Nyereség?

Szerintem az Embraer az USA üzlet összeomlása óta nem számít nyereségre a KC-390 programból.
Itt véleményem szerint mostmár pusztán arról van szó hogy a változó költségek megtérülnek e? (értsd: alapanyag, beszállított részegységek, munkaerő)
Ahogy csökken a darabszám az egy gépre jutó fix költségek (fejlesztés, kvilifikáció, Embraer általános költségek) egyre nőnek.
Ha profitot szeretnének csinálni akkor erre a megemelkedett költségre kéne még valami mark-up % ot rátenniük.
Na és?!? - Az amcsi üzlet már befuccsolt...!!!
Ugyanazt szajkozzatok kezdetek ota, mikozben ennek semmi ertelme, meg az alap uzleti strukturat sem ertitek.
Keressetek vissza, mar legalabb ketszer leirtam reszletesen, hogyan szuletett a program, hogy milyen strategiai nemzetbiztonsagi sulya van, de azt is, kik a legnagyobb reszvenyesei az Embraernek, amelyet ugye mindossze a 90es evekben privatizaltak (addig allami ceg volt.)
FYI nem veletlenul nem lett volna eladva a Boeingnek az Embraer Defense. Ha barmi tortenne az Embraerrel - nem tud, lasd tulajdonosi kor -, a Defense mindenkeppen allamositva lenne es ugy menne tovabb.
Az amerikai JV lenyege az lett volna, hogy a Boeing lobby- es marketingerejere tamaszkodva vezetik be a markat es jo lesz az A200-szeria ellen.(Miutan az ostoba amerikaiak elszalasztottak a Bombardier C Series megvetelenek lehetoseget es az Airbus lecsapott ra 2017-ben, majd tavaly vegleg kivasarolta a Bombardier reszet, igy Qeuebec kormanyaval kozosen kettejuke maradt az A220 program, mikozben a Bombardier teljesen kilepett a kereskedelmi repulesbol.)
A Millenium csak egy tavolabbi, sikerrel kecsegteto lehetoseg volt a kereskedelmi gepek mogott, ha addigra osszeeert volna a Boeing meg az Embraer amerikai cege es ki lehetett volna bulizni a Milleniumnak par tucat gepet a folyamatosan oregedo Herculesek potalsai kozott.
Kozben a Boeingrol kiderult, hogy iszonyu komoly problemak vannak az egesz kereskedelmi reszlegenel, nemhogy gyartasi stb, de raadasul szo szerint kompromittalt volt a QA&QC, aztan jottek a halalos balesetek, a hazudozas a primitiv szoftveres trukkrol, amit csak azert kellett bevezetni, mert nem akartak ujjatervezni a MAXot, hanem a 60 eves hullt hasznaltak stb stb.
Azota lattuk, hogy kb osszeomlott a Boeing civil uzletaga, a Pentagon tomi oket defense rendelesekkel, nehogy bedoljon a stock, szerintem az Embraer ma mar osszeteheti a ket kezet, hogy nincs hozzalancolva a Boeinghoz.
Minden airplane maker terdre esett a tavalyi ev utan, csak ugye az Airbus akkora, hogy konnyebben tuleli, a Boeingot is tomik, nem veletlenul szamit arra mindenki, hogy most vagy 10 evre az Airbus lett a legnagyobb gyarto.
Hozzajuk kepest az Embraer joval kisebb, viszont ugyanugy ott van mogotte a kormanyzat - ami meg most a zuhanas utan is kb a 8. legnagyobb gazdasag lesz a Foldon es tovabbra is az 5. legnagyobb es 6. legnepesebb orszag.
A brazil allam a jarvany alatt 67M embernek tolta a rendkivuli segelyt a zsebebe, mikozben a gazdasag is bezuhant stb, nem csodalom, ha mindenhol vagnak a budgeten. Ezzel egyutt az OECD 2.6% novekedest jelez idenre, 2.2% jovore Braziliaban, ami ugyan alacsonyabb a jarvany elottinel, de mindenkeppen novekedes - azaz varjuk ki a veget ennek a budget reorganizacionak, egyelore nem latni, egyaltalan feladnak-e egyetlen gepet is, nem egyszeruen csak lelassitva a deliveryt atutemezik a kifizetest.