[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Hát az a helyzet, hogy szerencsére lesz alternatíva. Mire a gépeinket le kellene szállítani, már 2-3 alternatíva is lesz.
Azt gondoltam, hogy a most bejelentett dél-koreai gépre gondolsz... érdekes hogy ők látnak fantáziát egy hasonló gépben. Csak nem tudom, azt kik fogják megvenni, ha a KC-390-ért sem tolonganak a vevők.
 
Azt gondoltam, hogy a most bejelentett dél-koreai gépre gondolsz... érdekes hogy ők látnak fantáziát egy hasonló gépben. Csak nem tudom, azt kik fogják megvenni, ha a KC-390-ért sem tolonganak a vevők.
Vannak országok, akiket pont nem érdekel, hogy megveszi-e más a gépüket, vagy hogyan és mennyiért üzemeltetik azt. Mint pl. Japán a C2-vel. Korea is van elég erős hozzá, hogy pont ne érdekelje, hogy más megveszi-e.
 
Vannak országok, akiket pont nem érdekel, hogy megveszi-e más a gépüket, vagy hogyan és mennyiért üzemeltetik azt. Mint pl. Japán a C2-vel. Korea is van elég erős hozzá, hogy pont ne érdekelje, hogy más megveszi-e.
Jelenleg hazai igény még nincs a gépre, a gyártó saját elképzelései alapján fejleszti és a C-130 váltótípusának szánja.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Masrol beszélünk itt. A pandemicbol következő chip shortage jo sansszal a szinte biztosan beleirt vis maior ill force majeure clause ala esik. Ezt valahol regebben mar kifejtettem, hogy kezeli tipikusan az ilyesmit az angolszasz contract law, keress ra a kifejezesekre. Nem vagyok nemzetközi jogász, de sejtesem szerint az az irányadó az ilyen nemzetközi szerzodeseknel is, talán @Kurfürst tud erről valamit...?

Vis maior szinte minden jogrendszerben van. Éltek is vele, főleg az elején, vegyes volt a gyakorlat azért COVID közepén végén kötött szerződéseknél már megjelent egy olyan irány, hogy ne hivatkozz pandémia kellős közepén kötött szerződésszegés esetén a közbejött pandémiára, mert már számolni kellett volna vele..

Mondjuk a nagy multis szerződéskről van egy véleményem, és elég lesújtó, amit láttam eddig az szakmai szemmel egy rakás homály, 90%-ban arról gyártanak rendelkezéseket hogy hogyan zárnak ki minden felelősséget, kötbért, beszámítást és kártérítési kötelezettséget ‘a helyi jog által megengedett legteljesebb mértékben’, majd egy-két oldal arról hogy mi az üzleti titok fogalma (ami azért az ipari kémkedést nem zárja ki), maga a teljesítendő szolgáltatás pedig sokszor megfoghatatlan, aztán ha nem tetszik, lehet máshoz menni..

Ezeknek az értelmezésén persze remekül el lehet pereskedni évekig, pont azért ilyen homály az egész + hogy a felelősök is maszatolhassanak cégen belül ha beüt a crach.
 
Jelenleg hazai igény még nincs a gépre, a gyártó saját elképzelései alapján fejleszti és a C-130 váltótípusának szánja.

Egyreszt csak researchrol szolt a hir, nem fejlesztenek meg semmit, plane nem gyartanak.

Masreszt Del-Korea teljesen a chaebolokra epul - nem tul meglepo modon a KAI a Samsung, Daewoo es a Hyundai kozos cege :) es ok meg ritkan csinalnak olyasmit, amire nem lett volna mar minimum biztato bolintas a hadsereg ill kormanyzat reszerol (Del-Korea ugye katonai diktatura volt a koreai haboru vegetol a kilencevenes evekig, az ENSZbe is csak akkor lettek beengedve, az elso szabad valasztasuk 1997-re remlik.)
 
Jelenleg hazai igény még nincs a gépre, a gyártó saját elképzelései alapján fejleszti és a C-130 váltótípusának szánja.
Ez az Ő dolguk. De Ha nem lenne igény rá, akkor a KAI egy lépést nem tenne az ügyben.
Ugyan ez az Embraer esete is. Állami igényre fejlesztettek. Az állammal ki is fizettették a fejlesztés költségét.
 
Egy további magyarázat miért nem kell a Braziloknak 28 db a KC-390 ből...
A cikk szerint elindították a KC-X3 projektet amelynek a kertében nagy méretű tanker / transport gépeket akarnak beszerezni.
Ezeknek a gépeknek lesz az egyik feladata a Gripenek tankolása.
Két jelölt van:
Airbus A330 MRTT
Boeing KC-46
https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2021-05-31/brazil-cut-kc-390-airlifter-order
Ez Bolsano döntése volt ő is jelentette be élő adásban 2021.01.28-án ,hogy A330MRTT akarnak venni.

Itt egy cikk amiben szerepel az a videó ahol bejelenti.

https://www.aeroin.net/bolsonaro-anuncia-compra-de-dois-airbus-a330-para-a-forca-aerea/


Itt a cikk egy részének a fordítása

"A pandémia következtében a taktikai szállító repülőgép hiánya miatt kialakuló bonyodalom után Bolsonaro bejelentette, hogy a kormány két Airbus A330-as repülőgépet vásárol a FAB számára.

A bejelentést Bolsonaro elnök tegnap este, 28-án este élő adásban tette meg,

Bolsonaro arra hivatkozik, hogy 500 millió reált különítettek el, utalva azokra az összegekre, amelyeket a közpénzekkel visszaélő személyek vagy intézmények juttattak vissza a kormánynak, és ezt az összeget két Airbus A330-as teherszállító repülőgép beszerzésére fordítják a légierő számára, valószínűleg az MRTT típusra.

Az elnök azonban tévedett, amikor a repülőgép típusát említette, amikor azt "A230"-nak nevezte, mivel ilyen elnevezésű gép nem létezik

Az ilyen taktikai teherszállító repülőgépekre, amelyek a híres "Sucatőes", a FAB Boeings 707-es repülőgépei helyettesítésére szolgálnak, nagyon régi igény van, és ez különösen utóbbi időkben, a koronavírus-járvány miatt, eléggé hangsúlyosan jelentkezett.

Még a brazil hadseregnek is egy Boeing 767-est kellett bérelnie, hogy az Egyesült Államokba utazzon kiképzésre, mivel a COVID-19 miatt, valamint az elmúlt évek fizetési késedelmei miatt a FAB-nak kevés KC-390-es repülőgép állt rendelkezésére.

A "botrány" akkor "robbant ki", amikor Manausban elfogyott az oxigén, és a FAB repülőgépei nem voltak felkészülve arra, hogy ilyen fontos dolgot szállítsanak a kórházakba. Nagy repülőgépek nélkül a kormány a légitársaságoktól függött, amelyeknek szintén megvannak a maguk korlátai az oxigén szállításában a biztonság miatt.

Most mindez megváltozhat, bár eddig kevés részletet hoztak nyilvánosságra. Ha a vásárlás megvalósul, a légierő lesz a negyedik A330-as üzemeltető Brazíliában a TAM, az Avianca Brasil és az Azul Linhas Aéreas után.

Mivel az elnök említette a teherszállító szót, és a FAB pályázati előzményei alapján minden az A330 MRTT-re utal, amely a katonai célokra átalakított A330-200-as polgári utasszállító repülőgép. Létezik az A330-200F polgári teherszállító változat is, de mivel ezt a repülőgépet a FAB üzemelteti, nem valószínű, hogy ez utóbbit választják."
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Egy további magyarázat miért nem kell a Braziloknak 28 db a KC-390 ből...
A cikk szerint elindították a KC-X3 projektet amelynek a kertében nagy méretű tanker / transport gépeket akarnak beszerezni.
Ezeknek a gépeknek lesz az egyik feladata a Gripenek tankolása.
Két jelölt van:
Airbus A330 MRTT
Boeing KC-46
https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2021-05-31/brazil-cut-kc-390-airlifter-order
Háátööö...
Ez egy igen speciális tálalása ennek a cikknek, ami maga is részben spekuláció
A szóban forgó KC-X3 program keretében 2, azaz kettő darab gép sürgősségi megrendelését engedélyezte a légierő.
Ez annyiban logikus lépés, hogy jelenleg még mindig nyomott áron lehet a használt utasszállítókat megvenni.
Ezek a gépek nem a KC-390-ek helyett fognak érkezni, hanem a korábban lízingelt hasonló kategóriás gépek helyett.
A korábban KC-2X-es programban hasonlóan rendelt 767-es átalakításból nem lett semmi. Ugye ismerjük az izraeli 767 MMTT -s ügyet.
Namost ismerve az elmérgesedett Brazil (Embraer) - Boeing viszonyt,.... KC-46???? :) (Persze ez is spekuláció, de legalább én elismerem)

Az Airbus meg felismerve a piaci lehetőségeket, és pont ezen átalakítások kielégítésére növelte a kapacitásait.

Ez a 2 gép szerintem hosszú távon semmiben sem befolyásolja a KC-390-es programot.

A FAB-nak nincs tengerentúli misszója. De nem valószínű, hogy majd a 36 Gripennel azonnal lesz is neki - amikkel az F5-ösöket váltják le. :cool:
 
Ez Bolsano döntése volt ő is jelentette be élő adásban 2021.01.28-án ,hogy A330MRTT akarnak venni.
magyarán, a tapasztalataik alapján rájöttek hogy a KC-390-nél nagyobb kapacitású gépekre is szükségük van...
Mivel együtt mindkettőre nincs pénz, csökkentik a KC-390-es rendelést és a felszabaduló forrásból vesznek nagy gépeket.

Ennél jobb marketing nem is kell.....az Airbusnak! :D
 
Háátööö...
Ez egy igen speciális tálalása ennek a cikknek, ami maga is részben spekuláció
A szóban forgó KC-X3 program keretében 2, azaz kettő darab gép sürgősségi megrendelését engedélyezte a légierő.
Ez annyiban logikus lépés, hogy jelenleg még mindig nyomott áron lehet a használt utasszállítókat megvenni.
Ezek a gépek nem a KC-390-ek helyett fognak érkezni, hanem a korábban lízingelt hasonló kategóriás gépek helyett.
A korábban KC-2X-es programban hasonlóan rendelt 767-es átalakításból nem lett semmi. Ugye ismerjük az izraeli 767 MMTT -s ügyet.
Namost ismerve az elmérgesedett Brazil (Embraer) - Boeing viszonyt,.... KC-46???? :) (Persze ez is spekuláció, de legalább én elismerem)

Az Airbus meg felismerve a piaci lehetőségeket, és pont ezen átalakítások kielégítésére növelte a kapacitásait.

Ez a 2 gép szerintem hosszú távon semmiben sem befolyásolja a KC-390-es programot.

A FAB-nak nincs tengerentúli misszója. De nem valószínű, hogy majd a 36 Gripennel azonnal lesz is neki - amikkel az F5-ösöket váltják le. :cool:
Egyetértünk csak annyival kiegészíteném hogy vigyázz , a brazilok csak elsőre kértek 36 grifet , a teljes csomag valami 108 gép mert azzal váltanak mindent majd
 
magyarán, a tapasztalataik alapján rájöttek hogy a KC-390-nél nagyobb kapacitású gépekre is szükségük van...
Mivel együtt mindkettőre nincs pénz, csökkentik a KC-390-es rendelést és a felszabaduló forrásból vesznek nagy gépeket.

Ennél jobb marketing nem is kell.....az Airbusnak! :D
Vagy és ott van a cikkben egy nagyon fontos tény ami pontosan leírja a brazil politika "érdekességét",magyarul a cikkben szereplő "felszabaduló" összeget inkább Bolsonaro döntés miatt két A330 MRTT-e akarják költeni,holott feketén fehéren le van írva.hogy több KC-390-es megoldaná a helyzetet.

"Még a brazil hadseregnek is egy Boeing 767-est kellett bérelnie, hogy az Egyesült Államokba utazzon kiképzésre, a COVID-19 miatt, valamint az elmúlt évek fizetési késedelmei miatt a FAB-nak kevés KC-390-es repülőgép állt rendelkezésére.
 
magyarán, a tapasztalataik alapján rájöttek hogy a KC-390-nél nagyobb kapacitású gépekre is szükségük van...
Mivel együtt mindkettőre nincs pénz, csökkentik a KC-390-es rendelést és a felszabaduló forrásból vesznek nagy gépeket.

Ennél jobb marketing nem is kell.....az Airbusnak! :D
Az általad belinkelt cikkből:
Attempts to provide a large tanker/transport have so far been fruitless: two Israeli-modified Boeing 767 tanker/transports were on order to replace the FAB’s four elderly Boeing KC-707s that were retired in 2013 but the deal came to nothing.
Erre szerinted most jöttek rá.... Király! :rolleyes:
'86 óta üzemeltettek 4db ilyen gépet, és már bőven folyt a KC-390-es program (2005-től), amikor már meg akarták rendelni az izraeli 767-eseket.
 
Egyetértünk csak annyival kiegészíteném hogy vigyázz , a brazilok csak elsőre kértek 36 grifet , a teljes csomag valami 108 gép mert azzal váltanak mindent majd
ja, persze, de ha összejön a teljes 108 gépes flotta, akkor addigra az AMX-ektől is elköszönnek. Egy ekkora országnak meg röhejes mennyiség 108 gép. Nem hinném, hogy akár egyetlen századdal is részt vennének külföldi missziókban. Alapvetően a brazilokra inkább az izoláció jellemző. Ha mennek is, akkor is szárazföldiekkel mennek ENSZ misszióba. De egy Gripen századot nem nagyon lehet eladni békefenntartó missziónak. :rolleyes:
 
Egy további magyarázat miért nem kell a Braziloknak 28 db a KC-390 ből...
A cikk szerint elindították a KC-X3 projektet amelynek a kertében nagy méretű tanker / transport gépeket akarnak beszerezni.
Ezeknek a gépeknek lesz az egyik feladata a Gripenek tankolása.
Két jelölt van:
Airbus A330 MRTT
Boeing KC-46
https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2021-05-31/brazil-cut-kc-390-airlifter-order

Mire tudnának használni egy MRTT-t, amire egy 390-est nem?

Egyetértünk csak annyival kiegészíteném hogy vigyázz , a brazilok csak elsőre kértek 36 grifet , a teljes csomag valami 108 gép mert azzal váltanak mindent majd

Feltéve, ha a teljeset lehívják.
Szerintem jó, ha további 36-ot.
 
Nagyjából u.arra tudják használni az A330-ast mint a KC-390 est, csak az A330 jóval nagyobb kapacitású.
Az A330 sokkal embert, sokkal több áttölthető üzemanyagot tud szállítani, sokkal messzebbre.
Mintha az USAF-ot kérdezné valaki, hogy mire tudnak egy KC-10-et használni, amire nem egy KC-135-öt...
Csak azért az valahol a megrendelői és tervezői oldalt minősíti, hogy kifejlesztik, legyártják a gépet és most esik le nekik, hogy túl kicsi?
Eddig nem tudtak számolni vagy mi...?
 
Mintha az USAF-ot kérdezné valaki, hogy mire tudnak egy KC-10-et használni, amire nem egy KC-135-öt...
Csak azért az valahol a megrendelői és tervezői oldalt minősíti, hogy kifejlesztik, legyártják a gépet és most esik le nekik, hogy túl kicsi?
Eddig nem tudtak számolni vagy mi...?
Tehát még egyszer: A KC-390-est nem a 707-esek, vagy a 767-esek helyett rendelték meg, hanem elsősorban a C-130-asok helyett.
És ami nagyon fontos, az ország méretéből adódóan, nekik a helikoptereket (Caracal) is újra kell tudni tölteni. Ezt egy KC-46-ból elég bajosan oldanák meg.
 
Mire tudnának használni egy MRTT-t, amire egy 390-est nem?
Azt hiszem lentiek azok amik igazán köröm alá mentek nekik és ami miatt sürgősen kell nekik néhány A330 és inkább kevesebb KC-390:
"... Today, the largest transport aircraft in the fleet are the KC-390 Millenium. However, they are aircraft with a maximum range of less than 6,000 km. The jets were developed by Embraer to replace the C-130 Hercules in missions such as troop transport and cargo launch, not for nonstop intercontinental flights.
In February last year, the repatriation of Brazilians living in Wuhan, China, occurred with the use of two VC-2 aircraft (ERJ 190), with stopovers in Fortaleza, Las Palmas (Spain), Warsaw (Poland) and Urumqi (China). Missions to import vaccines, supplies and medical items from abroad have been possible with the use of civilian aircraft.
Between May and July, the Ministry of Infrastructure had already articulated the realization of 39 flights to seek medical supplies purchased from China, such as face protection masks. The trips were made by 777 jets of Latam company
..."
 
  • Tetszik
Reactions: rm40 and borisz
Ezt evek ota tudtak az illetekesek, csak a fogalmatlan politikusok nem értették, minek kellene nekik globalis hatotavolsagu teherszállító képesség, pláne ahhoz minek tanker. Most beutott a járvány és ugyanugy rajottek, mint ahogy Szijjartoek is, csak mi sokkal gyorsabban léptünk; nalunk ezért lett csak kettő egyelőre a Milleniumokbol.
@pöcshuszár is jól látja, a 108 Grioen is rohejesen keves egy akkora orszagnak, mint Brazília, de már azokhoz is jól jöhet legalább egy dedikált tanker.