[HUN] Embraer KC-390 Millennium

A felsorolt szempotok közül egyedül a légi utántöltés az ami talàn több mint amit általában bármelyik rámpás katonai teherszállító tud.

Marmint azt leszamitva, hogy a 60+ eves tervezesu Herculesed max 18-19t tud elvinni es nem multirole, azaz dedikalt tankerek kellenenek belole kulon, viszont mar az alapmodell is dragabb, mint a multirole Millenium, raadasul joval dragabban plusz lassabban is repul, mint a brazil turbofanos gep?
Jelen eszmecsre tárgya az volt hogy csinált e valaki olyan üzemeltetési költség pénzügyi kockázat elemzést hogy mi van ha a KC-390 program megreked egy pár 10 db.os szinten?
Semmi, mert ha alairtak egy support szerzodest mondjuk 5-10 evre, akkor azt az Embraer teljesiteni fogja azon szerzodott aron.
Nincs olyan, hogy utolag meggondoltam magam es dragabban szamlazok.
 
"Nemzetközi" KC-390 topik, 2021. április 7.
(az utolsó előtti lapon)

A másik KC-390 topiokban 2013-tól, azaz kezdettől fogva nyomon van követve a típus fejlesztése.... és bár a fórummotor váltás sok linket, képet eltüntetett, de nagyon sok érdekes információ van abban a topikban összegyűjtve. Érdemes átolvasni azt is.

Ok láttam,de azért raktam be ide mert ez a topik jobban "szem előtt" van mint a másik és ez egy igen szemléletes animáció.
 
Meglátjuk, ha visszapattan a brazil gazdaság ugyanúgy emelhetik vissza a az évi hazai rendelést is. Sok mindenbe vitt a Covid döccenőt, ide is. Ez lehet számunkra drágább buli a KC-390 üzemeltetés szempontjából, de 2025-ig még sok idő van.
Erre ne végy mérget, mert civilben nem lemondással szokás indítani, hanem kérik a gyártót, hogy későbbre ütemezze a gyártást és a szállítást. Persze ott is előfordul, hogy az akkor költségesebb lemondást választják, de az esetben jó ideig nem is fognak olyan típust rendelni...
 
Marmint azt leszamitva, hogy a 60+ eves tervezesu Herculesed max 18-19t tud elvinni es nem multirole, azaz dedikalt tankerek kellenenek belole kulon, viszont mar az alapmodell is dragabb, mint a multirole Millenium, raadasul joval dragabban plusz lassabban is repul, mint a brazil turbofanos gep?
Ki mondta, hogy drágább?!? - Jelen állás szerint néhány tíz darabos gyártással a KC-390 lesz a világ legdrágább, és legdrágábban üzemeltethető szállítógépe. Mellesleg 1 taktikai szállítógépnél NEM a sebesség a döntő.
 
emmi, mert ha alairtak egy support szerzodest mondjuk 5-10 evre, akkor azt az Embraer teljesiteni fogja azon szerzodott aron.
Nincs olyan, hogy utolag meggondoltam magam es dragabban szamlazok.
Meg a faszt nincs, főleg egy fejlesztés alatt álló terméknél? Még az alapanyagárak változása is drágíthat. Már párszor leírtam, hogy ha ez így lenne akkor soha nem szállt volna el semmilyen program fejlesztési költsége sem...
 
Meg a faszt nincs, főleg egy fejlesztés alatt álló terméknél? Még az alapanyagárak változása is drágíthat. Már párszor leírtam, hogy ha ez így lenne akkor soha nem szállt volna el semmilyen program fejlesztési költsége sem...
Mi fejlesztes alatt allo? A gep? Dehogy az. Piaci termek.
Te kevered a várható uj kepessegekkel eg DIRCM stb. Azokon lehet valtozas, de azok nincsenek is valószínűleg veglegesitve (arazas.)
Az ilyesmire amugy van egy kulon clause, ami rögzíti, hogy hova varjak az arat es mi a dispute resolution mechanizmus, ha nem annyinlenne.
 
Ki mondta, hogy drágább?!? - Jelen állás szerint néhány tíz darabos gyártással a KC-390 lesz a világ legdrágább, és legdrágábban üzemeltethető szállítógépe. Mellesleg 1 taktikai szállítógépnél NEM a sebesség a döntő.
Mint már sokszor leirtuk, nem, itt nem LM matek van. A brazil allam állta az eredeti R&D ktg (azert meg a hatalmas elorendeles miatt kapjak napunk joval olcsobban oket.)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Mint már sokszor leirtuk, nem, itt nem LM matek van. A brazil allam állta az eredeti R&D ktg (azert meg a hatalmas elorendeles miatt kapjak napunk joval olcsobban oket.)
Na és...?!? - Az A400M R&D költségét több állam állta, mégis elszálltak az árral - pedig az Airbusnál a darabszámmal sincs probléma...
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra and krisss
Arra nem gondol senki, hogy az AV gyár egyik tulajdonosaként, akár európai Embraer szervizbázis is kiépülhet? A Saab velünk, az Airbus is.
 
Na és...?!? - Az A400M R&D költségét több állam állta, mégis elszálltak az árral - pedig az Airbusnál a darabszámmal sincs probléma...
Egyreszt az is volt a problema, masreszt 10x akkora kihivas volt az Atlas, kezdve a vadonatuj turboprop motorokkal, a millio fele (un. "committee-design") kivanalmakkal a kulonbozo orszagok reszerol stb stb. Tipikus PM nightmare, amikor ennyi szakacs van a konyhaban.

A Milleniumnal is volt csuszas amugy, sot, le is zuztak egy gepet, de pl a hajtomu szandekosan egy mezei, jol bevalt modell, raadasul turbofan, ezzel kapasbol milliardokat sporoltak, hogy nem fejlesztettek ujat.
 
Meg a faszt nincs, főleg egy fejlesztés alatt álló terméknél? Még az alapanyagárak változása is drágíthat. Már párszor leírtam, hogy ha ez így lenne akkor soha nem szállt volna el semmilyen program fejlesztési költsége sem...
Mi nem vagyunk fejlesztő ország. Mi egy terméket veszünk meg adott áron.
Az A400M program azért drágult meg, mert a fejlesztő országok egyedi igényekkel változtattak a paramétereken.
Malajzia fix áron vette a gépeket. Neki csak a support költségek mozoghatnak, de cserében nincs a programból bevételük. Nincsen náluk részegységgyartás.
Mi sem vagyunk benne a KC programban. Fix árért kell vennünk fix képességű gépeket.
 
Mi nem vagyunk fejlesztő ország. Mi egy terméket veszünk meg adott áron.
Az A400M program azért drágult meg, mert a fejlesztő országok egyedi igényekkel változtattak a paramétereken.
Malajzia fix áron vette a gépeket. Neki csak a support költségek mozoghatnak, de cserében nincs a programból bevételük. Nincsen náluk részegységgyartás.
Mi sem vagyunk benne a KC programban. Fix árért kell vennünk fix képességű gépeket.
Bead a gyártó egy akadályközlést amiben különböző indokokra költségnövekedést könyvel el, amit szerződésen belül megpróbálnak lezongorázni de gyakran ha a vevő szeretné az adott eszközt és nincs alternatívája adott időn belül akkor kénytelen többet fizetni. Volt már ilyen ... A világszintű félvezető hiány pont ilyen probléma...

Szóval azt felejtsétek el, hogy nem történhet csúszás meg drágulás bármelyik beszerzésünkben....
 
Bead a gyártó egy akadályközlést amiben különböző indokokra költségnövekedést könyvel el, amit szerződésen belül megpróbálnak lezongorázni de gyakran ha a vevő szeretné az adott eszközt és nincs alternatívája adott időn belül akkor kénytelen többet fizetni. Volt már ilyen ... A világszintű félvezető hiány pont ilyen probléma...

Szóval azt felejtsétek el, hogy nem történhet csúszás meg drágulás bármelyik beszerzésünkben....
Hát az a helyzet, hogy szerencsére lesz alternatíva. Mire a gépeinket le kellene szállítani, már 2-3 alternatíva is lesz.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Wilson and formosa1
Valaki visszamondta a rendelését talán?
Nem, de a spanyoloknak kicsit túl korán jönnek a gépeik. Mivel náluk vannak összeszerelve a gépek, nem nagyon akarták átütemezni a dolgot, így maradtak az eredeti szállítási ütemezésnél.
De ezen a dolgon akkor kell aggódni, ha jelentkeznének problémák a KC-val kapcsolatban.
 
Bead a gyártó egy akadályközlést amiben különböző indokokra költségnövekedést könyvel el,

Standard commercial adok-veszeknel ilyenre meg facility sem letezik. Felmondhatja a szerződést, annyit tehet. Akkor lehet ujratargyalni ill kártérítésert perelni, utóbbi esetén valószínűleg nyerne a MH, de nehezen tudna begyujteni. :) Viszont az Embraer Defense credibilitasa a beka segge ala esne, öngyilkosság lenne a részükről.
X pénzért Y arut kapsz, ennyi.
Egy ilyen nagy értéknél raadasul ütemezett fizetés van, pláne ráadásul milestone alapon. Szerinted honnan jon a kötbérfizetes elve is? A pontos teljesites elvebol ami árra és határidőre is vonatkozik.
Ha esetleg valamilyen okbol errol lemondott a MH, az más tészta, de ilyesmiről egyelőre nem tudunk.

amit szerződésen belül megpróbálnak lezongorázni de gyakran ha a vevő szeretné az adott eszközt és nincs alternatívája adott időn belül akkor kénytelen többet fizetni. Volt már ilyen ... A világszintű félvezető hiány pont ilyen probléma...

Masrol beszélünk itt. A pandemicbol következő chip shortage jo sansszal a szinte biztosan beleirt vis maior ill force majeure clause ala esik. Ezt valahol regebben mar kifejtettem, hogy kezeli tipikusan az ilyesmit az angolszasz contract law, keress ra a kifejezesekre. Nem vagyok nemzetközi jogász, de sejtesem szerint az az irányadó az ilyen nemzetközi szerzodeseknel is, talán @Kurfürst tud erről valamit...?
Szóval azt felejtsétek el, hogy nem történhet csúszás meg drágulás bármelyik beszerzésünkben....

Azert, mert a szállító rabaszarintott mashol, nem, nem történhet.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1