vilmoci:
Tudtommal átengedni átengedheti az NKH, csak nem repülhet lakott terület fölé, állítólag lehet kérni,hogy még ne kelljen teljesíteni ezt az előírást.
Véleményem szerint működhetne,úgy a mentőszolgálat kötelékében a mentőhelikopter, ha leszáll a lakott terület mellet, ahová mentővel kiviszik a sérültet, majd a városhatárában leszáll és szintén átrakják egy másik mentőbe.
[OFF:ON]Csak hogy tisztán lássunk: Az esetek többségében amikor mentőhelikoptert riasztanak, akkor már a földi egység úton-, vagy a helyszínen van. Ugyanis a földi egység gyorsabban ér oda ki,mint a helikopter, ez tény. Mivel a mentőautó kb 1 és 3 perc közti intervallumban hagyja el a bázist és képes akár 100km/h átlagsebességet elérni városon kívül. Városon belül pedig kb 70 lehet. Na most a helikopternek meg kell kapni a riasztást, aztán a felszállási engedélyt és az útvonalat + fel kell szállnia. Addigra a földi egység már ott van, hisz amikor helikoptert riasztanak ott nem kicsi a veszély, az ellátást pedig minél előbb el kell kezdeni, sőt a többségében szállítható állapotba kell helyezni, ezzel időt nyernek, mivel még a helikopter úton van / leszáll addigra a mentőorvos már elkezdi az elsősegély nyújtást. A probléma ott lenne,mikor +1 mentőt kell mozdítani,hogyha a helikopternek a városhatárban le kell szállnia. Lehetnek olyan helyek ahová a mentőautó nehezen juthat el, ha pedig kritikus az eset ,ahová más mentőhelikopter a távolság miatt nem riasztható csak az 1 hajtóműves, ami nem repülhet a kórházhoz, akkor MICU (mobil intenzív osztály)t vagy ROKO(rohamkocsi)-t kell küldeni, a MICUkban nem bővelkedünk tudtommal,hisz elsősorban az nagyon súlyos állapotban lévő betegek kórházak közti mozgatására használják. [OFF : OFF]
Ami a légierőket és konkrétan az SW-4-et illeti: A lengyelek nem pazarolnak,mint mi... vagy kérik tovább a mentességet (ha lehet) vagy pedig egyszerűen elkerülik a lakott területeket, amit azért a levegőben könnyebb és nem valószínű,hogy nagy kerülő. A légierő nem hiszem,hogy olyan sokat ingázna a városok felett. Az SW-4 tudtommal csak arra a kb 700kilós teherbírásával,hogy a katonákat vagy a vezetőket szállítsa, vagy kiképzési és keresési feladatokra. Az utóbbi 2 nem biztos,hogy igényli a lakott területeket.
Lengyel rész: Én úgy tudom,hogy például a lengyeleknél a légirendészet Sokolokat és Mi 2-eseket használ, a csirkecombból még rengeteg van náluk, viszont azok mind 2 hajtóművesek, ha pedig akarják akkor Kania szintre hozzák. A lengyel rendőrség nem a legrosszabb kategóriákat kapja,mégis a 90%-a Mi 2-es, aztán van Jet Ranger és 412-es is. Viszont a Jet Ranger is 2 motoros.
A légi mentők már Sokolt használnak a hegyekben,még az Agustát is váltották EC 135 típussal.
MD 500-as Európában csak a rendőrségünknek van tudtommal (állami szinten)
Szerintem azért egy nagyon jó bizniszt tudnánk csinálni, én mondjuk az EC-t preferálom, több okból is.
Ahogy én csinálnám: Felkeresném az ABH főnökét és tárgyalnék vele, közölném vele,hogy felfigyeltem az EC-kre, szívesen rendelnék 35-40 gépet, 30 kicsit és 10 nagyot. Kérnék egy árajánlatot, majd mondanám neki,hogy sok, megpróbálnám 80-85%-ra csökkenteni a költséget. Ekkor próbálnék vele olyan alkut kötni,hogy itthon építhessünk egy pilótaképző központot illetve egy javítóüzemet,cserébe mi megvesszük a gépeket itthon ugye a leányvállalatnál intézzük a supportot, továbbá ha Németországban jók a magyar mérnökök akkor itt is annak kell lenniük. Az üzembe küldenénk a tanulókat,a végzett emberek mellé, esetleg csinálhatnánk egy kisebb fejlesztő részleget, ahol a beérkező visszajelzések alapján módosítanák a gépet,illetve próbálnának olyan terveket készíteni amivel fejlődhet a típus. Például csörlő elhelyezés,leszálló és kereső fények és hasonlók, könnyű de jelentős módosítások. Ha jól sejtem , de lehet rosszul... az airbus helicopters és az airbus egy tulajdonosi háttérrel rendelkezhet, ha így van akkor és ellenkezne a helis ötletek miatt, akkor mondanám neki,hogy jó akkor megnézzük mit mond rá az AW vagy a BELL, sőt akkor már nem is biztos,hogy kell ugye az a 40 EC, meg az mellé akkor a C212 és C295 sem érdekel,ilyen áron.. akkor már hoppácska lenne,hiszen rengeteg pénzről lenne szó.
De már megint szétoffolnám, szóval holnap leírom majd a mh fejlesztésébe.
Az EC 135/145-t pedig azért választanám,mert van vele rengeteg tapasztalat a mentősök révén, az omsznek és az orfknak megfelelne, valószínűleg az MH-nak is. Sőt lehet,hogy SAR-ra is bevágnék 1-et Doctor copter néven, aminek az lenne a lényege, hogy nem beteget, hanem nagyobb mennyiségű eüs cuccot és 3 vagy 4 orvost vinne a helyszínre, így több sérültet láthatnának el. Nem mindig az a lényeg,hogy milyen hamar indulnak vele a kórházban ,hiszen nem árt ha szállítható állapotba kerülnek, így ebben az esetben módosítaná az ellátás gyorsaságát, viszont akár úgy is lehetne,hogy kiveszi a sok orvosi cuccot és ha sürgős azonnal indulnának vele a kórházba, a helivel, míg 1 vagy 2 orvos ott maradna a többi sérültel...