[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Mindegy, hogy milyen alkatreszei vannak, nem ertek hozza, a lenyeg, hogy biztos nem utkozben derult ki, hogy rosszabb allapotban vannak mint amit eredetileg lattak. En legalabbis nem ertem, hogy hol van mar az utoljara kiment Mi-17 vagy miert kesnek a Mihu-k. Elvileg Oroszoba mentek ki ahol ertenek hozza, nem Ukrajnaba ahol csak ganyolnanak...
Pont az a probléma, hogy értenek hozzá, és észreveszik ha olyan hibák vannak létfontosságú részeken, berendezésekben, amik a technológia keretein belül nem javíthatók, csak komplett alkatrész vagy berendezés-cserével (pl. durva korrózió a több évtizedes tárolás miatt) . Na most vagy tudunk valahonnan adni ténylegesen javítható cuccokat hozzájuk a többi leállított gépből - akár a múzeumból vagy oktatási berendezésekből a hangárból - vagy kell egy komplett új/nagyjavított darab helyettük. Persze az ilyeneknek az ára "kissé" húzósabb lesz mint egy saját gépből feljavított cuccnak, és ezt nekünk kell kiizzadnunk. Lehet hogy ennek az lesz az ára, hogy kevesebb gép lesz nagyjavítva.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Amugy a helik alapotarol: erdekes, hogy egyreszt van ugye a toposz, hogy "orosz technika sziberiara keszul, mindent kibir, amcsi meg csak laboratoriumban mukodik rendesen" es ezzel parhuzamosan meg az, hogy "jaj, az ostoba magyar vezetes mindig kint tartja a technikat a hidegben-esoben, persze, hogy szetrohad". Hogy mukodik egyutt ez a ket toposz? Hiszen a Mo-i hideg es eso az semmi az sziberiaihoz kepest... de meg szelek sincsenek Mo-n, egy medenceben van az orszag. Ertem en, hogy mindennek van hatara, de talan ez a ket toposz sem 100% allja meg a helyet.
A "mindent kibíró" orosz technika is csak akkor teljesít, ha törődnek vele, előírásszerűen karbantartják, tárolás esetén lekonzerválják és azt rendszeresen ismétlik is. A 25 éve (tehát előreláthatóan örökre) leállított gépekkel szerinted mennyire törődtek karbantartási szinten? Gondold el ezt egy autónál amit kiállítasz a garázs MELLÉ, aztán próbáld életre kelteni 25 év után - csak egy helikopter esetében ráadásul komolyabb a követelményszint is.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Pont az a probléma, hogy értenek hozzá, és észreveszik ha olyan hibák vannak létfontosságú részeken, berendezésekben, amik a technológia keretein belül nem javíthatók, csak komplett alkatrész vagy berendezés-cserével (pl. durva korrózió a több évtizedes tárolás miatt) . Na most vagy tudunk valahonnan adni ténylegesen javítható cuccokat hozzájuk a többi leállított gépből - akár a múzeumból vagy oktatási berendezésekből a hangárból - vagy kell egy komplett új/nagyjavított darab helyettük. Persze az ilyeneknek az ára "kissé" húzósabb lesz mint egy saját gépből feljavított cuccnak, és ezt nekünk kell kiizzadnunk. Lehet hogy ennek az lesz az ára, hogy kevesebb gép lesz nagyjavítva.
Oke, es van arrol adat, hogy par honap javitgatas utan szoltak az oroszok, hogy "ize, ez a resz nem javithato vagy adtok masikat Mo-rol vagy teszunk bele ujat, de az dragabb lesz" es erre kiment Mo-rol egy repcsi par masik Hindbol kiszedett alkatresszel? Mondjuk flightradarrol? Vagy egyszeruen az oroszok csak belevagjak az uj alkatreszt (nekik ugy is az a jobb) es akkor viszont epp, hogy hamarabb meg kene hogy legyen. (Nem kotekszem, tenyleg kivancsi vagyok, szeretnem mar mihamarabb Mo-n tudni a Hindeket). Mindenesetre fura, hogy az oroszok olyan kedvesek lennenek, hogy arra varnak, hogy utanuk kuldjunk Mo-rol par masik alkatreszt ami meg javithato, ahelyett, hogy beletennek az ujat es kiszamlaznak. Az oroszok eleve szeretnek kitolni az ugyfeleikkel, mindig rovidebb uzemidot allapitanak meg ugyanarra a cuccra ha exportaltak mint a sajatra... De ha van arrol adat, (flightradar pl.) hogy kiment Mo-rol egy gep Novoszibirszkbe vagy hova, akkor hiheto, hogy a maradek alkatreszt vitte.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
A "mindent kibíró" orosz technika is csak akkor teljesít, ha törődnek vele, előírásszerűen karbantartják, tárolás esetén lekonzerválják és azt rendszeresen ismétlik is. A 25 éve (tehát előreláthatóan örökre) leállított gépekkel szerinted mennyire törődtek karbantartási szinten? Gondold el ezt egy autónál amit kiállítasz a garázs MELLÉ, aztán próbáld életre kelteni 25 év után - csak egy helikopter esetében ráadásul komolyabb a követelményszint is.
Persze erre irtam, hogy nyilvan mindnennek van hatara. Csak arra akartam ravilagitani, hogy szerintem egyik toposz sem 100% -ig ugy van.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 545
8 350
113
Oke, es van arrol adat, hogy par honap javitgatas utan szoltak az oroszok, hogy "ize, ez a resz nem javithato vagy adtok masikat Mo-rol vagy teszunk bele ujat, de az dragabb lesz" es erre kiment Mo-rol egy repcsi par masik Hindbol kiszedett alkatresszel? Mondjuk flightradarrol? Vagy egyszeruen az oroszok csak belevagjak az uj alkatreszt (nekik ugy is az a jobb) es akkor viszont epp, hogy hamarabb meg kene hogy legyen. (Nem kotekszem, tenyleg kivancsi vagyok, szeretnem mar mihamarabb Mo-n tudni a Hindeket). Mindenesetre fura, hogy az oroszok olyan kedvesek lennenek, hogy arra varnak, hogy utanuk kuldjunk Mo-rol par masik alkatreszt ami meg javithato, ahelyett, hogy beletennek az ujat es kiszamlaznak. Az oroszok eleve szeretnek kitolni az ugyfeleikkel, mindig rovidebb uzemidot allapitanak meg ugyanarra a cuccra ha exportaltak mint a sajatra... De ha van arrol adat, (flightradar pl.) hogy kiment Mo-rol egy gep Novoszibirszkbe vagy hova, akkor hiheto, hogy a maradek alkatreszt vitte.
Pál légyszi ne told túl. Mit nem lehet megértenni azzon hogy több évnyi szabad ég állásnál a szerkezettek károsodtak. Ez van. Ennyit tudtak "megmenteni". A többi óhatatlanul kuka vagy kiállítási darab lesz.
A világon egyetlen cég (komolyabb) se vállal be semmilyen üzembiztos kockázatott. Hogy utánna fizessen. Plusz a céges hírnév kockástatátassa.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Oke, es van arrol adat, hogy par honap javitgatas utan szoltak az oroszok, hogy "ize, ez a resz nem javithato vagy adtok masikat Mo-rol vagy teszunk bele ujat, de az dragabb lesz" es erre kiment Mo-rol egy repcsi par masik Hindbol kiszedett alkatresszel? Mondjuk flightradarrol? Vagy egyszeruen az oroszok csak belevagjak az uj alkatreszt (nekik ugy is az a jobb) es akkor viszont epp, hogy hamarabb meg kene hogy legyen. (Nem kotekszem, tenyleg kivancsi vagyok, szeretnem mar mihamarabb Mo-n tudni a Hindeket). Mindenesetre fura, hogy az oroszok olyan kedvesek lennenek, hogy arra varnak, hogy utanuk kuldjunk Mo-rol par masik alkatreszt ami meg javithato, ahelyett, hogy beletennek az ujat es kiszamlaznak. Az oroszok eleve szeretnek kitolni az ugyfeleikkel, mindig rovidebb uzemidot allapitanak meg ugyanarra a cuccra ha exportaltak mint a sajatra... De ha van arrol adat, (flightradar pl.) hogy kiment Mo-rol egy gep Novoszibirszkbe vagy hova, akkor hiheto, hogy a maradek alkatreszt vitte.
Ilyen adatokat nem fogsz találni az interneten nemhogy nálunk, de még a legnyíltabb demokráciának nevezett nyugaton sem. A Mi-24-ek meg egy kis Szentpétervári kitérővel Moszkvába kerültek nagyjavításra, oda meg hetente sok légijárat van, nem kell különjárattal küldeni alkatrészt a nagyjavításhoz. Az új alkatrészekkel meg fennállhat az a probléma (a kifizetésén kívül), hogy ilyen régi gépekhez nem biztos hogy ott sorakoznak a polcokon az újonnan gyártott berendezések a beépítésre várva. Se a repülőgépgyárak (és beszállítóik), se az üzemeltetők nem nagyon szeretnek a feltétlenül szükségesnél több tartalékot képezni/gyártani, mert ezek nagyon drága cuccok, és ha csak állnak a polcon akkor is valakinek ki kell fizetni a gyártást, ráadásul idővel akkor is lejár az élettartamuk (elöregednek bennük a gumi-alkatrészek, membránok, tömítések stb., elindul a korrózió, és idővel a polcon álló készleteket is javítani kell, ez pedig drága mulatság egy tartalék-alkatrész esetén).
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 863
6 049
113
Oke, es van arrol adat, hogy par honap javitgatas utan szoltak az oroszok, hogy "ize, ez a resz nem javithato vagy adtok masikat Mo-rol vagy teszunk bele ujat, de az dragabb lesz" es erre kiment Mo-rol egy repcsi par masik Hindbol kiszedett alkatresszel? Mondjuk flightradarrol? Vagy egyszeruen az oroszok csak belevagjak az uj alkatreszt (nekik ugy is az a jobb) es akkor viszont epp, hogy hamarabb meg kene hogy legyen. (Nem kotekszem, tenyleg kivancsi vagyok, szeretnem mar mihamarabb Mo-n tudni a Hindeket). Mindenesetre fura, hogy az oroszok olyan kedvesek lennenek, hogy arra varnak, hogy utanuk kuldjunk Mo-rol par masik alkatreszt ami meg javithato, ahelyett, hogy beletennek az ujat es kiszamlaznak. Az oroszok eleve szeretnek kitolni az ugyfeleikkel, mindig rovidebb uzemidot allapitanak meg ugyanarra a cuccra ha exportaltak mint a sajatra... De ha van arrol adat, (flightradar pl.) hogy kiment Mo-rol egy gep Novoszibirszkbe vagy hova, akkor hiheto, hogy a maradek alkatreszt vitte.

Magyarországon Te erről akarsz hiteles infót? Ugye csak viccelsz? Itthon az ilyesmi 100ezer évre titkosítva van
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 865
113
Persze erre irtam, hogy nyilvan mindnennek van hatara. Csak arra akartam ravilagitani, hogy szerintem egyik toposz sem 100% -ig ugy van.

A lengyeleknek hogyan sikerül évtizedekkel tovább reptetni az orosz haditechnikát, mint más kelet-európai országoknak. Mi az, amit máshogy csinálnak? Mi az amit saját gyártással, ipari háttérrel oldanak meg és mi az, amit az oroszoktól/ukránoktól kell még mindig beszerezni? Van hangár minden géphez? Mennyi idősek, mennyit repülnek a gépek?
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Amugy a helik alapotarol: erdekes, hogy egyreszt van ugye a toposz, hogy "orosz technika sziberiara keszul, mindent kibir, amcsi meg csak laboratoriumban mukodik rendesen" es ezzel parhuzamosan meg az, hogy "jaj, az ostoba magyar vezetes mindig kint tartja a technikat a hidegben-esoben, persze, hogy szetrohad". Hogy mukodik egyutt ez a ket toposz? Hiszen a Mo-i hideg es eso az semmi az sziberiaihoz kepest... de meg szelek sincsenek Mo-n, egy medenceben van az orszag. Ertem en, hogy mindennek van hatara, de talan ez a ket toposz sem 100% allja meg a helyet.

Tudod! A magyar egy tehetsées nép. Mi tönkre tudjuk tenni a tönkretehetetlent, le tudjuk lakni a lelakhatatlant, és el tudjuk rontani még a fakockát is. Nézz meg bármit amit az állam, vagy állami szervek üzemeltetnek, tartanak fenn! Olyan már némyelyik mint a cigányputri
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Magyarországon Te erről akarsz hiteles infót? Ugye csak viccelsz? Itthon az ilyesmi 100ezer évre titkosítva van
En csak fligtradarra gondoltam, csak ezen a forumon naponta irjatok hogy melyik magyar szallitogep mikor hova repult... de oke, hagyjuk.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 863
6 049
113
En csak fligtradarra gondoltam, csak ezen a forumon naponta irjatok hogy melyik magyar szallitogep mikor hova repult... de oke, hagyjuk.

És ha ki is megy, és látjuk, attól még nem látunk bele, mit visz. Száz más dologért kimehet... Múlt héten az A319 kint volt Prágában, többször is. CZ karabélyt hozott, vagy akár hordó söröket :D
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
A lengyeleknek hogyan sikerül évtizedekkel tovább reptetni az orosz haditechnikát, mint más kelet-európai országoknak. Mi az, amit máshogy csinálnak? Mi az amit saját gyártással, ipari háttérrel oldanak meg és mi az, amit az oroszoktól/ukránoktól kell még mindig beszerezni? Van hangár minden géphez? Mennyi idősek, mennyit repülnek a gépek?
Hat en nem vagyok katona, de abban biztos vagyok, hogy alapbol nincsenek a Lengyel Mihuk hangarban, legalabbis a net tele van kepekkel roluk es egyet se lattam ahol hangarban lennenek.
https://trojmiasto.tv/Mi-24-na-poligonie-17236.html
Lo-ban amugy a helikopterek a szarazfoldi erok vagy a haditengereszet kotelekebe tartoznak, nem a legierohoz.

Az uzemeltetesi kultura teljesen mas mint Mo-n vagy kb. mint akarhol, Lo-t a hadsereg (Piłsudski-e) hozta letre 98 evvel ezelott es maig nagy szava van a seregnek, elkepzelhetetlen, hogy valamit is ne szakszeruen taroljanak. De ugy tunik a hangar az nem kell ha amugy rendben tartjak.

Lo gyart ma is helikoptereket, sajatot is, nem csak Blackhawk licence-t, szoval gondlom minden adott, Ukrajnaba nem kell menni max a szovjet oroksegukbol csipegetni par dolgot mondjuk ICBM-et :), de Lo-nak van licence pl. T-72-re is, amihez maga gyart upgrade kit-et ami meg a motort is csereli, csak az agyu marad meg eredetinek. Oroszoktol szinten kizart hogy barmit kellene beszerezni, veluk egyszeruen nem uzletelunk. Kb. egy eve a Kalinyingradi korzetbe/bol valo atruccanasokat is megtiltotta a kormany, korabban Kalinyingradot kulon kezeltek, az oroszok vizum nelkul atjohettek shoppingolni (utlevel eleg volt), a lengyelek is atmehettek oda, szoval kulon kezeltek Oroszo tobbi reszetol, de ez mar megszunt. Szoval nem tudok rola hogy barmit Oroszotol kellene megvenni, pedig vannak Mig29-esek, de meg Szuhojok is, de ezeket elobb utobb ugyis nyugatira cserelik, addig meg megoldjak sajat karbantartassal. Mondjuk gyartani MiG-bol utoljara a 15-ost gyartotta Lo :), de biztos vagyok benne, hogy Lo-i gyaraknak van papirjuk rola hogy szerelhet MiG-et, nem hagytak veszni mint Mo-n a Pesti Repgyart. Ukranokhoz asszem Antonovok lettek vive korabban, de szerintem oda sem viszunk mar semmit javittatni.

Itt van nemi adat a Lengyel Mihu-krol, nem tudom segit-e (a W az V Mo-n), mindenesetre itt azt irja, hogy valamelyik ukrajnaban volt javitva:
https://gdziewojsko.wordpress.com/listy/mi-24/
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
A lengyeleknek hogyan sikerül évtizedekkel tovább reptetni az orosz haditechnikát, mint más kelet-európai országoknak. Mi az, amit máshogy csinálnak? Mi az amit saját gyártással, ipari háttérrel oldanak meg és mi az, amit az oroszoktól/ukránoktól kell még mindig beszerezni? Van hangár minden géphez? Mennyi idősek, mennyit repülnek a gépek?
A MiG-eket asszem Bydgoszcz-ban szervizelik, legalabbis a modernizaciojukat ott vegeztek anno. Itt van egy hir arrol, hogy a Bydgoszcz-i gyar a Saab-bal is egyuttmukodik a lengyel MiG-ek fejleszteseben:
https://www.defence24.pl/szwedzki-zasobnik-dla-migow-29
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
A lengyeleknek hogyan sikerül évtizedekkel tovább reptetni az orosz haditechnikát, mint más kelet-európai országoknak. Mi az, amit máshogy csinálnak? Mi az amit saját gyártással, ipari háttérrel oldanak meg és mi az, amit az oroszoktól/ukránoktól kell még mindig beszerezni? Van hangár minden géphez? Mennyi idősek, mennyit repülnek a gépek?
Itt azt irja, hogy a MiG-29-esek modernizaciojat Bydgoszcz-ban, nagyjavitast meg Varso-ban csinaljak:
https://www.defence24.pl/28-lat-migow-29-na-polskim-niebie-koniec-okresu-bezwypadkowego-analiza
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Valahol azt olvastam hogy a bolgárok is érdeklődtek a hajtómű javítással kapcsolatban.
Egyébként meglep hogy mi mindenre képes a lengyel ipar felújítások terrén.
Szamomra nem :D En mindig azt mondom, hogy hihetelen torz kep el Lo-rol Mo-ban, ami a szovjet propaganda maig tarto hatasa. Nem csak felujit, helibol is gyart sajatot, tankbol is, nem csak licence-re, hanem sajat. Mondjuk ezek mennyisege meg alacsony, de hat ido kell ahhoz hogy a szocializmus utan a hadipar betorjon a piacra ha nyugati cegekkel kell versenyezni.