[HUN] Helikopterbeszerzés

Megtisztelő, hogy ennyire követted a hozászolásaimat!

Mi okom lenne nem követni? :)




Úgy tudjuk, kétféle helikopter beszerzése van napirenden. Egy könnyebb típust szereznének be a légi mentőknek és a rendőrségnek, a honvédség pedig amellett, hogy szintén részesedne ezekből, még közepes szállítóhelikoptereket is kapna. Az sincs kizárva, hogy a két kategória szállítását különböző pályázók nyerjék el.

http://mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/donthetnek-a-helikopterek-beszerzeserol-1276453

Hoppácska! Mostanra sikerült eljutniuk addig, amit mi már vagy két éve megállapítottunk itt? Ez határozott előrelépés a részükről. :D Az meg külön öröm, hogy arra is sikerült rájönniük (bár nekem erős a gyanúm, hogy csak azért, mert valamelyik kormánytag, vagy a tanácsadója végre rátalált a HTKA-ra), hogy, ha nekünk esetleg épp úgy jobb, akkor az is opció lehet, hogy az eltérő méretkategóriájú heliket külön gyártótktól szerezzük be.
 
<blockquote rel="okdoki">Megtisztelő, hogy ennyire követted a hozászolásaimat!

Mi okom lenne nem követni? :)




Úgy tudjuk, kétféle helikopter beszerzése van napirenden. Egy könnyebb típust szereznének be a légi mentőknek és a rendőrségnek, a honvédség pedig amellett, hogy szintén részesedne ezekből, még közepes szállítóhelikoptereket is kapna. Az sincs kizárva, hogy a két kategória szállítását különböző pályázók nyerjék el.

http://mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/donthetnek-a-helikopterek-beszerzeserol-1276453

Hoppácska! Mostanra sikerült eljutniuk addig, amit mi már vagy két éve megállapítottunk itt? Ez határozott előrelépés a részükről. :D Az meg külön öröm, hogy arra is sikerült rájönniük (bár nekem erős a gyanúm, hogy csak azért, mert valamelyik kormánytag, vagy a tanácsadója végre rátalált a HTKA-ra), hogy, ha nekünk esetleg épp úgy jobb, akkor az is opció lehet, hogy az eltérő méretkategóriájú heliket külön gyártótktól szerezzük be.
</blockquote>

Sőt, még az is lehet, hogy mégis államközi szerződés lesz...
 
<blockquote rel="wolfram"><blockquote rel="okdoki">Megtisztelő, hogy ennyire követted a hozászolásaimat!

Mi okom lenne nem követni? :)




Úgy tudjuk, kétféle helikopter beszerzése van napirenden. Egy könnyebb típust szereznének be a légi mentőknek és a rendőrségnek, a honvédség pedig amellett, hogy szintén részesedne ezekből, még közepes szállítóhelikoptereket is kapna. Az sincs kizárva, hogy a két kategória szállítását különböző pályázók nyerjék el.

http://mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/donthetnek-a-helikopterek-beszerzeserol-1276453

Hoppácska! Mostanra sikerült eljutniuk addig, amit mi már vagy két éve megállapítottunk itt? Ez határozott előrelépés a részükről. :D Az meg külön öröm, hogy arra is sikerült rájönniük (bár nekem erős a gyanúm, hogy csak azért, mert valamelyik kormánytag, vagy a tanácsadója végre rátalált a HTKA-ra), hogy, ha nekünk esetleg épp úgy jobb, akkor az is opció lehet, hogy az eltérő méretkategóriájú heliket külön gyártótktól szerezzük be.
</blockquote>

Sőt, még az is lehet, hogy mégis államközi szerződés lesz...
</blockquote>

Az államközi szerződést szerintem bármilyen megoldás esetén sem tudjuk elkerülni, a fegyverkereskedelmen azért minden állam rajta tartja a szemét valamilyen szinten. A franciák arról híresek, hogy ha pénzt látnak, akkor gondolkozás nélkül bárkinek eladnak bármit (lásd Mistral-üzlet). Ettől függetlenül azért nehezen tudom elképzelni, hogy ha mondjuk 1980-ban a magyar vezetés úgy dönt, hogy rendel vagy 20 Mirage-2000 vadászgépet, akkor azt bármilyen pénzért is leszállították volna egy VSz-tagállamnak!
 
Az államközi szerződést szerintem bármilyen megoldás esetén sem tudjuk elkerülni, a fegyverkereskedelmen azért minden állam rajta tartja a szemét valamilyen szinten. A franciák arról híresek, hogy ha pénzt látnak, akkor gondolkozás nélkül bárkinek eladnak bármit (lásd Mistral-üzlet). Ettől függetlenül azért nehezen tudom elképzelni, hogy ha mondjuk 1980-ban a magyar vezetés úgy dönt, hogy rendel vagy 20 Mirage-2000 vadászgépet, akkor azt bármilyen pénzért is leszállították volna egy VSz-tagállamnak!

Én is, mivel a Mirage-2000 csak 82-ben állt szolgálatba:)

Ezzel együtt a románok gyárthattak(!) Puma helikopikat (meg talán aluette-eket), és a jugók is kaptak asszem Maverick rakétákat. Persze ők nem voltak VSZ-tagok, de tudható volt, hogy pl. repülőgépfejlesztésileg is együttműködtek a románokkal.
 
<blockquote rel="emel">

Az államközi szerződést szerintem bármilyen megoldás esetén sem tudjuk elkerülni, a fegyverkereskedelmen azért minden állam rajta tartja a szemét valamilyen szinten. A franciák arról híresek, hogy ha pénzt látnak, akkor gondolkozás nélkül bárkinek eladnak bármit (lásd Mistral-üzlet). Ettől függetlenül azért nehezen tudom elképzelni, hogy ha mondjuk 1980-ban a magyar vezetés úgy dönt, hogy rendel vagy 20 Mirage-2000 vadászgépet, akkor azt bármilyen pénzért is leszállították volna egy VSz-tagállamnak!

Én is, mivel a Mirage-2000 csak 82-ben állt szolgálatba:)

Ezzel együtt a románok gyárthattak(!) Puma helikopikat (meg talán aluette-eket), és a jugók is kaptak asszem Maverick rakétákat. Persze ők nem voltak VSZ-tagok, de tudható volt, hogy pl. repülőgépfejlesztésileg is együttműködtek a románokkal.</blockquote>

Így van, de ha az első szériából akartál venni, legalább ennyivel előtte rendel ni kellett belőle!:-)
A románok akkor már (Caeusescu idején)erősen kilógtak a sorból, kaphattak ezt-azt, de pl. pont a közös román-jugó Orao project is azért lett elég sikertelen, mert végül csak az utánégető nélküli hajtóművet kaphatták meg, így nem lehetett konkurencia a Jaguarnak a nemzetközi piacon.
 
http://www.aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1047%3Akelend%C5%91ek-az-orosz-helikopterek-%C3%A1zsi%C3%A1ban&Itemid=116
 
http://www.aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1047%3Akelend%C5%91ek-az-orosz-helikopterek-%C3%A1zsi%C3%A1ban&Itemid=116

Jelenleg szerintem az orosz típusok nem jöhetnek szóba sajnos (mert NATO, meg embargó, stb.), amcsit meg a korábban felsorolt okok miatt nem lenne célszerű beszerezni. Úgyhogy maradnak az európaiak (AW és EC/AH. Ami nem is baj, mert a totálisan prototípus fázisban lévő S-97 és SB>1 helin kívül nem igazán tudnak valós és korszerű alternatívát kínálni (az S-92 nem tűnik olcsóbbnak, mint az AW101 és a jellemzői rosszabbak is, annál kisebb tartományban meg pláne jobban járunk, ha európai gyártótól veszünk, különösen a supportot nézve).
 
Úgy látom pár hétig felkapott hír volt a médiában a helikopter beszerzés, azóta hirtelen megint nagy csend lett. Nem lesz itt l... sem. Megvárják amíg a pilóták műszakiak szépen elmennek, aztán már helikopter sem fog kelleni.
 
Úgy látom pár hétig felkapott hír volt a médiában a helikopter beszerzés, azóta hirtelen megint nagy csend lett. Nem lesz itt l... sem. Megvárják amíg a pilóták műszakiak szépen elmennek, aztán már helikopter sem fog kelleni.

Igen, utána meg szépen felkérünk valami külső légierőt, hogy biztosítsa a KÖTELEZŐ kutató-mentő szolgálatot az ország területén, és persze jó zsírosan fizetünk nekik, mert anélkül nem vállalják. Ha ez nincs, akkor tartok tőle, a légiforgalom széles ívben el fog kerülni bennünket, vagy a magasabb kockázat miatt rohadt drágák lesznek a repülőjegyek.
 
Szerintem megvárják a lengyel tender eredményét, addig nem lesz itt semmi.
Simán el tudom azt képzelni, hogy így akarják rendbe tenni a megromlott kapcsolatokat. Ha x típus nyeri ott a tendert,akkor azt ott helyben fogják gyártani is. Tehát mi is azt fogjuk rendszeresíteni, amit a lengyelek gyártanak.
 
Sziasztok!
Úgy néz ki lassan tisztul a kép a beszerzés összetételéről.(Pénzügyi téren)

http://www.dehir.hu/belfold/hende-csaba-a-tiszteknek-es-az-altiszteknek-is-melto-illetmeny-jar/2014/12/29/
 
Látom , és tudom hogy régi cikk, de eddig csak annyit tudtam hogy kb. ennyi az összeg összesen. Azt hogy mire mennyit terveznek, azt most látom először .Ebben a katyvaszban számomra ez is hír.
 
Igazából ez már nem hír! Most már azon lepődnék csak meg, ha az ígéreteken kívül, másban is történne előre lépés!