Az az igazság, hogy a cseh megrendelések egy olyan hadiiparnak mennek, ami erősen kérdéses létjogosultásgúak. A VOP egyszerűen nem halad semerre sem. A IFV tender lényege is kb. az, hogy a VOP-ot MINDENKÉPPEN be kell venni. Egy kicsit eltúlzom, de ez olyan, mintha a Currus-t tenné kötelező partnerré a cseh állam. Persze nem ugyanaz, de önálló piacképes termékük nem nagyon van. Abból élnek, hogy BMP-ket, meg T-72-eseket tartanak életben. Lett egy partneri viszony a Nimr-el, aztán senkinek nem tudták őket eladni. No nem olyan rossz a helyzet, mint itthon a Currus-szal, de náluk sem megy a határidőre/olcsón/jó teljesítés háromszögből minden irányban jól kijönni.Ami a kommentből egyértelműen hiányzik. Ők a saját hadiiparukat pörgetik fel. Tehát megrendeléseket adnak saját maguknak állami pénzből. Nekünk a Lynx az lesz, de az Airbus kopterek például, az itt létesítendő gyár ellenére nem az.
Tudod, hogy mire lesznek használva?Én nem hiszen, hogy jelenleg szükség van 16 közepes szállítóra az 5 mellett (aminek még jobban lehetne továbbtolni az idejét. A kicsit beérkeznek, olcsóbban üzemeltethetőek.
A gond ezzel az egésszel, hogy már azt sem látod meg ha esetleg valamit már jól csinálnak. Kétségtelen, hogy k%rva sz@r a ritmus, mert kb. egy 5-10 év fáziskésés van. És elég tré, hogy nekem kell védenem a kormányzatot, de a COVID-ig pl. azt gondolták, hogy az EÜ személyzet béremelését ki lehet váltani az infrastruktúra cseréjével. Vidéken Pl. egy csomó felújított kórház van/lett. Valamivel honorálni kellett a megnyert választásokat, Pest meg le volt tojva. Érdemes megnézni a János, a Dél-pesti, vagy Kútvölgyi-t.A közösségi közlekedés, autóút hálózat, iskolák, egészségügyi beruházások és talán katonai beruházások (pld. a hangárkomplexum Szolnokra, Tatára a telephely stb.
Nem értetted meg a lényeget. Ha most egy új beruházásba akarsz fogni akkor azt meg kell terveztetned, engedélyeztetni. 1,5-2 év a minimum az "első kapavágásig".Nem arra kell pénz nyomni, hogy Lölék az összes szállodát most éppen elbocsájva a dolgozóak felújítsák, meg a Fertő tónál építsenek. Ezek mennének amúgy is az eddig összelopott pénzükből. Ki a faszom fog most a Népligeti überbázi kézilabda csarnokba menni még vagy 2 évig??? Igen sok mindent le lehet állítani és arréb lehet tenni. Ezt hivja a jog vis majornak. A COVID ilyen. Aztán pereskedjenek a nagyberuházó cégek az állammal. Aki beperli az meg ne indulhasson közbeszerzésen X évig. 2x is meggondolnák.
Ha most abbahagynak bármit is, akkor ott pereskedés lesz (pl. 3-as Metró felújítás), és nem építkezés. Mert nem lesz mit helyette építeni. Az viszont nagyon nem hiányzik senkinek
Ez egy ilyen bicikli. Ezen nem nagyon tudsz mit változtatni. Ahhoz, hogy egy komolyabb állami kivitelezésen el tudj indulni, ahhoz tőke kell, meg alkalmazotti létszám.Egyébként is, már bocsánat, az szinte az összes beruházást, ugyanaz a válalkozói kör építi (csak-más más név alatti cégeikkel, egymás alvállalkozóiként..
Ezzel nem tudsz mit tenni, így meg behatárolt a kör.
De nézd meg a Strabagot az is visszakúszott a küszöb alatt.