[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
A felsorolt szempotok közül egyedül a légi utántöltés az ami talàn több mint amit általában bármelyik rámpás katonai teherszállító tud.

Marmint azt leszamitva, hogy a 60+ eves tervezesu Herculesed max 18-19t tud elvinni es nem multirole, azaz dedikalt tankerek kellenenek belole kulon, viszont mar az alapmodell is dragabb, mint a multirole Millenium, raadasul joval dragabban plusz lassabban is repul, mint a brazil turbofanos gep?
Jelen eszmecsre tárgya az volt hogy csinált e valaki olyan üzemeltetési költség pénzügyi kockázat elemzést hogy mi van ha a KC-390 program megreked egy pár 10 db.os szinten?
Semmi, mert ha alairtak egy support szerzodest mondjuk 5-10 evre, akkor azt az Embraer teljesiteni fogja azon szerzodott aron.
Nincs olyan, hogy utolag meggondoltam magam es dragabban szamlazok.
 
W

Wilson

Guest
"Nemzetközi" KC-390 topik, 2021. április 7.
(az utolsó előtti lapon)

A másik KC-390 topiokban 2013-tól, azaz kezdettől fogva nyomon van követve a típus fejlesztése.... és bár a fórummotor váltás sok linket, képet eltüntetett, de nagyon sok érdekes információ van abban a topikban összegyűjtve. Érdemes átolvasni azt is.

Ok láttam,de azért raktam be ide mert ez a topik jobban "szem előtt" van mint a másik és ez egy igen szemléletes animáció.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Meglátjuk, ha visszapattan a brazil gazdaság ugyanúgy emelhetik vissza a az évi hazai rendelést is. Sok mindenbe vitt a Covid döccenőt, ide is. Ez lehet számunkra drágább buli a KC-390 üzemeltetés szempontjából, de 2025-ig még sok idő van.
Erre ne végy mérget, mert civilben nem lemondással szokás indítani, hanem kérik a gyártót, hogy későbbre ütemezze a gyártást és a szállítást. Persze ott is előfordul, hogy az akkor költségesebb lemondást választják, de az esetben jó ideig nem is fognak olyan típust rendelni...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Marmint azt leszamitva, hogy a 60+ eves tervezesu Herculesed max 18-19t tud elvinni es nem multirole, azaz dedikalt tankerek kellenenek belole kulon, viszont mar az alapmodell is dragabb, mint a multirole Millenium, raadasul joval dragabban plusz lassabban is repul, mint a brazil turbofanos gep?
Ki mondta, hogy drágább?!? - Jelen állás szerint néhány tíz darabos gyártással a KC-390 lesz a világ legdrágább, és legdrágábban üzemeltethető szállítógépe. Mellesleg 1 taktikai szállítógépnél NEM a sebesség a döntő.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 948
123 525
113
emmi, mert ha alairtak egy support szerzodest mondjuk 5-10 evre, akkor azt az Embraer teljesiteni fogja azon szerzodott aron.
Nincs olyan, hogy utolag meggondoltam magam es dragabban szamlazok.
Meg a faszt nincs, főleg egy fejlesztés alatt álló terméknél? Még az alapanyagárak változása is drágíthat. Már párszor leírtam, hogy ha ez így lenne akkor soha nem szállt volna el semmilyen program fejlesztési költsége sem...
 
K

kamm

Guest
Meg a faszt nincs, főleg egy fejlesztés alatt álló terméknél? Még az alapanyagárak változása is drágíthat. Már párszor leírtam, hogy ha ez így lenne akkor soha nem szállt volna el semmilyen program fejlesztési költsége sem...
Mi fejlesztes alatt allo? A gep? Dehogy az. Piaci termek.
Te kevered a várható uj kepessegekkel eg DIRCM stb. Azokon lehet valtozas, de azok nincsenek is valószínűleg veglegesitve (arazas.)
Az ilyesmire amugy van egy kulon clause, ami rögzíti, hogy hova varjak az arat es mi a dispute resolution mechanizmus, ha nem annyinlenne.
 
K

kamm

Guest
Ki mondta, hogy drágább?!? - Jelen állás szerint néhány tíz darabos gyártással a KC-390 lesz a világ legdrágább, és legdrágábban üzemeltethető szállítógépe. Mellesleg 1 taktikai szállítógépnél NEM a sebesség a döntő.
Mint már sokszor leirtuk, nem, itt nem LM matek van. A brazil allam állta az eredeti R&D ktg (azert meg a hatalmas elorendeles miatt kapjak napunk joval olcsobban oket.)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mint már sokszor leirtuk, nem, itt nem LM matek van. A brazil allam állta az eredeti R&D ktg (azert meg a hatalmas elorendeles miatt kapjak napunk joval olcsobban oket.)
Na és...?!? - Az A400M R&D költségét több állam állta, mégis elszálltak az árral - pedig az Airbusnál a darabszámmal sincs probléma...
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra and krisss

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 553
32 041
113
Arra nem gondol senki, hogy az AV gyár egyik tulajdonosaként, akár európai Embraer szervizbázis is kiépülhet? A Saab velünk, az Airbus is.
 
K

kamm

Guest
Na és...?!? - Az A400M R&D költségét több állam állta, mégis elszálltak az árral - pedig az Airbusnál a darabszámmal sincs probléma...
Egyreszt az is volt a problema, masreszt 10x akkora kihivas volt az Atlas, kezdve a vadonatuj turboprop motorokkal, a millio fele (un. "committee-design") kivanalmakkal a kulonbozo orszagok reszerol stb stb. Tipikus PM nightmare, amikor ennyi szakacs van a konyhaban.

A Milleniumnal is volt csuszas amugy, sot, le is zuztak egy gepet, de pl a hajtomu szandekosan egy mezei, jol bevalt modell, raadasul turbofan, ezzel kapasbol milliardokat sporoltak, hogy nem fejlesztettek ujat.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Meg a faszt nincs, főleg egy fejlesztés alatt álló terméknél? Még az alapanyagárak változása is drágíthat. Már párszor leírtam, hogy ha ez így lenne akkor soha nem szállt volna el semmilyen program fejlesztési költsége sem...
Mi nem vagyunk fejlesztő ország. Mi egy terméket veszünk meg adott áron.
Az A400M program azért drágult meg, mert a fejlesztő országok egyedi igényekkel változtattak a paramétereken.
Malajzia fix áron vette a gépeket. Neki csak a support költségek mozoghatnak, de cserében nincs a programból bevételük. Nincsen náluk részegységgyartás.
Mi sem vagyunk benne a KC programban. Fix árért kell vennünk fix képességű gépeket.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 948
123 525
113
Mi nem vagyunk fejlesztő ország. Mi egy terméket veszünk meg adott áron.
Az A400M program azért drágult meg, mert a fejlesztő országok egyedi igényekkel változtattak a paramétereken.
Malajzia fix áron vette a gépeket. Neki csak a support költségek mozoghatnak, de cserében nincs a programból bevételük. Nincsen náluk részegységgyartás.
Mi sem vagyunk benne a KC programban. Fix árért kell vennünk fix képességű gépeket.
Bead a gyártó egy akadályközlést amiben különböző indokokra költségnövekedést könyvel el, amit szerződésen belül megpróbálnak lezongorázni de gyakran ha a vevő szeretné az adott eszközt és nincs alternatívája adott időn belül akkor kénytelen többet fizetni. Volt már ilyen ... A világszintű félvezető hiány pont ilyen probléma...

Szóval azt felejtsétek el, hogy nem történhet csúszás meg drágulás bármelyik beszerzésünkben....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Bead a gyártó egy akadályközlést amiben különböző indokokra költségnövekedést könyvel el, amit szerződésen belül megpróbálnak lezongorázni de gyakran ha a vevő szeretné az adott eszközt és nincs alternatívája adott időn belül akkor kénytelen többet fizetni. Volt már ilyen ... A világszintű félvezető hiány pont ilyen probléma...

Szóval azt felejtsétek el, hogy nem történhet csúszás meg drágulás bármelyik beszerzésünkben....
Hát az a helyzet, hogy szerencsére lesz alternatíva. Mire a gépeinket le kellene szállítani, már 2-3 alternatíva is lesz.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Wilson and formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Valaki visszamondta a rendelését talán?
Nem, de a spanyoloknak kicsit túl korán jönnek a gépeik. Mivel náluk vannak összeszerelve a gépek, nem nagyon akarták átütemezni a dolgot, így maradtak az eredeti szállítási ütemezésnél.
De ezen a dolgon akkor kell aggódni, ha jelentkeznének problémák a KC-val kapcsolatban.
 
K

kamm

Guest
Bead a gyártó egy akadályközlést amiben különböző indokokra költségnövekedést könyvel el,

Standard commercial adok-veszeknel ilyenre meg facility sem letezik. Felmondhatja a szerződést, annyit tehet. Akkor lehet ujratargyalni ill kártérítésert perelni, utóbbi esetén valószínűleg nyerne a MH, de nehezen tudna begyujteni. :) Viszont az Embraer Defense credibilitasa a beka segge ala esne, öngyilkosság lenne a részükről.
X pénzért Y arut kapsz, ennyi.
Egy ilyen nagy értéknél raadasul ütemezett fizetés van, pláne ráadásul milestone alapon. Szerinted honnan jon a kötbérfizetes elve is? A pontos teljesites elvebol ami árra és határidőre is vonatkozik.
Ha esetleg valamilyen okbol errol lemondott a MH, az más tészta, de ilyesmiről egyelőre nem tudunk.

amit szerződésen belül megpróbálnak lezongorázni de gyakran ha a vevő szeretné az adott eszközt és nincs alternatívája adott időn belül akkor kénytelen többet fizetni. Volt már ilyen ... A világszintű félvezető hiány pont ilyen probléma...

Masrol beszélünk itt. A pandemicbol következő chip shortage jo sansszal a szinte biztosan beleirt vis maior ill force majeure clause ala esik. Ezt valahol regebben mar kifejtettem, hogy kezeli tipikusan az ilyesmit az angolszasz contract law, keress ra a kifejezesekre. Nem vagyok nemzetközi jogász, de sejtesem szerint az az irányadó az ilyen nemzetközi szerzodeseknel is, talán @Kurfürst tud erről valamit...?
Szóval azt felejtsétek el, hogy nem történhet csúszás meg drágulás bármelyik beszerzésünkben....

Azert, mert a szállító rabaszarintott mashol, nem, nem történhet.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1