1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Jakovlev Jak-52

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    "A magyar helikoptervezetők ruhája így tehát 4 másodpercig véd a nyílt lángtól, majd újabb 4 másodpercet jelent a megfelelő rendszeresített szintén NOMEX aláöltözet."
    Bővebben a rendszeresített 2003 M típusú védőruháról: http://lhsn.hu/a-2003-m-repulohajozo-vedoruha/
     
  2. czulu

    czulu Well-Known Member

    Nyugger, köszönöm!
     
  3. czulu

    czulu Well-Known Member

  4. zeal

    zeal Well-Known Member

    origo.hu
    "Megműtötték a Szolnokon megégett pilótát"

    "...
    Műtét után altatásban a pilóta

    Megoperálták éjszaka azt a pilótát, aki csütörtökön szenvedett súlyos égési sérüléseket, amikor gyakorlórepülés közben kigyulladt Szolnokon a Magyar Honvédség Jak-52-es oktatógépe. Az oktatópilóta tüdejét átmosták, jelenleg altatásban tartják az Állami Egészségügyi Központ égésplasztikai osztályán.
    ..."

    "...
    A miniszter a szolnoki helikopterbázison történt balesetről elmondta még, hogy a kikapcsolt motorral való leszállást gyakorolták a pilóták. Az első kísérlet sikeres volt, a második leszállásnál viszont kigyulladt a motor, ami azért érdekes, mert kikapcsolt motorral szálltak le. A honvédelmi miniszter hangsúlyozta, hogy a gyakorlógép kifogástalan állapotban volt. Hende arról beszélt a különféle hibákkal kapcsolatban, hogy ezek előre nem láthatóak, hiszen mind a Gripenek, mind a JAK -52-es gyakorlórepülő kifogástalan állapotban volt felszálláskor.
    ..."
     
  5. mohacsan

    mohacsan Member

    Kezd olyan lenni a balaseti ráta a Magyar Légieronél mint az orosz kozutakon!:)

    Nem is tudom már sirjak vagy nevessek........
     
  6. doberamann

    doberamann Member

    Lassan India... bár nálunk előbb elfogynak a röppülők...
     
  7. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Hendéről és a kifogástalan állapotról nekem az jut eszembe, hogy................ tavaly, kihoztam a szervizből a kocsit, papírral, hogy kifogástalan. A vizsgán pedig belekötöttek, hogy ez sem jó, meg az sem jó.... Tehát "egzakt" kifogástalan állapot nincs. Nem minősítve a legutóbbi baleseteket (tisztelet a pilótáknak és bármily hihetetlen, a karbantartást végzőknek is) már rá kellene jönni odafenn, hogy az a retorika, amely a politikában beválik, szavazatokat szerez, az ITT MÁR NEM ELÉG!!!!!
    Félő, hogy akkor (se) fognak rájöni, mikor a kitüntetést posztumusz kell átadni!
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    A miniszter úr úgy látszik nem tud különbséget tenni a kifogástalan működés és a kifogástalan állapot között. Ha egy benzin vagy olaj-csővezeték összeér a gép bármely részével és elkezd kopni, vagy el van repedve egy rögzítőbilincs, attól még kifogástalanul működik a gép, de NINCS KIFOGÁSTALAN ÁLLAPOTBAN, mert a vonatkozó technológiai előírás ezeket nem engedi meg (legfeljebb nem vették észre a hibát). Viszont a cső a kopás miatt ki fog lyukadni vagy eltörik a bilincs és elszabadul valami, folyni kezd a benzin vagy az olaj, vagy elmozdul amit a bilincs tartott és beszorul pl. a mozgó kormány-rendszerbe, ezek a kifogástalan működésre veszélyt jelentenek. Ugyanez a helyzet egy elektromos vezetékkel, csak az nem folyni fog némi kopás után, hanem szikrázni, és ez se a repülésbiztonság csúcsa. És minél kevesebb a műszaki minél több feladat mellett, annál fáradtabb az állomány és annál könnyebben "néz el" egy ilyen hibát (azaz nem veszik észre). Ez pedig egyértelműen a kevés pénz miatt jobban fizető munkahelyre távozó műszakiak HIÁNYA miatt fordulhat elő. "Okos" politikusaink még mindig nem vették észre, hogy a piacgazdaságban a jól képzett honvédségi munkaerő is a piacgazdaság része lett, és annak megfelelően is viselkedik. Ha nincs a MH-nél jövőkép, akkor elmennek oda, ahol van.
     
  9. joker

    joker Well-Known Member

    Megműtötték a pilótát.
    http://www.origo.hu/itthon/20150626-gripen-szolnok-jak-52-hende-csaba-baleset.html
     
  10. torsen

    torsen Well-Known Member

    Egy nagy terhelés után hirtelen leállított motornál durva dolgok tudnak történni. (Hogy mást ne említsek,a turbós járgányokat nem "ajánlják" autópálya menet után leállítani, mert a turbóban rekedt olaj elég.) Nem ismerem ennek a motornak (M-14) az üzemeltetési előírásait, de lehet, hogy túl meleg állapot után állították le hirtelen.(tudtommal a dugattyúsokat a földön sem állítják le azonnal)Egy kósza benzin/olaj/hidraulika csőben leállt a keringés, és kész a tűzveszély.
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Itt egy valamit nem tudok elhinni, azt hogy leszállás előtt LEÁLLÍTOTTÁK a motort. tartok tőle, hogy csak alapgázon siklottak be, mert így bármi helyezkedési probléma/akadály van a pályán, gázadással tudnak segíteni, a dugattyús motor azonnal felpörög és majdnem a gázadás ütemében ad teljesítményt (a gázturbinás hm. több másodperces felpörgésével ellentétben). Inkább valószínűnek tartom, hogy ALAPGÁZON siklottak be a leszálláshoz amikor kitört a tűz, na akkor persze hogy már nem adtak gázt, hanem tűzcsap azonnal elzár, motor leáll, akkor már nem a motorteljesítmény léte/nemléte volt a probléma, hanem az égő motortér és a kabinba betörő tűz!!
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miért nincs ezekben a gépekben tűzfal mint az autókban?
     
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Szerintem van, csak az a kérdés, mennyire hatásos, az meg elsősorban a tűz nagyságától függ. Pl. ha a sebesség által is támogatott tűz miatt átolvad a szélvédő plexije, akkor a tűzfal hiába védi a kabin alsó terét, a pilóta a kiolvadt plexi helyén fejmagasságban pont az arcába kaphatja a lángot/füstöt.
     
  14. Python

    Python Well-Known Member

    Részletek a JAK-52-es balesetéről
    A szaktárca vezetője elmondta – csütörtökön 11 óra 20 perckor Litauszky Zoltán alezredes és Horváth László őrnagy a szolnoki helikopterbázis repülőterén a 12-es oldalszámú JAK-52 típusú repülőgéppel kombinált feladatot, mégpedig egy szimulált motorleállás végrehajtását gyakorlandó felszállt.
    http://lhsn.hu/reszletek-a-jak-52-es-baleseterol/
     
  15. borisz

    borisz Well-Known Member

    Tanultam az AI-14-es motort. Megvan a maga leállítási eljárása. Turbó persze nincs benne.
    Az AI-14-et, úgy tanultam, azért kell hűteni, hogy maga a vas ne deformálódjon.
    Speciel rohadtul nem állítanék le motort a levegőben.
    Ezt meg főleg nem, mert sűrített levegős indítású, kvázi levegő akkuról indítod.
     
  16. alfa74

    alfa74 Active Member

    Akkor ezek szerint, már megint <del>pofátlanul hazudott</del> árnyalta a történteket a HM?
     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Szerinted mennyire ért akár a Jak-52-höz, vagy annak AI-14 motorjához, a repülési üzemmódokhoz az, aki a HM részéről nyilatkozott?! Az a baj, hogy szakembert nem engednek nyilatkozni, mert hátha olyant mondana, ami aztán sz...-ként ráborul a főnökség fejére.
     
  18. alfa74

    alfa74 Active Member

    Igazad van, nem is vitatom, de megint azokat akarják megvezetni, akik össze adják a HM költségvetését!
    Miért nem lehet kiállni, hogy műszaki hiba történt? Úgy is kiderül, mint látjuk most is. Akkor nem csak, hogy borul a szar a fejükre, de már ki se lehet dumálni, hogy miért büdösek!
     
  19. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Nem kívánok élcelődni egy hős pilóta sérülése után, de végül kiderül, hogy műszaki hibáról beszélni még korai. Pilótahibáról pedig már késői, sajnos. Hivatalos vélemény szerint az ellenzéki Jak-52 megtagadta az őt kezelő nemzeti pilóta mechanikai utasítását és tüzet provokált. Minden más állítás a jobb- vagy baloldali ellenzék alaptalan találgatása......
    "A Magyar Honvédség állapota, harckészsége kiváló, kész a számára meghatározott feladatok maradéktalan elvégzésére".... mondta 1941-ben vitéz Dálnokfalvi Bartha Károly....
     
  20. Star Trek

    Star Trek New Member

    http://index.hu/index2/#bloghu/victorism/2015/08/10/a_hm_130_milliot_koltene_a_ritkan_kigyullado_3_db_jak-52-es_repulogepenek_a_nagyjavitasara
     

Ezen oldal megosztása