[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Tudja valaki milyen párhuzamosított géppuska van benne? A maketteken mindig egy drilling kandikál ki a helyéről.
 
Melyik?
És a másik hol van?
1 lovesz van tatan
+a 2 lovesz ami szet lett szorva de nem feloszlatva. /prioritasokhoz kellenek az emberek ujrafeltoltese megkezdodik amint a tobb zl feltoltottsege megfelelo lessz./ ez van ha gyorsan kell altiszt meg kk nal magasabb rendfokozatu legenyseg./ 2 lovesz volt allomanyanak epp az atkepzese zajlik /kivetel aki az 1 loveszhez kerult vissza./
 
Ajjaj, azért az a nyílhegy jobban nézne ki ha előre mutatna!!! :hadonaszos:Csak semmi visszavonulás-iránymutatás!!! :mad:;)
Az egész jármű meg szerintem jobban mutatna zöld színben, mégis csak honvédségi harcjármű és nem tengerészgyalogos.
3d2jBG4.png
 
https://www.vaol.hu/orszag-vilag/2023-tol-tankokat-gyartanak-zalaegerszegen-4258940/

Az a tesztpálya. :) Sokszor elmegyek mellette ha Zalaegerszegre átugrom. Mindig az jutott eszembe, milyen autógyár jön majd ide, gondolva eddigi iparági tapasztalataimra. Tévedtem, nem autógyár miatt épült elsősorban most már. Noha azok is használhatják, mert talán egész Európában egyedülálló az a pálya. Már jár az agyam, hogy jelentkezem abba a gyárba, ha elkezdik a toborzást. persze még átgondolom, de ki tudja. :)
 
https://www.vaol.hu/orszag-vilag/2023-tol-tankokat-gyartanak-zalaegerszegen-4258940/

Az a tesztpálya. :) Sokszor elmegyek mellette ha Zalaegerszegre átugrom. Mindig az jutott eszembe, milyen autógyár jön majd ide, gondolva eddigi iparági tapasztalataimra. Tévedtem, nem autógyár miatt épült elsősorban most már. Noha azok is használhatják, mert talán egész Európában egyedülálló az a pálya. Már jár az agyam, hogy jelentkezem abba a gyárba, ha elkezdik a toborzást. persze még átgondolom, de ki tudja. :)
Sietni kell! :)

A gyár körülbelül 500 munkahelyet teremt majd a régióban első körben, a későbbiekben pedig tovább bővülhet ez a szám. Az első 50-60 mérnököt, aki részt vesz a gyártásban, már most Németországba viszik, hogy az üzemeltetéshez szükséges tudást elsajátítsák.

Az üzem tervei már megvannak, Maróth Gáspár elmondta, hogy azzal számolnak, hogy 2022-re már üzemképes lesz a gyár. A szükséges tesztelési procedúra lefolytatása után a gyártás 2023-ban indulna meg.
 
Sietni kell! :)

A gyár körülbelül 500 munkahelyet teremt majd a régióban első körben, a későbbiekben pedig tovább bővülhet ez a szám. Az első 50-60 mérnököt, aki részt vesz a gyártásban, már most Németországba viszik, hogy az üzemeltetéshez szükséges tudást elsajátítsák.

Az üzem tervei már megvannak, Maróth Gáspár elmondta, hogy azzal számolnak, hogy 2022-re már üzemképes lesz a gyár. A szükséges tesztelési procedúra lefolytatása után a gyártás 2023-ban indulna meg.
Valahol itt:
be507395d2fd8506eb54e7daa7c83c85.jpg
 
Pörögnek az események. Tegnap bejelentik a Lynx darabszámot, ma az üzem helyét. A beruházás 60 milliárd lesz, ma már kapott is a Honvédség egyes beruházásokra 37 milliárdot. És Zalaegerszeg jó döntésnek tűnik: végre lesz értelme az önvezető tesztpályának. A RM idehozza a K+F tevékenyége egy részét, nyilván a következő generációt jelentő önvezető vagy távvezérelt harcjárművek kísérleti bázisa lesz itt. Az új európai tank, az MGCS egyik fő beszállítója a RM úgyhogy lesz még az MGCS is a tesztpályán. Az üzem kihasználtsága teljes lesz: első körben 4 évre leköti a magyar megrendelés, de egyáltalán nem lepődnék meg ha még rendelnénk. Korábban azt gondoltam, hogy az APC nem német lesz, de most már minden adott hozzá, hogy ugyanitt legyen gyártva a Boxer is. Magyarországi beszállító pedig egy sor cég lesz: Rába 20 éve beszállítója a RM-nek, de pl. az FAG (Debrecen) csapágyak, Bosch (szenzorok, elektronika), Allison (sebességváltó), Continental (7. magyarországi üzemét építi Debrecenben pl. szenzorok), Thyssen (4 hazai gyára van, pl. stabilizátorok) stb. biztos, hogy beszállító lesz. Maróthék 2 év alatt egész komoly hadiipart építettek fel.
 
"The contractual agreement, which has now been signed in Budapest, encompasses 218 Lynx KF41 infantry fighting vehicles and nine Buffalo armoured recovery vehicles. The contract includes additional products and services such as simulators, training and instruction, plus an initial supply of spare parts as well as maintenance support. The Lynx IFVs will be equipped with a manned 30mm Lance turret, likewise developed by Rheinmetall."
https://www.rheinmetall-defence.com...ic_relations/news/latest_news/index_24576.php

@kamm pls fordítsd :)

Addig is a Google fordítása...

"A NATO-tagország Magyarország 218 Lynx gyalogos harci járművet rendel a Rheinmetalltól, több mint 2 milliárd euró értékben

Magyarország az első NATO és EU tagország, amely megrendeli a Rheinmetall új fejlesztésű Lynx gyalogos harci járművét. Ez a fontos szerződés jelentős áttörést jelent a globális védelmi piacon a düsseldorfi székhelyű technológiai csoport innovatív új harci járműve számára.

A magyar védelmi minisztérium megrendelést adott ki a Rheinmetall számára lánctalpas páncélozott járművek és kapcsolódó termékek és szolgáltatások szállítására, amelyek összértéke meghaladja a 2 milliárd eurót. A most Budapesten aláírt szerződés 218 Lynx KF41 gyalogos harci járművet és kilenc Buffalo páncélozott helyreállító járművet foglal magában. A szerződés további termékeket és szolgáltatásokat tartalmaz, például szimulátorokat, képzést és oktatást, valamint az első pótalkatrész-ellátást, valamint a karbantartási támogatást. A Lynx IFV-ket 30 mm-es Lance toronnyal látják el, amelyet szintén a Rheinmetall fejlesztett ki.

Előretekintve a Rheinmetall további lehetséges megrendeléseket lát ebből a szerződésből. Tekintettel a várható több évtizedes élettartamra, a Lynxnek alkatrészekre és rendszeres karbantartásra lesz szüksége ahhoz, hogy működőképes maradjon.

A gyártás első szakaszában Magyarországnak negyvenhat Lynx gyalogos harci járművet, valamint kilenc Buffalo páncélozott helyreállító járművet kell kapnia, amelyek mind Németországban épültek; a szállításnak 2023 elejére be kell fejeződnie.

A második gyártási szakaszban további 172, Magyarországon gyártott Lynx jármű teljes mértékben kielégíti az ország fegyveres erőinek igényeit.

Ennek érdekében a magyar kormány és a Rheinmetall 2020 augusztusában megállapodtak abban, hogy létrehoznak egy közös vállalkozást, amelynek feladata egy Lynx-termelő létesítmény magyarországi létrehozása, amelyet egy helyi vállalat finanszíroz.

Ahogy Armin Papperger, a Rheinmetall AG igazgatótanácsának elnöke kifejti: „A Lynx piaci áttörése nagy sikert jelent számunkra. És az a tény, hogy meg tudtuk győzni Magyarországot - az EU és a NATO egyik fontos partnerét -, hogy ezt az innovatív járművet válassza, még nagyobbá teszi ezt a sikert. E jövőbe tekintő közbeszerzési döntés meghozatalakor Magyarország legfelsőbb politikai és katonai tisztviselői valódi vezetést mutattak be. A lépés nemcsak Magyarországot helyezi az európai hadsereg technológiájának élvonalába. Megerősíti a magyar kormány elkötelezettségét amellett, hogy megbízható, katonailag hatékonyabb partnere legyen NATO-szövetségeseinek, ezt a politikát szisztematikus energiával folytatja. "

"Nagyra értékeljük a magyar kormány bizalmát irántunk, amelyet ez a parancs magában foglal" - jelenti ki Armin Papperger. „A Rheinmetall nagyon büszke arra, hogy a helyi iparral együttműködve jelentősen hozzájárulhat Magyarország védelmi technológiai képességeinek tartós bővítéséhez. Bízunk benne, hogy együtt dolgozhatunk magyar barátainkkal és partnereinkkel, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy biztosítsuk a vállalkozás hosszú távú sikerét. "

A Rheinmetall birtokolja a többségi részesedést, és átveszi a vezetést a felállítandó vegyes vállalatban, amelynek célja a Lynx magyarországi gyártása. Ennek során Magyarország jelentős beruházást fog megvalósítani a projektbe egy új építésű termelő létesítmény formájában. Az így létrejövő páncélozott járművek fejlesztésének, gyártásának és karbantartásának kiválósági központja fontos magot hoz létre a magyar védelmi ipar számára. Ez a konstelláció, amely egy helyi termelési partnert von be Magyarországon, biztosítja, hogy a beszerzési projektből származó hozzáadott érték jelentős része az ügyfélországban valósuljon meg.

Magyarország számára ez a beszerzési megrendelés nagy lépést jelent a katonai felszerelések új generációjának bevezetésében tett erőfeszítéseiben, a legfontosabb rendszerekkel, amelyek megfelelnek a legújabb NATO-előírásoknak. A Lynx jelenleg hasonló közbeszerzési programokban versenyez a szomszédos Cseh Köztársaságban, valamint Ausztráliában. Előreláthatólag az első szakasz Lance tornyainak többségét a Rheinmetall Katonai Járművek Kiválósági Központjából állítják elő és szállítják az ausztráliai Queensland városában, Brisbane-ben.

Hiúz - moduláris, rugalmas, jövőbiztos

Kevesebb, mint öt év telt el az új gyalogsági harcjármű kezdeti ötlete és az áttörési sorrend között, ideértve a stratégia megfogalmazását, valamint a koncepciót és a fejlesztési fázisokat - lenyűgöző bravúr a házon belül finanszírozott harci járművek számára egy nagyon igényes piaci szegmensben, ahol hosszan tartó a beszerzési ciklusok a normák.


A Lynx koncepció egy teljes járműcsaládot foglal magában, amely alvázmodulból és rugalmas változatokból áll, számos változatban. Ez azt jelenti, hogy az alapjármű konfigurálható gyalogos harci járműként, páncélozott személyszállító kocsiként, parancsnoki járműként vagy terepi mentőként. Ezenkívül az egyik konfigurációról a másikra váltás néhány óra alatt elvégezhető. Az alapjármű egységességének köszönhetően a rendszer lényegesen alacsonyabb életciklus-költségeket eredményez, miközben a katonai felhasználókat egyszerre hagyja alkalmazkodni a változó taktikai követelményekhez és / vagy kihasználni az új képességeket. Kiemelkedő túlélhetőség, mobilitás és letalitás jellemzi a hiúzot, valamint a kitűnő növekedési potenciált, beleértve teljes súlyát is.

Tágas belső tereit osztálya egyetlen járműje sem felülmúlja, biztosítva a legénység három tagjának működési hatékonyságát és akár kilenc gyalogos leszállást.

A Lynx megvédi lakóit a harctéri fenyegetések teljes spektrumától, ideértve a robbanásokat, a rögtönzött robbanószerkezeteket (IED), a közvetlen és közvetett tüzet, a kazettás lőszereket és a tankok elleni irányított rakétákat. Nehéz ütközetével és kiváló terepen való mobilitásával a Lynx a holnapi fegyveres erőknek meghatározó előnyt ad a komplex katonai műveletekben, minden intenzitási szinten, mindenféle környezetben, leküzdve a többszörös fenyegetéseket és biztosítva a kedvező eredményeket."
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Ennyit a Rábáról:D

A szó amit keresel: "teherautógyár". :)

Ugye ne felejtsük el a Rheinmetall -nak majd a teherautó lesz a "big biznisz" ... Miután pont most estek pofára a románoknál e tekintetben (egész eddig róluk volt szó - aztán ott bejelentették az Iveco teherautókat gyárastul. Aztán a "papírtigris" Agilis projektjüket ne is említsük ami helyett meg Piranha V lesz ...) talán ez is kiemelt jelentőségű lesz a Rheinmetall szemében ...

Éppen ezért nem vizionáltunk Lynx gyártást a Rába -hoz és bár Győr sanszos volt mivel a cseh- és német beszállítókhoz az van a legközelebb, de ezért is mentek találgatások egyéb lehetséges helyszínekről is. Aztán végül Zalaegerszeg lett.

Na, azt sem hittem volna, hogy nem a Raba lesz a befutó, vagy az is lehetséges, hogy Manter teherautókat esetleg Boxereket fognak összeszerelni. A másik dolog: ha netán Boxer mellett döntünk, IFV vagy APC változatok lesznek. Mondjuk itt a fórumban lett talán írva,hogy Boxer APC-nek túl nehéz. Még egy kérdésem lenne: mennyi volna az idális Boxer mennyiség? Ha már vettünk 218 db KF41-est. Ha jól tudom, a litvánok vettek Boxer CRV-ket , 88-at 461 millió euróért,esetleg ez is megfelelne nekünk?

Most valószínűleg lesz két lánctalpas dandár Leo 2/Lynx/PzH-2000 -kkel stb. Amin agyaltunk a Lynx -es 218 db -on, hogy sem a 4 -el és sem az 5 -el osztás nem jön ki (ez az 1 MBT zl. és a többi gépesített lövész zl.) szerintem az lesz, hogy a nehézdandárhoz (valószínűleg 1 MBT zl. és 2 lövész zl.) a műszaki járművek Leo 2 alapokon lesznek (míg a közepes dandárnál meg Lynx alapokon pl.). Ennek három oka is lehet:

- eleve rendeltünk Leo 2 -es alapokon műszaki járműveket. Most ehhez plussz -ban jön 9 db Büffel,
- a nehézdandárban ezek közös logisztikai bázison lennének az MBT -kkel is,
- a Lynx -eket is tudja menteni egy Leo 2 alapú műszaki jármű (fordítva már nem lenne ilyen egyértelmű),
- a közepes dandárnál (csak Lynx) pedig logikus lenne, ha a műszaki járművek Lynx alapon lennének - közös logisztika meg a Lynx -et tudja menteni egy Lynx alapú jármű ...

Boxer kérdés. Én a nehéz- illetve közepes dandárba egyáltalán nem raknék. Maximum olyan formán, ha misszióban szeretnénk, hogy magyar színekben megjelenjen, akkor annak megfelelő mennyiség - a kontingens ami kimegy meg itthonra felkészítésre. Ez utóbbi lehet olyanformán is, hogy két misszióra felkészítés között a tartalékos "első fecskéket" is lehetne képezgetni rá (ha gondolkodnánk Boxer -ben hosszabb távon).

Mi lehetne egy hosszabb táv? Például egy "csak Boxer" -es harmadik dandár majd a Z2026 után (a KMD -t meg a "dandárjogállásúakat" vegyük most külön ezektől egy kicsit). A gyártásuk lehetne "bárhol" ;) . Ez a "csak Boxer" -es harmadik dandár lehetne ilyen alapon, ahogy a britek is tervezik:

https://forum.htka.hu/threads/a-mag...fejlesztési-irányai.499/page-4017#post-738745

Ezt én nem "könnyű dandárként" aposztrofálnám, hanem "Gyorsreagálású" -ként. Aztán a tapasztalatok alapján majd el lehetne dönteni milyen úton lehetne továbbhaladni. Ugyanakkor a láncos technika sem fog "kárbavészni" - a mi adottságaink mellett két láncos dandár nagy kics lesz, bármennyi kerekes dandár vagy tartalékos is lenne mellette ... Ahogy az új verziókkal (tornyok stb.) Lynx és Boxer alapon is a "régiek" pörögnének lefelé a tartalékosok irányában az az ütem pont elég is lenne. Amennyiben meg hirtelen olyan sok magas harcértékű tartalékos lenne, hogy "nem tudnánk hova tenni Őket", akkor lehetne agyalni pl. a Boxer 6x6 -on is a tartalékosoknak (a 8x8 és Lynx -ek mellé).

Félreértés ne essék - ez azért már (több) évtizedes időtávlatban történő előreszaladás az időben (!!). Azonban sajnos ilyen a "popszakma" - a tartalékos rendszernek mind minőségi- és mind mennyiségi aspektusok mellett sajnos nem elég "csak" a pénz, paripa és fegyver, hanem sajnos kelleni fog az "idő" is ...

Úgy egyébként a Patria családot szeretem, imádom - a szívem csücske, de egyfelől ilyen tervezett nehéztechnika mellett adná magát Boxer esetén a közös logisztika (+ akár gyártás elméleti lehetősége) illetve valljuk meg ilyen szintű modularitás (ami a linken is írva volt fentebb) a Patria esetén nincs ...