[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha a német tendert elviszi a Boeing, akkor valószínűleg senki más nem fogja a CH53K-t megrendelni.
Mint már tudjuk, német tender egyhamar nem lesz, de a fenti mondat akkor is hülyeség, mert az USA és Japán meg fogja venni a CH-53K hajófedélzeti változatát. /Ráadásul a németek 26 CH-53G modernizálásával bizonyítják, hogy hosszú távon számítanak a típusra, mely után akár "K" változatot is rendelhetnek, mivel 1 típuscsere nem 2 centes tétel...! - Ez amúgy Izraelre is igaz.../
Ezzel együtt nem vár fényes jövő a Stallionra...

Ellenben a Chinook GE hajtóműves CH-47F Block II és III változata alaposan felkavarhatja a 16 tonnánál nehezebb helik piacát - olyannyira, hogy néhány "középsúlyú" gépet üzemeltető országot is könnyen elcsábíthat. És mindezt 1 olyan hajtóművel, melyet eredetileg a rivális gépéhez fejlesztettek, de túlnyomó többségük a Cinookokban fog majd duruzsolni...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 729
72 109
113
természetesen nem ismerek ilyen technikát ami le/kilőhetetlen , én csak arra céloztam hogy igen, sok minden lehetne a hindekből,de ugyanaz a bajom velük mint a 72-essel (hehe spanyol hindek nincsenek :D :p ) hogy vajon biztos ez a jó irány ebben a fejlesztési vonalon?

Csak a szokásos. Ezek itt vannak, fel is lettek újítva, tehát a rotty állapot sem akadály.

(hehe spanyol hindek nincsenek :D :p ) Ez jó volt. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Csak a szokásos. Ezek itt vannak, fel is lettek újítva, tehát a rotty állapot sem akadály.

(hehe spanyol hindek nincsenek :D :p ) Ez jó volt. :D
Egészen pontosan ugyan az a sztori.
A lengyelek meg fogják csinálni, mert van saját hadiiparuk, és a struktúrális tesztek azt mutatták, hogy a gyári élettartamuk lejárta utan is van az ő gépeikben üzemidő.
Lehet, hogy a miénkben is lenne, csak velük ellentétben náluk van olyan cég, akinek megvan a jogosítványa akár az átépítésre is.
Hja meg nem 8 helikopterre fogják elindítani a programot. Még egy élettartam hosszabbítás meg csak újabb ATGM integrációval lenne ésszerű megcsinálni, ami megint tovább drágítja a felújítást.
De a gyári üzemidő lejárta után garit senki sem fog rájuk vállalni. Na az már tényleg az ablakon kiöntött lóvé, minősített esete lenne.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 226
24 328
113
Csak a szokásos. Ezek itt vannak, fel is lettek újítva, tehát a rotty állapot sem akadály.

De a gyári üzemidő lejárta után garit senki sem fog rájuk vállalni. Na az már tényleg az ablakon kiöntött lóvé, minősített esete lenne.

Egy ikonikus gépmadár, de személy szerint még időben túladnák a magyar Mi-24 példányokon, igy felújitva, elegendő tartalékokkal...Az abból származó pénzt inkább a a H145M/H225M páros HForce rendszerelemeinek a bővitésére szánnám, több fegyverzet (atgm), több szenzortorony, több spec-cucc...mert ez bőven kijönne belőle. 36db heli professzionálisan felszerelve igazi képesség volna...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Egy ikonikus gépmadár, de személy szerint még időben túladnák a magyar Mi-24 példányokon, igy felújitva, elegendő tartalékokkal...Az abból származó pénzt inkább a a H145M/H225M páros HForce rendszerelemeinek a bővitésére szánnám, több fegyverzet (atgm), több szenzortorony, több spec-cucc...mert ez bőven kijönne belőle. 36db heli professzionálisan felszerelve igazi képesség volna...
Szerintem a vezetés által szükségesnek vélt mennyiség rendelkezésre fog állni az Airbus flottánál. De igen, szerintem is lenne benne fantázia, hogy még üzemidővel rendelkező állapotban átpasszoljuk valakiknek őket. Esetleg pár, nem felújított darabbal donor gépként. Röhögnék, ha elbarteloznánk őket a lengyelekkel. Mert náluk biztosan tovább fognak tudni üzemelni!
A Gond az lesz, hogy szerintem nagyon ki lesz centizve az üzemidő határ és feleslegesé válásuk időhatára. Mert ugye naptári üzemidejük '24-ben jár le. De akkor még nem lesz itt az összes Airbus. Azt meg nem hiszem, hogy akkor lennének tőlünk kivonva, amikor még nem érték el a H145M-ek a teljes harci bevethetőségüket. Én ezt valamikor '22 elejére-közepére tippelem.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 921
5 421
113
Esetleg pár, nem felújított darabbal donor gépként. Röhögnék, ha elbarteloznánk őket a lengyelekkel. Mert náluk biztosan tovább fognak tudni üzemelni!

Inkább Közel-Kelet, Afrika ott biztos megvennék.
 
M

molnibalage

Guest
De az amerikaiakban semmi nem ment, a fighterekben nem is volt rendszeresitve a 2000-es evek elejeig, a lenyeg ez volt.
Amugy a 70-es elejetol mar volt (limited) sved fighter-fighter link, mindossze 50 evvel (!) elozve meg a mai, F-35-ben meg mindig tesztelt rendszert. :p
A 70-es evekre a STRIL60 mar egy evtizede ment a svedeknel (mar az 50-es evekben teszteltek), a 60-asoktol a Drakenben mar analog (!) fedelzeti szamitogep volt.
És ezt én hol tagadtam...?
Teli van a net azzal, ahol a ODS és a OAF után közlik a Sas pilóták is, hogy jó lett volna az a data link. De azt hiszed, hogy ma ebben a Gripen valami egyedi dolog? Mutass egy gépet, amin nincs Link 16...

Az F-35 meg egészen más ezen a téren is már. A Gripen számára nem földöntúli csoda.

Amúgy ezt a data link svéd felszopást sem értem. Úgy teszel, mintha a SAGE nem létezett volna, vagy a '60-as évek szovjet rendszerei. Nem a svédek seggéből sütött a Nap.

Inkább az az érdekes, hogy a jenkik a honi légvédelemben fontosnak ítélték, de a sokkal dinamikusabb területen ezt valamiért nem tartották fontosnak. Furcsa. Nem azért nem volt, mert nem tudták, hanem mert nem akarták. Aztán belátták, hogy ez hülyeség.

Ohh, hirtelen maris nem fontos? Veletlenul nem te trombitaltad tele a topikot az F-16 nagysagaval?
Csak mert annak meg nagyobb a RCS, raadasul rosszabb a drag es a wing load is, plusz sehol nem lesz EW-ben, talan kerul ra IRST (ez nem vilagos, mikor es melyikre) es igy tovabb. :)
Mi van...?
Szó nem volt a 4. gen gépek céltalan egymáshoz RCS méregetéséről. A történet arról szólt, hogy a hordozható fegyverezet, keró, variálhatóság és abszolút képesség terén egy Block 70-et többre tartok egy Gripen E-nél, mert abszolút értékben még tovább customizálható. És a Gripem SOHA nem lesz olyan erőteljes azonos konfig esetén egy GE F110-zel tolt Viperhez képest. Pont. Erről volt szó. Variálhatóság, és erő.

De baj, mert terjeszted az iget (=gyezinformacija) es amikor ramutatunk az autoskartyas szovegre, akkor hoborogsz meg sertodosdit jatszol. :)

A lenyeg az, hogy a Gripen E az egyetlen F-35-szintu alternativa a piacon es a svednek cirka 3x magasabb a ROI azaz pl mi minimum 2x annyit tarthatunk majd uzemben 30 evig, kicsit meg kevesebb penzbol.

FYI az F-16 labdaba sem fog rugni ezen a palyan a kovetkezo 30 evben mar, szerintem ez vilagos, en csak vigyorgok, amikor azt olvasom, hogy a romanok veszik a hasznalt F-16osokat... :)
Szegeny bolgarokat visoznt nagyon sajnalom, hogy lenyomtak a torkukon 8 (!), ird es mondd NYOLC darab Block 70-et 1.3 milliard dollarert, ami verlazito, kulonosen, ha a finn tender ajanlatait nezzuk.
LOL
Mondja azt, aki abba köt bele és költ költeményt, ami nem is írtam.
 
K

kamm

Guest
És ezt én hol tagadtam...?
Teli van a net azzal, ahol a ODS és a OAF után közlik a Sas pilóták is, hogy jó lett volna az a data link. De azt hiszed, hogy ma ebben a Gripen valami egyedi dolog? Mutass egy gépet, amin nincs Link 16...
Meg mindig nem erted... csak most tesztelik, kizarolag az F-35-tel, azt az integralt networked warfaret (fighterek es foldi egysegek kozott tetszoleges kombinacioban, full-duplex), amit mar (elvileg) a C/D is tud (felteve, hogy jott vele, ezt nem tudom, nem publikus.) Nem tudom, a regebbi gepekkel mi a helyzet, azt majd meglatjuk (az F-16-on fognak vele foglalkozni, abbol rengeteg van.)

Az F-35 meg egészen más ezen a téren is már. A Gripen számára nem földöntúli csoda.
Nem, de tobb evtizedenyi lemaradast probalnak vele behozni - viszont most meg a modularitasban maradtak le, ezt is irtam mar.

Mivel svedek levalasztottak az avionika ill EW ezen gyorsan fejlesztheto reszet a kritikus (motor stb) alreandszerekrol, sokkal-sokkal gyorsabban fejleszthetoek a Gripen E ilyesmi (EW stb) kepessegei, gyakorlatilag par honap alatt hozzaadhatnak vadonatuj funkciokat (szoftverbol.)
Meg elektronikai upgradet kivano fejlesztes eseten is szerintem max 12-18 honap alatt be lehet vezetni az uj kepesseget, ha nagyon akarjak (es akkor gazdagon rahagyok a tesztelesre.)
Amúgy ezt a data link svéd felszopást sem értem. Úgy teszel, mintha a SAGE nem létezett volna, vagy a '60-as évek szovjet rendszerei. Nem a svédek seggéből sütött a Nap.
Ha jol emlekszem egyik sem tudott ilyesmit. Vagy foldi kommunikacio volt, vagy maritime, esetleg egyiranyu koordinatat passzolt interceptoroknak...? Mint irtam, normalis, minimum half-duplex link meg a 80-asokban is csak tankerekre meg EAW/reconokra tettek, fightereken nem volt 90-esekig ill 2000-ig.

Inkább az az érdekes, hogy a jenkik a honi légvédelemben fontosnak ítélték, de a sokkal dinamikusabb területen ezt valamiért nem tartották fontosnak. Furcsa. Nem azért nem volt, mert nem tudták, hanem mert nem akarták. Aztán belátták, hogy ez hülyeség.
Az en tippem szerint azert, mert sokkal bonyolultabb es koltsegesebb lett volna nekiallni kifejlesztgetni, mint a mar meglevo AWACSokat egyszeruen felkuldeni veluk egyutt (theater-level.)

A legvedelemben a hideghaboru miatt mar joval korabban be voltak rittyentve az atombombaval repkedo szovjetektol, igy az elkeszult koran, de az akkor meg bohom epuletek meretet oltotte, sehol nem volt a svedek kesobbi feldezeti modemjeitol.
Kesobb is az AWACS nemigen lett volna megoldas, ha siteok egymasnak atadjak a koordinatakat, igy aztan maradtak a filmekbol ismert elavult rendszernel meg evtizedekig - azt hiszem, talan 89-90-re sikerult szamuzniuk mindenhonnan a csoves szamitogepeiket a foldi legvedelembol. :D

A 90-esek alatt az EW szerepe egyertelmuve valt, mint future domain, akkor kaptak eszbe, hogy ezzel csunyan lemaradtak es elkezdtek tolni a programokat a vadaszgepekre is. Mondjuk az szamomra is talany, hogy mitol tartott ez 10-20 evig (!), gondolom, a szokasos inkompetenci+korrupcio egyvelege...?


Mi van...?
Szó nem volt a 4. gen gépek céltalan egymáshoz RCS méregetéséről. A történet arról szólt, hogy a hordozható fegyverezet, keró, variálhatóság és abszolút képesség terén egy Block 70-et többre tartok egy Gripen E-nél, mert abszolút értékben még tovább customizálható. És a Gripem SOHA nem lesz olyan erőteljes azonos konfig esetén egy GE F110-zel tolt Viperhez képest. Pont. Erről volt szó. Variálhatóság, és erő.
Ahogy Allesmor is irta, ez az autoskartyas erveles. Raadasul szerintem el is szamoltad, de majd este utanaszamolok. :)

LOL
Mondja azt, aki abba köt bele és költ költeményt, ami nem is írtam.

Gyezinformacijat, nem pedig tevedest kerek szamon... :p
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Kesobb is az AWACS nemigen lett volna megoldas, ha siteok egymasnak atadjak a koordinatakat, igy aztan maradtak a filmekbol ismert elavult rendszernel meg evtizedekig - azt hiszem, talan 89-90-re sikerult szamuzniuk mindenhonnan a csoves szamitogepeiket a foldi legvedelembol. :D
????
A SAGE-et beszántották mindenestül. Miféle "földi légvédelmről" beszélsz?
A Patriotban ilyesmi nem volt.
A 90-esek alatt az EW szerepe egyertelmuve valt, mint future domain, akkor kaptak eszbe, hogy ezzel csunyan lemaradtak es elkezdtek tolni a programokat a vadaszgepekre is. Mondjuk az szamomra is talany, hogy mitol tartott ez 10-20 evig (!), gondolom, a szokasos inkompetenci+korrupcio egyvelege...?
A hh után nem volt sürgős és költségcsökkentés is volt.
Aztán, mikor az OAF alatt összevissza repkedtek egy esetben egy 29-es miatt és senki nem mert tüzelni kb. ott jöhettek rá, hogy kéne az a Link 16 IFDL...
 
K

kamm

Guest
????
A SAGE-et beszántották mindenestül. Miféle "földi légvédelmről" beszélsz?
Dehogy szantottak be, egeszen a 80-asok vegeig megvoltak ezek a mindenfele siteok, mindenfele szereppel.

"The oversized computer hardware, blinking lights and moody lighting, large projection systems, and austere bunker atmosphere influenced pop culture and science fiction heavily during SAGE's heyday, which ran from 1959 through 1984."


Itt minden szemetet megtartanak ameddig csak lehet, mert valaki keres rajta... a nyar vegen kinn jartam egy private beachen Long Island fele, megtalaltam valami ket egykori irgalmatlan legvedelmi agyu bunkeret, allitolag az is funkcionalt meg a 70-es evekben is, valami helyi szerint (mondjuk ezt konkretan erosen ketlem, szokasos tulzas lesz.)


A Patriotban ilyesmi nem volt.
Hogy jon ide a Patriot? Evtizedekkel kesobb allt hadrendbe, valamikor a 80-90-es forulojan.

A hh után nem volt sürgős és költségcsökkentés is volt.
Mit nevezel te hideghaborunak? En azt a periodust, ami kb a koreai haborutol cirka 89-90-ig tartott.

Aztán, mikor az OAF alatt összevissza repkedtek egy esetben egy 29-es miatt és senki nem mert tüzelni kb. ott jöhettek rá, hogy kéne az a Link 16 IFDL...
Fene tudja, de szerintem korabban is rajottek mar.
 
M

molnibalage

Guest
Dehogy szantottak be, egeszen a 80-asok vegeig megvoltak ezek a mindenfele siteok, mindenfele szereppel.

"The oversized computer hardware, blinking lights and moody lighting, large projection systems, and austere bunker atmosphere influenced pop culture and science fiction heavily during SAGE's heyday, which ran from 1959 through 1984."

Itt minden szemetet megtartanak ameddig csak lehet, mert valaki keres rajta... a nyar vegen kinn jartam egy private beachen Long Island fele, megtalaltam valami ket egykori irgalmatlan legvedelmi agyu bunkeret, allitolag az is funkcionalt meg a 70-es evekben is, valami helyi szerint (mondjuk ezt konkretan erosen ketlem, szokasos tulzas lesz.)



Hogy jon ide a Patriot? Evtizedekkel kesobb allt hadrendbe, valamikor a 80-90-es forulojan.


Mit nevezel te hideghaborunak? En azt a periodust, ami kb a koreai haborutol cirka 89-90-ig tartott.


Fene tudja, de szerintem korabban is rajottek mar.
Nope, a SAGE három radar vonalából részlegesen megmaradtak egyes radarok. Abban lehet, hogy elektroncső. De maga a SAGE sehol nem volt már.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Mót vá?

 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 287
113

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Srácok a mi 24 konstrukciója alkalmas arra, hogy modern harci helikopter legyen? Mondjuk hforce rendszerrel?