[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Su

Ezért kérdezem. De a legnehezebb Boxer súlyra úgy latom menne, 26 tonnaig használható. Mintha pont szempont lett volna a súlyhatárnál. Igazából a hossza és a szélessége kérdéses. Fél méterrel szélesebb, 1 meterrel hosszabb., magasságban kisebb az LAV-25höz képest.
Igazából mindenre írtam. Nem csak a boxer/lav párosa.

Gondolom a legkönnyebb boxert akartad írni.

Animációba talán boxer gurulgat ki/be. De torony nélkül.

A Gidrán jóval nagyobb/nehezebb mint egy Hummer.
14 t/db
3 db 42t az nem megy
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Igen, de ha elolvasod a cikket benne van,hogy a KC-390-et fogják használni a brazil antarktiszi program (PROANTAR) alapvető szállító repülőgépeiként.
Na és?!? - Az Antarktiszon B737 és B767 is járt már, pedig azokat végképp nem oda tervezték. A Herky pedig a "nyári időszakban" a pólusra viszi az utánpótlást, ami jóval távolabb és magasabban van, mint a kontinens peremén lévő kutatóállomások...
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 752
26 077
113
A Gidrán jóval nagyobb/nehezebb mint egy Hummer.
14 t/db
3 db 42t az nem megy
A HMMWV az inkább NMS4x4 kategória.
Ebből a hossza miatt nem tud 3db-ot szállítani csak 2db fér benne el.
1493990835_nurus-nms-4x4-techs.png
 
W

Wilson

Guest
Na és?!? - Az Antarktiszon B737 és B767 is járt már, pedig azokat végképp nem oda tervezték. A Herky pedig a "nyári időszakban" a pólusra viszi az utánpótlást, ami jóval távolabb és magasabban van, mint a kontinens peremén lévő kutatóállomások...
Nem arról van szó, hogy nem járt volna más gép is az Antarktiszon hanem, hogy ez is azt bizonyítja, hogy a brazil légierő hosszú távon számol a géppel.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 752
26 077
113
Hát a 3 már nem csak a fizikailag nem férne el, de tömegre sem. Az NMS 10t.
A HMMWV egy könnyű járgány. A múlt.
Utánaolvasva, csak tömegileg nem férne el, a HMMWV még hosszabb járgány mint az NMS, annyi a nyitja, hogy szerintem a rámpa részre is pakolnak mert úgy kicsivel több mint 15m a belső tér hossza.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az, hogy eddig nem találkoztunk ilyen "hírrel" nem jelenti azt, hogy ilyen tesztet nem végeztek
Már találkoztunk ezzel a hírrel
3 hónappal ezelőtt...;)https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-87#post-835363

a cikket azért raktam be, hogy lássák a kétkedők, hogy szó sincs arról, hogy a brazilok kukáznák a gépet.
1.) Miért kukáznának a Brazilok vadi új gépeket? Erről szó sem volt.
Amiről szó van hogy nem vesznek belőle 28 db ot hanem csak jelentősen kevesebbet.
2.) A hideg üzemeltetési teszt legkevésbé a Braziloknak szól.
Viszont minekünk - és a többi szépreményű nem trópusi ország vevő jelöltnek - például tutira csak akkor tudják eladni a gépet ha megvan a sikeres hideg üzemeltetési teszt.
 
W

Wilson

Guest
Már találkoztunk ezzel a hírrel
3 hónappal ezelőtt...;)https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-87#post-835363


1.) Miért kukáznának a Brazilok vadi új gépeket? Erről szó sem volt.
Amiről szó van hogy nem vesznek belőle 28 db ot hanem csak jelentősen kevesebbet.
2.) A hideg üzemeltetési teszt legkevésbé a Braziloknak szól.
Viszont mi - és a többi szépreményű nem trópusi ország vevő jelöltnek - például tutira csak akkor tudják eladni a gépet ha megvan a sikeres hideg üzemeltetési teszt.
Voltak itt olyan hangok, hogy hagynunk kellene a francba KC-390-et mert egy közlemény szerint kevesebb KC-390-t rendel a brazil légierő és ez a program végét jelenti és így bizonytalaná válik a magyar gépek supportja és alkatrész utánpótlása, holott ez már abból a szempontból is butaság, hogy a brazil légierő hosszútávon és igen csak intenzíven fogja használni a saját KC-390-it így aztán lesz a magyar KC-390-hez is support és alkatrész.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 289
96 516
113
Itt vannak a méretek:
Raktér méretei:
kc-390-image67.jpg

EC145-ről találtam jól kiolvasható méretadatokat, de a h145m kvázi ugyan ez a gép: (szerintem a rotoragy kiszerelésével befér) (tömeg: ~1,8t)
cmh%20100.jpg

BTR: (tömeg ~15t)
BTR-80A_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_army_defence_industry_line_drawing_blueprint_001.jpg

Gidrán: (tömeg páncélzat függő, max 14t)
Ejder_Yalcin_4x4_tactical_wheeled_armoured_combat_vehicle_Nurol_Makina_line_drawing_blueprint_925_001.jpg

H225M: (esélytelen)
caracal-9.jpg

Boxer:
Ilyen jól kiolvasható képet nem találtam róla, de az alapjármű: felfele kerekítve: 8m hosszú, 3m széles és 2,4m magas emellett 24t a tömege az alap APC modullal együtt, modul nélküli értéket nem találtam.

A HMMWV az inkább NMS4x4 kategória.
Ebből a hossza miatt nem tud 3db-ot szállítani csak 2db fér benne el.
1493990835_nurus-nms-4x4-techs.png
Tehát akkor szállítható vasak:
2db NMS
2db Gidrán kicsit lebutitva (26 vs. 28 t miatt)
1db H145M
1db Boxer
1db BTR

Vagy vmit bezéztem??

H225M miért esélytelen? Melyik méret bukik?? A magasság?? Mondjuk a hossz is necces..
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1586

Guest
Voltak itt olyan hangok, hogy hagynunk kellene a francba KC-390-et mert egy közlemény szerint kevesebb KC-390-t rendel a brazil légierő és ez a program végét jelenti és így bizonytalaná válik a magyar gépek supportja és alkatrész utánpótlása,
Ez pontosan így van. Ha már a Brazilok is kifarolnak akkor ez igen jó eséllyel a KC-390 program végét jelenti.

a brazil légierő hosszútávon és igen csak intenzíven fogja használni a saját KC-390-it így aztán lesz a magyar KC-390-hez is support és alkatrész.
Ha megáll a gyártósor attól még lesz üzemeltetés, csak az a kérdés hogy mennyiért.
A magyar szerződésben is kikötöttek gondolom pàr év üzemeltetési támogatàst, de kérdés hogy mi lesz az után?
Egy olyan tipust fogunk majd üzemeltetni amiből a mai ismeretek szerint kb. 30 darab létezik a világon és az Embraer ennek megfelelő piaci àrazással fogja kínálni a további termék támogatást.
Egy 30 gépből àlló tipus azt jelenti hogy a legtöbb pótalkatrész gyakorlatilag egyedi gyártás lesz, minimális szakember gárda lesz, és az egész világon legfeljebb egy-két üzemnek lesz jogosítása komolyabb munkák elvégzésére.
A kereslet - kínálat törvénye alapján amiből kevés van az dràga, és minél kevesebb van, annál dràgább.

Összefoglalva: ha a KC-390 program megáll pàr tízdarabos mennyiségnél akkor 10 év múlva horror klts. lesz a gépek üzemben tartása.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
Tehát akkor szállítható vasak:
2db NMS
2db Gidrán kicsit lebutitva (26 vs. 28 t miatt)
1db H145M
1db Boxer
1db BTR

Vagy vmit bezéztem??

H225M miért esélytelen? Melyik méret bukik?? A magasság?? Mondjuk a hossz is necces..
Nem gondolom, hogy a H145M valaha is be fog kerülni a KC-ba. A rotoragy leszerelése nem ér annyit. Akkor inkább elviszik A400M-mel, vagy C17-tel. A H225 (illetve az elődje) is csak leszerelt aggyal fért be az A400M-be.
Ott meg azért van belmagasság.
De alapvetően egy Gidrán-t vagy az NMS-t sem kell párosával vinni. Ha 1 kerül bele, akkor sem para, ha mellé még 2-3 pallett kerül. Alacsonyabb tömeggel optimálisabb útvonalak tervezhetők a szállításra.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nem arról van szó, hogy nem járt volna más gép is az Antarktiszon hanem, hogy ez is azt bizonyítja, hogy a brazil légierő hosszú távon számol a géppel.
Senki sem mondta, hogy nem számolnak vele hosszú távon, hiszen csak arról volt hír, hogy kevesebbet vesznek belőle...
Az viszont tény, hogy az alacsony példányszám miatt drága lesz a gép és a fenntartása is...!!! - De ezt már rudi is leírta. /Kár, hogy kettőnkön kívül a legtöbb fórumozónak fogalma sincs 1-1 termék gyártásáról, és a darabszámmal összefüggő költségekről./
 
K

kamm

Guest
Senki sem mondta, hogy nem számolnak vele hosszú távon, hiszen csak arról volt hír, hogy kevesebbet vesznek belőle...
Az viszont tény, hogy az alacsony példányszám miatt drága lesz a gép és a fenntartása is...!!! - De ezt már rudi is leírta. /Kár, hogy kettőnkön kívül a legtöbb fórumozónak fogalma sincs 1-1 termék gyártásáról, és a darabszámmal összefüggő költségekről./
Kar, hogy nem ertitek meg, hogy itt elore kifizette az R&D arat a brazil kormany, ezert nem igaz, ill. max ha nagy tomegben vennenek alkatreszt hozza, akkor a volume discount veszik csak el.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 289
96 516
113
Nem gondolom, hogy a H145M valaha is be fog kerülni a KC-ba. A rotoragy leszerelése nem ér annyit. Akkor inkább elviszik A400M-mel, vagy C17-tel. A H225 (illetve az elődje) is csak leszerelt aggyal fért be az A400M-be.
Ott meg azért van belmagasság.
De alapvetően egy Gidrán-t vagy az NMS-t sem kell párosával vinni. Ha 1 kerül bele, akkor sem para, ha mellé még 2-3 pallett kerül. Alacsonyabb tömeggel optimálisabb útvonalak tervezhetők a szállításra.
Oké. Csak arra voltam kíváncsi kimaxolva, mi a határ.
 
K

kamm

Guest
Nem gondolom, hogy a H145M valaha is be fog kerülni a KC-ba. A rotoragy leszerelése nem ér annyit. Akkor inkább elviszik A400M-mel, vagy C17-tel. A H225 (illetve az elődje) is csak leszerelt aggyal fért be az A400M-be.
Ott meg azért van belmagasság.
De alapvetően egy Gidrán-t vagy az NMS-t sem kell párosával vinni. Ha 1 kerül bele, akkor sem para, ha mellé még 2-3 pallett kerül. Alacsonyabb tömeggel optimálisabb útvonalak tervezhetők a szállításra.
Az igaz, egy Gidrant meg 7-9 embert ill felszerelest hozza elvisz Maliba.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 289
96 516
113
Senki sem mondta, hogy nem számolnak vele hosszú távon, hiszen csak arról volt hír, hogy kevesebbet vesznek belőle...
Az viszont tény, hogy az alacsony példányszám miatt drága lesz a gép és a fenntartása is...!!! - De ezt már rudi is leírta. /Kár, hogy kettőnkön kívül a legtöbb fórumozónak fogalma sincs 1-1 termék gyártásáról, és a darabszámmal összefüggő költségekről./
2027ig ismerjük a rendelési arányokat. Nekem a brazil rendelés visszafogása évi kettőre azt jelenti, hogy 27 után is fognak gyártani hazai piacra. Addig meg vagy megoldják az évi +1 vagy 2 gépet új szerződéssel vagy marad az évi 3-4 db-os gyártás 5-6 helyett. Nincs összeomlás.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 752
26 077
113
H225M miért esélytelen? Melyik méret bukik?? A magasság?? Mondjuk a hossz is necces..
Szerintem a rotoragy leszerelésével sem kerül be a kívánt magasságtartományba, hossz esetén a farokrotorok leszerelésével is hosszabb mint 15,63m szerintem,