[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Su

Ezért kérdezem. De a legnehezebb Boxer súlyra úgy latom menne, 26 tonnaig használható. Mintha pont szempont lett volna a súlyhatárnál. Igazából a hossza és a szélessége kérdéses. Fél méterrel szélesebb, 1 meterrel hosszabb., magasságban kisebb az LAV-25höz képest.
Igazából mindenre írtam. Nem csak a boxer/lav párosa.

Gondolom a legkönnyebb boxert akartad írni.

Animációba talán boxer gurulgat ki/be. De torony nélkül.

A Gidrán jóval nagyobb/nehezebb mint egy Hummer.
14 t/db
3 db 42t az nem megy
 
Igen, de ha elolvasod a cikket benne van,hogy a KC-390-et fogják használni a brazil antarktiszi program (PROANTAR) alapvető szállító repülőgépeiként.
Na és?!? - Az Antarktiszon B737 és B767 is járt már, pedig azokat végképp nem oda tervezték. A Herky pedig a "nyári időszakban" a pólusra viszi az utánpótlást, ami jóval távolabb és magasabban van, mint a kontinens peremén lévő kutatóállomások...
 
A Gidrán jóval nagyobb/nehezebb mint egy Hummer.
14 t/db
3 db 42t az nem megy
A HMMWV az inkább NMS4x4 kategória.
Ebből a hossza miatt nem tud 3db-ot szállítani csak 2db fér benne el.
1493990835_nurus-nms-4x4-techs.png
 
Na és?!? - Az Antarktiszon B737 és B767 is járt már, pedig azokat végképp nem oda tervezték. A Herky pedig a "nyári időszakban" a pólusra viszi az utánpótlást, ami jóval távolabb és magasabban van, mint a kontinens peremén lévő kutatóállomások...
Nem arról van szó, hogy nem járt volna más gép is az Antarktiszon hanem, hogy ez is azt bizonyítja, hogy a brazil légierő hosszú távon számol a géppel.
 
Hát a 3 már nem csak a fizikailag nem férne el, de tömegre sem. Az NMS 10t.
A HMMWV egy könnyű járgány. A múlt.
Utánaolvasva, csak tömegileg nem férne el, a HMMWV még hosszabb járgány mint az NMS, annyi a nyitja, hogy szerintem a rámpa részre is pakolnak mert úgy kicsivel több mint 15m a belső tér hossza.
 
Az, hogy eddig nem találkoztunk ilyen "hírrel" nem jelenti azt, hogy ilyen tesztet nem végeztek
Már találkoztunk ezzel a hírrel
3 hónappal ezelőtt...;)https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-87#post-835363

a cikket azért raktam be, hogy lássák a kétkedők, hogy szó sincs arról, hogy a brazilok kukáznák a gépet.
1.) Miért kukáznának a Brazilok vadi új gépeket? Erről szó sem volt.
Amiről szó van hogy nem vesznek belőle 28 db ot hanem csak jelentősen kevesebbet.
2.) A hideg üzemeltetési teszt legkevésbé a Braziloknak szól.
Viszont minekünk - és a többi szépreményű nem trópusi ország vevő jelöltnek - például tutira csak akkor tudják eladni a gépet ha megvan a sikeres hideg üzemeltetési teszt.
 
Már találkoztunk ezzel a hírrel
3 hónappal ezelőtt...;)https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-87#post-835363


1.) Miért kukáznának a Brazilok vadi új gépeket? Erről szó sem volt.
Amiről szó van hogy nem vesznek belőle 28 db ot hanem csak jelentősen kevesebbet.
2.) A hideg üzemeltetési teszt legkevésbé a Braziloknak szól.
Viszont mi - és a többi szépreményű nem trópusi ország vevő jelöltnek - például tutira csak akkor tudják eladni a gépet ha megvan a sikeres hideg üzemeltetési teszt.
Voltak itt olyan hangok, hogy hagynunk kellene a francba KC-390-et mert egy közlemény szerint kevesebb KC-390-t rendel a brazil légierő és ez a program végét jelenti és így bizonytalaná válik a magyar gépek supportja és alkatrész utánpótlása, holott ez már abból a szempontból is butaság, hogy a brazil légierő hosszútávon és igen csak intenzíven fogja használni a saját KC-390-it így aztán lesz a magyar KC-390-hez is support és alkatrész.
 
Itt vannak a méretek:
Raktér méretei:
kc-390-image67.jpg

EC145-ről találtam jól kiolvasható méretadatokat, de a h145m kvázi ugyan ez a gép: (szerintem a rotoragy kiszerelésével befér) (tömeg: ~1,8t)
cmh%20100.jpg

BTR: (tömeg ~15t)
BTR-80A_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_army_defence_industry_line_drawing_blueprint_001.jpg

Gidrán: (tömeg páncélzat függő, max 14t)
Ejder_Yalcin_4x4_tactical_wheeled_armoured_combat_vehicle_Nurol_Makina_line_drawing_blueprint_925_001.jpg

H225M: (esélytelen)
caracal-9.jpg

Boxer:
Ilyen jól kiolvasható képet nem találtam róla, de az alapjármű: felfele kerekítve: 8m hosszú, 3m széles és 2,4m magas emellett 24t a tömege az alap APC modullal együtt, modul nélküli értéket nem találtam.

A HMMWV az inkább NMS4x4 kategória.
Ebből a hossza miatt nem tud 3db-ot szállítani csak 2db fér benne el.
1493990835_nurus-nms-4x4-techs.png
Tehát akkor szállítható vasak:
2db NMS
2db Gidrán kicsit lebutitva (26 vs. 28 t miatt)
1db H145M
1db Boxer
1db BTR

Vagy vmit bezéztem??

H225M miért esélytelen? Melyik méret bukik?? A magasság?? Mondjuk a hossz is necces..
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Voltak itt olyan hangok, hogy hagynunk kellene a francba KC-390-et mert egy közlemény szerint kevesebb KC-390-t rendel a brazil légierő és ez a program végét jelenti és így bizonytalaná válik a magyar gépek supportja és alkatrész utánpótlása,
Ez pontosan így van. Ha már a Brazilok is kifarolnak akkor ez igen jó eséllyel a KC-390 program végét jelenti.

a brazil légierő hosszútávon és igen csak intenzíven fogja használni a saját KC-390-it így aztán lesz a magyar KC-390-hez is support és alkatrész.
Ha megáll a gyártósor attól még lesz üzemeltetés, csak az a kérdés hogy mennyiért.
A magyar szerződésben is kikötöttek gondolom pàr év üzemeltetési támogatàst, de kérdés hogy mi lesz az után?
Egy olyan tipust fogunk majd üzemeltetni amiből a mai ismeretek szerint kb. 30 darab létezik a világon és az Embraer ennek megfelelő piaci àrazással fogja kínálni a további termék támogatást.
Egy 30 gépből àlló tipus azt jelenti hogy a legtöbb pótalkatrész gyakorlatilag egyedi gyártás lesz, minimális szakember gárda lesz, és az egész világon legfeljebb egy-két üzemnek lesz jogosítása komolyabb munkák elvégzésére.
A kereslet - kínálat törvénye alapján amiből kevés van az dràga, és minél kevesebb van, annál dràgább.

Összefoglalva: ha a KC-390 program megáll pàr tízdarabos mennyiségnél akkor 10 év múlva horror klts. lesz a gépek üzemben tartása.
 
Tehát akkor szállítható vasak:
2db NMS
2db Gidrán kicsit lebutitva (26 vs. 28 t miatt)
1db H145M
1db Boxer
1db BTR

Vagy vmit bezéztem??

H225M miért esélytelen? Melyik méret bukik?? A magasság?? Mondjuk a hossz is necces..
Nem gondolom, hogy a H145M valaha is be fog kerülni a KC-ba. A rotoragy leszerelése nem ér annyit. Akkor inkább elviszik A400M-mel, vagy C17-tel. A H225 (illetve az elődje) is csak leszerelt aggyal fért be az A400M-be.
Ott meg azért van belmagasság.
De alapvetően egy Gidrán-t vagy az NMS-t sem kell párosával vinni. Ha 1 kerül bele, akkor sem para, ha mellé még 2-3 pallett kerül. Alacsonyabb tömeggel optimálisabb útvonalak tervezhetők a szállításra.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Nem arról van szó, hogy nem járt volna más gép is az Antarktiszon hanem, hogy ez is azt bizonyítja, hogy a brazil légierő hosszú távon számol a géppel.
Senki sem mondta, hogy nem számolnak vele hosszú távon, hiszen csak arról volt hír, hogy kevesebbet vesznek belőle...
Az viszont tény, hogy az alacsony példányszám miatt drága lesz a gép és a fenntartása is...!!! - De ezt már rudi is leírta. /Kár, hogy kettőnkön kívül a legtöbb fórumozónak fogalma sincs 1-1 termék gyártásáról, és a darabszámmal összefüggő költségekről./
 
Senki sem mondta, hogy nem számolnak vele hosszú távon, hiszen csak arról volt hír, hogy kevesebbet vesznek belőle...
Az viszont tény, hogy az alacsony példányszám miatt drága lesz a gép és a fenntartása is...!!! - De ezt már rudi is leírta. /Kár, hogy kettőnkön kívül a legtöbb fórumozónak fogalma sincs 1-1 termék gyártásáról, és a darabszámmal összefüggő költségekről./
Kar, hogy nem ertitek meg, hogy itt elore kifizette az R&D arat a brazil kormany, ezert nem igaz, ill. max ha nagy tomegben vennenek alkatreszt hozza, akkor a volume discount veszik csak el.
 
Nem gondolom, hogy a H145M valaha is be fog kerülni a KC-ba. A rotoragy leszerelése nem ér annyit. Akkor inkább elviszik A400M-mel, vagy C17-tel. A H225 (illetve az elődje) is csak leszerelt aggyal fért be az A400M-be.
Ott meg azért van belmagasság.
De alapvetően egy Gidrán-t vagy az NMS-t sem kell párosával vinni. Ha 1 kerül bele, akkor sem para, ha mellé még 2-3 pallett kerül. Alacsonyabb tömeggel optimálisabb útvonalak tervezhetők a szállításra.
Oké. Csak arra voltam kíváncsi kimaxolva, mi a határ.
 
Nem gondolom, hogy a H145M valaha is be fog kerülni a KC-ba. A rotoragy leszerelése nem ér annyit. Akkor inkább elviszik A400M-mel, vagy C17-tel. A H225 (illetve az elődje) is csak leszerelt aggyal fért be az A400M-be.
Ott meg azért van belmagasság.
De alapvetően egy Gidrán-t vagy az NMS-t sem kell párosával vinni. Ha 1 kerül bele, akkor sem para, ha mellé még 2-3 pallett kerül. Alacsonyabb tömeggel optimálisabb útvonalak tervezhetők a szállításra.
Az igaz, egy Gidrant meg 7-9 embert ill felszerelest hozza elvisz Maliba.
 
Senki sem mondta, hogy nem számolnak vele hosszú távon, hiszen csak arról volt hír, hogy kevesebbet vesznek belőle...
Az viszont tény, hogy az alacsony példányszám miatt drága lesz a gép és a fenntartása is...!!! - De ezt már rudi is leírta. /Kár, hogy kettőnkön kívül a legtöbb fórumozónak fogalma sincs 1-1 termék gyártásáról, és a darabszámmal összefüggő költségekről./
2027ig ismerjük a rendelési arányokat. Nekem a brazil rendelés visszafogása évi kettőre azt jelenti, hogy 27 után is fognak gyártani hazai piacra. Addig meg vagy megoldják az évi +1 vagy 2 gépet új szerződéssel vagy marad az évi 3-4 db-os gyártás 5-6 helyett. Nincs összeomlás.