[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Pontosan fordítva igaz.
A program folytatatàsa az ami tovább növelheti az Embraer veszteségét.
Évi két - három gépért fenn kell hogy tartsák a gyártósort, az embereket, az infrastruktúrát.
Ezzel szemben ha megállítják a programot akkor szélnek ereszthetik az embereket, a gyártósort bezárják és így nem kell több casht égetniük feleslegesen.
A fejlesztési kòltségek leírása csúnyán fog kinézni a P/L ben, de az egyszeri tétel lesz és ráadásul nem érint casht.
Igen. Ha még a brazil légierő hozta volna a rendelését, akkor lehet túlélné a program a koronavírust. De bármennyire is innovatív a típus, ennek itt vége van. Nem ez az első típus, ami jobb mint a vetélytársai és mégis belebukik a körülményekbe. Egy rosszkor jött járvány miatt semmilyen jövőképet nem látok a program előtt, a továbbra is fényes jövő előtt álló Embraer menedzsmentjének csak egy tollvonás lesz, hogy törölje az egészet a cég védelmében és akkor ott állunk két egyedi géppel, extrémdrága műszaki támogatással.

Ennyi pénzt és a két rövid idő alatt majd gyártósor és program hijján egyre roncsabb állapotú, végül Kecsó szélén álló KC beszerzését nem kockáztathatjuk. a
A válságra hivatkozva le kell mondani a rendelést a fennti ok miatt és a még nagyon fiatal használt angol Herculesek felé fordulni jobb hijján!

Ha nincs koronavírus, ez lett volna a jövő. Így viszont csak egy financiális probléma egy civil gyártónak, amelyik ki akar lábalni a válságból.
 
Már bocsánat, de mennyire kell ahhoz korlátoltnak lenni, hogy ne lássa az ember, hogy egy stratégiai típust nem fognak beszántani, csak azért, hogy a drága C-130-asadat rendeljék.
Szerinted a Brazil Állam teljesen hülye?
A 2-3 gépes átvétel csak a brazilokra vonatkozik. Ha csak +3-asával hozzádobják a magyar és a portugál gépeket, akkor már az évi 6 gép. Ez egy csökkentett termelési ütem esetén tök rendben van.
Nyilván az a legjobb megoldás, hogy dollár milliókat fecölnek a programba (ami mellesleg általánosan elismert a brazil légierőn belül), majd mikor már aktív megrendeléseik vannak a típusra, és épphogy elkezdik a sorozatgyártást, akkor eldobják a francba. Csinálnak egy halom magasan képzett munkanélkülit, miközben a döglődő C-130-as flottájuk úgy könyörög a bontóért. o_O :rolleyes:
Vegyenek jó óccsón (ja nem) C-130-ast, - mer az biztos jó lesz - annyiért amennyiből évtizedekig dotálhatják az Embraert. Ráadásul egy olyan C-130-ast, amitől - a cikk szerint - a KC rentábilisabban üzemeltethető.
Ez egy jól indult és perspektivikus ámde eleve mellékszál volt az Embraernek. Menedzseri szinten ezen simán túl lehet lépni. Milyen garanciát tud adni, hogy most évekig finanszírozzák majd a veszteséget úgy, hogy már nem lesz amerikai Herculesek utódja és csak a piac többi, gazdaságilag bajban levő szereplőjétől számíthat valamire(igazából szinte semmire hosszú évekig)!

Az elkövetkező években új megrendelés szinte biztos nem lesz.
 
Itt a másik... :eek: o_O
Szerinted meddig élne a cég és a vezetői, ha egy tollvonással beszántanák a brazil stratégiai típust? Miközben a Brazil Állam a tulajdonos.
:D
Sokáig. A brazil államnak az Embraer értékes, nem annak katonai melléküzemága. Ott majd megy tovább a Tucano és slusz.
 
  • Hűha
Reactions: kamm
Ez egy jól indult és perspektivikus ámde eleve mellékszál volt az Embraernek. Menedzseri szinten ezen simán túl lehet lépni. Milyen garanciát tud adni, hogy most évekig finanszírozzák majd a veszteséget úgy, hogy már nem lesz amerikai Herculesek utódja és csak a piac többi, gazdaságilag bajban levő szereplőjétől számíthat valamire(igazából szinte semmire hosszú évekig)!

Az elkövetkező években új megrendelés szinte biztos nem lesz.

Sokáig. A brazil államnak az Embraer értékes, nem annak katonai melléküzemága. Ott majd megy tovább a Tucano és slusz.

Annyira nem, hogy amikor arról volt szó, hogy a Boeing a katonai ágat is "viszi"akkor a brazil állam ragaszkodott ebben a szegmensben a brazil állami tulajdonhoz,értem én, hogy már legszívesebben sóval is behintenéd a KC-390-es gyártósor helyét de erről a valóságban szó sincs,a gyártósor még évi két géppel is elketyeg és mivel a KC-390-es programba is nyakig benne van a brazil állam a gyártósort nem fogják bezárni az export lehetőségek a gép előtt pedig egyáltalán nem csökkentek.
 
a svédek még nem jelentették be mennyit rendelnek. (a franciák 10 et ajánlottak) svédeknek 6 c130 h t kell cserélniük (ami európa legöregebbjei) tehát nem 2030 ba kell leadniuk a rendelést hanem 2030 ra a gépeknek már svédbe kell lenni üzemeltetésre késsz... de muszály rendelniük mert ez kitétel volt a brazil tenderen... (meg a 130 aik tényleg nem bírják tovább 2030 nál)
 
Annyira nem, hogy amikor arról volt szó, hogy a Boeing a katonai ágat is "viszi"akkor a brazil állam ragaszkodott ebben a szegmensben a brazil állami tulajdonhoz,értem én, hogy már legszívesebben sóval is behintenéd a KC-390-es gyártósor helyét de erről a valóságban szó sincs,a gyártósor még évi két géppel is elketyeg és mivel a KC-390-es programba is nyakig benne van a brazil állam a gyártósort nem fogják bezárni az export lehetőségek a gép előtt pedig egyáltalán nem csökkentek.
Túl bizakodó vagy én meg túl pesszimista. A járványon és a talpraálláson múlik. Hogy hány év múlva ér véget és mi lesz utána!
 
Igen. Ha még a brazil légierő hozta volna a rendelését, akkor lehet túlélné a program a koronavírust.
Egy gyors kalkulációt dobjál már össze, hogy a C2-ből mennyi lett eddig megrendelve, meg mennyi lesz még!
Hujujuj! A Kawa vezetői már készítik a rövidpengét! Hja nem. :rolleyes:
Ha a brazil állam meg is vágja a rendelést (ezt nem hinném) akkor is több fog készülni KC-ből, mint a C2-ből valaha is...
 
a svédek még nem jelentették be mennyit rendelnek. (a franciák 10 et ajánlottak) svédeknek 6 c130 h t kell cserélniük (ami európa legöregebbjei) tehát nem 2030 ba kell leadniuk a rendelést hanem 2030 ra a gépeknek már svédbe kell lenni üzemeltetésre késsz... de muszály rendelniük mert ez kitétel volt a brazil tenderen... (meg a 130 aik tényleg nem bírják tovább 2030 nál)
Erről a felrételről a Gripen kapcsán én nem olvastam. De teljesen ésszerű lenne a svédektől.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
Túl bizakodó vagy én meg túl pesszimista. A járványon és a talpraálláson múlik. Hogy hány év múlva ér véget és mi lesz utána!

A KC-390-es programnál nem arról van szó, hogy nincs megrendelés és állnak a gyártósorok még az esetleges kevesebb brazil rendelés esetén is 27 géppel biztosan lehet számolni amiből 4 gép már le van gyártva évi két három géppel számolva a gyártósor 2029- ig el lesz látva megrendeléssel az esetleges veszteségeket pedig röhögve kompenzálja a brazil állam, így a KC-390 program túlélése biztosítva lesz mivel ennyi idő alatt a világ kilábal a covid okozta gazdasági válságból.
 
KC-390 gyártási progi igy néz most ki. (az eredeti terv, ha más volt)

2020-ig... 4db Brazil
2021ben 3db BRA
2022ben 2db (3) BRA
2023ban 2db (4) BRA, 1 POR, 1 HUN
2024ben 2db (3) BRA, 1 POR, 1 HUN
2025ben 2db (4) BRA, 1 POR
2026ban 2db (4) BRA, 1 POR
2027ben 2db (4) BRA, 1 POR

Igazából 2025 utáni gyártási kapát érinti érzékenyen a lemondás. Jövőre lesz -1 gép, 2023--ban igazából csak egy lassabb felfutást jelent.
Ezt a brazil állam érdeke exporttal pótolni. Vagy a magyar-portugál progit kell 1 évvel előrébb húzni, vagy +1 2022-23-as géppel kiegészíteni.

De lehet élesíteni a korábbi vételi szándéknyilatkozatokat is.
Cseh 2, Chile 6, Argentína 6, Kolumbia 12.

 
mivel ennyi idő alatt a világ kilábal a covid okozta gazdasági válságból.
Ez egy alaptalan kijelentés. A járvány előtt volt piac és pénz a termékre. Most azt se tudjuk mikor lesz vége a járványnak, hogy újra legyen pénz majd egyszer a vége után valamikor!
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
A KC-390-es programnál nem arról van szó, hogy nincs megrendelés és állnak a gyártósorok még az esetleges kevesebb brazil rendelés esetén is 27 géppel biztosan lehet számolni amiből 4 gép már le van gyártva évi két három géppel számolva a gyártósor 2029- ig el lesz látva megrendeléssel az esetleges veszteségeket pedig röhögve kompenzálja a brazil állam, így a KC-390 program túlélése biztosítva lesz mivel ennyi idő alatt a világ kilábal a covid okozta gazdasági válságból.
Ez az egész veszteség marhaság a köbön.

Még azt sem értik, hogy az R&D-t anno kifizette a brazil allam, cserebe azert meg az előrendelésért joval olcsobban kapja oket a FAB. Azaz semmi nem drágul, különösen nem nekünk, aláírt rendelés re, ahogy itt gondolják, mert ez nem piaci project volt.
 
KC-390 gyártási progi igy néz most ki. (az eredeti terv, ha más volt)

2020-ig... 4db Brazil
2021ben 3db BRA
2022ben 2db (3) BRA
2023ban 2db (4) BRA, 1 POR, 1 HUN
2024ben 2db (3) BRA, 1 POR, 1 HUN
2025ben 2db (4) BRA, 1 POR
2026ban 2db (4) BRA, 1 POR
2027ben 2db (4) BRA, 1 POR

Igazából 2025 utáni gyártási kapát érinti érzékenyen a lemondás. Jövőre lesz -1 gép, 2023--ban igazából csak egy lassabb felfutást jelent.
Ezt a brazil állam érdeke exporttal pótolni. Vagy a magyar-portugál progit kell 1 évvel előrébb húzni, vagy +1 2022-23-as géppel kiegészíteni.

De lehet élesíteni a korábbi vételi szándéknyilatkozatokat is.
Cseh 2, Chile 6, Argentína 6, Kolumbia 12.

Nem egeszen, mert mar szerelik az elso portugalt, emlekszel a hirekre?
Namarmost ha mellette felszabadult egy hely iden (csak 2 brazilt vesznek át), akkor simán nekiallhatnak a mi elsonknek, a portugalokat az nem befolyásolja, ok megkapják az elsot ev vegen, mi meg jovo ilyenkor. Kerdes, ki tudjuk-e csengetni az elsőt így előbb...
 
Nem egeszen, mert mar szerelik az elso portugalt, emlekszel a hirekre?
Namarmost ha mellette felszabadult egy hely iden (csak 2 brazilt vesznek át), akkor simán nekiallhatnak a mi elsonknek, a portugalokat az nem befolyásolja, ok megkapják az elsot ev vegen, mi meg jovo ilyenkor.
Nem, idén még átveszik a hármat.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: kamm and formosa1