[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Amúgy annak hogy a KC-390 hamarabb ér oda Portugáliából az Azoti szigetekre mi a jelentősége?
Egy taktikai teherszállító gépnél ha fontossági sorrendet kell felállítani a képességek között akkor a megbízhatóságot, a strababírást és a katonai taktikai képességeket mindenképp a sebesség elé sorolnám.

A KC-390 esetèben is inkább azt emelném ki hogy a Brazilok szerint magas hadrafoghatósággal repült COVID idején.
Igen ebben részben igazad van,de ne felejtsd el,hogy ennek a gyorsaságnak gyakorlatilag és szó szerint is életmentő jelentősége volt,mivel az országon belül a sűrgős oxigén szállításoknál nagyon nem volt mindegy mennyi idő alatt ért az adott kórházba az oxigén,mivel minden késedelem emberéletekbe került.
 
W

Wilson

Guest
Köszi a forrást.

Ugyanakkor továbbra is azt mondom, hogy nem mondanak igazat. A belinkelt képen sem minden igaz.
470 csomós TAS az nagyobb magasságban még csak-csak meglehet (FL300-on M.80, a tropopauzában több ha ISA körülményekre nézem).
Ugyanakkor FL140-en az életben nem fog a KC-390 470-el menni, ebben biztos vagyok. Ez ott 390 csomó IAS lenne, nem gondolnám, hogy ezt tudná.

Egyébként a szegmensekben ott vannak az idők, azok sem kétszeresek, hanem inkább másfélszeresek.
Azaz pont annyi, mint a .78/.53 :)
Az interjúban a brazil légierő parancsnoka általánosan fogalmaz ezzel kapcsolatban,szerintem is szerencsésebb lett volna úgy fogalmaznia,hogy bizonyos esetekben kétszer olyan gyors a KC-390-es.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 687
113
Egyébként közben utánaolvastam, a gép limitációja (Vmo/Mmo) az 300 IAS / M.80
Ezekkel az értékekkel az utasgépek nagyobb részénél konkrétan kevesebbet tud.
Nyilván ettől még érezhetően gyorsabb, mint a Hercules, sőt még az A400-nál is valamivel (bár az IAS limitje annak is 300, csak a Mach limitje .72).

És ne értsetek félre, nem a gépet fikázom, a M.78-as utazó egy tök jó érték, de ha csak .75 lesz belőle még az is. Más hasonló kategóriájú (vagy nagyobb) gépek sem mennek gyorsabban semmivel sem. Mindösszesen arra akartam rávilágítani, hogy a katona bácsi elfogult és túlzó nyilatkozatot tett, nyilván hogy a hazai gyártmányt jobb fényben tüntesse fel, és hogy a laikusok jobban érezzék, hogy ebben a gépben jó helyen vannak az adórialok. Nem kell mindent elhinni neki. :rolleyes:

(Viszont úgy éreztem, hogy egy ilyen szakmai oldalon talán jobb, ha ki van javítva a nagyotmondás a helyes adatokra. Úgy tisztábban megítélhető a gép.)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Igen ebben részben igazad van,de ne felejtsd el,hogy ennek a gyorsaságnak gyakorlatilag és szó szerint is életmentő jelentősége volt,mivel az országon belül a sűrgős oxigén szállításoknál nagyon nem volt mindegy mennyi idő alatt ért az adott kórházba az oxigén,mivel minden késedelem emberéletekbe került.
Az oxigén eset egy teljesen speciális dolog volt.
Ott is leginkább csak azért a KC-390 repült mert nincs olyan civil társaság aki hajlandó lenne csepfolyós oxigént a gépe fedélzetére venni.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Az oxigén eset egy teljesen speciális dolog volt.
Ott is leginkább csak azért a KC-390 repült mert nincs olyan civil társaság aki hajlandó lenne csepfolyós oxigént a gépe fedélzetére venni.
Az interjúban emiatt a speciális eset miatt emelték ki a KC-390-es "gyorsaságát" mivel ezzel sok brazil állampolgár életét mentette meg,a civil légitársaságokkal kapcsolatban tényleg ez volt a helyzet,de a KC-390-es akkor is szállított volna oxigént ,ha lett volna rá civil "vállalkozó" mivel a brazil légierő alapvető feladata,hogy az ilyen "vészhelyzetek" esetén ott legyenek a frontvonalban.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az interjúban emiatt a speciális eset miatt emelték ki a KC-390-es "gyorsaságát" mivel ezzel sok brazil állampolgár életét mentette meg,a civil légitársaságokkal kapcsolatban tényleg ez volt a helyzet,de a KC-390-es akkor is szállított volna oxigént ,ha lett volna rá civil "vállalkozó" mivel a brazil légierő alapvető feladata,hogy az ilyen "vészhelyzetek" esetén ott legyenek a frontvonalban.
A KC-390 annyi folyékony oxigént szállított amiből 90 ezer m3
légnemű oxigént lehetett előállítani.

Az amazonas vidék fogyasztása a legrosszabb napokban 80 ezer m3 volt.

A megoldás nem a KC-390 volt - az egy igazi vészhelyzeti akció volt - hanem a rendszeres szárazföldi szállítás megszervezése és még inkább az hogy új oxigén dúsító üzemeket építettek a térségben.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
A KC-390 annyi folyékony oxigént szállított amiből 90 ezer m3
légnemű oxigént lehetett előállítani.

Az amazonas vidék fogyasztása a legrosszabb napokban 80 ezer m3 volt.

A megoldás nem a KC-390 volt - az egy igazi vészhelyzeti akció volt - hanem a rendszeres szárazföldi szállítás megszervezése és még inkább az hogy új oxigén dúsító üzemeket építettek a térségben.
A lényegen nem változtat,azt, hogy a KC-390-es "gyorsasága" sok brazil állampolgár életét mentette meg, többek között ez adja meg az értelmét a katonai teherszállító repülőgépek létének,amikor egy ilyen vészhelyzet van akkor kihasználják a képességeiket.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: migfun and formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
A lényegen nem változtat,azt, hogy a KC-390-es "gyorsasága" sok brazil állampolgár életét mentette meg, többek között ez adja meg az értelmét a katonai teherszállító repülőgépek létének,
A taktikai teherszállító gépek létének nem a gyorsaság adja az értelmét
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
A taktikai teherszállító gépek létének nem a gyorsaság adja az értelmét
De én nem is a gyorsaságról beszéltem,hanem arról, hogy az adja többek között a katonai szállítógépek létének az értelmét,hogy egy ilyen vészhelyzet esetén a képességeiket(gyorsaság,megbízhatóság,teherbírás stb) kihasználva emberéleteket mentenek meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
T

Törölt tag 1586

Guest
De én nem is a gyorsaságról beszéltem,hanem arról, hogy az adja többek között a katonai szállítógépek létének az értelmét,hogy egy ilyen vészhelyzet esetén a képességeiket(gyorsaság,megbízhatóság,teherbírás stb) kihasználva emberéleteket mentenek meg.
Az igen
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
A lényegen nem változtat,azt, hogy a KC-390-es "gyorsasága" sok brazil állampolgár életét mentette meg, többek között ez adja meg az értelmét a katonai teherszállító repülőgépek létének,amikor egy ilyen vészhelyzet van akkor kihasználják a képességeiket.

Erre azt akarta válaszolni Rudi, hogy nagyon jó, de nem kell rendszeresen folyékony oxigén szállítani, hanem az esetek túlnyomó részében előre betervezett a szállítása bárminek, és időben elindulnak, oszt kész.
 
W

Wilson

Guest
Erre azt akarta válaszolni Rudi, hogy nagyon jó, de nem kell rendszeresen folyékony oxigén szállítani, hanem az esetek túlnyomó részében előre betervezett a szállítása bárminek, és időben elindulnak, oszt kész.
Persze,hogy nem,de ez egy vészhelyzet volt ahol remekül helytállt a KC-390-es.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
K

kamm

Guest
Az oxigén eset egy teljesen speciális dolog volt.
Ott is leginkább csak azért a KC-390 repült mert nincs olyan civil társaság aki hajlandó lenne csepfolyós oxigént a gépe fedélzetére venni.
Nem, hanem azert, mert a Herculesedbe - amibol nekik van meg egy tucat korul - nem fert bele es az sokkal lassabb, raadasul dragabban repul.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Erre azt akarta válaszolni Rudi, hogy nagyon jó, de nem kell rendszeresen folyékony oxigén szállítani, hanem az esetek túlnyomó részében előre betervezett a szállítása bárminek, és időben elindulnak, oszt kész.

De hat az is hulyeseg, mert a Herculesekhez kepest ~50% tobbet visz el, gyorsabban, kevesebb forduloval es mar az alap repulooraja olcsobb, hat meg a 3-4 fuvar helyett kettobol elvisz mindent...
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
A felsorolt szempotok közül egyedül a légi utántöltés az ami talàn több mint amit általában bármelyik rámpás katonai teherszállító tud.

Jelen eszmecsre tárgya az volt hogy csinált e valaki olyan üzemeltetési költség pénzügyi kockázat elemzést hogy mi van ha a KC-390 program megreked egy pár 10 db.os szinten?
Tudtam,hogy valahol olvastam ezzel kapcsolatban valamit,bár túl sok konkrétum nincs benne erről.de erősen azt sejteti,hogy csináltak üzemeltetési költség és kockázat elemzést.

"Két brazil gyártmányú, KC-390-es típusú katonai szállító repülőgép beszerzéséről írták alá a megállapodást kedden Budapesten. Miként illeszkedik a légierő megújításának folyamatába ez a szerződés?

A KC-390-esek érkezésével befejeztük a Magyar Honvédség szállítókapacitásának bővítését. A folyamat három évvel ezelőtt kezdődött a személyszállító repülőgépek, az Airbus A-319-esek, illetve a Falconok beszerzésével. Akkor sokan hiányolták a teherszállító gépeket, és azt mondták: félreértettük a helyzetet, nem tudtuk, mit kell venni. Ezekre a vélekedésekre most itt a válasz: már akkor tudtuk, hogy rámpás gépeket is fogunk vásárolni, csak kivártuk a pillanatot, hogy révbe érjenek a géptípus új irányt vett fejlesztései.

Miért pont az Embraer cég termékére esett a választás?

A piaci és katonai igényeknek jelen pillanatban legjobban megfelelő típust választottuk. A brazil cég repülőgépei a legújabb, legmodernebb fejlesztések. A hadműveleti igények nagyon komoly eleme volt a légi utántöltő kapacitás biztosítása, erre ugyanis nem sok gép alkalmas a nemzetközi piacon. Emellett az Embraer típusa méretben és az üzemeltetési költségek terén is megfelelt az igényeinknek. A NATO számára pedig fontos, hogy a szövetség képességeit is növeljék a beszerzések. Sugárhajtóműves repülőgépekről beszélünk, amelyek üzemeltetés terén sokkal előnyösebb pozíciókat kínálnak a hasonló kategóriájú propelleres gépeknél, és űrméretük is épp megfelel azon eszközöknek, amelyeket hadműveleti szempontból hosszú távra szállítanunk kell. Emellett pedig a KC-390-es azon kevés típus egyike, amely nem reguláris körülmények közepette is képes fel- és leszállni. Szintén fontos, hogy a gépek nagyon komoly egészségügyi vészhelyzeti kimenekítő képességgel is bírnak: intenzív osztályt idéző körülmények között szállíthatók velük súlyos sebesültek, a fedélzeten akár műtéteket is végre lehet hajtani. És az Antonovok távozása után a légi deszantolás képessége is helyre áll.

C-390_2015


Tervben van esetleg további gépek beszerzése is ebből a típusból?

Egyelőre két gépről beszélünk, a gyakorlatban derül majd ki, mennyi kapacitásunk van, és később felmerül-e igény további beszerzésekre. Ugyanakkor hangsúlyoznám: a Luftwaffével kötött megállapodás értelmében a honvédség személyzetet biztosít Airbus A-400-asokhoz, így ezekhez is van hozzáférésünk, mint ahogy a pápai többnemzeti légi szállító részlegnél is rendelkezünk repülési idővel, amit igénybe tudunk venni a C-17-eseken.

Mennyire gondolkodnak együtt az ehhez hasonló fejlesztések során a szövetségesekkel?

Folyamatosan szem előtt tartjuk a szövetségi igényeket. A magyar haderőfejlesztés koherensen, a NATO-tervezőkkel együttműködésben zajlik, és az ő elvárásaikhoz is passzol, a beruházások bírják a szövetség támogatását. A KC-390-esek kapcsán itt ismét a légi utántöltés képességét említeném meg, hiszen ezáltal hiánypótló szolgáltatást tudunk nyújtani a régióban a NATO számára is. Természetesen az európai együttműködés igénye is erős, ugyanakkor ez a Luftwaffével közös, említett katonai kooperáció keretében már teljesül – így most szuverenitás szempontjából költséghatékonyabb megoldás mellett döntöttünk. Kétségtelen, hogy a brazil gépek a NATO-n kívülről érkeznek, ugyanakkor mindenben bírják a NATO előírásait.

LALA3238


Milyen feladatokat ró a haderőre a két szállító repülőgép érkezése?

Mint minden más eszköz, természetesen a KC-390-esek rendszerbe állítása is komoly munkát igényel. Nem kizárólag kiképzési szempontokról beszélünk ilyenkor, hanem belső strukturális változásokról, átszervezésekről. A Magyar Honvédség Parancsnoksága heroikus munkát végez a modern technikára való átállás során – ez legalább akkora feladat, mint a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program leglátványosabb oldala. Új szervezeti struktúrák, új hozzáállás, mentalitásváltás – egyszerűen új gondolkodásmódra van szükség egy ilyen eszköz esetében, mint például ahogyan a Falconnál is. Ugyanakkor a most beszerzett eszközöket hosszú távra vásároljuk, tehát beruházásokról beszélünk. Ha megfelelően használjuk, és nem kényszerülünk a hadszíntéren bevetni őket, adott esetben, az életciklus egy pontján cserélhetők lesznek. Vagyis végre szakíthatunk azzal a hagyománnyal, hogy addig hajtunk mindent, ameddig – kis túlzással – a roncstelepre kerül. A megfelelő karbantartás mellett történő, menet közbeni cserékkel a Magyar Honvédség eszközeit olyan színvonal jellemzi majd, ami mindnyájunk közös érdeke. A haderő technikai felkészültsége folyamatosan a kor legmodernebb színvonalán marad majd.

https://honvedelem.hu/hirek/a-magyar-honvedseg-pontosan-tudja-mit-kell-venni.html
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tudtam,hogy valahol olvastam ezzel kapcsolatban valamit,bár túl sok konkrétum nincs benne erről.de erősen azt sejteti,hogy csináltak üzemeltetési költség és kockázat elemzést.

"Két brazil gyártmányú, KC-390-es típusú katonai szállító repülőgép beszerzéséről írták alá a megállapodást kedden Budapesten. Miként illeszkedik a légierő megújításának folyamatába ez a szerződés?

A KC-390-esek érkezésével befejeztük a Magyar Honvédség szállítókapacitásának bővítését. A folyamat három évvel ezelőtt kezdődött a személyszállító repülőgépek, az Airbus A-319-esek, illetve a Falconok beszerzésével. Akkor sokan hiányolták a teherszállító gépeket, és azt mondták: félreértettük a helyzetet, nem tudtuk, mit kell venni. Ezekre a vélekedésekre most itt a válasz: már akkor tudtuk, hogy rámpás gépeket is fogunk vásárolni, csak kivártuk a pillanatot, hogy révbe érjenek a géptípus új irányt vett fejlesztései.

Miért pont az Embraer cég termékére esett a választás?

A piaci és katonai igényeknek jelen pillanatban legjobban megfelelő típust választottuk. A brazil cég repülőgépei a legújabb, legmodernebb fejlesztések. A hadműveleti igények nagyon komoly eleme volt a légi utántöltő kapacitás biztosítása, erre ugyanis nem sok gép alkalmas a nemzetközi piacon. Emellett az Embraer típusa méretben és az üzemeltetési költségek terén is megfelelt az igényeinknek. A NATO számára pedig fontos, hogy a szövetség képességeit is növeljék a beszerzések. Sugárhajtóműves repülőgépekről beszélünk, amelyek üzemeltetés terén sokkal előnyösebb pozíciókat kínálnak a hasonló kategóriájú propelleres gépeknél, és űrméretük is épp megfelel azon eszközöknek, amelyeket hadműveleti szempontból hosszú távra szállítanunk kell. Emellett pedig a KC-390-es azon kevés típus egyike, amely nem reguláris körülmények közepette is képes fel- és leszállni. Szintén fontos, hogy a gépek nagyon komoly egészségügyi vészhelyzeti kimenekítő képességgel is bírnak: intenzív osztályt idéző körülmények között szállíthatók velük súlyos sebesültek, a fedélzeten akár műtéteket is végre lehet hajtani. És az Antonovok távozása után a légi deszantolás képessége is helyre áll.

C-390_2015


Tervben van esetleg további gépek beszerzése is ebből a típusból?

Egyelőre két gépről beszélünk, a gyakorlatban derül majd ki, mennyi kapacitásunk van, és később felmerül-e igény további beszerzésekre. Ugyanakkor hangsúlyoznám: a Luftwaffével kötött megállapodás értelmében a honvédség személyzetet biztosít Airbus A-400-asokhoz, így ezekhez is van hozzáférésünk, mint ahogy a pápai többnemzeti légi szállító részlegnél is rendelkezünk repülési idővel, amit igénybe tudunk venni a C-17-eseken.

Mennyire gondolkodnak együtt az ehhez hasonló fejlesztések során a szövetségesekkel?

Folyamatosan szem előtt tartjuk a szövetségi igényeket. A magyar haderőfejlesztés koherensen, a NATO-tervezőkkel együttműködésben zajlik, és az ő elvárásaikhoz is passzol, a beruházások bírják a szövetség támogatását. A KC-390-esek kapcsán itt ismét a légi utántöltés képességét említeném meg, hiszen ezáltal hiánypótló szolgáltatást tudunk nyújtani a régióban a NATO számára is. Természetesen az európai együttműködés igénye is erős, ugyanakkor ez a Luftwaffével közös, említett katonai kooperáció keretében már teljesül – így most szuverenitás szempontjából költséghatékonyabb megoldás mellett döntöttünk. Kétségtelen, hogy a brazil gépek a NATO-n kívülről érkeznek, ugyanakkor mindenben bírják a NATO előírásait.

LALA3238


Milyen feladatokat ró a haderőre a két szállító repülőgép érkezése?

Mint minden más eszköz, természetesen a KC-390-esek rendszerbe állítása is komoly munkát igényel. Nem kizárólag kiképzési szempontokról beszélünk ilyenkor, hanem belső strukturális változásokról, átszervezésekről. A Magyar Honvédség Parancsnoksága heroikus munkát végez a modern technikára való átállás során – ez legalább akkora feladat, mint a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program leglátványosabb oldala. Új szervezeti struktúrák, új hozzáállás, mentalitásváltás – egyszerűen új gondolkodásmódra van szükség egy ilyen eszköz esetében, mint például ahogyan a Falconnál is. Ugyanakkor a most beszerzett eszközöket hosszú távra vásároljuk, tehát beruházásokról beszélünk. Ha megfelelően használjuk, és nem kényszerülünk a hadszíntéren bevetni őket, adott esetben, az életciklus egy pontján cserélhetők lesznek. Vagyis végre szakíthatunk azzal a hagyománnyal, hogy addig hajtunk mindent, ameddig – kis túlzással – a roncstelepre kerül. A megfelelő karbantartás mellett történő, menet közbeni cserékkel a Magyar Honvédség eszközeit olyan színvonal jellemzi majd, ami mindnyájunk közös érdeke. A haderő technikai felkészültsége folyamatosan a kor legmodernebb színvonalán marad majd.

https://honvedelem.hu/hirek/a-magyar-honvedseg-pontosan-tudja-mit-kell-venni.html
Fogalmam sincs miért linkelt be ezt a cikkett kb. x20 szorra már megint?o_O

Ha ezt válasznak szántad arra a kérédésre hogy "...csinált e valaki olyan üzemeltetési költség pénzügyi kockázat elemzést hogy mi van ha a KC-390 program megreked egy pár 10 db.os szinten?" jelezném hogy ez NEM válasz.
Az a megjegyzés a cikkben hogy: "..méretben és az üzemeltetési költségek terén is megfelelt az igényeinknek.." még kiterjesztett értelmezésben sem jelenti azt hogy végeztek ilyen kockázat elemzést.

Főszabály szerint egy kéthajtóműves jet üzemeltetési költsége alacsonyabb mint egy négy hajtóműves légcsavaros tipusé.
Ezzel a két probléma van:
  • egy katonai teherszállító gép esetény nagyon komoly érvek szólnak a 4 hajtóműves elrendezés mellett;
  • egy olyan kéthajtóműves jet esetén amiből pár tíz darab létezik a világon a fenti szabály nem feltétlenül igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
egy katonai teherszállító gép esetény nagyon komoly érvek szólnak a 4 hajtóműves elrendezés mellett;
Na erre már kíváncsi vagyok! :rolleyes:
Az nem érv, hogy a C-130-asnak is annyi van! :)
A Transall, Spartan, a C235/C295-ös család, a Kawasaki C1/C2, mind-mind 2 hajtóművesek. Mi több a KC-46 és az A330MRTT is véletlenül pont 2 hajtóműves típusokból lett kialakítva. Pedig lett volna 4 hajtóműves alternatíva!
A nehéz szállító gépeknél pedig egyszerűen nem nagyon van más választás, mivel ha nem áll rendelkezésre a megfelelő erejű hajtómű, akkor csak a hajtóművek számával tudnak játszani.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and kamm
K

kamm

Guest
Na erre már kíváncsi vagyok! :rolleyes:
Az nem érv, hogy a C-130-asnak is annyi van! :)
A Transall, Spartan, a C235/C295-ös család, a Kawasaki C1/C2, mind-mind 2 hajtóművesek. Mi több a KC-46 és az A330MRTT is véletlenül pont 2 hajtóműves típusokból lett kialakítva. Pedig lett volna 4 hajtóműves alternatíva!
A nehéz szállító gépeknél pedig egyszerűen nem nagyon van más választás, mivel ha nem áll rendelkezésre a megfelelő erejű hajtómű, akkor csak a hajtóművek számával tudnak játszani.
Az hagyjan, de meg a ket turbopropnal is olcsobban repul a ket turbofan.