Ha ez átcsúszik a SAFE-n, akkor gyakorlatilag minden is átcsúszhat.
Az egyik javaslat 4 szállító repülőgép beszerzésére irányul a légierő számára. Ez a program a SAFE stratégiai támogatói/katonai mobilitási kategóriájába sorolható. A javaslat a C-390-es jelöltségén alapul, mivel Portugália az OGMA – Indústria Aeronáutica de Portugal SA – révén is részt vesz a gyártásában . A vállalat 35%-ban az állam tulajdonában van, míg az Embraer 65%-os többségi részesedéssel rendelkezik.
...
A 4 szállító repülőgép beszerzésére irányuló program szerepel a 2025–2036-os görög légierő stratégiai tervében, 500 millió eurós költségvetéssel, ami meglehetősen alacsony becslés. Tekintettel arra, hogy a SAFE-kölcsönök elosztása összesen 787 669 283 eurót eredményezett Görögország számára , egy ilyen beszerzés csak az első fázisra, 2 repülőgépre vonatkozhatna, hogy ne kötse le a hitelfelvétel nagy részét.