[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 251
113
Hát én még mindig a modernizációban/típusfejlesztésben bízom, de legyen export is én mind2vel beérem :p :D
Az mindenfele keppen lessz. Hisz a hazai gyarba fejlesztett termekek kozel fele a mi tulajdonunk lessz... /pl aknavetos valtozat./ ami re hogy hirtenberg integracio csak hab. Eladhato annak a licenseje is de abbol a license dij egy resze minket fog illetni. /tehat ha a 35 os integraciojat a magyar gyar fogja vegezni ezt lepeselonynek hala megteheti az osszes wotan 35 os ami kesobb keszul meg ha licensbe is nekunk fog profitalni./ nekunk IS plusz akik a toronyba integraljak az rm stb de minekunk is jutna
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Hát ha igen, akkor nem ülnék benne szívesen.
Kell-e a munkaállomásnak is forognia, amíg az érzékelők jelét elektronikusan is át lehet vinni az elektronikus munkaállomásra? Én amíg épek az elektrooptikai szenzorok, stb, addig nem forgatnám a munkaállomást pl... Persze ennyi erővel minek ember a toronyba...
 

szarci1999

Well-Known Member
2020. augusztus 6.
431
479
63
De eszakafrikaval es a sztyeppei gazallamokkal senki nem szamol. Ha beesne egy egyiptomi uzlet az rm nek ott bizony ezres nagysagrend lenne ifv megrendelesre. Igen a 80-90% at valoszinuleg maguk gyartanak de a fentmarado tetel is tobb szazas. Es ez csak ifv.,, ahhoz hogy a hozza tartozo opcokat is kielegitsek aknaveto hidveto sebesult kihordo muszaki gep mento vontato pancelos felderito egyeb speci eszkozok... Es emberi idobe akarjak bizony sok gyar gyartosorara szikseg lenne. Mert ezek az allamok nem fogjak leepiteni a hadsereguket.
Na itt lép be a k+f a képbe, mert a világ 5. gyártósorát már felhúzzák bárhova, viszont a kisegítő járműveket külön mindenki nem fogja gyártani az is biztos, csak az igazán nagyok.
Pláne ha új típus is előáll 10 éven belül esetleg modernizáció, ott viszont nyertes pozicioban leszünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 524
93 793
113
Vagy osszerakjak a gyartosort. Ugye ezt meg kell tervezni hol mit hogyan milyen folyamatba hogy gordulekemy legyen es ne legyen az hogy az egyik ponton vert izzadnak mig a masikon megy a haway... Majd a kessz gyartosort amin a mi embereink betanultak es rajuk igazitottak. Becuccoljak kontenerekbe es zalaegerszegen kicuccoljak. Ad 1 a gyartosorrt igyis ugyis ossze kell allitani hangolni ad 2 a gyartosor elemeit igyis ugyis magyarorszagra kell szallitani. Ad 3 a gyartosor elemeit nagy valoszinuseggel a rm gyartja szallitatja be tehat a kozponti uzemebe igyis ugyis mozgatni kellene. /ami hianyzik lehet afott uzembe osszeallitjak az o mernokeik akiknek igy nem kell utaugatni hasomlok./ a kerdes itt nem az hogy a lynx gyar mire lessz kepes vagy sem. Hanem az hogy a magyar beszallitok mekkora szeletet kapnak majd a tortabol? Nagyon konnyen elofordulhat hogy a boxer eggyes elemei a magyar lynx gyar altal kiepitett beszallitoi korok altal legyartott reszegyeegekbol is tartalmazni fog ezt vagy azt...
Igy van. Teljesen bevett gyakorlat, hogy Németországba beállítanak egy alkatrészgyártósort, aztan atcuccolják Mexikóba.
Jó itt nem pont erről beszélünk, de hasonló az elgondolás. Kicsit komplexebb a végtermék. Az meg kifejezetten előny hogy az első 46 darab Németországban készül magyar kozreműködéssel. Ott már sok újat nem latnak a helyi szakik, hamarabb megoldják a kezdeti nehézségeket. Itthon nulláról mi lyukra futnánk.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 830
113
És a válasz:

Nincs több kérdésem bíró úr!
Szánom bánom, de én egy következetlen faszfej vagyok. :rolleyes::D

Azt nem érted meg te szellemileg szerényen bútorozott, hogy nincs olyan, hogy önálló csúcstechnikás hadiipari fejlesztés.
Az oroszoknak nincs rendes elektronikájuk. Az amerikaiak a Patriothoz az izraeli rakétákat licencelik. A németek megveszik az APS-t szintén az izraeliektől, akik cserében nem tudnak rendes hajtást gyártani - és megveszik a németet. Ugyan ez a koreaiaknál. A japánok kínjukban próbálkoznak, meg az amerikaiaknak is van egyes területeken teljesen saját termék, de azért, NA!
Te meg teljesen mindenkitől független ÖNÁLLÓ hadiipart vizionálsz kishazánkba. Aki meg megjegyzi, hogy marhaság, azt meg lefaszfejezed. Ez már döfi! :cool:
A magyar hadiipar nem arról szól, hogy hi-tech szigetként majd mi megtanítjuk a világ hadipari mérnökeit kesztyűbe dudálni, hanem mélyen meghajolva megkérjük szépen a gyártókat, hogy legalább a végtermék egy bizonyos kis százalékát hagy tegyük mi hozzá. Ezzel legalább egy részét megfogjuk a zsebünkből kiénekelt lóvénak.
Ha feltünt volna, idestova 30 éve folyik autógyártás kishazánkban, és a mai napig nem sikerült egy piacképest teljesen saját tervezésű, és gyártású autót felmutatni a magyar autóiparnak. Annak ellenére, hogy a nemzetgazdaság igen komoly húzóágazatáról beszélünk.
Mennyi ilyen autót lehetne itthon eladni? Szerintem 30-40.000-es nagyságrendben.
Te meg a 2-600 db-os gyalogsági harcjárművet akarsz teljesen egyedül tervezni, és gyártani.
A Rába H széria elvileg saját (át)tervezés volt. Nézd meg, hogy hová jutott!
Szóval hajrá. Toljad csak! :)

Jóval megelőzted ezt a mondatomat, a sufnis két évről a saját két éveddel, erre reagáltam. De tereld csak rám ismét a saját hibáid. Mikor beszéltem teljesen önálló hadiiparról? Mikor beszéltem arról, hogy saját szoftveres, saját optikás, saját gépet, saját motorral? Mert ez az önálló hadiipar. Viszont te meg a hasonló világképű társaid egyfajta mágiaként tekintetek arra, hogy külföldi mérnökök képesek formákhoz formákat tervezni, amibe aztán belekerülhet az a forma amihez megtervezték. Mágia neked teherautógyártási tapasztalattal, buszgyártási tapasztalattal (még amíg élnek) a nehézipari módszerekkel alvázak tervezése. Fekete mágia az anyagismeret lehetősége. Hogy képesek lennének rázkódási viszonyokat teremteni amiben az összeállított eszközöket amiket képesek előállítani, teszteljék, képesek hőhatásokra, környezeti viszonyokra tesztelni. Ember, egyetemeink vannak, bennük mérnökök tanulnak, nem is rosszak a nemzetközi megítélések szerint! Szerinted azért nem született itthon meg a sok gondolatuk, mert annyira utálnák, ha itthon fejlesztenének világszínvonalú dolgokat, vagy azért, mert van egy retardált, sok esetben visszahúzó tudományos élet amit az MTA királyságának a leépítésével (is) igyekeznek végre megfékezni.

Az a baj, hogy mindig elképesztően túlzol, úgy beállítva a dolgokat, mintha te lennél a hadiipar istene, akinek meg van valami ötlete amit körbejárna, na az a hülyék királya. Szerinted az RM úgy jutott el a fejlődése szintjére, hogy mindig csak legyintettek, hogy uhh, az amerikai hadiipar a csúcs, minek foglalkozzunk vele?

Ha az RM úgy dönt, hogy löveget gyárt, akkor az a te felfogásodban teljes hadiipar és akkor az rm már saját optikát meg szofvert fejlesztett? Persze, ők mér itt tartanak, de te a teljes magyar fémipart, kerámiaipart, a feltaláló garázsban kutató megszállottakat, a tudományos központokban kutató képzett szakembereket, hegesztőket és egyáltalán a teljes magyarságot látod alkalmatlannak mindenre. Miközben a németeknél motorokat, motorelemeket, terveznek a mérnökeink. Biztos tényleg úgy léptek a mai szintjükre, hogy NINCS HADIIPARUNK!!! Imádjátok ezt a mantrát, szerintem szeretnéd ha még az unokád is ezt szajkózná.

El sem tudod képzelni, hogy valamiből, amink van már évtizedek óta, kis pénzből szakértelemmel valamit itthon csináljunk. Vagy hogy csak egy dolgot tervezzünk, mert a külföldi akkor is biztos, hogy jobb, ha nem is tudjuk mert meg sem próbáltuk. És ismétlem mindezt úgy, hogy ez az összeg amit most az eszközökön kívül demokráciavásárlásba is fektetünk, a kis részét sem kapták, hogy megpróbálják.

És közben amerika a csúcs, küzd egy űrmérettel, amit a svédek 70 éve alapnak tekintenek. Biztos teljesen tisztán látod a dolgok mikéntjét mielőtt leírsz engem vagy mást te hadiipari zseni? El kellene gondolkodni néha mielőtt a végsőkig alacsonyítanád alaptalanul a vitaparnereket és nem látnálak faszfejnek.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 534
8 880
113
Igy van. Teljesen bevett gyakorlat, hogy Németországba beállítanak egy alkatrészgyártósort, aztan atcuccolják Mexikóba.
Jó itt nem pont erről beszélünk, de hasonló az elgondolás. Kicsit komplexebb a végtermék. Az meg kifejezetten előny hogy az első 46 darab Németországban készül magyar kozreműködéssel. Ott már sok újat nem latnak a helyi szakik, hamarabb megoldják a kezdeti nehézségeket. Itthon nulláról mi lyukra futnánk.

Szerény véleményem szerint többek között azért is hozták ide, ezek miatt egyeztek meg
1 kicsi a távolság, ennek minden előnyével.
2 semmilyen téren nincs nagy fejlettségbeli szakadék.
3 olcsók, olcsóbbak vagyunk.
4 mindezek összeadva nagy marzs, nagyobb haszon, ergo nagyobb mozgástér az árképzést illetően, simán lehet majd olcsóbban adni egy pályázó részére ha csak ezen múlik.
5 és így, ezzel a felállással mindenki win-win, ezzel mindenki jól jár, járt.

Nekünk meg okosban támogatni kell a történteket, nem kapkodni, nem feszt belevariálni.
Nézzük meg csak a dél-koreai autógyártást. Megvették az opel kadettet, onnan indultak.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and DTheo

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 830
113
Az a baj, hogy nem. Nálunk ehhez szinte minden kompetencia és tapasztalat hiányzik. Erre kaptunk esélyt, hogy megszerezzük és mindjárt az élvonalból.

Nézz ra Kínára! Hogy kezdte?? Marhasok okos ember van, mégse a Huawei-el kezdték. Odavonzottak egy csomó gyárat 10-15 év alatt eltanulták és utána még 10 év múlva előálltak egy saját termékkel.
Ez egy bevált út, ez működik.

Pontosan ez alapján az orosz holmik szerkezeti alapjain modern eszközökkel amikben csak jeleskedni tudunk, már régen tervezhettünk volna valamit ami mára meg már modern is lehetne. De inkább kihagytuk a teljes fejlődést és itt is mint az autógyártásban, összeszerelőüzem leszünk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
Én úgy tudom ez a zalai 20 hektáras városi közlekedést komplexen szimulaló tesztpálya Európában is ritka, nem hiszem, hogy ilyen van Veszprém megyében. Ezt direkt önvezető autók tesztelésére építették. Ha a zalai 10 éves, akkor az a Trabant ez meg a Merci lesz. Auto, autó, de azé.... ;)

Ha majd egyszer elkészül úgy ahogy tervezték, akkor lehet hogy az lesz, de jelenleg nem tud többet mint a Conti pályája, pedig már 3 éve építik és 1 év átadták/megnyitották. De a Lynx teszteléséhez nem tudom hogy mi az, ami kellhet innen. Ezért mondom, hogy gyanús az autóipari szál is.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 256
8 169
113
Pontosan ez alapján az orosz holmik szerkezeti alapjain modern eszközökkel amikben csak jeleskedni tudunk, már régen tervezhettünk volna valamit ami mára meg már modern is lehetne. De inkább kihagytuk a teljes fejlődést és itt is mint az autógyártásban, összeszerelőüzem leszünk.
Negan szólt most belőled...:)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 642
15 008
113
Nem az összeszerelő sorról beszeltem,hanem az előttelévőről,ahol a vázat gyártják.

Nem tudom a Lynx váza hogy készül.

Kis szériás autóknál betolják a darabokat a hegesztőkabinba, és ott összevarja a minősített hegesztő.
Pont mivel gépesíteni nem éri meg.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

DTheo

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
1 157
3 434
113
Pontosan ez alapján az orosz holmik szerkezeti alapjain modern eszközökkel amikben csak jeleskedni tudunk, már régen tervezhettünk volna valamit ami mára meg már modern is lehetne. De inkább kihagytuk a teljes fejlődést és itt is mint az autógyártásban, összeszerelőüzem leszünk.

A múlt lehetőségei már nem térnek vissza, így sztm a "milettvolnaha" fejtegetésekbe is felesleges belemenni. Ne értsen félre, lehet ezen vitázni, csak ez nem éppen előremutató.

Ki.
Egyébként, amit előzőleg az MTA kapcsán írt azzal teljesen egyetértek, de a váltás után, semmire nem volt/maradt pénz, a sereg és az innováció, pedig a féktelen pénzéhség első áldozatai közé sorolhatóak...
Be.

Több ország példája mutatja, hogy ez egy járható út a saját hadipari termékek megteremtése felé. Szerintem ez lehetett a legjobb döntés ebben a témában, ami születhetett, esélyt és lehetőségeket kaptunk, az már az elitünkön múlik, hogy tudunk e élni is ezzel vagy sem.
 
  • Tetszik
Reactions: marton and Pogány

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Oké, megteremted a saját hadiipart és aztán mi lesz! A cseh és a lengyel példa azt mutatja, hogy a saját hadiipar a modern haderő legnagyobb kerékkötője. Miért akarunk mi megteremteni egy olyan lobbicsoportot, ami szociális demagógiára, nacionalizmusra és más nem szakmai szempontra hivatkozva fog -meglehetősen sikeresen- uszítani, hogy a saját szarját eladhassa. Azt a szart, ami lehet, hogy még korszerű volt, amikor a gyártására megteremtettük a hadiipart, de ma már nem az és a K+F-re kellő súlyos pénzek hiányában viszont nyakán maradt a saját hadiiparnak, mint a legtöbb, amit tud!

Én a saját hadiipartól jobban féltem a hadsereget, mint az ellenségtől!
 

szarci1999

Well-Known Member
2020. augusztus 6.
431
479
63
Oké, megteremted a saját hadiipart és aztán mi lesz! A cseh és a lengyel példa azt mutatja, hogy a saját hadiipar a modern haderő legnagyobb kerékkötője. Miért akarunk mi megteremteni egy olyan lobbicsoportot, ami szociális demagógiára, nacionalizmusra és más nem szakmai szempontra hivatkozva fog -meglehetősen sikeresen- uszítani, hogy a saját szarját eladhassa. Azt a szart, ami lehet, hogy még korszerű volt, amikor a gyártására megteremtettük a hadiipart, de ma már nem az és a K+F-re kellő súlyos pénzek hiányában viszont nyakán maradt a saját hadiiparnak, mint a legtöbb, amit tud!

Én a saját hadiipartól jobban féltem a hadsereget, mint az ellenségtől!
Van rossz, meg jó példa is nyilván ésszerűen kell kezelni a beszállítók lobbiját, de ha meg se próbáljuk, akkor nem is lesz hadiipar, viszont akkor a innovációs torta habjáról mondunk le, mi a legroszabb opció, az egy helyben toporgás, mint eddig? Akkor nincs veszíteni valónk ;)
 

szarci1999

Well-Known Member
2020. augusztus 6.
431
479
63
Van rossz, meg jó példa is nyilván ésszerűen kell kezelni a beszállítók lobbiját, de ha meg se próbáljuk, akkor nem is lesz hadiipar, viszont akkor a innovációs torta habjáról mondunk le, mi a legroszabb opció, az egy helyben toporgás, mint eddig? Akkor nincs veszíteni valónk ;)
*több a potenciál ebben a gyárban, mint amit mi ki fogunk belőle hozni, de ezzel nem a kivétel hanem a szabály vagyunk, egy dolgunk van figyelni, hogy mennyire lesz hatékony az elképzelésekhez képest.
És majd akkor lehet dícsérni, vagy szidni a vezetést, bár a lehetőség megteremtése se utolsó, viszont normál esetben elvárt dolog ezért is vannak ott a csehek, vagy lengyelek ott ahol mi majd leszünk. Ez nem egy könnyű út, hogy egyik napról a másikra, itt évtizedekre terveznek előre!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Van rossz, meg jó példa is nyilván ésszerűen kell kezelni a beszállítók lobbiját, de ha meg se próbáljuk, akkor nem is lesz hadiipar, viszont akkor a innovációs torta habjáról mondunk le, mi a legroszabb opció, az egy helyben toporgás, mint eddig? Akkor nincs veszíteni valónk ;)
Semmifajta innováció, nem lesz itt soha. A francia-német párosnak van pénze és emberei az innovációhoz és még egy Lengyelországot se engednek oda a tortához. Hiába szerelnek össze a görögök Leopardot, nem részesei az EMBT projektnek. Ez utóbbi a mi szintünk a KF41 összeszereléssel.

Szóval ne álmodozz, ami most Zalaegerszegen épül, az csak hatvanmilliárd kiadás az adófizetőinknek, semmi több!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 153
113
Oké, megteremted a saját hadiipart és aztán mi lesz!
23-tól termelhet a magyarországi Lynx gyár. A magyar rendelés min 4 év munkát ad neki,...
Az elkövetkező 7 év elég idő lesz arra, hogy kiaknázhassuk az ebből fakadó lehetőségeket...
A cseh-lengyelt - és akár a szlovákot is ide sorolhatnánk - , példaként felhozni inkább azért kell, hogy ne essünk ugyanabba a hibába. Nem eladhatalan upgradeket meg olyan félmegoldásokat kell fejleszteni, amelyekre egyébként sincs kereslet vagy egyértelműen nem piacképesek.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
23-tól termelhet a magyarországi Lynx gyár. A magyar rendelés min 4 év munkát ad neki,...
Az elkövetkező 7 év elég idő lesz arra, hogy kiaknázhassuk az ebből fakadó lehetőségeket...
A cseh-lengyelt - és akár a szlovákot is ide sorolhatnánk - , példaként felhozni inkább azért kell, hogy ne essünk ugyanabba a hibába. Nem eladhatalan upgradeket meg olyan félmegoldásokat kell fejleszteni, amelyekre egyébként sincs kereslet vagy egyértelműen nem piacképesek.
Nincs pénzünk mást fejleszteni. A cseh és lengyel gyárak se tudtak korszerű, új MVT kínálni. Igazából IFV-t se a lenyel látványkonyha ellenére! Lassan egy német államnak sincs, ezért kooperálnak a franciákkal! A zegi gyár addig létezik, amíg a KF41 kurrens termék.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

szarci1999

Well-Known Member
2020. augusztus 6.
431
479
63
Semmifajta innováció, nem lesz itt soha. A francia-német párosnak van pénze és emberei az innovációhoz és még egy Lengyelországot se engednek oda a tortához. Hiába szerelnek össze a görögök Leopardot, nem részesei az EMBT projektnek. Ez utóbbi a mi szintünk a KF41 összeszereléssel.

Szóval ne álmodozz, ami most Zalaegerszegen épül, az csak hatvanmilliárd kiadás az adófizetőinknek, semmi több!
Várjuk meg azért mi lesz a vége, reménykedni csak lehet, bár ha technológiát csenünk innen-onnan azzal mi úgyse fogunk talállkozni, hiszen nem feltétlen jó reklám egy új terméknél. Persze ne arra gondolj, hogy magyar ifv/apc 10 éven belül, hanem adott esetben egy teljesen más termék gyártásához felhasználja valamelyik itt tanult mérnök/beszállító az ismereteit és lásd hozzáadott érték.