A helyzet az, hogy a tisztán német-francia együttműködésből azért születtek jó dolgok (Alpha Jet, Transall, HOT, milan). (egyébként a Tiger sem lett volna egy rossz cucc - gyakorlatilag a korábbi Bo105 könnyű, mozgékony, támadóhelikopter feltuningolt változata - , csak ameddigre elkészült okafogyottá vált, és a demilitarizáció elnyújtotta és jól bedrágította a projektet)
A franciákkal pont akkor van a gond, amikor 1-nél több partnerrel kellene együttműködniük, mert azt jellemzően a saját védelmi iparuk védelmében szét trollkodják
egyéb "bilaterális" projektek, amik sikeresnek mondhatóak és benne voltak a franciák: Storm shadow, Sepecat Jaguar, Aster, Fremm
az angolokat meg leginkább azért nem kellene bevenni, mert a német-francia hk koncepció sokkal közelebb áll egymáshoz, mint bármelyik a brithez (a britek gyakorlatilag a 2. vh-os nehéz hk vonalat vitték tovább, szemben a német-francia vonallal, akik inkább a kisebb, mozgékonyabb hk-kat preferálták. lásd még: aMX-30/Leo1 vs Chieftan, vagy Leo2/Leclerc vs Chally2)