Nincs és nem is lesz semmiféle ukrán motor vagy alkatrész a török Bayraktar TB2-ben, és nem ukrajnában gyártják, hacsan nem kifejezetten az ukránokkal akar a kedves vevő szerződni.
Azt vezettem le a bejegyzéseimben, hogy a ez egy kacsa, duma, ami az ukránoktól ered.
Ők akarnak venni max 50 Bayraktar TB2-t. Eddig rendeltek 6 darabot. Ellentételezésként meg azt kérik, hogy legyen hazai összeszerelés náluk, illetve felajánlak ukrán repülőgép alkatrészeket.
Azt állítják, a tárgyalások alatt a törökök a reexporttól sem zárkóztak el olyan piacok kapcsán, ahova törökország nem szállít, illetve a saját drónjaikba a jövőben megpróbálhatnak saját alkatrészeket rakni.
Ez így biztosan nem azt jelenti, hogy ha valaki a törököktől vásárol, ukrajnában szerelt drónt kap. Az teljesen török drónt fog kapni.
Az alkatrész, amit a törököknek szállítanak, egy 450 lovas ivcsenko-progressz motor, amit a motor szicsben raknak össze.
Ebből kettőt a bayraktar akincibe raknak bele, nem a TB2-be.
Az akinciben amúgy a törökök 750 lóerős saját motorjai vannak, amik eleve nem esnek korlátozás alá.
El lehet képzelni, milyen jó hatással van a repülőre a 600 lóerő mínusz, mennyi maradhat az 1.5 tonna terhelhetőségből..
A gyakorlatban nem valószínű, hogy az ukrán motorral bárki is rendelne török drónt, szerintem még az ukránok maguk sem.
Remélem így már világosabb a dolog.
A törökök tulajdonában lévő motorok ;
A modified version of a civilian engine specially developed for Herons :
PG115
A TEI kétütemű benzines repülőmotorja. Kamikaze / anti-sugárzás, amely a Harop megfelelője lesz, a repülőgéphez kerül felhasználásra. A repülőgépet a Vestel Defense fejleszti :
TEI-PG50
A 155 hp diesel aircraft engine for Anka, developed with the immediate modification of the Mercedes engine :
PD155
A 170 hp teljesítményű dízel repülőgépmotor, amelyet teljesen a TEI fejlesztett. Ankában és Aksungurban használják. A jövőben a Bayraktar TB3 és annak módosított változata az Akıncı Light verziójában kerül felhasználásra. A fejlesztő szerint kategóriájában a legjobb a nagy magasságban termelt teljesítményhez képest, ami számomra elég reálisnak tűnik, figyelembe véve a cég éves bevételét :
PD170
Könnyű dízel repülőgépmotor, amely felszálláskor 180 hp teljesítményre képes, nagyobb teljesítménnyel, mint a PD170. Mivel egyetlen turbót használ, kisebb teljesítményt ad nagy magasságban :
PD180ST
A PD170 módosított változata, amely tengerszinten 225 hp ad le. Várhatóan az Akıncı C drónban fogják használni :
PD222ST
2 változat létezik szimpla és dupla turbóval. Egyturbós változata ugyanannyit nyom, mint a PD170, és felszálláskor 222 hp tud produkálni, nagy magasságban viszont kevesebbet, mint a PD170.
Hamarosan megjelenik a PD222 duplaturbós változata, de nem tudom megosztani, mivel jelenleg nincs hivatalos kép.
Turboshaft típusú helikoptermotor, amelyet eredetileg a TAI új, T625-ös haszonhelikopteréhez fejlesztettek ki. Módosított változata a T129 és T629 modelleken használható. Drónokban is használható, ha a jövőben turbópropra alakítják át.
A TEI F16 és T70 (S70) motorokat is gyárt, amelyeket TAI licenc alapján gyártanak.
Sugárhajtóművek cirkáló rakétákhoz és célrepülőgépekhez :
- Törökországban egyetlen cégnek sincs 750 lóerős motorja, csak tudomásom szerint a Black Sea Shield, a Baykar és az Ivchenko-Progres vegyesvállalata gyártja majd az Akıncıban használt ukrán eredetű turbómotorokat. Egyes megbízható források azt is állítják, hogy ez a cég rendelkezik majd az Akıncıben használt motorok IP-jével.