Nem épül le,hanem megteremtődik.Pontosan! Leépül a saját fejlesztési potenciál, ha mindenki licencelget. Ezért nem akarják.
Amúgy az RM a legnagyobb "licenccelgető": GMARS, HERO, stb. - most ez a csomag neki sem igazán kedvez ezen a téren.
Liszenszet azért veszel,hogy meggyorsisd a kérdéses iparág megteremtését.
Bömbi 4 már több helyen is liszenszgyártott lesz.De a dél afrikai hadiipar,az liszenszgyártással kezdte.Az első nagy sorozatú gyártmányuk az Eland,ami a Panhard AML liszensze.Ratel is liszensz.
De a koreaiak is liszenszek gyártásával kezdték az ipar kiépitését.Nem csak a hadi,hanem a polgár iparét is.Ahogy japán is.
Orosz dettó.Lada Fiat liszensz gyártásával jött létre.Hk gyártásuk angol és amerikai liszenszek gyártásával kezdte.Majd ezen felnőve önállósodott.T34ben minden technológia liszensz,de maga az alapkonstrukció is liszensz.De a T34 már mégis csak orosz lett.
A liszenszvásárlás meggyorsitja egy nemlétező,vagy nem megfelelő gyártó/fejlesztő kapacitás kiépitését.
Hazai pl a Csepel Autógyár.Steyr liszensz.A legendás 344 már az eredeti liszensz továbbfejlesztése.Az 566 meg már a liszenszgyártáson felnőtt üzem saját alkotása (és a maga korában kifejezetten mondern,élvonalbeli konstrukció volt)