[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Nem biztos, hogy àtnyomják az Ajaxot.....

London teljesen felhagyhat az Ajax új generációs páncélozott járművek üzemeltetésével

LONDON, július 20. /TASS/.

Az Egyesült Királyság védelmi minisztériuma teljes mértékben megtagadhatja az amerikai General Dynamics vállalat leányvállalata által gyártott Ajax új generációs páncélozott járművek üzemeltetését. Ezt kedden jelentette be Jeremy Quinn, az Egyesült Királyság védelmi minisztériumának katonai beszerzésekért felelős helyettes vezetője.

Azt mondta, a brit kormány "nem 100 százalékig biztos" abban, hogy a páncélozott járművekkel kapcsolatos problémák, amelyek már eddig is 3,5 milliárd fontba (4,8 milliárd dollár) kerültek a költségvetésnek, végül megoldódnak. Az elmúlt évben az Ajax kísérletei kétszer is felfüggesztésre kerültek a személyzet biztonságával és egészségével kapcsolatos aggályok miatt. Amint arról korábban beszámoltunk, ezek a járművek nem tudnak 20 mérföld/óra (32 km) sebesség felett haladni anélkül, hogy a személyzet biztonságát veszélyeztetnék.

A katonák ízületi sérüléseket tapasztaltak, valamint állandó fülzúgásra panaszkodtak . A szakértők ezt a járművek tervezési hibáinak tulajdonítják, amelyek túlzott vibrációt eredményeznek, többek között lehetetlenné téve a vezetés közbeni tüzelést. Az 589 páncélozott járműre vonatkozó, 5,5 milliárd font (7,6 milliárd dollár) értékű szerződést 2014-ben a brit General Dynamics részleggel kötötték meg. A járművek első szállítását 2017-re várták, de a valóságban csak 2019-ben kezdtek meg a ezek a harcjárművek a hadseregbe érkezni. Eddig csak 26-ot adtak át a Királyi Fegyveres Erők részére. "Az Ajaxot úgy jellemezném, mint egy sok nehézséggel terhelt programot. Bárcsak más lenne a helyzet, de egyelőre nem így van. Óriási mennyiségű munkát kell elvégeznünk mind nekünk, mind ipari partnereinknek, hogy visszatérjünk a helyes útra" - mondta Quin a képviselők előtt. A General Dynamics szóvivője, Carew Wilkes szerint azonban a felmerült problémákat "még lehet orvosolni". Tim Hodgetts vezérőrnagy, a brit hadsereg vezető egészségügyi tisztje a maga részéről elmondta, hogy a kísérletekben részt vevő 307 katona közül 23-nak szteroidkezelésre volt szüksége, mert a páncélozott járművek működtetése után hallás problémái voltak, míg nyolcnak vibrációs sérülései, köztük "hát- és ízületi fájdalmai" alakultak ki.
Hát reméljük a legjobbakat, de én személy szerint azt mondom, mindent meg fognak tenni, hogy elkerüljenek egy újabb Nimrod szerű fiaskót. Átnyomják majd, hogy ne legyen (mégnagyobb) arcvesztés.
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: Pogány and krisss
Hát reméljük a legjobbakat, de én személy szerint azt mondom, mindent meg fognak tenni, hogy elkerüljenek egy újabb Nimrod szerű fiaskót. Átnyomják majd, hogy ne legyen (mégnagyobb) arcvesztés.

Lehet hogy átnyomják de az is lehet,hogy nem,de mivel az amcsik is nyakig benne vannak a programban így biztos vagyok benne, hogy az amcsik részéről óriási nyomás nehezedik a brit kormányra a program folytatása érdekében, az pedig, hogy a brit bakák jogosultak lesznek a halló- készülékekre vagy ,hogy ingyenes beutalót kapnak a brit seregtől az ízületi problémáik miatt Hévízre teljességgel hidegen hagyja őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Lehet hogy átnyomják de az is lehet,hogy nem,de mivel az amcsik is nyakig benne vannak a programban így biztos vagyok benne, hogy az amcsik részéről óriási nyomás nehezedik a brit kormányra a program folytatása érdekében, az pedig, hogy a brit bakák jogosultak lesznek a halló- készülékekre vagy ,hogy ingyenes beutalót kapnak a brit seregtől az ízületi problémáik miatt Hévízre teljességgel hidegen hagyja őket.
Az angolok nem nagyon zavartatják magukat, ha el kell kaszálni egy programot.
A Warthog pl. addig ment, amíg szükség volt rá Afganisztánban.
Ugyan ez érvényes szinte a teljes 4x4-es portfolióra.
A Warriort már kész állapotban kaszálták el. Mondjuk ott a haderő csökkentés, meg maga a gyenge jármű is szerepet játszott.
Ha kicsit is kilóg egy eszköz az elképzelésükből, akkor kasza. Legyen az technikai, pénzügyi, esetleg koncepcionális.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Az angolok nem nagyon zavartatják magukat, ha el kell kaszálni egy programot.
A Warthog pl. addig ment, amíg szükség volt rá Afganisztánban.
Ugyan ez érvényes szinte a teljes 4x4-es portfolióra.
A Warriort már kész állapotban kaszálták el. Mondjuk ott a haderő csökkentés, meg maga a gyenge jármű is szerepet játszott.
Ha kicsit is kilóg egy eszköz az elképzelésükből, akkor kasza. Legyen az technikai, pénzügyi, esetleg koncepcionális.
Igen ez igaz az angolok képesek ilyesmire,rövidesen kiderül mi lesz a sorsa a programnak..
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi and Pogány
Ő többnyire oroszok által írt hírekből dolgozik. Van aki cseh híroldalakat, van aki a lengyeleket szereti. Én meg azt mondom hogy az adott ország híreit az adott ország híroldalain kell olvasni, mert az összes többi az valamilyen fordítás.
A ki tud többet a NATO-ról kvízt mindig a GRU nyeri.
 
Igen ez igaz az angolok képesek ilyesmire,rövidesen kiderül mi lesz a sorsa a programnak..
Az az igazság, hogy ehhez az is kell, hogy náluk beszerzések az utóbbi 20-25 évben erősen projekt beszerzések. Teljesen specifikus célra szereznek be korlátozott mennyiségbe olyan eszközöket, amelyek elképesztően rugalmatlan mivoltukban máshol alkalmatlanok.
Annak idején a Panthereket megvették ( röhejes, 200-as példányszámba), de nem azért, hogy az egész haderőt azokkal lássák el, hanem csak egy bizonyos szűk feladatkörre. Amikor meg elkezdték volna másra használni, és páncélozni, elkezdtek az alvázak megrepedezni.
Olyan, mintha most kezdenék el újra tanulni, hogy milyen rendszer szinten gondolkodni.
 
A ki tud többet a NATO-ról kvízt mindig a GRU nyeri.
Ő többnyire oroszok által írt hírekből dolgozik. Van aki cseh híroldalakat, van aki a lengyeleket szereti. Én meg azt mondom hogy az adott ország híreit az adott ország híroldalain kell olvasni, mert az összes többi az valamilyen fordítás.
Amúgy az orosz szakmai/katonai oldalak illetve a nagyobb médiumok hivatalos hírügynökségek pl a TASS az én megítélésem szerint meglepően pontosan fordítják le a világ különböző oldalain megjelenő katonai,bizpol híreket,cikkeket,beszámolókat, az tény,hogy aminek van Oroszországgal vagy az orosz hadsereggel kapcsolatban említésre méltó jelentősége azt beillesztik a saját anyagukba illetve magyarázatot fűznek hozzá....
 
Az az igazság, hogy ehhez az is kell, hogy náluk beszerzések az utóbbi 20-25 évben erősen projekt beszerzések. Teljesen specifikus célra szereznek be korlátozott mennyiségbe olyan eszközöket, amelyek elképesztően rugalmatlan mivoltukban máshol alkalmatlanok.
Annak idején a Panthereket megvették ( röhejes, 200-as példányszámba), de nem azért, hogy az egész haderőt azokkal lássák el, hanem csak egy bizonyos szűk feladatkörre. Amikor meg elkezdték volna másra használni, és páncélozni, elkezdtek az alvázak megrepedezni.
Olyan, mintha most kezdenék el újra tanulni, hogy milyen rendszer szinten gondolkodni.
A repedősek nem ők, hanem a belgák, mondjuk náluk is lett volna rá sansz, mert az afgánba kiküldött darabok védelmét felpiszkálták STANAG 4-re, a tömegüket meg 7,2 tonnára. Ők 401 darabot raktak össze parancsnoki gépnek. CLV= Command and Liaison Vehicle.
Az FV432, Land Rover és Saxon alapú parancsnoki gépek egységes leváltása lett volna a cél és a legnagyobb gondjuk az az apróság, hogy nem igazán férnek el a kommunikációs eszközök meg a bakák a gépben. :D :D :D :D

Although in theory PANTHER could have been configured to seat five, with their kit being carried in the unarmoured rear cargo area, as a Command Vehicle it needed to be configured to accept the problematic, heavy and overly bulky BOWMAN communications package inside the protected crew compartment. Some say this was the vehicle’s Achilles Heel which probably led to the fleet being advertised for sale by the UK Defence Equipment Sales Authority in 2018 despite it only being ten years old. Similarly, most of the Land Rover Defender 90 Wolf fleet was demobbed long before its OSD (Out of Service Date) as, unlike previous comms packages which could easily fit in short wheelbase Land Rovers, BOWMAN could not fit in the Wolf 90 either as there would be no room for even one operator in the back.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Major General Timothy Hodgetts told the defence select committee the Army was now looking at alternatives.
Amennyiben ezek - mármint a cikkben szereplők - tényleg a védelmi miniszter szavai.....akkor jelezném, hogy szerintem az Ajax programnak is reszeltek.
dalymail cikk!Mindent megtesznek az ajax-ért de ha eljutnak egy olyan pontra akkor sanyi zokszó nélkül!Nyilván vannak (politikusok,katonák) akik mindenáron megmentenék és vannak akik meg hagynák mielőtt mégtöbbet buknak rajta! Szerintem Pappergert mostanában Angliában lehet megtalálni...! :rolleyes:
 
Hatalmas lökést adna a Lynx proginak. Ráadásul ez nem várt szerencse lenne. Azért sztem még mindig kisebb az esély, hogy fordul a kocka, de az Ajax jövője nyáron eldől, aztán meglátjuk....
 
Hatalmas lökést adna a Lynx proginak. Ráadásul ez nem várt szerencse lenne. Azért sztem még mindig kisebb az esély, hogy fordul a kocka, de az Ajax jövője nyáron eldől, aztán meglátjuk....
Mielőtt nyer a Lynx Ausztráliában meg a Briteknél + csehek,szlovákok meg kellene venni a Rheinmetallt!Lenne kasza blanka!:)