Haditechnika 2020/3 számElég kétséges nekem, hogy a BW most hirtelen nekiállna terveztetni egy új Wiesel utódot.
Keress rá a LuWa projektre...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Haditechnika 2020/3 számElég kétséges nekem, hogy a BW most hirtelen nekiállna terveztetni egy új Wiesel utódot.
Mint már tudjuk, német tender egyhamar nem lesz, de a fenti mondat akkor is hülyeség, mert az USA és Japán meg fogja venni a CH-53K hajófedélzeti változatát. /Ráadásul a németek 26 CH-53G modernizálásával bizonyítják, hogy hosszú távon számítanak a típusra, mely után akár "K" változatot is rendelhetnek, mivel 1 típuscsere nem 2 centes tétel...! - Ez amúgy Izraelre is igaz.../Ha a német tendert elviszi a Boeing, akkor valószínűleg senki más nem fogja a CH53K-t megrendelni.
jó, akkor mutatok én is egy vidit
természetesen nem ismerek ilyen technikát ami le/kilőhetetlen , én csak arra céloztam hogy igen, sok minden lehetne a hindekből,de ugyanaz a bajom velük mint a 72-essel (hehe spanyol hindek nincsenek ) hogy vajon biztos ez a jó irány ebben a fejlesztési vonalon?Gondolom akkor ismersz olyat ami lelőhetetlen.
természetesen nem ismerek ilyen technikát ami le/kilőhetetlen , én csak arra céloztam hogy igen, sok minden lehetne a hindekből,de ugyanaz a bajom velük mint a 72-essel (hehe spanyol hindek nincsenek ) hogy vajon biztos ez a jó irány ebben a fejlesztési vonalon?
Egészen pontosan ugyan az a sztori.Csak a szokásos. Ezek itt vannak, fel is lettek újítva, tehát a rotty állapot sem akadály.
(hehe spanyol hindek nincsenek ) Ez jó volt.
Csak a szokásos. Ezek itt vannak, fel is lettek újítva, tehát a rotty állapot sem akadály.
De a gyári üzemidő lejárta után garit senki sem fog rájuk vállalni. Na az már tényleg az ablakon kiöntött lóvé, minősített esete lenne.
Szerintem a vezetés által szükségesnek vélt mennyiség rendelkezésre fog állni az Airbus flottánál. De igen, szerintem is lenne benne fantázia, hogy még üzemidővel rendelkező állapotban átpasszoljuk valakiknek őket. Esetleg pár, nem felújított darabbal donor gépként. Röhögnék, ha elbarteloznánk őket a lengyelekkel. Mert náluk biztosan tovább fognak tudni üzemelni!Egy ikonikus gépmadár, de személy szerint még időben túladnák a magyar Mi-24 példányokon, igy felújitva, elegendő tartalékokkal...Az abból származó pénzt inkább a a H145M/H225M páros HForce rendszerelemeinek a bővitésére szánnám, több fegyverzet (atgm), több szenzortorony, több spec-cucc...mert ez bőven kijönne belőle. 36db heli professzionálisan felszerelve igazi képesség volna...
...ahhoz kellene magyarországon is egy olyan "ügyes" cég mint cseh Excalibur ArmyInkább Közel-Kelet, Afrika ott biztos megvennék.
És ezt én hol tagadtam...?De az amerikaiakban semmi nem ment, a fighterekben nem is volt rendszeresitve a 2000-es evek elejeig, a lenyeg ez volt.
Amugy a 70-es elejetol mar volt (limited) sved fighter-fighter link, mindossze 50 evvel (!) elozve meg a mai, F-35-ben meg mindig tesztelt rendszert.
A 70-es evekre a STRIL60 mar egy evtizede ment a svedeknel (mar az 50-es evekben teszteltek), a 60-asoktol a Drakenben mar analog (!) fedelzeti szamitogep volt.
Mi van...?Ohh, hirtelen maris nem fontos? Veletlenul nem te trombitaltad tele a topikot az F-16 nagysagaval?
Csak mert annak meg nagyobb a RCS, raadasul rosszabb a drag es a wing load is, plusz sehol nem lesz EW-ben, talan kerul ra IRST (ez nem vilagos, mikor es melyikre) es igy tovabb.
LOLDe baj, mert terjeszted az iget (=gyezinformacija) es amikor ramutatunk az autoskartyas szovegre, akkor hoborogsz meg sertodosdit jatszol.
A lenyeg az, hogy a Gripen E az egyetlen F-35-szintu alternativa a piacon es a svednek cirka 3x magasabb a ROI azaz pl mi minimum 2x annyit tarthatunk majd uzemben 30 evig, kicsit meg kevesebb penzbol.
FYI az F-16 labdaba sem fog rugni ezen a palyan a kovetkezo 30 evben mar, szerintem ez vilagos, en csak vigyorgok, amikor azt olvasom, hogy a romanok veszik a hasznalt F-16osokat...
Szegeny bolgarokat visoznt nagyon sajnalom, hogy lenyomtak a torkukon 8 (!), ird es mondd NYOLC darab Block 70-et 1.3 milliard dollarert, ami verlazito, kulonosen, ha a finn tender ajanlatait nezzuk.
Meg mindig nem erted... csak most tesztelik, kizarolag az F-35-tel, azt az integralt networked warfaret (fighterek es foldi egysegek kozott tetszoleges kombinacioban, full-duplex), amit mar (elvileg) a C/D is tud (felteve, hogy jott vele, ezt nem tudom, nem publikus.) Nem tudom, a regebbi gepekkel mi a helyzet, azt majd meglatjuk (az F-16-on fognak vele foglalkozni, abbol rengeteg van.)És ezt én hol tagadtam...?
Teli van a net azzal, ahol a ODS és a OAF után közlik a Sas pilóták is, hogy jó lett volna az a data link. De azt hiszed, hogy ma ebben a Gripen valami egyedi dolog? Mutass egy gépet, amin nincs Link 16...
Nem, de tobb evtizedenyi lemaradast probalnak vele behozni - viszont most meg a modularitasban maradtak le, ezt is irtam mar.Az F-35 meg egészen más ezen a téren is már. A Gripen számára nem földöntúli csoda.
Ha jol emlekszem egyik sem tudott ilyesmit. Vagy foldi kommunikacio volt, vagy maritime, esetleg egyiranyu koordinatat passzolt interceptoroknak...? Mint irtam, normalis, minimum half-duplex link meg a 80-asokban is csak tankerekre meg EAW/reconokra tettek, fightereken nem volt 90-esekig ill 2000-ig.Amúgy ezt a data link svéd felszopást sem értem. Úgy teszel, mintha a SAGE nem létezett volna, vagy a '60-as évek szovjet rendszerei. Nem a svédek seggéből sütött a Nap.
Az en tippem szerint azert, mert sokkal bonyolultabb es koltsegesebb lett volna nekiallni kifejlesztgetni, mint a mar meglevo AWACSokat egyszeruen felkuldeni veluk egyutt (theater-level.)Inkább az az érdekes, hogy a jenkik a honi légvédelemben fontosnak ítélték, de a sokkal dinamikusabb területen ezt valamiért nem tartották fontosnak. Furcsa. Nem azért nem volt, mert nem tudták, hanem mert nem akarták. Aztán belátták, hogy ez hülyeség.
Ahogy Allesmor is irta, ez az autoskartyas erveles. Raadasul szerintem el is szamoltad, de majd este utanaszamolok.Mi van...?
Szó nem volt a 4. gen gépek céltalan egymáshoz RCS méregetéséről. A történet arról szólt, hogy a hordozható fegyverezet, keró, variálhatóság és abszolút képesség terén egy Block 70-et többre tartok egy Gripen E-nél, mert abszolút értékben még tovább customizálható. És a Gripem SOHA nem lesz olyan erőteljes azonos konfig esetén egy GE F110-zel tolt Viperhez képest. Pont. Erről volt szó. Variálhatóság, és erő.
LOL
Mondja azt, aki abba köt bele és költ költeményt, ami nem is írtam.
????Kesobb is az AWACS nemigen lett volna megoldas, ha siteok egymasnak atadjak a koordinatakat, igy aztan maradtak a filmekbol ismert elavult rendszernel meg evtizedekig - azt hiszem, talan 89-90-re sikerult szamuzniuk mindenhonnan a csoves szamitogepeiket a foldi legvedelembol.
A hh után nem volt sürgős és költségcsökkentés is volt.A 90-esek alatt az EW szerepe egyertelmuve valt, mint future domain, akkor kaptak eszbe, hogy ezzel csunyan lemaradtak es elkezdtek tolni a programokat a vadaszgepekre is. Mondjuk az szamomra is talany, hogy mitol tartott ez 10-20 evig (!), gondolom, a szokasos inkompetenci+korrupcio egyvelege...?
Dehogy szantottak be, egeszen a 80-asok vegeig megvoltak ezek a mindenfele siteok, mindenfele szereppel.????
A SAGE-et beszántották mindenestül. Miféle "földi légvédelmről" beszélsz?
Hogy jon ide a Patriot? Evtizedekkel kesobb allt hadrendbe, valamikor a 80-90-es forulojan.A Patriotban ilyesmi nem volt.
Mit nevezel te hideghaborunak? En azt a periodust, ami kb a koreai haborutol cirka 89-90-ig tartott.A hh után nem volt sürgős és költségcsökkentés is volt.
Fene tudja, de szerintem korabban is rajottek mar.Aztán, mikor az OAF alatt összevissza repkedtek egy esetben egy 29-es miatt és senki nem mert tüzelni kb. ott jöhettek rá, hogy kéne az a Link 16 IFDL...
Nope, a SAGE három radar vonalából részlegesen megmaradtak egyes radarok. Abban lehet, hogy elektroncső. De maga a SAGE sehol nem volt már.Dehogy szantottak be, egeszen a 80-asok vegeig megvoltak ezek a mindenfele siteok, mindenfele szereppel.
The Futuristic Cold War Era SAGE Air Defense Bunkers Looked Right Out Of A Kubrick Film
The sci-fi-esque bunkers were scattered across North America, and sat ready to fend off nuclear-armed Russian bombers.www.thedrive.com
"The oversized computer hardware, blinking lights and moody lighting, large projection systems, and austere bunker atmosphere influenced pop culture and science fiction heavily during SAGE's heyday, which ran from 1959 through 1984."
Itt minden szemetet megtartanak ameddig csak lehet, mert valaki keres rajta... a nyar vegen kinn jartam egy private beachen Long Island fele, megtalaltam valami ket egykori irgalmatlan legvedelmi agyu bunkeret, allitolag az is funkcionalt meg a 70-es evekben is, valami helyi szerint (mondjuk ezt konkretan erosen ketlem, szokasos tulzas lesz.)
Hogy jon ide a Patriot? Evtizedekkel kesobb allt hadrendbe, valamikor a 80-90-es forulojan.
Mit nevezel te hideghaborunak? En azt a periodust, ami kb a koreai haborutol cirka 89-90-ig tartott.
Fene tudja, de szerintem korabban is rajottek mar.
Nope, a SAGE három radar vonalából részlegesen megmaradtak egyes radarok. Abban lehet, hogy elektroncső. De maga a SAGE sehol nem volt már.
Ebben a topikban még nem.Mót vá?
Már nem húzzák sokáig a honvédség orosz helikoptertípusai? - LHSN.HU
Az elmúlt évek rövid fellángolása után úgy tűnik ismét bajban lehet a Magyar Honvédség helikopteres képessége.Idő előtt kieshetnek a rendszerből a Magyar Honvédség néhány éve nagyjavított orosz helikoptertípusai, ugyanis úgy tűnik, nem fordítanak kellő figyelmet a gépek üzemben tartására.lhsn.hu