Egy további magyarázat miért nem kell a Braziloknak 28 db a KC-390 ből...
A cikk szerint elindították a
KC-X3 projektet amelynek a kertében nagy méretű tanker / transport gépeket akarnak beszerezni.
Ezeknek a gépeknek lesz az egyik feladata a Gripenek tankolása.
Két jelölt van:
Airbus A330 MRTT
Boeing KC-46
https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2021-05-31/brazil-cut-kc-390-airlifter-order
Ez Bolsano döntése volt ő is jelentette be élő adásban 2021.01.28-án ,hogy A330MRTT akarnak venni.
Itt egy cikk amiben szerepel az a videó ahol bejelenti.
https://www.aeroin.net/bolsonaro-anuncia-compra-de-dois-airbus-a330-para-a-forca-aerea/
Itt a cikk egy részének a fordítása
"A pandémia következtében a taktikai szállító repülőgép hiánya miatt kialakuló bonyodalom után Bolsonaro bejelentette, hogy a kormány két Airbus A330-as repülőgépet vásárol a FAB számára.
A bejelentést Bolsonaro elnök tegnap este, 28-án este élő adásban tette meg,
Bolsonaro arra hivatkozik, hogy 500 millió reált különítettek el, utalva azokra az összegekre, amelyeket a közpénzekkel visszaélő személyek vagy intézmények juttattak vissza a kormánynak, és ezt az összeget két Airbus A330-as teherszállító repülőgép beszerzésére fordítják a légierő számára, valószínűleg az MRTT típusra.
Az elnök azonban tévedett, amikor a repülőgép típusát említette, amikor azt "A230"-nak nevezte, mivel ilyen elnevezésű gép nem létezik
Az ilyen taktikai teherszállító repülőgépekre, amelyek a híres "Sucatőes", a FAB Boeings 707-es repülőgépei helyettesítésére szolgálnak, nagyon régi igény van, és ez különösen utóbbi időkben, a koronavírus-járvány miatt, eléggé hangsúlyosan jelentkezett.
Még a brazil hadseregnek is egy Boeing 767-est kellett bérelnie, hogy az Egyesült Államokba utazzon kiképzésre, mivel a COVID-19 miatt, valamint az elmúlt évek fizetési késedelmei miatt a FAB-nak kevés KC-390-es repülőgép állt rendelkezésére.
A "botrány" akkor "robbant ki", amikor Manausban elfogyott az oxigén, és a FAB repülőgépei nem voltak felkészülve arra, hogy ilyen fontos dolgot szállítsanak a kórházakba. Nagy repülőgépek nélkül a kormány a légitársaságoktól függött, amelyeknek szintén megvannak a maguk korlátai az oxigén szállításában a biztonság miatt.
Most mindez megváltozhat, bár eddig kevés részletet hoztak nyilvánosságra. Ha a vásárlás megvalósul, a légierő lesz a negyedik A330-as üzemeltető Brazíliában a TAM, az Avianca Brasil és az Azul Linhas Aéreas után.
Mivel az elnök említette a teherszállító szót, és a FAB pályázati előzményei alapján minden az A330 MRTT-re utal, amely a katonai célokra átalakított A330-200-as polgári utasszállító repülőgép. Létezik az A330-200F polgári teherszállító változat is, de mivel ezt a repülőgépet a FAB üzemelteti, nem valószínű, hogy ez utóbbit választják."