"A magyar helikoptervezetők ruhája így tehát 4 másodpercig véd a nyílt lángtól, majd újabb 4 másodpercet jelent a megfelelő rendszeresített szintén NOMEX aláöltözet."Milyen ruhát sikerült rendszeresíteni a rephajózóknak? Amit kaptak overált az nomex vagy hasonló anyagból van? Esetleg olyan kiterjedt tűz volt ami miatt nem volt elegendő a védőruha?
<a href="http://www.origo.hu/itthon/20150626-gripen-szolnok-jak-52-hende-csaba-baleset.html">origo. A honvédelmi miniszter hangsúlyozta, hogy a gyakorlógép kifogástalan állapotban volt. Hende arról beszélt a különféle hibákkal kapcsolatban, hogy ezek előre nem láthatóak, hiszen mind a Gripenek, mind a JAK -52-es gyakorlórepülő kifogástalan állapotban volt felszálláskor.
..."
Egy nagy terhelés után hirtelen leállított motornál durva dolgok tudnak történni. (Hogy mást ne említsek,a turbós járgányokat nem "ajánlják" autópálya menet után leállítani, mert a turbóban rekedt olaj elég.) Nem ismerem ennek a motornak (M-14) az üzemeltetési előírásait, de lehet, hogy túl meleg állapot után állították le hirtelen.(tudtommal a dugattyúsokat a földön sem állítják le azonnal)Egy kósza benzin/olaj/hidraulika csőben leállt a keringés, és kész a tűzveszély.
Miért nincs ezekben a gépekben tűzfal mint az autókban?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..