De azért,hogy minden a KC-390-es iránt érdeklődő képben legyen itt van annak a brazil cikknek a fordítása amit a brazil légierő új parancsnokával készített interjút tartalmazza és amiben fontos dolgok vannak a brazil KC-390-es és Gripen megrendelésekkel kapcsolatban.Kiemeltem az interjúban a KC-390-est és a Gripent érintő részeket.
https://www.defesanet.com.br/fab/no...omandante-da-FAB-ve-volta-ao-voo-de-cruzeiro/
Kormányzásának első katonai válságában, 1999-ben Fernando Henrique Cardoso elnök elbocsátotta a légierő parancsnokát, Walter Braüert, akit "hierarchiavesztéssel" vádoltak, miután nyilvánosan bírálta Élcio Álvares védelmi minisztert.
A Legfelsőbb Katonai Bíróság (STM) elnökét, Carlos de Almeida Baptistát választották Braüer helyére. Huszonkét évvel később Carlos de Almeida Baptista Júnior dandártábornok megismételte apja pályáját, amikor Jair Bolsonaro elnök kinevezte őt a légierő parancsnokának, és ironikus módon szintén a politikai feszültségek idején, a fegyveres erők három parancsnokának és a védelmi miniszternek az egyidejű leváltásával egy időben.
Ifjabb Baptista parancsnok a két hónappal ezelőtti hivatalba lépése óta adott első interjújában úgy véli, hogy a turbulenciákon már túl vagyunk.Megjegyzi, hogy a közös csere nem volt "kívánatos-, de nem okozott nyugtalanságot a katonák körében, mert ezek az elnök szabad rendelkezési pozíciói.
A Valorral folytatott beszélgetésben a parancsnok részletezi azokat az okokat, amelyek arra késztették, hogy újratárgyalja az Embraerrel a 28 darab KC-390 Millenium repülőgép beszerzésére vonatkozó szerződést. A Brazil Légierő (FAB) számára kifejlesztett nagy teljesítményű teherszállító repülőgépet a céggel közösen fejlesztették ki egy 2009-ben indított projekt keretében, és a brazil kormány támogatta (a DefesaNet megjegyzése szerint a helyes kifejezés a finanszírozás lenne), egy akkor 1,3 milliárd dollárra becsült üzlet keretében.
Az eredetileg 28 repülőgépből álló szerződés darabszáma 13 és 16 között lesz, a döntés a következő három hónapban születik meg. Eddig négy repülőgépet szállítottak le a FAB-nak. A repülőgép stratégiai jelentőségű volt a manausi egészségügyi rendszer év eleji összeomlására adott reakcióban, mivel kétszer olyan gyorsan szállított oxigént, mint a régi C-130 Hercules. Baptista Jr. beszélt még a Gripen vadászrepülőgépek második tételének megvásárlásának szükségességéről - az első gépek leszállítása az év végén kezdődik -, a stratégiai projektek végrehajtásának zsonglőrködéséről a költségvetési megszorítások mellett, az új állami tulajdonú NAV Brasil megvalósításáról, amelyet ez év végére terveznek, és az orosz hadsereg mozgásáról a venezuelai határon. Az alábbiakban az interjú főbb részei következnek:
Valor: Miért volt szükség a KC-390 Millermium teherszállító repülőgépek gyártására vonatkozó, az Embraerrel kötött szerződés felülvizsgálatára?
Carlos de Almeida Baptista Jr:. Először is szeretném emlékeztetni Önöket, hogy annak ellenére, hogy egy magáncégről beszélünk, ragaszkodunk az Embraerhez, amely a FAB-ból született, és ma stratégiai partnerünk: a légierő által üzemeltetett repülőgépek 70%-át ez a vállalat gyártja. A költségvetésben magasabb szállítási ütemre számítottunk, és arra, hogy hét év alatt elérhetjük a 28 repülőgépet. De nem csak a járvány miatt, hanem az ország gazdasági helyzete miatt is az elmúlt években, azt látjuk, hogy a fizetési kapacitásunk nem fog megfelelni a kötelezettségvállalásoknak.
Az éves kifizetési ütemtervünk nem felel meg az elmúlt öt évben kapott forrásoknak. A felelősség miatt én, mint a légierő felső vezetője, kénytelen vagyok kiigazítani a szerződést.
Valor: Várható volt ez a szerződéses felülvizsgálat?
Baptista Jr: A világon mindenhol elfogadott gyakorlat az, hogy amikor repülőgépeket vásárolnak, különösen az újak esetében, amelyeket most fejlesztettek ki , a vásárlás tételesen történik. Úgy döntöttünk, hogy 28 gépet veszünk, lehetett volna akár négy, nyolc vagy tíz gép is. De ezt a számot a termékbe vetett bizalom alapján határoztuk meg, . Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz, míg elérjük ezt a mennyiséget.
"A védelemben a kormányok megpróbálták a maximumot kihozni ebből a költségvetési egyenletből, de ez alulról látszik."
Valor: veszteséget szenved az Embraer?
Baptista Jr: A légierő az Embraerrel közösen fejlesztette ki a projektet, és mi 100%-ban fizettünk, az Embraer számára semmilyen veszteségről nem lehet szó. A törvény ezt nem teszi lehetővé, és nem is ez a célunk. A kormány egyoldalúan 25%-ig csökkenthet bármilyen közigazgatási szerződést, és nem okozhat veszteséget, mi pedig egyoldalúan 21 repülőgépre csökkenthetjük.
Valor: És most mi történik?
Baptista Jr.: Tájékoztattam az Embraert, hogy konszenzusos újratárgyalást szeretnék, mivel a megrendelést 21 repülőgép alá kívánom csökkenteni. Tanulmányozzuk a számot, de 13 és 16 között kell lennie. Tájékoztattam az Embraert, hogy ez a szerződés 50%-os csökkentését jelenti.
Valor: Mi volt az Embraer válasza?
Baptista Jr: Az Embraer már elfogadta. Két csapat, egy a FAB és egy másik a vállalat részéről, a következő három hónapban újratárgyalja a szerződéses feltételeket.
Valor: Miért most történik ez?
Baptista Jr: Mert az Embraer a 12. repülőgép gyártását kezdeményezi. Ha 12 repülőgépnél kevesebbet rendelek, akkor veszteséget fogok okozni a vállalatnak, mert már elkezdett alkatrészeket, hajtóművet vásárolni ehhez a repülőgéphez.
Valor: A repülőgépek csökkentése nem okoz-e tiszta veszteséget a nemzetvédelmi stratégiának?
Baptista Jr: Természetesen, függetlenül az országtól vagy annak gazdagságától, a szükségletek mindig nagyobbnak tűnnek, mint a lehetőségek. Brazília összetett ország, óriási igényei vannak az egészségügy, az oktatás és a védelem területén is. Ez a játék: mekkora kapacitással tud az ország hozzájárulni az egyes problémák megoldásához? A védelem terén a kormányok megpróbáltak mindent megtenni a költségvetési egyenleten belül, de ez nem sikerült, és ez már jó ideje nem sikerült. Nem a kormányokról beszélek, hanem a költségvetési realitásokról.
Valor: A költségvetési korlátozás érinti a három erő projektjeit?
Baptista Jr: A haditengerészetnél Garnier [Almir] admirálisnak gondot okoz a PROSUB (tengeralattjáró-fejlesztési program), a hadseregnél az ASTROS2020 (rakéta- és rakétaegység) és a SISFRON (határőrizeti rendszer) ütemének fenntartása. Sokáig a fegyveres erők újbóli felszerelését a második helyre szorítottuk. 20 évbe telt, mire eldöntöttük, hogy a brazil vadászgép a Gripen lesz. A légierő személyzetből, kiképzésből és infrastruktúrából áll, de a legfontosabb dolog a repülőgép. Ebben az évben a KC-390 és a Gripen finanszírozására csak a források 50%-a áll rendelkezésünkre.
Vitézség. De ez a kormány úgy mutatja be magát, mint a fegyveres erőket értékelő vezetést.
Baptista Jr: Tavaly szükségünk volt arra, hogy forrásokat biztosítsunk a világjárvány elleni küzdelemhez, és ezt valahonnan elő kell teremteni, még azért is, mert a kiadási plafon PEC-je megvan. Szükség van a rangsorolásra. Ez nem kritika, hanem a társadalom számára nehezen megoldható probléma, amely olyan szükségletekkel szembesül, mint az oktatás, az infrastruktúra, az egészségügy és a fegyveres erők.