[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 924
99 043
113
Tavaly júliusban volt róla szó, hogy addig összesen 2 db készült 8 hónap alatt.
Találtam egy elég részletes cikket. A 45-ból 20 Zalában készült.

. Az 1. gránátoszászlóalj 45 Lynxet fogadott, ebből 25 Németországból, 20 pedig a magyar létesítményből, az egység már majdnem készen áll a NOB-ba(kezdeti hadműveleti képesség)kerülés validálási gyakorlatára.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 924
99 043
113

IAV 2025: A Magyar Lynx gyalogsági harcjármű program

A Magyar Honvédség 30. Gépesített Gyalogdandár megkapta a Lynx gyalogsági harcjárművet, és most kezdi meg a jármű szerkezeteibe való integrálásának hosszú és összetett folyamatát. A folyamat néhány kihívását és sikerét megvitatták a 2025-ös Nemzetközi Páncéljárművek Konferencián (IAV), amelynek a Defense IQ házigazdája volt, és az Egyesült Királyságban, Farnborough-ban kerül sor január 21-23.

A Magyar Honvédségnél tisztként szolgáló és a rendezvényen előadást tartó előadó kifejtette, hogy 2024 kulcsfontosságú év volt a Lynx platform számára, és idén a 30. Gépesített Brigád vezető- és toronykezelő képzést, valamint műszaki képzést tartott. képzést végzett. Az előadó kiemelte, hogy a brigád korábbi felszerelései között olyan kerekes járművek is szerepeltek, mint a szovjet BTR-80. Elmondása szerint a katonák hozzászoktak a járőrözéshez és az ellenőrzőpontok felszereléséhez, „újra kellett tanulniuk a gépesített hadviselés művészetét” – mondta a magyar tiszt.

2025 végéig összesen 46 darab, a Rheinmetall által gyártott Lynx gyalogsági harcjárművet, 2030-ig pedig összesen 172 járművet kell átadni a magyar honvédségnek, amelyeket a vegyes vállalat részeként az országban gyártanak majd. a Rheinmetallal az előadó szerint. Az első helyben gyártott járművet 2024 júliusában adták át, ami azt jelzi, hogy a helyi gyártás bevezetésére vonatkozó tervek viszonylag előrehaladottak. A leendő járművek a meglévő Lynx gyalogsági harcjármű- és parancsnoki járműváltozatokon kívül más változatokat is tartalmaznak majd: Az előadó kifejtette, lesz egy felderítő változat, egy aknavető jármű, egy célfelderítő jármű, egy Medevac változat és végül egy vezetőképző jármű is. . Magyarország a Lynx új változatának kifejlesztésén is dolgozik, amely a Rheinmetall Skyranger 30-as toronnyal van felvértezve, amelyet 2023-ban helyeztek üzembe fejlesztési szerződés keretében .

A tiszt felhívta a figyelmet arra, hogy a Rheinmetall-lal nagyon szoros együttműködés alakult ki, és a jármű magyarországi használatából származó tapasztalatok gyorsan megvalósultak. „Ez a kulcs a katonák közötti bizalom kiépítéséhez” – tette hozzá.

„A jármű és érzékelőinek digitalizálása nagyon fontos a Magyar Honvédség számára, hiszen a katona egy szenzor, és tudnia kell információt küldeni a járműnek és oda, ahol arra szükség van” – mondta az előadó. Ez egy olyan tervezett digitális katonarendszerhez kapcsolódik, amely a Lynxet fogja használni a digitális hálózat központi csomópontjaként. „Az Elbittel azon dolgozunk, hogy bemutassuk a hardverüket, hogy gyalogságunk jelenteni tudja a célpontokat a Lynxnek, és a Lynx megtámadja az ellenséget” – tette hozzá.

A magyar tiszt a jövőre nézve kiemelte, hogy a gyalogság számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy minél tovább a járműben maradjanak, és lehetőség szerint a járműből harcoljanak, de ameddig szükséges gyalog is. Mindehhez azonban új doktrínára és új képzési rendszerre van szükség – nehéz feladat. Ráadásul a brigád most kezdi a magyar Leopard 2A7 integrálását, ami egy teljesen új tanulási folyamatot jelent.

Lynx KF41 páncélozott személyszállító

A magyar Lynx gyalogsági harcjármű helyzetfelismerését számos modern technológia, köztük az automatikus célelérés és -követés, valamint a hő- és elektrooptikai kamerákból álló 360 fokos helyzetfelismerő rendszer erősíti. 360 fokos lézeres figyelmeztető rendszerrel és akusztikus lövésérzékelő rendszerrel is rendelkezik, amelyek mindegyike egy központi számítógépbe táplálkozik. A jármű aszfaltozott úton eléri a 75 km/órát, terepen pedig a 70 km/órát – az előadó szerint mindkettő bevált a gyakorlatban. Hozzátette: a jármű vezetése és a használat megtanulása könnyű volt, és a magyar katonák nem találták túl nehéznek a beállítást.

A jármű eleje és oldala 25 mm-es lőszer, hátulja 14,5 mm-es géppuska tűz ellen védett. A tervek szerint a járművet StrikeShield rendszerrel szerelik fel, amely kombinált aktív/passzív védelmi rendszert biztosít. A Lance-2 torony egy kettős övvel táplált MK 30-2/ABM 30 mm-es ágyút hordoz, 252 töltény lőszer kapacitással. A tervek szerint a közeljövőben Spike páncéltörő rakétákat is integrálnának a toronyba, így a magyar legénység nagyobb távolságból is behatolhat erősen páncélozott célpontokba.

Nagy belső térfogatával a Lynx három legénység és egy gyalogsági csoport számára kínál helyet, legfeljebb kilenc katonával. A Magyar Honvédség közleménye szerint a jármű külső méretei is jelentősek, magassága 3,73 m, hossza 8,49 m, szélessége 3,8 m.

A 45 tonnás gyalogsági harcjárművet a Liebherr 1140 lóerős 12 hengeres Type D9612 dízelmotorja és a Renk váltója hajtja.

Az eredeti angol írás, amiből a németet "fordították"...


A program szerint ő volt az előadó...

Brigadier General Zsolt Molnár - Commander, 30th Mechanized Infantry Brigade, Hungarian Defence Forces
DEVELOPING HUNGARY’S LYNX FLEET
• Capabilities of the Lynx IFV and its role in combat
• Upcoming requirements for vehicles as the fleet is developed and upgraded
• Operations of the 30th Mechanized Infantry Brigade and its role within the Hungarian Armed Forces
Szal a fenti cikkekhez hasonlóan ugyanarról a konferenciáról részletesebben


Paolo Valpolini
A Defense iQ által január 21-23-án Farnborough-ban megrendezett Nemzetközi Páncélozott Jármű Konferencián a Magyar Szárazföldi Erők vezető előadója bejelentette, hogy az első Rheinmetall gyalogsági harcjárművel felszerelt zászlóalj hamarosan eléri a kezdeti hadműveleti képességet (NOB).

Egy új rendszer indító ügyfelének lenni azt jelenti, hogy meg kell birkóznia azokkal az elkerülhetetlen hibákkal, amelyek minden ember által épített elemet tartalmaznak. 2020. augusztus közepén Magyarország több mint 2 milliárd euró értékű szerződést írt alá a Rheinmetall-lal, amely 218 Lynxet tartalmaz hét különböző változatban és kilenc Buffalo mentőjárművet, valamint szimulátorokat, képzést és oktatást, valamint kezdeti alkatrészellátást és karbantartási támogatást. . A KF41 Lynx gyalogsági harcjármű (IFV) beszerzése a Magyar Honvédség 4. Fejlesztési Programjából valósult meg, amely a páncélozott járművek korszerűsítését célozta meg új generációs rendszerekkel . Valójában a Magyar Szárazföldi Haderő feladta gépesített képességét, amikor az 1990-es évek végén a régi, szovjet eredetű BMP-1 [1] lánctalpas IFV-k leselejtezéséről döntöttek , ez a döntés az azt követő „osztalék a békéért” korszakában született. a hidegháború vége. A Magyarország és Németország közötti szoros kapcsolat vezetett az úgynevezett „német csomag” választásához, amely magában foglalja a Leopard 2A7-eseket és a PzH 2000-eseket is, amelyek a szovjet korszak fő harckocsijait és önjáró tarackjait is felváltják a Magyar Szárazföldi Erőkben. egységek.

Az előadó világosan kiemelte, hogy mennyire fontos a döntés egy magyarországi összeszerelősor létrehozásáról, ami távlatban lehetővé teszi egy nemzeti karbantartási és korszerűsítési központ létrehozását. Ez egy vegyesvállalat, a zalaegerzegi székhelyű Rheinmetall Hungary Zrt. révén valósult meg, amely az első helyben gyártott Lynxet 2024. július végén, míg az első rendszert 2022 októberében szállította le; ez utóbbit Németországban gyártotta a Rheinmetall, a szerződés 46 IFV-t tartalmazott, amelyeket a német összeszerelő sorról szállítanak az új harcrendszer üzembe helyezésének felgyorsítása érdekében. Az első német gyártmányú IFV-ket a kezdeti tesztelési szakaszban használták, majd ezt követően a gyártó által a magyar katonaság számára szervezett képzések követték a Trainer Trainer koncepciót követve. A katonák és a karbantartók képzése mellett a Szárazföldi Haderőnek meg kell birkóznia a korábbihoz képest teljesen eltérő fenntartási szintekkel is.

A tesztelési szakaszban a magyar katonák kiemeltek néhány olyan problémát, amelyeket a Rheinmetall gyorsan megoldott. A magyar katonák vésznyitó rendszert igényeltek mind a hátsó tetőajtón, mind a hátsó rámpán, a fűtési rendszeren is szükség volt némi fejlesztésre – értesült az EDR On-Line. Néhány vibrációs problémát is azonosítottak a kezdeti járművekben; A katonákon végzett mérések rávilágítottak arra, hogy a rezgések az egészségügyi rezgésszabályozási határértékek alatt vannak, és a Rheinmetall a rezgések további csökkentésére irányuló megoldásokon dolgozik, amelyek célja a komfortérzet lehető legnagyobb mértékű javítása annak érdekében, hogy a katonák teljes mértékben működőképesek legyenek a buszok leszerelésekor. 100 km-es út után is. Ezt az adok-kapást tulajdonképpen mindkét fél mérlegelte, a Lynx platform a Magyar Szárazföldi Erők kezdeti bevetése során szerzett tapasztalatokat kihasználva.

A kezdeti járműveket az IFV és a Command and Control konfigurációkban biztosítják, majd ezután jönnek a felderítő, aknavető, előrehaladó megfigyelő, CASEVAC és vezetőképző járművek.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 784
133 946
113
Találtam egy elég részletes cikket. A 45-ból 20 Zalában készült.

. Az 1. gránátoszászlóalj 45 Lynxet fogadott, ebből 25 Németországból, 20 pedig a magyar létesítményből, az egység már majdnem készen áll a NOB-ba(kezdeti hadműveleti képesség)kerülés validálási gyakorlatára.
Be is linkeled?
 
  • Tetszik
Reactions: honved

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 185
15 578
113
Néhány vibrációs problémát is azonosítottak a kezdeti járművekben; A katonákon végzett mérések rávilágítottak arra, hogy a rezgések az egészségügyi rezgésszabályozási határértékek alatt vannak, és a Rheinmetall a rezgések további csökkentésére irányuló megoldásokon dolgozik, amelyek célja a komfortérzet lehető legnagyobb mértékű javítása annak érdekében, hogy a katonák teljes mértékben működőképesek legyenek a buszok leszerelésekor. 100 km-es út után is. Ezt az adok-kapást tulajdonképpen mindkét fél mérlegelte, a Lynx platform a Magyar Szárazföldi Erők kezdeti bevetése során szerzett tapasztalatokat kihasználva.
Tehát akkor a vezess.hu cikke korrekten szólt a rezgési problémáról, amely a mai napig nincs megoldva, és bár az "egészségügyi határérték" alatt van, mégis komolyan fárasztja a katonákat.
Előny, hogy a magyar bakának már nem kell le-föl mozgatnia a jobb markát...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 924
99 043
113
Szal a fenti cikkekhez hasonlóan ugyanarról a konferenciáról részletesebben


Paolo Valpolini
A Defense iQ által január 21-23-án Farnborough-ban megrendezett Nemzetközi Páncélozott Jármű Konferencián a Magyar Szárazföldi Erők vezető előadója bejelentette, hogy az első Rheinmetall gyalogsági harcjárművel felszerelt zászlóalj hamarosan eléri a kezdeti hadműveleti képességet (NOB).

Egy új rendszer indító ügyfelének lenni azt jelenti, hogy meg kell birkóznia azokkal az elkerülhetetlen hibákkal, amelyek minden ember által épített elemet tartalmaznak. 2020. augusztus közepén Magyarország több mint 2 milliárd euró értékű szerződést írt alá a Rheinmetall-lal, amely 218 Lynxet tartalmaz hét különböző változatban és kilenc Buffalo mentőjárművet, valamint szimulátorokat, képzést és oktatást, valamint kezdeti alkatrészellátást és karbantartási támogatást. . A KF41 Lynx gyalogsági harcjármű (IFV) beszerzése a Magyar Honvédség 4. Fejlesztési Programjából valósult meg, amely a páncélozott járművek korszerűsítését célozta meg új generációs rendszerekkel . Valójában a Magyar Szárazföldi Haderő feladta gépesített képességét, amikor az 1990-es évek végén a régi, szovjet eredetű BMP-1 [1] lánctalpas IFV-k leselejtezéséről döntöttek , ez a döntés az azt követő „osztalék a békéért” korszakában született. a hidegháború vége. A Magyarország és Németország közötti szoros kapcsolat vezetett az úgynevezett „német csomag” választásához, amely magában foglalja a Leopard 2A7-eseket és a PzH 2000-eseket is, amelyek a szovjet korszak fő harckocsijait és önjáró tarackjait is felváltják a Magyar Szárazföldi Erőkben. egységek.

Az előadó világosan kiemelte, hogy mennyire fontos a döntés egy magyarországi összeszerelősor létrehozásáról, ami távlatban lehetővé teszi egy nemzeti karbantartási és korszerűsítési központ létrehozását. Ez egy vegyesvállalat, a zalaegerzegi székhelyű Rheinmetall Hungary Zrt. révén valósult meg, amely az első helyben gyártott Lynxet 2024. július végén, míg az első rendszert 2022 októberében szállította le; ez utóbbit Németországban gyártotta a Rheinmetall, a szerződés 46 IFV-t tartalmazott, amelyeket a német összeszerelő sorról szállítanak az új harcrendszer üzembe helyezésének felgyorsítása érdekében. Az első német gyártmányú IFV-ket a kezdeti tesztelési szakaszban használták, majd ezt követően a gyártó által a magyar katonaság számára szervezett képzések követték a Trainer Trainer koncepciót követve. A katonák és a karbantartók képzése mellett a Szárazföldi Haderőnek meg kell birkóznia a korábbihoz képest teljesen eltérő fenntartási szintekkel is.

A tesztelési szakaszban a magyar katonák kiemeltek néhány olyan problémát, amelyeket a Rheinmetall gyorsan megoldott. A magyar katonák vésznyitó rendszert igényeltek mind a hátsó tetőajtón, mind a hátsó rámpán, a fűtési rendszeren is szükség volt némi fejlesztésre – értesült az EDR On-Line. Néhány vibrációs problémát is azonosítottak a kezdeti járművekben; A katonákon végzett mérések rávilágítottak arra, hogy a rezgések az egészségügyi rezgésszabályozási határértékek alatt vannak, és a Rheinmetall a rezgések további csökkentésére irányuló megoldásokon dolgozik, amelyek célja a komfortérzet lehető legnagyobb mértékű javítása annak érdekében, hogy a katonák teljes mértékben működőképesek legyenek a buszok leszerelésekor. 100 km-es út után is. Ezt az adok-kapást tulajdonképpen mindkét fél mérlegelte, a Lynx platform a Magyar Szárazföldi Erők kezdeti bevetése során szerzett tapasztalatokat kihasználva.

A kezdeti járműveket az IFV és a Command and Control konfigurációkban biztosítják, majd ezután jönnek a felderítő, aknavető, előrehaladó megfigyelő, CASEVAC és vezetőképző járművek.
Az új IFV-ket az újonnan alakult 30. Gépesített Brigádhoz szállítják ; ezt három gépesített gyalogzászlóalj, az 1. , 2. és 3. gránátos zászlóalj alkotja . Minden zászlóalj három gránátos századot foglal magában, egyenként három szakaszon, egy Combat Support (CS) és egy Combat Service Support (CSS) századot. Míg az utóbbi logisztikai szolgáltatásokat nyújt az egységnek, a CS század a zászlóalj gyalogsági kapacitását aknavető szakaszával, páncéltörő szakaszával, UAV szakaszával, felderítő szakaszával és mesterlövész osztagával egészíti ki. Jelenleg vontatott aknavetőkkel biztosítják a közvetett tüzet, de Magyarország Lynx-re szerelhető aknavető rendszerek beszerzését tervezi, míg a jelenleg Spike gyalogsági rendszerekkel felszerelt tankelhárító szakaszt feloszlatják, miután a tüskéket integrálják a Lynx IFV-kbe. ez az IFV konfigurációban lévő összes KF41-en, az integrációs tesztek jelenleg folynak, az EDR On-Line megértette.

Az előadó előadásában aláhúzta, hogy a Lynx mennyiben más rendszer a korábban Magyarországon használt BMP-1-hez és a kerekes BTR-80-hoz képest. „Katonáink egy számítógép köré épített járműként határozzák meg” – mondta, kiemelve, hogy a KF-41 tökéletesen megfelel a Magyar Honvédség védelmi, tűzerő-, mobilitás- és modularitási igényeinek. A harctéri tudatosság, az automatikus célfelismerés, -felismerés és -követés nem hasonlítható össze azzal, amit a korábbi járművek kínáltak, olyan képességekkel, amelyeket az új generációs katonák teljes mértékben ki tudnak aknázni, az előadó aláhúzta, hogy „az egyik legjobb toronykezelőnk nemzeti videojáték-bajnok”. Kiemelték a könnyű használhatóságot is, az előadó aláhúzta, hogy a gránátosok gyalogos katonák, nem pedig rakétatudományi szakértők.

A hangszóró a Lynx egyéb sajátosságai mellett a védelmét emelte ki, amely magában foglalja a StrikeShield aktív/passzív hibrid megoldást, amely a rakéták és a rakéták ellen nyújt védelmet.

Szintén kulcsfontosságú elem a Lynx és a Digital Soldier System fejlesztés alatt álló integrációja, amelynek középpontjában a magyar HM EI konzorcium által kifejlesztett HUNTACCIS csatakezelés áll, valamint az Elbit Systems E-LynX szoftveres rádiók családja, a páncélozott. jármű a gyalogsági osztag központjává válik.

A kiképzés egy másik kulcsfontosságú elem, mivel a Magyar Szárazföldi Erők nem csak új generációs harcrendszert kapnak, hanem vissza kell szerezniük a hagyományos, az előző évtizedben felhagyott, egymás közötti harci forgatókönyvek kezelésére való képességet is. a háborútól eltérő műveletek uralták a színt. A 30. gépesített dandár állománya teljes mértékben elkötelezett egy új kiképzési program, új taktika, technikák és eljárások, valamint új csapatvezetési eljárások kidolgozásában.

A szimulátorok nagy szerepet fognak játszani a folyamatban. „Háromféle szimulátor beszerzése folyamatban van – mondta az előadó az EDR On-Line-nak –, „asztali oktatók, dobozszimulátorok és egy teljes mozgásszimulátor a járművezetők számára. Ezek a szerződés kezdeti részében szerepelnek, és hamarosan meg kell érkezniük” – mondta, hozzátéve, hogy könnyítik a valódi járművek terheit, amelyek jelenleg havi 500 km felettiek. A szimulátorok a lőszer terén is jelentős megtakarítást tesznek lehetővé. Az 1. gránátoszászlóalj 45 Lynxet fogadott, ebből 25 Németországból, 20 pedig a magyar létesítményből, az egység már majdnem készen áll a NOB-ba kerülés validálási gyakorlatára.

Ami a teljes hadműveleti képességet, röviden a FOC-t illeti, ez nem csak a 30. gépesített dandár státuszához köthető . Az EDR On-Line úgy értesült, hogy a harckocsik, tüzérségi és harcmérnöki egységek az 1. „Klapka György” páncélosdandár részét képezik, amelyhez Magyarország 44 db Leopard 2A7HU fő harckocsit és 24 db PzH 2000 típusú önjáró tarackot rendelt. A végállapot az lesz, hogy a két nehézdandár eszközeit egyesítik két nehéz Brigade Combat Team (BCT) kialakítására, amelyek harci, harci támogatást és harci szolgálatot támogató eszközöket tartalmaznak.

Nem szabad megfeledkezni arról, hogy Magyarország a hét megrendelésre kerülő Lynx változat mellett egy KF41-es alvázra épülő légvédelmi változatot is fontolóra vesz. A magyar HM 2023. december 15-én szerződést kötött a Rheinmetall-lal a Skyranger 30 torony elvi kidolgozására . Ha ez a Rheinmetall Air Defense által kifejlesztett toronnyal felszerelt új Lynx platform megvásárlásához vezet, akkor a Magyar Szárazföldi Erők nehéz BCT-jeit integrált légvédelmi és UAS-elhárító képességgel látják el.

A Defense iQ Nemzetközi Páncéljármű Konferencián a magyar delegáció találkozhatott az olaszokkal, Olaszország nagyon érdeklődött a Magyarország által megszerzett tapasztalatok elsajátítása iránt, mivel a Rheinmetall és a Leonardo megállapodása nyomán egy vegyes vállalat, a Leonardo Rheinmetall létrehozását eredményezi. Katonai járművek (LRMV). Bár a két ország között már volt néhány legmagasabb katonai szintű látogatás, az IAV további lehetőséget jelentett a hadműveleti szintű kapcsolatok erősítésére, mivel Magyarország több mint hajlandó megosztani a KF41-ről szerzett tapasztalatait más potenciális felhasználókkal.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 999
13 148
113
Tehát akkor a vezess.hu cikke korrekten szólt a rezgési problémáról, amely a mai napig nincs megoldva, és bár az "egészségügyi határérték" alatt van, mégis komolyan fárasztja a katonákat.
Előny, hogy a magyar bakának már nem kell le-föl mozgatnia a jobb markát...
Semmilyen vezess.hu-ról nincs szó, ez a téma is itt volt először megpendítve.