Fogalmad sincs mennyivel csökkentik a brazil rendelést...
A cikk annyit írt hogy "jelentősen" csökkentik a db. számot és évi 2 db os gyártási ütemet akarnak.
Az biztos hogy egy eredetileg 28 db-os rendelésnél a "jelentős" az nem egy-kèt db.ot jelent.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
T

Törölt tag 1586

Guest
És ha már üzemeltetés és alkatrész utánpótlás azért ezt a dolgot megkönnyíti például az a tény,hogy a gép hajtóművei például a Rolls Royce V2500-a (pontosabban a V2535-E5 ) amely az Airbus 320-as típuscsaládnál egy eléggé elterjedt hajtómű.
A hajtóműhöz hozzá sem nyúlhatunk.
Abból készletezni kell megfelelő mennyiséget hogy ha egy elromlik - vagy csak időszakos javításra kell küldeni - akkor legyen olyan amit fel lehet szerelni.
Ha az A319 ek példàjából indulunk ki akkor nem vagyok optimista, mert már eddig is volt rá pèlda hogy az egyik A319 hónapokat állt mert nem volt hozzá hajtómű.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ocses
K

kamm

Guest
igen, most, csak ha beérik a haderőfejlesztés? A400+KC+C17 ideális lesz.
Idealisnak nem mondanam, de ertheto kompromisszum.

A MNAU ota ezen filozofalgatok, a jovobeni 50 ezres sereg korul gondolkodva.
Ahhoz a (nemetorszagi bazison allo) MNAUs Atlasok hasznalata melle 3 Millenium minimum kell meg, szoval en meg egy bszerzeseben szinte biztos vagyok. Emellett elkepzelem, hogy kellene meg 2-3 kisebb gep is; bizonyos feladatokra, mert nem mindenhol olcsobb 2 kisebb gep vs 1 nagyobb (pl egyoras eje ugratas nem feltetlenul olcsobb 2 gepbol, de ugyanakkor az is szempont lehet, hogy azzal a repult orak is nonek 2 pilotanal, avagy terkepeszeti updatehez biztosan olcsobb egy kisgeppel repulni - szoval a fene tudja, tul sok az ismeretlen variant innen okoskodni.)

Masik erdekes kerdes a fuggo Gripen E rendelesunk kapcsan altalam konteozott Saab-Embraer-Aero "szinergia" (ahanyszor leirom, mindig elkepzelem @krisss rangatozo szemhejat :D), ha peldaul az uj, kicsi Embraerbol lesz valami, a GlobalEyeal joval elerhetobb aru Embraer-Elta (a leendo radarjaink!) Praetor 600-asrol nem is beszelve (ti. akkor sokkal elonyosebb az uzlet es a fenntartas is, ha egy gyartotol jon minden.)

Speaking of Embraer uj fejlesztesei - ez tavaly oktoberi interju az Embraer VP of Marketingjevel, a ceg oteves terveirol es kilatasairol, koztuk az uj fejlesztesekrol is: https://open.spotify.com/episode/6NR0jBCBG40N6mPtkXyn0x
 
W

Wilson

Guest
Én ilyen elemzést sem láttam, mint ahogy te sem...
És mivel egy igazi magyar beszerzési programról beszélünk, légyszi ne mond hogy ez természetes...:oops:


Fogalmad sincs mennyivel csökkentik a brazil rendelést...
A cikk annyit írt hogy "jelentősen" csökkentik a db. számot és évi 2 db os gyártási ütemet akarnak.
Az biztos hogy egy eredetileg 28 db-os rendelésnél a "jelentős" az nem egy-kèt db.ot jelent.
Mert szerinted,hogy rendeltek meg két olyan gépet ami vadonatúj fejlesztésű és még csak viszonylag kis számban van rá megrendelés?O.V felkelt egy nap és miután hátulról előre fele haladva kiolvasta a Nemzeti Sportot egyszer csak az asztalra csapott és azt mondta a feleségének,hogy már pedig mi veszünk 2 db KC-390-et.Ha vissza emlékszel évekig húzódott a döntés milyen szállítógépet veszünk.És az összes jelentős hadiipari beszerzésünkről a döntést eddig eléggé átgondoltan kiterjedt elemzések után hozták meg.

Abban igazad van,hogy nincs a birtokomban az információ arról,hogy mennyivel akarják csökkenteni a rendelést,de mint írtam feljebb ez csak egy közlemény nem hivatalos szerződésmódosítás tehát ezt az információt nem szabad hivatalos dokumentumnak kezelni,ráadásul most elfog indulni a különböző lobby és politikai erők között a küzdelem a gépek darabszámának csökkentésével kapcsolatban úgy,hogy még az is benne van a pakliban,hogy egyáltalán nem csökkentik a darabszámot.És szerintem már csak azért sem lesz jelentős csökkenés a gépek darabszámával kapcsolatban,mivel a brazil légierő C-130-it rövidesen le kell cserélnie.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
W

Wilson

Guest
A hajtóműhöz hozzá sem nyúlhatunk.
Abból készletezni kell megfelelő mennyiséget hogy ha egy elromlik - vagy csak időszakos javításra kell küldeni - akkor legyen olyan amit fel lehet szerelni.
Ha az A319 ek példàjából indulunk ki akkor nem vagyok optimista, mert már eddig is volt rá pèlda hogy az egyik A319 hónapokat állt mert nem volt hozzá hajtómű.
Igen ez egyértelmű én csak arra utaltam,hogy az alkatrész utánpótlással például a hajtóművek esetében nem lehet probléma,hiszen egy nagy számban a kereskedelemben használt típusról van szó és akkor még a többi rendszerről nem is beszéltünk amelyek nagy része mind a repülőgép iparban elismert és nagy presztizsü gyártó a KC-390-be adoptált terméke,szóval én nem érzem ezt a kérdést olyan nagyon problémásnak,arra pedig,hogy a használtan vásárolt A-319-k miért állt hónapokig a betonon itt a magyarázat,nem azért mert nem volt hozzá hajtómű:)

https://infostart.hu/belfold/2019/0...-kormanytagokat-is-szallito-honvedsegi-airbus
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 765
26 166
113
Idealisnak nem mondanam, de ertheto kompromisszum.

A MNAU ota ezen filozofalgatok, a jovobeni 50 ezres sereg korul gondolkodva.
Ahhoz a (nemetorszagi bazison allo) MNAUs Atlasok hasznalata melle 3 Millenium minimum kell meg, szoval en meg egy bszerzeseben szinte biztos vagyok. Emellett elkepzelem, hogy kellene meg 2-3 kisebb gep is; bizonyos feladatokra, mert nem mindenhol olcsobb 2 kisebb gep vs 1 nagyobb (pl egyoras eje ugratas nem feltetlenul olcsobb 2 gepbol, de ugyanakkor az is szempont lehet, hogy azzal a repult orak is nonek 2 pilotanal, avagy terkepeszeti updatehez biztosan olcsobb egy kisgeppel repulni - szoval a fene tudja, tul sok az ismeretlen variant innen okoskodni.)

Masik erdekes kerdes a fuggo Gripen E rendelesunk kapcsan altalam konteozott Saab-Embraer-Aero "szinergia" (ahanyszor leirom, mindig elkepzelem @krisss rangatozo szemhejat :D), ha peldaul az uj, kicsi Embraerbol lesz valami, a GlobalEyeal joval elerhetobb aru Embraer-Elta (a leendo radarjaink!) Praetor 600-asrol nem is beszelve (ti. akkor sokkal elonyosebb az uzlet es a fenntartas is, ha egy gyartotol jon minden.)

Speaking of Embraer uj fejlesztesei - ez tavaly oktoberi interju az Embraer VP of Marketingjevel, a ceg oteves terveirol es kilatasairol, koztuk az uj fejlesztesekrol is: https://open.spotify.com/episode/6NR0jBCBG40N6mPtkXyn0x
Nem tudom, hogy a kicsi Embraer-ből lesz-e valami.
Amúgy ott van még a KC mellé tisztán cargo gépként az A330, kisebb gép ha kell, akkor ott a piacon a C295 az AN26-al megegyező feladatkörre.
AN26 raktér: hossz: 11,2m, szélesség: 2,25m, magasság: 1,65m, 40 főt képes szállítani
C295 raktér: hossz: 12,69m, szélesség: 2,7m, magasság: 1,9m, 73 fő vagy 48 eje katona