[HUN] Légvédelmi eszközök beszerzése

Vagy inkább az europai már létező hadiiparnak nem jó biznisz......Esetleg a KNDS,Dassault meg az RM nem akar a liszenszenszeken felnövő új cégekkel versenyezni,osztoszkodni....
Pontosan! Leépül a saját fejlesztési potenciál, ha mindenki licencelget. Ezért nem akarják.

Amúgy az RM a legnagyobb "licenccelgető": GMARS, HERO, stb. - most ez a csomag neki sem igazán kedvez ezen a téren.
 
Abból az infóból főzünk ami elérhető.
Majd kiderül mi lesz vagy mi nem. Addig mindenki tippel, gondol amit akar...
Szerintem ha kell az önrész is, akkor valószínűleg a SAMP-T lesz az első amit mi húzunk le önként a listáról mint az egyik legdrágább tétel... persze ha a franciáknál patrióta kormány kerül hatalomra áprilisig, akkor még lehet esélye, mert a "barátság" az mindent felülír.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Szerintem ha kell az önrész is, akkor valószínűleg a SAMP-T lesz az első amit mi húzunk le önként a listáról mint az egyik legdrágább tétel... persze ha a franciáknál patrióta kormány kerül hatalomra áprilisig, akkor még lehet esélye, mert a "barátság" az mindent felülír.
@SilvioD szerint nem kell önrész - ez félre értés.
 
Szerintem ha kell az önrész is, akkor valószínűleg a SAMP-T lesz az első amit mi húzunk le önként a listáról mint az egyik legdrágább tétel... persze ha a franciáknál patrióta kormány kerül hatalomra áprilisig, akkor még lehet esélye, mert a "barátság" az mindent felülír.
Vagy az kesz az amit mindenkepp nem huzunk le…majd kiderul hogyan dontenek a fejesek.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Venom85
Ne nekünk magyarázd! A EU nem akarja, mert nem jó biznisz az európai hadiiparnak.
Azért arra érdemes lesz figyelni, hogy a KC-390-et SAFE kompati ilissé akarják tenni.

Ha ez átcsúszik a SAFE-n, akkor gyakorlatilag minden is átcsúszhat.

Az egyik javaslat 4 szállító repülőgép beszerzésére irányul a légierő számára. Ez a program a SAFE stratégiai támogatói/katonai mobilitási kategóriájába sorolható. A javaslat a C-390-es jelöltségén alapul, mivel Portugália az OGMA – Indústria Aeronáutica de Portugal SA – révén is részt vesz a gyártásában . A vállalat 35%-ban az állam tulajdonában van, míg az Embraer 65%-os többségi részesedéssel rendelkezik.
...
A 4 szállító repülőgép beszerzésére irányuló program szerepel a 2025–2036-os görög légierő stratégiai tervében, 500 millió eurós költségvetéssel, ami meglehetősen alacsony becslés. Tekintettel arra, hogy a SAFE-kölcsönök elosztása összesen 787 669 283 eurót eredményezett Görögország számára , egy ilyen beszerzés csak az első fázisra, 2 repülőgépre vonatkozhatna, hogy ne kötse le a hitelfelvétel nagy részét.
 
600 Skyranger-30 Boxer alapon, 9 mrd Euróért a németeknek:
Na ez az, amiről beszéltem (csak úgy látszik nem a HM, hanem BW koncepciójáról volt szó- de.még.az.isnlehrt, hogy a végén még ehhez csatlakozunk) @krisss
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Tumpek
600 Skyranger-30 Boxer alapon, 9 mrd Euróért a németeknek:
Na ez az, amiről beszéltem (csak úgy látszik nem a HM, hanem BW koncepciójáról volt szó- de.még.az.isnlehrt, hogy a végén még ehhez csatlakozunk) @krisss
Nem hiszem hogy a bexerhez csatlakozunk, legalabbis remelem…
 
Azért arra érdemes lesz figyelni, hogy a KC-390-et SAFE kompati ilissé akarják tenni.
Ha ezt be engedik (sztem nem fogják!), akkor tényleg bármi jöhet!

Legfeljebb olyat tudok elképzelni hogy a komplett oda ígért hitelkeret kisebb százalékából lehet valami kevésbé EUsat venni. Egyénként a lengyelek már kértek tisztázás hogy mit is jelent a 65%-os EUs arány, mert úgy tűnik nem egyértelmű...
 
Ha ezt be engedik (sztem nem fogják!), akkor tényleg bármi jöhet!

Legfeljebb olyat tudok elképzelni hogy a komplett oda ígért hitelkeret kisebb százalékából lehet valami kevésbé EUsat venni. Egyénként a lengyelek már kértek tisztázás hogy mit is jelent a 65%-os EUs arány, mert úgy tűnik nem egyértelmű...
No ezért is hülyeség ez a liszenszet nem.Ha liszenszet veszel,az minden további nélkül lehet 100%ban európai gyártás (sajnos magyar nem,nincs már hozzá magyar ipar)
 
No ezért is hülyeség ez a liszenszet nem.Ha liszenszet veszel,az minden további nélkül lehet 100%ban európai gyártás (sajnos magyar nem,nincs már hozzá magyar ipar)
Jelenlegi (általunk ismerni, érteni vélt) szabályozás szerint az eredeti IP is EUs kell legyen.
Novemberre kiderül, hogy "mire gondolt a költő". Azért biztos hogy megy a lobbi, hogy lehessen licenc gyártani SAFE keretében.
Például vannak kategóriák amikből semmilyen tisztán EUs termék nincs: lásd MLRS rendszerek. Itt az EURO-PULS-nak és a GMARSnak lenne létjogosultsága alternatíva hiányában.
 
Hát ez érdekes: ha minden igaz, az ukránok leszedtek egy 700-1000 km/h sebességgel repülő KH-69 robotrepülőt "lézeres hetvenessel"!




Egy hasonló légvédelmi rendszer nekünk sem jönne rosszul... :)
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Pedig ez az irány a NATO-ban!

Nálunk is ez a cél:
APS van a Lynxen - drón ellen nem tudom mennyire jó a StrikeShield, de szoftver fejlesztéssel, upgraddel biztos le tudná szedni ezeket "lassú zümmögő RPG-ket"
SkyRanger lesz a csapatlégvédelmünk (meg kb. egész Európában is)
EW - gondolom ez is lesz véve, de ez egy titkosított terület meg annyire nem értek hozzá szóval nem tudom hogy állunk.

1 dandárhoz, max kettőhöz.
 
Mivel az egész honvédség valójában(!) kb. két dandárnyi erő, nem is igazán kell többhöz.