[HUN] Helikopterbeszerzés

Volt arról is szó (nem a rádióban), hogy egy a gyártó, de esetleg két típus. AW és az Eurocopter is ki tudná ezt vitelezni, ráadásul az utóbbi gépeit használja most az OMSZ. Olyan téren meg még jó is lenne az EC csomag, hogy annak a fegyveres változata (EC-635) azért nem rossz darab.

Véleményem szerint, a jelenleg meglévő közepes szállítóhelikopter flottát, csak és kizárólag közepes típusúra szabadna lecserélni
 
Miert nem jo nekunk a lengyel W-3 as ?

Attól függ mire kell nekünk.

Ha a jelenlegi elméleti(!) gépenkénti szállítókapacitásunkat akarjuk megőrizni, akkor túl kicsi, viszont ha egy új légi-szállítási és harcászati koncepció felé indulunk el, akkor ideális is lehet. Egyedül a cél a kérdés, a típus már csak eszköz hozzá.
 
Egyedül a cél a kérdés, a típus már csak eszköz hozzá.

Mondjuk ilyen szempontból érdekes szemlélni az itt folyó társalgást, mivel a legtöbben abból indulnak ki, hogy ami most van, arra lesz szükség 20 év múlva is (ugye mivel egy haditechnika beszerzése évtizedekre meghatároz dolgokat). Közel sem biztos, hogy a jövőben feltétlenül szükségünk lesz Mi-8/17 kategóriájú gépekre.
 
A legfontosabb, hogy kényelmesen, sok katonát tudjunk, gyorsan, eljuttatni A-ból B-be, a nehezebb fegyvereikkel együtt, plussz árvíz ellen is bevethető legyen... Szóval Chinook, kiegészítve pár kisebb géppel :-D Azonban Gazdaságosság miatt egy tipus javallot és az is legyen gazdaságos...
 
A legfontosabb, hogy kényelmesen, sok katonát tudjunk, gyorsan, eljuttatni A-ból B-be, (...)

Akkor minimum igazi bőr belső, masszírozós ülések, zónás klíma és személyenkénti videó-lejátszó is kell :)
 
Én eddig sem a mostaniból indultam ki. Orosz párti vagyok, de a MI-171-est a mostani hadaerőnkhöz képest, kutató mentő feladatokhoz képest én nagynak tartom. MI-171-es szerintem a leg ideálisabb (legolcsobb az átállás, a mostaniakaz nagyjavítva még sokáig párhuzamosan lehetne üzemeltetni a régi és új gépeket, az újakat akár 8 évig venni át, kitolva a fizetést, nem beszélve, hogy újabban nagyon bratyizunk Ivánékkal), de nagy! Ha nem ruszki, akkor S-70-est favorizálnám, szerintem ez a mértet (15+katona) bőven elég az MH-nak. Ebből is megpróbálnék USA-tól használtat venni, mert Afganisztán után tuti sokat el fognak adni.
Azonban legesélyesebb az unió miatt az Eurocopter.. szerintem,, vagy AW,, Két külön kategória pedig szerintem szükséges. 1-1 században. 8-10EC635/10-12Cougar. Persze mindezek hangárban és hadrafogható állapotban!!! Ha ezt nem tudják megoldani, akkor vegyenek 5 használt ukrán MI-2-est, a Zrínyi Média Hadseregnek ez is elég!
 
Már párszor elhangzott itt, hogy mire szeretnénk használni a kiválasztott típust?
A magam részéről nem vagyok híve az univerzális dolgoknak, mert azok általában mindenre egyformán nem jók!
Mindenképpen szerencsésebb lenne 2 külön típust rendszeresíteni (a harcin kívül), lehetőleg egy azon gyártótól.
Minimálisan egy - egy szd. mennyiségben kellene gondolkodni, de mivel a gyorsaság most már fél győzelem, ezért inkább nagyobb darabszám lenne a célszerű.
Hazai viszonylatban soknak érzek én is egy közepes szállítót mentési feladatra, ezért indokoltnak látom egy kisebb kategória beszerzését.
Sokan romantikáznak az orosz Mil helikopterekkel, de azt azért lássuk be, hogy nem túl modern elvek szerint lettek tervezve. Mivel mi legalább 30-40 évre tervezünk, célszerű lenne egy olyan típus beszerzése, ami minden szempontból korszerűbb már alapból, nem csak feltuningolható , bizonyos mértékig.
Ilyen szállító nem túl sok van a piacon. Igen az a páros, amire gondoltam az az NH-90 -es és az EC-645 -ös .

De bármi is lesz a választás (gondolom a 90-es szóba sem jöhet), teljes mértékben igaza van martonnak abban, hogy ha a beszerzéssel párhuzamosan nem valósul meg legalább egy könnyűszerkezetes tárolási lehetőség a majdan kijelölt reptereken, akkor neki se álljunk az egésznek! Akkor nekünk sokkal jobb lesz a teherautó helyettük!
 
Hát bár lehet 1 gyártótól több típus, de gondolom, hogy a mentő heli az gazdaságossági okokból elég kicsi lesz... Viszont úgy rémlik, hogy némi fegyverzetet is akarnak rá rakni, úgyhogy akkor esélyes inkább valami EC145, meg EC645 megoldás... és akkor nagyjából ennyi, gondolom.
 
Már 50 oldalt töltöttetek meg azzal hogy szerintetek mit kellene venni és miért. Mindenki ismeretszintjének megfelelően leírta mit tartana jónak. Ez jó időtöltés, de értelme nem sok van. Helyette azt kellene kitalálnotok, mit akar a kormány. Szerintem elég jól látszik. A jelenlegi típusokat megtartani biztos nem, mert akkor már lenne rá valamilyen szerződés. A választásokig nincs döntés, nehogy fogást találjon rajta az ellenzék. A választást a lehető leghamarabb megtartani (április 6.), nehogy jöjjön az árvíz. Aztán ha meglesz a kétharmad akkor lehet AW is, ha nem akkor EC. Az is látszik hogy a Cougar/Mi-17-nél kisebb méretű típusban gondolkodnak.
 
Én a Mi-171-et tartanám ideálisnak,minél komolyabb felszereltséggel. A legolcsóbban valószínűleg ezt lehetne megúszni,úgy,hogy még melléje van egy klassz,használható gépünk. Az afgánoknak sem véletlenül azt vették az amerikaiak.
Az unokáink is fogják a részleteket fizetni jellegű nyugati megoldást a honvédelem jelenlegi anyagi forrásai mellett kockázatosnak érzem. Az AW nem igazán szimpatikus,eléggé civil gép,az NH-90 ha valóban olyan jó,ahogy írta piratvitorla,akkor elgondolkodtató,csak éppen rendkívül dráa. A Sikorsky S-70- esetében a teherrámpát hiányolom. Csak külső függesztményként tud például járművet szállítani.
 
off. Szolnokon az LHSN híre szerint ma elkezdték kiüríteni a Jurassic Parkot. Az elszállított helikopterek és repülőgépek további sorsa ismeretlen.
 
Már 50 oldalt töltöttetek meg azzal hogy szerintetek mit kellene venni és miért. Mindenki ismeretszintjének megfelelően leírta mit tartana jónak. Ez jó időtöltés, de értelme nem sok van. Helyette azt kellene kitalálnotok, mit akar a kormány.

És kezditek újra és újra...
 
off. Szolnokon az LHSN híre szerint ma elkezdték kiüríteni a Jurassic Parkot. Az elszállított helikopterek és repülőgépek további sorsa ismeretlen.

És hogy ezzel az EI mennyit keresett...

http://hmei.hu/documents/Tajekoztatas_S13N05_eredmenye.pdf