Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A követelmények változhatnak.Lópikula az ami a két füled közti űrben kolompol.... Megint 0 információval játszod az eszedet...
Az olaszok követelményeiben harmincas gépágyú van és az IVECO/OTO Melara ajánlatában lévő koncepció is azzal van egyébként tervezve.
Ja, meg kb az összes európai IFV-t a Pumán kívül..
Amihez kapnak forrástámogatást,azt fogják majd legózni-ha meg nemkapnak pénzt rá,egyiket se.Az ukránok mindent is. Ma pont a CV90-es megegyezésüket hozta le a sajtó. Nem tudom komolyan venni egyébként.
Úgy mint a harckocsinál nem is olyan régen?De ha nem változnak,akkor inkább valószinű,hogy inkább a saját fejlesztésüket vállasztják,hazai ipartámogatási okbol.
Néha elgondolkodhatnátok ezeken az Isten-komplexusos véleményeken. Elég fárasztó, amikor valaki tévedhetetlennek képzeli magát.Vagy lópikulányi hasznunk-csak használni kéne ennek belátásához a két füled között lévő lópikulát.
Nincs különösebb baj a Cz-vel. Persze, lehetne javítani rajta, de min nem?Néha elgondolkodhatnátok ezeken az Isten-komplexusos véleményeken. Elég fárasztó, amikor valaki tévedhetetlennek képzeli magát.
Te aztán biztos töviről-hegyire ismersz minden tényt, véleményt és lehetőséget az olasz IFV beszerzéssel kapcsolatban.
De képzeld - és kanyarodjunk vissza a témához - nem mindig a színtiszta logikus döntések születnek (leginkább elég ritkán) és ha! az olaszok el akarják adni nekünk a helijüket - nem kevés pénzért - akkor biza hozni fognak áldozatokat, kompromisszumokat.
Ez a mindenből saját már lejárt lemez, még a franciák is lazulnak (ők is kibírják, hogy nincs saját lövészfegyverük, úgy sejtem @krisss és @dudi is kiegyezne az ő verziójukkal )
Olaszoknak van járműiparuk.IFV gyártás meg kisebb beruházást igényel,mint a hk.Plusz van saját programuk.Mégha pénzügyileg drágább is,belpolitikai okbol akkor is a saját programnak lejtős a pálya (Arite is erről szolt anno)Úgy mint a harckocsinál nem is olyan régen?
Ha lynxet vesznek a korai darabokat itt fogják összerakni, amíg a tech transzfer lezajlik náluk. Ennyi haszon lenne benne azért illetve az egyes alverziók (pl önjáró aknavető ) fejlesztési költsége is osztódhat amennyiben nem akarnak nyílegyenest mást (ami nem valószínű mert ugyan annak a NATO képességkatalógosnak kell megfelelni)
Ez valóban nem nagy haszon de akkor is költségelosztás.
A szlovák ajánlatban pl ha megveszik innen mentek volna ki az összeállított alvázak végszerelésre a szlovákokhoz.
Nem is úgy értem, de gondolom nem sírtál volna, ha HK416-ot rendszeresítünkNincs különösebb baj a Cz-vel. Persze, lehetne javítani rajta, de min nem?
Ja, végül is csak annyira lejt a pálya a saját harckocsijuknak, hogy Leopard2A8-at vesznek...Olaszoknak van járműiparuk.IFV gyártás meg kisebb beruházást igényel,mint a hk.Plusz van saját programuk.Mégha pénzügyileg drágább is,belpolitikai okbol akkor is a saját programnak lejtős a pálya (Arite is erről szolt anno)
Minek integráljanak rá egy tök másik AV-t mint mi ha tudjuk felezni a fejlesztési költséget, ha ugyan azt vesszük ?NATO képességelőirást több féle av tipus integrálásával is elérhetik.Semmi garancia nincs rá,hogy az meg fog egyezni a mi általunk vállasztott tipussal (egyáltalán,eldőlt már,hogy mi av-s Lynx változatunk milyen lesz?Egyáltalán,hogy lesz e,meg mikor lesz?).Csak azt számold őssze,hogy hány féle av van rákókányolva az M113ra.De a CV90re is 4 féle av-s változata van,csak eddig.
Akkor is idő míg a gyártósor a beszállítókat összerakják, összehangolják...Olaszoknak nemnagyon van szükségük techtranszferra.Megvan nekik a szükséges technológia.Csak a tervekre van szükségük.
Főbb darabok pl váltó, motor stb ugyan az lenne... és az első pár db innen menne míg az olaszoknál összeáll minden...Szóval a legoptimálisabb esetben se várható,hogy lényeges hasznunk lenne egy talján Lynxböl.Gyártásbol marginális részesedésünk lenne a legjobb esetben is.Üzemeltetés szempontjábol meg a várható különbségek miatt nem várható különösebb haszon.
Nincs hk fejlesztésük.Harcjárműfejlesztésük van.Ja, végül is csak annyira lejt a pálya a saját harckocsijuknak, hogy Leopard2A8-at vesznek...
Mert más az igényük?Lynx mint alapterv különben direkt úgy lett tervezve,hogy mindenki kedve szerinti alváltozatot alakithasson ki belőle.Minek integráljanak rá egy tök másik AV-t mint mi ha tudjuk felezni a fejlesztési költséget, ha ugyan azt vesszük ?
Éppenhogy ez nem várható.Inkább IVECO motor,ki tudja milyen váltó,ki tudja milyen felfüggesztés,helyi alkatrészbázis várhatóFőbb darabok pl váltó, motor stb ugyan az lenne... és az első pár db innen menne míg az olaszoknál összeáll minden...
hogy ne lett volnaNincs hk fejlesztésük.Harcjárműfejlesztésük van.
Iveconak ebben a kategóriában nincs enginje tudtommal.Nincs hk fejlesztésük.Harcjárműfejlesztésük van.
Mert más az igényük?Lynx mint alapterv különben direkt úgy lett tervezve,hogy mindenki kedve szerinti alváltozatot alakithasson ki belőle.
CV90 3 különböző av-vel.Plusz lehetne rendelni sima felül nyitható teherteres akármilyen behelyezhető av-vel.....
Éppenhogy ez nem várható.Inkább IVECO motor,ki tudja milyen váltó,ki tudja milyen felfüggesztés,helyi alkatrészbázis várható
És e miatt nem is várható,hogy tőlünk sokminden menne oda hozzá.Főleg,hogy amúgy sem gyártunk mi magunk bele semmi lényegest.
És mivel pont inkább jelentős különbség várható egy esetleges talján Lynxnél a mi változatunkhoz képest,az új változat összeintegrálását is inkább vagy az RM-nél németben,vagy olaszban csinálnák.
Elemi érdekünk, hogy legyen még rajtunk kívül is rendszeresítő minél hamarabb.
Zalából majd megy máshova, akadnak érdeklődők elvileg, szerintem Zalának lesz elég munkájaJa, csak ezzel nem mi lennénk az egyetlen rendszeresítők megoszlanának a költségek és amíg az olaszoknál felállna a gyártás addig az első pár db Zalából menne...
1- @krisss kezdte a lópikulázást,akkor a fene nagy erkőlcsi érzékedet arra is forditdtsadKedves @Negan ! Az a baj, hogy ezzel a kiröhögöm a másik véleményét stílussal csak megerősíted amit írtam. Röhögjél nyugodtan, de egy szint után csak magadat teszed nevetségessé. És ez sajnos ellen tudja súlyozni azt, amikor meg értékes a hozzászólásod.
Volt itt már, amikor szarul öregedett egyesek röhögése.
1- @krisss kezdte a lópikulázást,akkor a fene nagy erkőlcsi érzékedet arra is forditdtsad
2-F35 gyártósor olaszba került.Szerinted mekkora segitséget igényel a talján ipar tőlünk?Főleg,hogy mi lópikulát nem gyártunk a Lynxbe.
Egyébként ha kiváncsi vagy rá,én spec egy rossz döntésnek tartom a Lynx rendszeresitését,főleg ebben a formában.RM a jövő GYHJ-t igérte,de az majd az amcsi változat lesz.
Plusz honvédelmi hadszervezet szemponjábol,a Lynx lóg a levegőben.Se hk támogatás,se tüzérség,se müszaki támogatás,se logisztika nincs megfelelő mögötte.Lynxes gépesitett dd(aink) hagyományos manőverező harchoz gyenge,konvencionális frontkialakitáshoz kevés,mobil hadviseléshez meg nehéz+ éles helyzetben nem fogjuk birni logisztikával ellátni.
És a magyar katona számára leginkább valószinű harchelyzetben,misszióban meg használhatatlan (nekünk,mert nincs hozzá stratégiai szállitóképességünk,logisztikánk).
Azon meg csak röhögni lehet,hogy mi exportálunk Lynxet.RM ad el Lynxet,nem mi.Nálunk lópikula alkatrészbázis gyártás van,nálunk egy összeszerelő üzem van.Ha az RM könyvelői,az RM üzletpolitikai érdeke úgy kivánja,akkor valamilyen az üzemben elvégezhető részfolyamat esetleg kerülhet hozzánk.
Az,hogy a lilaködös ábrándképekkel teli lelkivilágotoknak nemtetszenek a rideg tények,arra meg magasrol teszek.
zala egyenlőre a mi megrendeléseinkel is "tele van" persze biztos lehetne fokozni a termelést hétvége plussz műszak stb...Zalából majd megy máshova, akadnak érdeklődők elvileg, szerintem Zalának lesz elég munkája
Az a baj, hogy a rideg tènyekről fingod nincs. És pont akkora faszsàgokat hordasz össze mint aki azt gondolja, hogy önállóan tudunk gyártani mindent is csak negatív előjellel.1- @krisss kezdte a lópikulázást,akkor a fene nagy erkőlcsi érzékedet arra is forditdtsad
2-F35 gyártósor olaszba került.Szerinted mekkora segitséget igényel a talján ipar tőlünk?Főleg,hogy mi lópikulát nem gyártunk a Lynxbe.
Egyébként ha kiváncsi vagy rá,én spec egy rossz döntésnek tartom a Lynx rendszeresitését,főleg ebben a formában.RM a jövő GYHJ-t igérte,de az majd az amcsi változat lesz.
Plusz honvédelmi hadszervezet szemponjábol,a Lynx lóg a levegőben.Se hk támogatás,se tüzérség,se müszaki támogatás,se logisztika nincs megfelelő mögötte.Lynxes gépesitett dd(aink) hagyományos manőverező harchoz gyenge,konvencionális frontkialakitáshoz kevés,mobil hadviseléshez meg nehéz+ éles helyzetben nem fogjuk birni logisztikával ellátni.
És a magyar katona számára leginkább valószinű harchelyzetben,misszióban meg használhatatlan (nekünk,mert nincs hozzá stratégiai szállitóképességünk,logisztikánk).
Azon meg csak röhögni lehet,hogy mi exportálunk Lynxet.RM ad el Lynxet,nem mi.Nálunk lópikula alkatrészbázis gyártás van,nálunk egy összeszerelő üzem van.Ha az RM könyvelői,az RM üzletpolitikai érdeke úgy kivánja,akkor valamilyen az üzemben elvégezhető részfolyamat esetleg kerülhet hozzánk.
Az,hogy a lilaködös ábrándképekkel teli lelkivilágotoknak nemtetszenek a rideg tények,arra meg magasrol teszek.
zala tele is lesz egy darabigzala egyenlőre a mi megrendeléseinkel is "tele van" persze biztos lehetne fokozni a termelést hétvége plussz műszak stb...
ha az olaszoknál befutó lessz biztos hogy nállunk tanulnak be a munkások biztos nállunk készül az első pár db ha átterveztetni akarják ahogy @Negan gondolja az az áttervezés egy része zalában zajlana a késöbbiekben olcsósódnak alkatrészek olcsósódnak további alverziók esetleg bizonyos verziók vagy bizonyos verziók moduljai nállunk fognak készülni vagy éppen mi tudunk olcsón hozzájuk jutni az olaszokól.
Vagy legyártják helyben,vagy másik motort vállasztanakIveconak ebben a kategóriában nincs enginje tudtommal.
De nem probléma igazán, mert FTP megveszi a liebherrtől és átcímkézi és máris olasz
Váltó dettó. Meg úgy minden.
Kenőolajat már tud bele gyártani a MOL?Csavaralátét már megfelelő minőségű?Kábelkorbácsot már sikerült certifikáltatni?Az a baj, hogy a rideg tènyekről fingod nincs. És pont akkora faszsàgokat hordasz össze mint aki azt gondolja, hogy önállóan tudunk gyártani mindent is csak negatív előjellel.
No ezen aztán tudok röhögni.Olasz gépipar nálunk tanul be.....Kabaré.zala tele is lesz egy darabig
olaszokhoz annyi közünk lesz hogy nálunk tanulnak be max, de ennyi