[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Es emiatt semmi masra nem jo, igen, ezert is lenne ertelmetlen nekünk olyanra költeni.
Fentebb már leírták, hogy nagyon sok mindenre jó, következésképp ezekből lesz a NATO tankerflotta, mellyel mi is találkozhatunk a közös feladatok idején... /Mellesleg az MRTT és a KC-46A a brazilok kapcsán került szóba, mert a KC-390 nem alkalmas nagy tömegű teher, üzemanyag és katona szállítására.../
 
  • Vicces
Reactions: kamm
W

Wilson

Guest
Fentebb már leírták, hogy nagyon sok mindenre jó, következésképp ezekből lesz a NATO tankerflotta, mellyel mi is találkozhatunk a közös feladatok idején... /Mellesleg az MRTT és a KC-46A a brazilok kapcsán került szóba, mert a KC-390 nem alkalmas nagy tömegű teher, üzemanyag és katona szállítására.../
A brazilok azért "vették elő újra" a nagy kapacitású teherszállító repülőgépek beszerzésének gondolatát,mert a brazil elnök által teljesen idióta módon kezelt koronavírus járvány miatt nagyon drasztikusan megnőtt a teherszállítógép kapacitási igény Brazíliában,amit (és ez ott van az idézett cikkben is), nagyon jól tudtak volna kezelni ha a brazil kormányzat nem kezeli mostohán a KC-390-es programot mivel akkor a pandémia idején már lett volna elég KC-390-es a brazil légierő kötelékében,ahhoz,hogy például a szükséges mennyiségű orvosi oxigént az országon belül tudják szállítani.Érdemes megnézni,hogy szinte csapágyasra hajtják most is a brazil KC-390-et főleg az országon belüli szállításokba,tehát nem a KC-390-es teherbírásával vagy teljesítményével van gond,(egyáltalán nem igaz,hogy nem alkalmas nagy tömegű teher üzemanyag vagy katona szállítására) hanem a számával,jelenleg nincs annyi belőle a braziloknak amennyire szükségük lenne a covid járvány miatt.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Egyreszt az is volt a problema, masreszt 10x akkora kihivas volt az Atlas, kezdve a vadonatuj turboprop motorokkal, a millio fele (un. "committee-design") kivanalmakkal a kulonbozo orszagok reszerol stb stb. Tipikus PM nightmare, amikor ennyi szakacs van a konyhaban.

A Milleniumnal is volt csuszas amugy, sot, le is zuztak egy gepet, de pl a hajtomu szandekosan egy mezei, jol bevalt modell, raadasul turbofan, ezzel kapasbol milliardokat sporoltak, hogy nem fejlesztettek ujat.
Ezt tudjuk, de az alacsony darabszám miatt cammogó KC-390 gyártósor növeli a költségeket és az árat is. A gyártás leállása után pedig az alkatrészek egyedi gyártása következik aranyáron, melyet nekünk - üzemeltetőknek - kell majd kicsengetni...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A brazilok azért "vették elő újra" a nagy kapacitású teherszállító repülőgépek beszerzésének gondolatát,mert a brazil elnök által teljesen idióta módon kezelt koronavírus járvány miatt nagyon drasztikusan megnőtt a teherszállítógép kapacitási igény Brazíliában,amit (és ez ott van az idézett cikkben is), nagyon jól tudtak volna kezelni ha a brazil kormányzat nem kezeli mostohán a KC-390-es programot mivel akkor a pandémia idején már lett volna elég KC-390-es a brazil légierő kötelékében,ahhoz,hogy például a szükséges mennyiségű orvosi oxigént az országon belül tudják szállítani.Érdemes megnézni,hogy szinte csapágyasra hajtják most is a brazil KC-390-et főleg az országon belüli szállításokba,tehát nem a KC-390-es teherbírásával vagy teljesítményével van gond,(egyáltalán nem igaz,hogy nem alkalmas nagy tömegű teher üzemanyag vagy katona szállítására) hanem a számával,jelenleg nincs annyi belőle a braziloknak amennyire szükségük lenne a covid járvány miatt.
Ha "csapágyasra hajtják", az nekünk jó, mert akkor többet rendelnek. Kár, hogy 1 pár napos cikk ennek épp az ellenkezőjéről tájékoztat...

Tény az, hogy az MRTT csapágyazás nélkül is több terhet szállít olcsóbban, mint 3 KC-390...
 
W

Wilson

Guest
Ha "csapágyasra hajtják", az nekünk jó, mert akkor többet rendelnek. Kár, hogy 1 pár napos cikk ennek épp az ellenkezőjéről tájékoztat...

Tény az, hogy az MRTT csapágyazás nélkül is több terhet szállít olcsóbban, mint 3 KC-390...
Csak,hogy ne kelljen visszaolvasnod:)

Ez Bolsano döntése volt ő is jelentette be élő adásban 2021.01.28-án ,hogy A330MRTT akarnak venni.

Itt egy cikk amiben szerepel az a videó ahol bejelenti.

https://www.aeroin.net/bolsonaro-anuncia-compra-de-dois-airbus-a330-para-a-forca-aerea/


Itt a cikk egy részének a fordítása

"A pandémia következtében a taktikai szállító repülőgép hiánya miatt kialakuló bonyodalom után Bolsonaro bejelentette, hogy a kormány két Airbus A330-as repülőgépet vásárol a FAB számára.

A bejelentést Bolsonaro elnök tegnap este, 28-án este élő adásban tette meg,

Bolsonaro arra hivatkozik, hogy 500 millió reált különítettek el, utalva azokra az összegekre, amelyeket a közpénzekkel visszaélő személyek vagy intézmények juttattak vissza a kormánynak, és ezt az összeget két Airbus A330-as teherszállító repülőgép beszerzésére fordítják a légierő számára, valószínűleg az MRTT típusra.

Az elnök azonban tévedett, amikor a repülőgép típusát említette, amikor azt "A230"-nak nevezte, mivel ilyen elnevezésű gép nem létezik

Az ilyen taktikai teherszállító repülőgépekre, amelyek a híres "Sucatőes", a FAB Boeings 707-es repülőgépei helyettesítésére szolgálnak, nagyon régi igény van, és ez különösen utóbbi időkben, a koronavírus-járvány miatt, eléggé hangsúlyosan jelentkezett.

Még a brazil hadseregnek is egy Boeing 767-est kellett bérelnie, hogy az Egyesült Államokba utazzon kiképzésre, mivel a COVID-19 miatt, valamint az elmúlt évek fizetési késedelmei miatt a FAB-nak kevés KC-390-es repülőgép állt rendelkezésére.

A "botrány" akkor "robbant ki", amikor Manausban elfogyott az oxigén, és a FAB repülőgépei nem voltak felkészülve arra, hogy ilyen fontos dolgot szállítsanak a kórházakba. Nagy repülőgépek nélkül a kormány a légitársaságoktól függött, amelyeknek szintén megvannak a maguk korlátai az oxigén szállításában a biztonság miatt.

Most mindez megváltozhat, bár eddig kevés részletet hoztak nyilvánosságra. Ha a vásárlás megvalósul, a légierő lesz a negyedik A330-as üzemeltető Brazíliában a TAM, az Avianca Brasil és az Azul Linhas Aéreas után.

Mivel az elnök említette a teherszállító szót, és a FAB pályázati előzményei alapján minden az A330 MRTT-re utal, amely a katonai célokra átalakított A330-200-as polgári utasszállító repülőgép. Létezik az A330-200F polgári teherszállító változat is, de mivel ezt a repülőgépet a FAB üzemelteti, nem valószínű, hogy ez utóbbit választják."


"Még a brazil hadseregnek is egy Boeing 767-est kellett bérelnie, hogy az Egyesült Államokba utazzon kiképzésre, a COVID-19 miatt, valamint az elmúlt évek fizetési késedelmei miatt a FAB-nak kevés KC-390-es repülőgép állt rendelkezésére.."
 
W

Wilson

Guest
Ezt tudjuk, de az alacsony darabszám miatt cammogó KC-390 gyártósor növeli a költségeket és az árat is. A gyártás leállása után pedig az alkatrészek egyedi gyártása következik aranyáron, melyet nekünk - üzemeltetőknek - kell majd kicsengetni...
A mi általunk vásárolt KC-390-ek árát ez nem fogja növelni mivel már van egy aláirt szerződésünk a Brazilokkal két KC-390-ről,a hozzá tartozó supportal,alkatrészzel stb,ezen csak akkor lehet változtatni (ha egyáltalán lenne ilyen szándék a brazilok részéről) ha mi hajlandóak vagyunk belemenni a szerződésmódosításába, az meg,hogy mi lesz akkor ha a jövőben majd egyszer leáll a KC-390-es gyártása azzal kapcsolatban szerintem jelenleg felesleges bármilyen következtetést levonni mivel ebben még nagyon sok a változó.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A mi általunk vásárolt KC-390-ek árát ez nem fogja növelni mivel már van egy aláirt szerződésünk a Brazilokkal két KC-390-ről,a hozzá tartozó supportal,alkatrészzel stb,ezen csak akkor lehet változtatni (ha egyáltalán lenne ilyen szándék a brazilok részéről) ha mi hajlandóak vagyunk belemenni a szerződésmódosításába,
Ha visszakeresel a neten néhány ilyen szerződést rá fogsz döbbenni hogy a kezdeti terméktámogatás legfeljebb 2-3 évre szól.
Ezt követően a vevőre van bízva hogy a vevő hogy oldja meg az üzemeltetést.
Normál esetben a vevő ilyenkor
  • felépít egy saját üzemet. Azt hiszem könnyen belátható hogy egy 2 db. gépből álló flotta esetén ez nagyon nem gazdaságos;
  • válogat a tipusra jogosítással rendelkező üzemek és alkatrész beszállítók széles választékából.
Amikor több szereplő kínálja u.azt a szolgáltatást vagy terméket a piacon, az azt jelenti hogy verseny van, ami lefele nyomja az árakat.

Fájdalom egy KC-390 hez hasonló tipus esetén - amiből komoly eséllyel 30 alatt marad az össz. darabszám - pont ellentétes a helyzet.
Az egész világon legfeljebb egy-két üzem lesz felkészülve komolyabb munkákra, az alkatrészek nagy része pedig leginkább egyedi gyártás lesz.
Az gépet üzemeltetőnek nem lesz választási lehetősége, az árak pedig ilyenkor törvényszerűen a csillagos eget súrolják.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Ha visszakeresel a neten néhány ilyen szerződést rá fogsz döbbenni hogy a kezdeti terméktámogatás legfeljebb 2-3 évre szól.
Ezt követően a vevőre van bízva hogy a vevő hogy oldja meg az üzemeltetést.
Normál esetben a vevő ilyenkor
  • felépít egy saját üzemet. Azt hiszem könnyen belátható hogy egy 2 db. gépből álló flotta esetén ez nagyon nem gazdaságos;
  • válogat a tipusra jogosítással rendelkező üzemek és alkatrész beszállítók széles választékából.
Amikor több szereplő kínálja u.azt a szolgáltatást vagy terméket a piacon, az azt jelenti hogy verseny van, ami lefele nyomja az árakat.

Fájdalom egy KC-390 hez hasonló tipus esetén - amiből komoly eséllyel 30 alatt marad az össz. darabszám - pont ellentétes a helyzet.
Az egész világon legfeljebb egy-két üzem lesz felkészülve komolyabb munkákra, az alkatrészek nagy része pedig leginkább egyedi gyártás lesz.
Az gépet üzemeltetőnek nem lesz választási lehetősége, az árak pedig ilyenkor törvényszerűen a csillagos eget súrolják.

Amikor aláírták a magyar KC-390-ről szóló szerződést akkor 28 db brazil és 5 db portugál megrendelés volt a "kalapban",tehát miben is fog a kilátásba helyezett brazil rendelés csökkenés(amiről semmilyen konkrét számadat nincsen) merőben más helyzetet is teremteni?Azt pedig az illetékeseken kívül (mivel a szerződések nem nyilvánosak) senki nem tudja,hogy milyen időtartamú és milyen tartalmú support/támogatási szerződést kötöttünk a brazilokkal a KC-390-el kapcsolatban,tehát azt nem lehet kijelenteni,hogy a kezdeti terméktámogatás legfeljebb 2-3 évre szól,már csak azért sem mert a szerződésről szóló hivatalos közlemény konkrétan így szól:

https://kormany.hu/hirek/kc-390-es-hadszinteri-szallito-repulogepeket-vasarol-a-magyar-honvedseg

"A szerződés a kezdeti alkatrészcsomagon és a kiegészítő felszerelésen, a hajózó- és repülőműszaki állomány átképzésén túl integrált logisztikai támogatásról is rendelkezik. A két repülőgép megérkezése után egy év időtartamban gyári szakembergárda biztosítja majd az állomány szakmai ismereteinek elmélyítését.

Hogy ez az integrált logisztikai támogatás a magyar KC-390-ek esetében mit is takar valójában, azt a magyar kormányzat illetékesein kívül nem tudja senki.Azt pedig elég merész dolog kijelenteni,hogy a KC-390-es darabszáma 30 db alatt marad a jövőben is,mivel ezt semmi sem támasztja alá.

Annyit még hozzátennék,hogy szörfözgetve a brazil médiában ráakadtam a brazil légierő új parancsnokának a nyilatkozatára amit a Valor Economico lapnak adott és abban azt mondta,hogy a költségvetési megszorítások miatt a légierő egyoldalúan 25 százalékkal, azaz hét repülőgéppel csökkentheti a brazil KC-390-ek megrendelését.

Viszont a költségcsökkentés ellenére az új parancsnok kifejezte azon szándékát, hogy megrendeli a Saab Gripen E/F vadászgépek második tételét.

"Megvettük az első tételt, de a várakozásaink szerint ez valami 60 vagy 70 repülőgép körüli mennyiség lesz. Ez a megállapodás 36-ot tartalmaz. Hamarosan itt az ideje, hogy elkezdjünk beszélni egy második tételről. Egy Brazília méretű ország nem számolhat csak 36 vadászgéppel" - mondta Baptista Jr.

Szintén elmondása szerint a Brazil Légierő 2021-ben a KC-390 és az F-39 Gripen programok forrásainak 50 százalékával rendelkezik, de ez nem fogja megakadályozni, hogy az első négy vadászgépet az év végéig leszállítsák."


https://www.airway1.com/brazil-wants-more-gripen-fighters-and-less-kc-390/
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 147
113

Van benne rész ahol a tankolási képességét ecsetelik, jó kis videó animáció is van.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Wilson
W

Wilson

Guest
De azért,hogy minden a KC-390-es iránt érdeklődő képben legyen itt van annak a brazil cikknek a fordítása amit a brazil légierő új parancsnokával készített interjút tartalmazza és amiben fontos dolgok vannak a brazil KC-390-es és Gripen megrendelésekkel kapcsolatban.Kiemeltem az interjúban a KC-390-est és a Gripent érintő részeket.

https://www.defesanet.com.br/fab/no...omandante-da-FAB-ve-volta-ao-voo-de-cruzeiro/

Kormányzásának első katonai válságában, 1999-ben Fernando Henrique Cardoso elnök elbocsátotta a légierő parancsnokát, Walter Braüert, akit "hierarchiavesztéssel" vádoltak, miután nyilvánosan bírálta Élcio Álvares védelmi minisztert.

51492_resize_620_380_true_false_null.jpg


A Legfelsőbb Katonai Bíróság (STM) elnökét, Carlos de Almeida Baptistát választották Braüer helyére. Huszonkét évvel később Carlos de Almeida Baptista Júnior dandártábornok megismételte apja pályáját, amikor Jair Bolsonaro elnök kinevezte őt a légierő parancsnokának, és ironikus módon szintén a politikai feszültségek idején, a fegyveres erők három parancsnokának és a védelmi miniszternek az egyidejű leváltásával egy időben.

Ifjabb Baptista parancsnok a két hónappal ezelőtti hivatalba lépése óta adott első interjújában úgy véli, hogy a turbulenciákon már túl vagyunk.Megjegyzi, hogy a közös csere nem volt "kívánatos-, de nem okozott nyugtalanságot a katonák körében, mert ezek az elnök szabad rendelkezési pozíciói.

A Valorral folytatott beszélgetésben a parancsnok részletezi azokat az okokat, amelyek arra késztették, hogy újratárgyalja az Embraerrel a 28 darab KC-390 Millenium repülőgép beszerzésére vonatkozó szerződést. A Brazil Légierő (FAB) számára kifejlesztett nagy teljesítményű teherszállító repülőgépet a céggel közösen fejlesztették ki egy 2009-ben indított projekt keretében, és a brazil kormány támogatta (a DefesaNet megjegyzése szerint a helyes kifejezés a finanszírozás lenne), egy akkor 1,3 milliárd dollárra becsült üzlet keretében.

Az eredetileg 28 repülőgépből álló szerződés darabszáma 13 és 16 között lesz, a döntés a következő három hónapban születik meg. Eddig négy repülőgépet szállítottak le a FAB-nak. A repülőgép stratégiai jelentőségű volt a manausi egészségügyi rendszer év eleji összeomlására adott reakcióban, mivel kétszer olyan gyorsan szállított oxigént, mint a régi C-130 Hercules. Baptista Jr. beszélt még a Gripen vadászrepülőgépek második tételének megvásárlásának szükségességéről - az első gépek leszállítása az év végén kezdődik -, a stratégiai projektek végrehajtásának zsonglőrködéséről a költségvetési megszorítások mellett, az új állami tulajdonú NAV Brasil megvalósításáról, amelyet ez év végére terveznek, és az orosz hadsereg mozgásáról a venezuelai határon. Az alábbiakban az interjú főbb részei következnek:

Valor: Miért volt szükség a KC-390 Millermium teherszállító repülőgépek gyártására vonatkozó, az Embraerrel kötött szerződés felülvizsgálatára?

Carlos de Almeida Baptista Jr:. Először is szeretném emlékeztetni Önöket, hogy annak ellenére, hogy egy magáncégről beszélünk, ragaszkodunk az Embraerhez, amely a FAB-ból született, és ma stratégiai partnerünk: a légierő által üzemeltetett repülőgépek 70%-át ez a vállalat gyártja. A költségvetésben magasabb szállítási ütemre számítottunk, és arra, hogy hét év alatt elérhetjük a 28 repülőgépet. De nem csak a járvány miatt, hanem az ország gazdasági helyzete miatt is az elmúlt években, azt látjuk, hogy a fizetési kapacitásunk nem fog megfelelni a kötelezettségvállalásoknak.

Az éves kifizetési ütemtervünk nem felel meg az elmúlt öt évben kapott forrásoknak. A felelősség miatt én, mint a légierő felső vezetője, kénytelen vagyok kiigazítani a szerződést.

Valor: Várható volt ez a szerződéses felülvizsgálat?

Baptista Jr: A világon mindenhol elfogadott gyakorlat az, hogy amikor repülőgépeket vásárolnak, különösen az újak esetében, amelyeket most fejlesztettek ki , a vásárlás tételesen történik. Úgy döntöttünk, hogy 28 gépet veszünk, lehetett volna akár négy, nyolc vagy tíz gép is. De ezt a számot a termékbe vetett bizalom alapján határoztuk meg, . Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz, míg elérjük ezt a mennyiséget.



"A védelemben a kormányok megpróbálták a maximumot kihozni ebből a költségvetési egyenletből, de ez alulról látszik."


Valor: veszteséget szenved az Embraer?

Baptista Jr: A légierő az Embraerrel közösen fejlesztette ki a projektet, és mi 100%-ban fizettünk, az Embraer számára semmilyen veszteségről nem lehet szó. A törvény ezt nem teszi lehetővé, és nem is ez a célunk. A kormány egyoldalúan 25%-ig csökkenthet bármilyen közigazgatási szerződést, és nem okozhat veszteséget, mi pedig egyoldalúan 21 repülőgépre csökkenthetjük.

Valor: És most mi történik?

Baptista Jr.: Tájékoztattam az Embraert, hogy konszenzusos újratárgyalást szeretnék, mivel a megrendelést 21 repülőgép alá kívánom csökkenteni. Tanulmányozzuk a számot, de 13 és 16 között kell lennie. Tájékoztattam az Embraert, hogy ez a szerződés 50%-os csökkentését jelenti.

Valor: Mi volt az Embraer válasza?

Baptista Jr: Az Embraer már elfogadta. Két csapat, egy a FAB és egy másik a vállalat részéről, a következő három hónapban újratárgyalja a szerződéses feltételeket.

Valor: Miért most történik ez?

Baptista Jr: Mert az Embraer a 12. repülőgép gyártását kezdeményezi. Ha 12 repülőgépnél kevesebbet rendelek, akkor veszteséget fogok okozni a vállalatnak, mert már elkezdett alkatrészeket, hajtóművet vásárolni ehhez a repülőgéphez.


Valor: A repülőgépek csökkentése nem okoz-e tiszta veszteséget a nemzetvédelmi stratégiának?

Baptista Jr: Természetesen, függetlenül az országtól vagy annak gazdagságától, a szükségletek mindig nagyobbnak tűnnek, mint a lehetőségek. Brazília összetett ország, óriási igényei vannak az egészségügy, az oktatás és a védelem területén is. Ez a játék: mekkora kapacitással tud az ország hozzájárulni az egyes problémák megoldásához? A védelem terén a kormányok megpróbáltak mindent megtenni a költségvetési egyenleten belül, de ez nem sikerült, és ez már jó ideje nem sikerült. Nem a kormányokról beszélek, hanem a költségvetési realitásokról.

Valor: A költségvetési korlátozás érinti a három erő projektjeit?

Baptista Jr: A haditengerészetnél Garnier [Almir] admirálisnak gondot okoz a PROSUB (tengeralattjáró-fejlesztési program), a hadseregnél az ASTROS2020 (rakéta- és rakétaegység) és a SISFRON (határőrizeti rendszer) ütemének fenntartása. Sokáig a fegyveres erők újbóli felszerelését a második helyre szorítottuk. 20 évbe telt, mire eldöntöttük, hogy a brazil vadászgép a Gripen lesz. A légierő személyzetből, kiképzésből és infrastruktúrából áll, de a legfontosabb dolog a repülőgép. Ebben az évben a KC-390 és a Gripen finanszírozására csak a források 50%-a áll rendelkezésünkre.

Vitézség. De ez a kormány úgy mutatja be magát, mint a fegyveres erőket értékelő vezetést.

Baptista Jr: Tavaly szükségünk volt arra, hogy forrásokat biztosítsunk a világjárvány elleni küzdelemhez, és ezt valahonnan elő kell teremteni, még azért is, mert a kiadási plafon PEC-je megvan. Szükség van a rangsorolásra. Ez nem kritika, hanem a társadalom számára nehezen megoldható probléma, amely olyan szükségletekkel szembesül, mint az oktatás, az infrastruktúra, az egészségügy és a fegyveres erők.
 
W

Wilson

Guest
2.

Valor: A költségvetési megszorításokon belül milyen tervei vannak az önök adminisztrációjának?

Baptista Jr: A prioritás a végfelhasználás, ezért komoly programot végzünk a gépek költségeinek csökkentése érdekében. A FAB már 170 ezer órát repült évente, most 120 ezret repülünk. Nem lehet csökkenteni a pilóták képzését vagy a repülőgépek számát.

Valor: Hogyan lép fel a FAB a világjárvány elleni küzdelemben?

Baptista Jr: A FAB volt az első állami szereplő, amely a világjárványban a Visszatérés hadművelettel lépett fel: négy repülőgépet és hat személyzetet küldött a brazilok kimentésére Wuhanba (Kína), majd a csoportot karanténba helyeztük az anapolisi légi bázison. A legénység egyik tagja sem fertőződött meg. Ez egy gyors reagálású háborús művelet volt.

Valor: És a művelet után mi történt?

Baptista Jr: Együtt működtünk a többi minisztériummal. A Külügyminisztériummal együtt felvettük a kapcsolatot cégekkel, hogy polgári repülőgépeket béreljenek a brazilok hazatelepítéséhez több országból. Minden városból szállítottunk lélegeztetőgépeket a karbantartás érdekében. Több mint 900 beteget vittünk el Manausból és osztottuk szét Brazíliában.

Valor: Hogyan viselkedett a FAB a manausi "oxigénszünet" alatt?

Baptista Jr: Én voltam a logisztikai parancsnok, és részt vettem (a történetben), beleértve a közvetlen kapcsolatot az Egészségügyi Minisztériummal, a (Eduardo) Pazuello miniszterrel való személyes kapcsolattartást. A kereslet olyan robbanásszerűen megnőtt, amit lehetetlen volt előre jelezni. C-130-asokat használtunk oxigénpalackok szállítására, ami gáznemű oxigén. A folyadék azonban 960-szor hatékonyabb, és nagyobb nagynyomású palackokat igényel. Akkor nem fejeztük be a KC-390 teljes körű tanúsítását. Ott volt például a nyomáscsökkentő szelep, és voltak olyan csatlakozások, amelyek nem voltak készen. Az Embraer támogatásával csütörtöktől szombatig "csináltuk", és a KC-390-es üzembe állt.

Valor: A KC-390 stratégiai szerepet játszott ebben a küldetésben?

Baptista Jr: Légihidat építettünk, hogy oxigént szállítsunk São Paulóból Manausba. Oxigént vettünk, és visszavittük az üres palackot. Nagyon nehéz logisztikai egyenlet van São Paulo-Manaus viszonylatában, messzebb van, mint Párizs-Moszkva, A KC-390 kétszer olyan gyorsan repül, mint a C-130-as, és hatékonyabbnak bizonyult abban, amit terveztünk. Ez egy nagyon szép partnerség volt a White Martins-al. Egyetlen ilyen műveletre emlékszem 46 éves FAB-tagságom alatt, a haiti földrengés idején.

Valor: Hogyan halad a Gripen vadászrepülőgép-szerződés végrehajtása?

Baptista Jr: Az első prototípus tavaly érkezett meg. A sorozat első négy darabját (36 darab) várhatóan az év végén, jövő év elején szállítják le. De miután a repülőgép elkészült, következik a befogadási folyamat, a tesztpilóták kiképzése. De ehhez már megvannak az erőforrásaink.

Valor: Várhatók-e kiigazítások a Gripen-szerződéssel kapcsolatban?

Baptista Jr: Az első tételt megvásároltuk, de úgy számolunk, hogy valahol 60-70 repülőgép lesz. Hamarosan itt az ideje, hogy beszélni kezdjünk a második tételről. Egy Brazília méretű ország esetében nem beszélhetünk csak 36 vadászgépről.

Valor: Látható-e ez az új szerződés az Ön kormányzása alatt?

Baptista Jr: Nagyon szeretném.

Valor: A NAV Brasil katonai kérésre jött létre, de ellentétes a Gazdasági Minisztérium privatizációs programjával. Mi szükség van az állami tulajdonú vállalatra?

Baptista Jr: Brazíliában a FAB végzi a forgalomirányítás nagy részét, de néhány irányítótorony, néhány állomás az IBFRAERO részleg alá tartozik. A NAV létrehozásával ez a léginavigációs tevékenység kivált az INFRAERO-ból, és a Védelmi Minisztériumban központosították. Az IBFRAERO mostantól küldetésére, a repülőtéri infrastruktúrára összpontosít.

Valor: Mikor kezdi meg működését a NAV Brasil?

Baptista Jr:Június 30-ig kell létrehozni. Ezt megelőzően meg kell tennünk az Infraero felosztását, közgyűlését létrehozását, a felosztás mérlegét, és meg kell várnunk a PGFN (a Nemzeti Államkincstár főügyésze) véleményét.

Valor: A fegyveres erők követik az orosz katonai műveleteket a venezuelai határon?

Baptista Jr: A fegyveres erők logikusan figyelemmel kísérik a térségünk eseményeit. Venezuela nagymértékben függ Oroszországtól katonai felszerelésének fenntartása terén. A szankciók és blokádok miatt az ország orosz felszerelést választott, például Szuhoj repülőgépeket, radarokat, légvédelmi tüzérséget. Az orosz jelenlét Venezuelában nagyon állandó. Védelmi küldetésünk, hogy ezeket a mozgalmakat kísérjük, de ez nem atipikus.
(Megjegyzés: DefesaNet - Baptista Jr. dandártábornok részt vett a nyilvános meghallgatáson, ahol Braga Netto védelmi miniszter megerősítette a DefesaNet cikkét.)

Bátorság: Apja politikai válság idején vette át a légierő irányítását. Milyen analógiát lát az ön kinevezésével kapcsolatban ugyanabban a pozícióban, 22 évvel később, egy másik viharos helyzetben?

Baptista Jr: Én ezt a szerencsének tulajdonítom. Apám a Katonai Felső bíróság (STM) elnöke volt, amikor Fernando Henrique Cardoso elnök úgy döntött, hogy leváltja Élcio Álvares védelmi minisztert és a légierő parancsnokát. Apám volt a főparancsnokság legidősebb tagja, és az elnök úgy gondolta, hogy mivel ő volt a leggondosabb és a legidősebb, így ez megkönnyítheti a dolgot Abban az időben a védelmi minisztérium létrehozása nyugtalanságot keltett. Ma már tisztelet van a tárca között, a hatóságok felelősségi körei jól ki vannak alakítva. Talán akkoriban nem voltak azok.

Valor: Visszatérve a jelenhez, úgy gondolja, hogy a turbulens zónán túljutottunk?

Baptista Jr: Most (a három katonai parancsnok leváltása után) ismét folytathatjuk a munkát. Logikusan ez nem volt kívánatos, de ez nem aggaszt minket, mert megértjük, hogy ezek a köztársasági elnök szabad rendelkezési jogkörébe tartozó pozíciók.

Ez a változás aggodalmat keltett a társadalomban, sőt, katonai beavatkozásról szóló pletykákat is generált. Látja az intézményi szakadás veszélyét?

Baptista Jr: Nem látok semmilyen lehetőséget az Alkotmányon kívül. Néha úgy tűnik, hogy továbbra is a katonai beavatkozás, a katonai puccs lehetőségével akarunk élni. Nem lesz ilyen, és ezt ismételten átadják az embereknek. De néha úgy tűnik, hogy még mindig van bennünk bizalmatlanság, vagy hogy ez kell ahhoz, hogy igazoljunk valamit. A köztársasági elnökök, a védelmi miniszterek, a parancsnokok mind azt mondják, hogy az alkotmányon kívül nem lesz semmilyen intézkedés. Az embereknek nincs szükségük erre a szellemre.

Valor: De még mindig vannak olyan társadalmi rétegek, amelyek katonai beavatkozást kérnek.

Baptista Jr.: Ez a fegyveres erőkön belül nem visszhangzik. A napirendemben (a beiktatás napján) azt mondtam az elnöknek: most adtál nekem hatalmat és felelősséget, és én az alkotmány négy során belül maradok (a 142. cikkely 142. sora, amely meghatározza a három erő hatáskörét).
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 288
113
Az éves kifizetési ütemtervünk nem felel meg az elmúlt öt évben kapott forrásoknak. A felelősség miatt én, mint a légierő felső vezetője, kénytelen vagyok kiigazítani a szerződést.

Úgy döntöttünk, hogy 28 gépet veszünk, lehetett volna akár négy, nyolc vagy tíz gép is. De ezt a számot a termékbe vetett bizalom alapján határoztuk meg, . Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz,

A légierő az Embraerrel közösen fejlesztette ki a projektet, és mi 100%-ban fizettünk, az Embraer számára semmilyen veszteségről nem lehet szó. A törvény ezt nem teszi lehetővé, és nem is ez a célunk. A kormány egyoldalúan 25%-ig csökkenthet bármilyen közigazgatási szerződést, és nem okozhat veszteséget, mi pedig egyoldalúan 21 repülőgépre csökkenthetjük.

Tájékoztattam az Embraert, hogy konszenzusos újratárgyalást szeretnék, mivel a megrendelést 21 repülőgép alá kívánom csökkenteni. Tanulmányozzuk a számot, de 13 és 16 között kell lennie. Tájékoztattam az Embraert, hogy ez a szerződés 50%-os csökkentését jelenti.

Az Embraer már elfogadta. Két csapat, egy a FAB és egy másik a vállalat részéről, a következő három hónapban újr

az Embraer a 12. repülőgép gyártását kezdeményezi. Ha 12 repülőgépnél kevesebbet rendelek, akkor veszteséget fogok okozni a vállalatnak, mert már elkezdett alkatrészeket, hajtóművet vásárolni ehhez a repülőgéphez.
...már csak ezekben a fenti sorokban benne van minden. Aki nem érti az nem akarja érteni. Köszi hogy összefoglaltad. A tényekre érzékenyek persze inkább lapozzanak...
 
K

kamm

Guest
Ezt tudjuk, de az alacsony darabszám miatt cammogó KC-390 gyártósor növeli a költségeket és az árat is. A gyártás leállása után pedig az alkatrészek egyedi gyártása következik aranyáron, melyet nekünk - üzemeltetőknek - kell majd kicsengetni...
De már elmondtuk 10x, hogy nem noveli, mert a fejlesztest a brasil allam meghiteleste. Max nem kapnak diszkontarat mondjuk a Collinstol, ha 30 avionics helyett csak 15 rendelnek.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
...már csak ezekben a fenti sorokban benne van minden. Aki nem érti az nem akarja érteni. Köszi hogy összefoglaltad. A tényekre érzékenyek persze inkább lapozzanak...
És benne van a lényeg is.....:)

"Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz, míg elérjük ezt a mennyiséget."
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
W

Wilson

Guest
De már elmondtuk 10x, hogy nem noveli, mert a fejlesztest a brasil allam meghiteleste. Max nem kapnak diszkontarat mondjuk a Collinstol, ha 30 avionics helyett csak 15 rendelnek.
Ott van az idézett cikkben a brazil állam 1.3 milliárd dollárral finanszírozta a KC-390-es kifejlesztését.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 288
113
...igen @formosa1, rád is gondoltam arany gyerek, tolhatod a nevetős smile-t.
És benne van a lényeg is.....:)

"Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz, míg elérjük ezt a mennyiséget."
Pontosan. Az is látszik, hogy kb. 12 gépre már le vannak kötve a kapacitások, meg vannak rendelve az alkatrészek. A beszállítói lánc ezekre is és a magyar ill. portugál gépekre is stabilan már (előre) dolgozik. Ezt a tényt pedig helyezzük el az időhorizontra...
Minden más csak rizsa...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A két repülőgép megérkezése után egy év időtartamban gyári szakembergárda biztosítja majd az állomány szakmai ismereteinek elmélyítését.
Kösz hogy megerősíted az általam leírtakat...:)
ezek szerint én még túl is becsültem a 2-3 év támogatást..
Azt pedig elég merész dolog kijelenteni,hogy a KC-390-es darabszáma 30 db alatt marad a jövőben is
Valor Economico lapnak adott és abban azt mondta,hogy a költségvetési megszorítások miatt a légierő egyoldalúan 25 százalékkal, azaz hét repülőgéppel csökkentheti a brazil KC-390-ek megrendelését.
???
Pontosan ez a megerősítés amit eddig kerestem!! Köszönöm :)
21 Brazil, 5 Portugál és 2 Magyar = 28 gép => ez bőven alatta van a 30 nak.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1