[HUN] Leopard 2

A Gripenekhez talán 14 pilótánk van? A harckocsizóknál is lehet átvenni légierős személyzeti struktúrákat, ha már feleannyiba kerülnek mint egy vadászgép... Ha már méregdrága gépeket veszünk és tartunk hadrendben, akkor ne a személyi állomány legyen az achilles sarka a rendszernek.

Jut eszembe, az felmerült már bárkiben, hogy a 44 (+12) gép mind egyszerre lesz általában hadrafogható, vagy lesz a 44-ből lekonzervált példány is?

Jó párszor ki lett tárgyalva a sereg létszámhiánya.
Álltalában a minimum sincs meg. Vagy nehezen.

Egy alegység meg nem úgy épül fel hogy 100 fő meg ott a végén álljon a 10 fő tartalék. :eek:

Neked a munkahelyeden van tartalékod?

Gripen sincs lekonzerválva.
 
Jó párszor ki lett tárgyalva a sereg létszámhiánya.
Álltalában a minimum sincs meg. Vagy nehezen.

Egy alegység meg nem úgy épül fel hogy 100 fő meg ott a végén álljon a 10 fő tartalék. :eek:

Neked a munkahelyeden van tartalékod?

Gripen sincs lekonzerválva.
Normális munkahelyeken általában van annyi plusz dolgozó, hogy a szabadságokat zökkenőmentesen ki lehessen adni, legyen aki húzza az igát amíg beteg vagy, szóval ja, van tartalékos, akire rá lehet tolni az adott ember ügyfeleit, polcsorát, kamionját.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby
Értem, mind a két felet.
De a hadseregnél nincs olyan, hogy én a C betűnél orvosilag igazoltam a hiányzásomat, ezért azt nekem nem kell tudnom. A katonák napi tevékenységét -ahogy a mellékelt ábra is mutatja- 10%-os feltöltöttségnél is meg kell és meg is tudják oldani. Azzal a résszel szerintem mindenki egyetért, hogy békeidőben nem sok értelme lenne tartalék képzésének az állományon belül.
Háború esetén pedig nem fognak József Attilát szavalni, hogy harminchat fokos lázban égek mindig, s te nem ápolsz, anyám! Az állományt arra kondicionálják, tudtommal, hogy együtt oldják meg a feladatokat és az állomány összes tagját szeretnék hazahozni (egy kiadós sörözésre). Ha helyzet van, nem hiszem, hogy lesz olyan legénységi megbeszélés, hogy "most meghúzódott a karom és inkább menjen a Jani!" (Azzal együtt is, hogy szolgálatra alkalmatlant nem fognak tűzharcba beküldeni, ezt is mindenki érti.)

Tényleg nem indulatokat akartam kelteni, de a tisztek feladata, hogy az egység munkavégzéséhez a feltételeket biztosítsák. Nem 10 db tartalékosnak. És nekem úgy tűnik kívülről, hogy ha valaki eltöri zuhanyzás közben a lábát, akkor békeidőben épp úgy meg tudják oldani, mint háborúban.
 
Értem, mind a két felet.
De a hadseregnél nincs olyan, hogy én a C betűnél orvosilag igazoltam a hiányzásomat, ezért azt nekem nem kell tudnom. A katonák napi tevékenységét -ahogy a mellékelt ábra is mutatja- 10%-os feltöltöttségnél is meg kell és meg is tudják oldani. Azzal a résszel szerintem mindenki egyetért, hogy békeidőben nem sok értelme lenne tartalék képzésének az állományon belül.
Háború esetén pedig nem fognak József Attilát szavalni, hogy harminchat fokos lázban égek mindig, s te nem ápolsz, anyám! Az állományt arra kondicionálják, tudtommal, hogy együtt oldják meg a feladatokat és az állomány összes tagját szeretnék hazahozni (egy kiadós sörözésre). Ha helyzet van, nem hiszem, hogy lesz olyan legénységi megbeszélés, hogy "most meghúzódott a karom és inkább menjen a Jani!" (Azzal együtt is, hogy szolgálatra alkalmatlant nem fognak tűzharcba beküldeni, ezt is mindenki érti.)

Tényleg nem indulatokat akartam kelteni, de a tisztek feladata, hogy az egység munkavégzéséhez a feltételeket biztosítsák. Nem 10 db tartalékosnak. És nekem úgy tűnik kívülről, hogy ha valaki eltöri zuhanyzás közben a lábát, akkor békeidőben épp úgy meg tudják oldani, mint háborúban.
Hogyan oldja meg a tiszt ezt a feladatot háborúban, amikor neki harckocsikra van szüksége, amiket képzett harckocsizók kezelnek, de a képzett harckocsizó épp két hétre kiesik? Arra a kis időre sofőr, vagy töltő, vagy irányzó nélkül oldja meg harctéren okosba'?

Vagy bedob bármelyik random pozícióra egy lövészt, vagy egy híradóst? Alig két harcban töltött nap és kiváló harckocsizó lesz, ezért is képezik őket egy évig, másfélig?

Szóval tök jól hangzik az, az a dolga, hogy megoldja dolog, csak mögötte nincs semmi. Ezek üres szavak voltak
 
Normális munkahelyeken általában van annyi plusz dolgozó, hogy a szabadságokat zökkenőmentesen ki lehessen adni, legyen aki húzza az igát amíg beteg vagy, szóval ja, van tartalékos, akire rá lehet tolni az adott ember ügyfeleit, polcsorát, kamionját.
Off

???

Neeem.

Egy profitot termelő cégnél hol van olyan, hogy valaki ül plussz emberként?

Ha meg bent van akkor az emberek nincsenek munkaügyileg kimaxolva.
Ami a cégnek nem gazdaságos.

Azt ne keverjük, hogy 10 ember munkáját 9 is meg tudja csinálni. Az már nem ugyanaz a minőség, esetleg negyedannyi cigiszünet. o_O
De sokan betegen otthonról dolgoznak ha lehet.

Nálunk ha sok a hiányzó, túlóra.
A 19 fős műszak 3 embert hiányát tudja ledolgozni egy szombati napon.
Vagy külsős cég embereit hozzák.!

De ne keverjük azzal, hogy 3 ember közt szétdobod a munkát ügyfeleket váratsz,polcot pakoltatsz, mint azt hogy muszáj! hogy legyen 4 sofőröd mert ha a másik 3 a saját gépe mellett nem tudja elvezetni a negyediket.

Amúgy a Honvédség békelétszáma nem 100% feltöltve.

@beat felvetése a gripen pilótákról meg egyértelműen mutatja mennyire nem ismeri a hm működését.
(a feleannyi mint egy vadászgép meg remélem csak irónia volt részéről az ide bettett cikk után)

Szóval a Honvédségnél egy 24 órás szolgálat 3 napot visz el.

1 nap felkészülés a szolgálatra.
1 nap szolgálat.
1 nap pihenő.
2 pilótával számolva 6 ember.

Ha kint vannak baltikumban valószínű ott is ennyi.
Az 12.

2 ember maradna kiképzésre? Persze hogy nem annyian vannak.

És mikor mennének szabira :rolleyes:

Megjegyzem ez szerintem is probléma.
De főleg akkor ha a hk állományt(tüzért) így nem viszik külszolgálatba.
Ha igen akkor még tényleg ki marad a gépekre.
Ha komolyan gondoljuk a honvédelmet!
Elméletben egyik napról a másikra nem tör ki háború.
Orosz-grúz 2008? Úgy dobták haza a grúzokat az amcsik irakból pár nap alatt. o_O

On
 
Hogyan oldja meg a tiszt ezt a feladatot háborúban, amikor neki harckocsikra van szüksége, amiket képzett harckocsizók kezelnek, de a képzett harckocsizó épp két hétre kiesik? Arra a kis időre sofőr, vagy töltő, vagy irányzó nélkül oldja meg harctéren okosba'?

Vagy bedob bármelyik random pozícióra egy lövészt, vagy egy híradóst? Alig két harcban töltött nap és kiváló harckocsizó lesz, ezért is képezik őket egy évig, másfélig?

Szóval tök jól hangzik az, az a dolga, hogy megoldja dolog, csak mögötte nincs semmi. Ezek üres szavak voltak

Akkor kezdjük elölről még egyszer!

Te azt javaslod, hogy legyen +10% legénységi állomány, miközben a 100% sem biztos, hogy meglesz, mert ha évente mondjuk rossz esetben 30 nap is kiesik egy-egy ember, akkor majd legyen bőségesen merítés?
Egy kiképzés a te gondolataidban hogyan valósul meg? A nagyfiúk lemennek a pályáról 1 óra... 2 óra magasságában és az a mennyi is a 10%? 20 ember vegye át a tankokat és csinálja a gyakorlatot felügyelet nélkül, ahogy eddig látta a partvonalról?

A légierőt meg kár volt szerintem behozni. Mert az teljesen másként gondolkodó fegyvernem. Egy pilóta döntően nem formációra és összhaderőnemi manőverezésre készül, hanem légi párharcokra. Ott nem az dominál, hogy a parancsnokodnak van egy elképzelése és akár tanulásnál, akár NATO-hadgyakorlatoknál, akár éles bevetéseknél neked az alakzatban küzdést kell megvalósítanod. Amennyire én tudom, ott a képzés sokkal másabb, mint a harckocsizóknál.

Szóval nekem meg a te szavaid tűnnek üresnek. Annak ellenére, hogy értem, mit mire mondasz, nem látom a realitást mögötte, hogy Béláék a kispadról figyelnek és majd ők is tanulnak. Meg ha valaki kiesik a szolgálatból, majd odajuthat a géphez.

Nekem volt szerencsém meleg váltáshoz. Értem azt, hogy te hogyan gondolod azt, hogy majd az a 10% gyakorolja a csapat mozdulatokat akkor, ha "az igazi" katonák lementek a pályáról. Lehet ezt el fogja határozni a kormány és akkor a hadsereg végre fogja hajtani. És boldogok lesznek, hogy hajnali 6-tól kell kezdeni a felkészülést, de csak fél napokat követel az állam, hogy dolgozzon félpénzért. A másik meg ott rohad késő estig, mert a délutánosok között van.
Megismétlem, én alapvető különbséget látok abban, hogy a légierő 24/7-es szolgálatot lát el békeidőben is, meg amit egy nehéz dandár csinál. Szerintem az utóbbinál nem életszagú az, hogy kispadot alakítsanak ki.
 
Off

???

Neeem.

Egy profitot termelő cégnél hol van olyan, hogy valaki ül plussz emberként?

Ha meg bent van akkor az emberek nincsenek munkaügyileg kimaxolva.
Ami a cégnek nem gazdaságos.

Azt ne keverjük, hogy 10 ember munkáját 9 is meg tudja csinálni. Az már nem ugyanaz a minőség, esetleg negyedannyi cigiszünet. o_O
De sokan betegen otthonról dolgoznak ha lehet.

Nálunk ha sok a hiányzó, túlóra.
A 19 fős műszak 3 embert hiányát tudja ledolgozni egy szombati napon.
Vagy külsős cég embereit hozzák.!

De ne keverjük azzal, hogy 3 ember közt szétdobod a munkát ügyfeleket váratsz,polcot pakoltatsz, mint azt hogy muszáj! hogy legyen 4 sofőröd mert ha a másik 3 a saját gépe mellett nem tudja elvezetni a negyediket.

Amúgy a Honvédség békelétszáma nem 100% feltöltve.

@beat felvetése a gripen pilótákról meg egyértelműen mutatja mennyire nem ismeri a hm működését.
(a feleannyi mint egy vadászgép meg remélem csak irónia volt részéről az ide bettett cikk után)

Szóval a Honvédségnél egy 24 órás szolgálat 3 napot visz el.

1 nap felkészülés a szolgálatra.
1 nap szolgálat.
1 nap pihenő.
2 pilótával számolva 6 ember.

Ha kint vannak baltikumban valószínű ott is ennyi.
Az 12.

2 ember maradna kiképzésre? Persze hogy nem annyian vannak.

És mikor mennének szabira :rolleyes:

Megjegyzem ez szerintem is probléma.
De főleg akkor ha a hk állományt(tüzért) így nem viszik külszolgálatba.
Ha igen akkor még tényleg ki marad a gépekre.
Ha komolyan gondoljuk a honvédelmet!
Elméletben egyik napról a másikra nem tör ki háború.
Orosz-grúz 2008? Úgy dobták haza a grúzokat az amcsik irakból pár nap alatt. o_O

On
Az illeto poziciojat ugy hivjak hogy betegbeugro. Altalaban 6-7 fore van egy beugro. Pont hogy a profit orientalt cegeknel van, mivel a 6-7 fo szabadsagolasa, tappenze kiteszi egy ember hianyat, az 1 plusz ember fizetese meg jelentektelen a kieso profithoz kepest, es joval kevesebb a tulorara kifizetett orabernel is.
Szimpla uzemgazdasagtan.
 
Akkor kezdjük elölről még egyszer!

Te azt javaslod, hogy legyen +10% legénységi állomány, miközben a 100% sem biztos, hogy meglesz, mert ha évente mondjuk rossz esetben 30 nap is kiesik egy-egy ember, akkor majd legyen bőségesen merítés?
Egy kiképzés a te gondolataidban hogyan valósul meg? A nagyfiúk lemennek a pályáról 1 óra... 2 óra magasságában és az a mennyi is a 10%? 20 ember vegye át a tankokat és csinálja a gyakorlatot felügyelet nélkül, ahogy eddig látta a partvonalról?

A légierőt meg kár volt szerintem behozni. Mert az teljesen másként gondolkodó fegyvernem. Egy pilóta döntően nem formációra és összhaderőnemi manőverezésre készül, hanem légi párharcokra. Ott nem az dominál, hogy a parancsnokodnak van egy elképzelése és akár tanulásnál, akár NATO-hadgyakorlatoknál, akár éles bevetéseknél neked az alakzatban küzdést kell megvalósítanod. Amennyire én tudom, ott a képzés sokkal másabb, mint a harckocsizóknál.

Szóval nekem meg a te szavaid tűnnek üresnek. Annak ellenére, hogy értem, mit mire mondasz, nem látom a realitást mögötte, hogy Béláék a kispadról figyelnek és majd ők is tanulnak. Meg ha valaki kiesik a szolgálatból, majd odajuthat a géphez.

Nekem volt szerencsém meleg váltáshoz. Értem azt, hogy te hogyan gondolod azt, hogy majd az a 10% gyakorolja a csapat mozdulatokat akkor, ha "az igazi" katonák lementek a pályáról. Lehet ezt el fogja határozni a kormány és akkor a hadsereg végre fogja hajtani. És boldogok lesznek, hogy hajnali 6-tól kell kezdeni a felkészülést, de csak fél napokat követel az állam, hogy dolgozzon félpénzért. A másik meg ott rohad késő estig, mert a délutánosok között van.
Megismétlem, én alapvető különbséget látok abban, hogy a légierő 24/7-es szolgálatot lát el békeidőben is, meg amit egy nehéz dandár csinál. Szerintem az utóbbinál nem életszagú az, hogy kispadot alakítsanak ki.
Egyetlen szót sem írtam a légierőről. :rolleyes: De kicsit egybitesnek tűnik a fenti megközelítésed, több tekintetben is. Kérlek olvasd el ismét amit írtam, majd szemezgesd ki belőle, hogy hol írtam a békeidős létszámról, illetve hol a háborús igényekről. Ugyanakkor ha már a békeidőt érintjük, mikor célszerű a képzést kiterjeszteni? Amikor van rá idő, vagy amikor kevésbé vagy egyáltalán nincs? :rolleyes:

Tekintve, hogy az elméleti oktatók aligha mennek ki a kispadra, hogy ott szotyizzanak, valószínűleg ráérnek időnként oktatni. Szimulátor? :rolleyes: Azért vettük, hogy nehogy használják?

Szóval mégha csak kisebb időkerettel is, de pont megoldható lenne alapszinten képzett váltószemélyzet felállítása, mégha akár az adott személyzetnek nem is fő profilja, de a. érdekli, b. képes megtanulni alapszinten, c. képes gyakorlatban is levizsgázni ezután, hogy beugrós lehessen, ha a szakács egy vidám napon kivonja három napra a zászlóaljat a titkos összetevőivel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
@beat felvetése a gripen pilótákról meg egyértelműen mutatja mennyire nem ismeri a hm működését.
(a feleannyi mint egy vadászgép meg remélem csak irónia volt részéről az ide bettett cikk után)
Erre utaltam:
„Nem mindegy, hogy kit ültetünk majd a korszerű A7-esekre, amelyek ára bizony eléri egy vadászgép felét” – hangsúlyozta az alezredes.
Innen:

Legalább annyira ironizáltam, mint az idézett alezredes.
 
Hogyan oldja meg a tiszt ezt a feladatot háborúban, amikor neki harckocsikra van szüksége, amiket képzett harckocsizók kezelnek, de a képzett harckocsizó épp két hétre kiesik? Arra a kis időre sofőr, vagy töltő, vagy irányzó nélkül oldja meg harctéren okosba'?

Vagy bedob bármelyik random pozícióra egy lövészt, vagy egy híradóst? Alig két harcban töltött nap és kiváló harckocsizó lesz, ezért is képezik őket egy évig, másfélig?

Szóval tök jól hangzik az, az a dolga, hogy megoldja dolog, csak mögötte nincs semmi. Ezek üres szavak voltak
nem lövészt dob be hanem harckocsizót a harckocsizóknál (kevés speciális kivételtől eltekintve) mindenkinek megvan a hk szakalapja. tehát valamelyik törzsből kerül vissza ember a harcolókhoz (aki mielött odakerült volna kitudja meddig hk zott kezszemként vagy pk ként) vannak olyan irányzók is akik régebben vezetők voltak tehát még ez irányba is mehet a varia sőt az eggyik vezzászlós pl imád vezetni és nagyon jól is vezet) a kocsi pk knak meg mind vezetni mind irányozni tudniuk kell.
 
Az illeto poziciojat ugy hivjak hogy betegbeugro. Altalaban 6-7 fore van egy beugro. Pont hogy a profit orientalt cegeknel van, mivel a 6-7 fo szabadsagolasa, tappenze kiteszi egy ember hianyat, az 1 plusz ember fizetese meg jelentektelen a kieso profithoz kepest, es joval kevesebb a tulorara kifizetett orabernel is.
Szimpla uzemgazdasagtan.
Hol a fenében dolgoztok ti? :)
Ez esetleg a futószallagnàl van igy, ahol beugrók vannak. De mashol még életemben nem hallottam ilyet. Ha valaki beteg, a többi többet dolgozik...
 
Hol a fenében dolgoztok ti? :)
Ez esetleg a futószallagnàl van igy, ahol beugrók vannak.

Ott mondjuk rögtön jegyezzük meg, hogy a pisi szünetre is kell csere ember, mert a szalag nem állhat meg!

OFF: Nekem volt szerencsém látni, hogy felállt egy új rendszer, nem gyári munka, mielőtt valaki bele keveri. Ott voltam, mikor össze lett számolva, hogy szakmailag mennyi ember kell a munka teljes körű elvégzéséhez. És a főnökségtől megkaptuk a létszám felét. És annak a felét még be kellett tanítani, mert borzasztón okosak és aranyosak voltak, de sosem csinálták és nem is tanulták az iskolában.
Én borzasztóan szerettem azt a korszakomat, mai napig jó viszonyt ápolok a bentiekkel annak ellenére, hogy azóta eljöttem. Meg kellett oldanunk a dolgot azzal a létszámmal, ami akkor a rendelkezésünkre állt. Úgy, hogy voltak határai, hogy egy rutinosabb milyen keretek között tud ellenőrizni rá bízott más munkatársakat, hogy nálunk is voltak beugrók, csak ezt úgy hívtuk, hogy ma én mehetek szabira, holnap meg te.
Tényleg nem rosszból, de Aquarellnek igaza van abban, hogy sem az állami, sem a magán szektorban nem általános az én tapasztalataim alapján sem, hogy külön dedikáltan valaki nem csinál semmit, amíg nincs baj. Pedig volt, hogy az ebédszünetet is úgy kellett megoldanom, hogy egyszerre mindig csak egy valaki mehet el.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Ott mondjuk rögtön jegyezzük meg, hogy a pisi szünetre is kell csere ember, mert a szalag nem állhat meg!

OFF: Nekem volt szerencsém látni, hogy felállt egy új rendszer, nem gyári munka, mielőtt valaki bele keveri. Ott voltam, mikor össze lett számolva, hogy szakmailag mennyi ember kell a munka teljes körű elvégzéséhez. És a főnökségtől megkaptuk a létszám felét. És annak a felét még be kellett tanítani, mert borzasztón okosak és aranyosak voltak, de sosem csinálták és nem is tanulták az iskolában.
Én borzasztóan szerettem azt a korszakomat, mai napig jó viszonyt ápolok a bentiekkel annak ellenére, hogy azóta eljöttem. Meg kellett oldanunk a dolgot azzal a létszámmal, ami akkor a rendelkezésünkre állt. Úgy, hogy voltak határai, hogy egy rutinosabb milyen keretek között tud ellenőrizni rá bízott más munkatársakat, hogy nálunk is voltak beugrók, csak ezt úgy hívtuk, hogy ma én mehetek szabira, holnap meg te.
Tényleg nem rosszból, de Aquarellnek igaza van abban, hogy sem az állami, sem a magán szektorban nem általános az én tapasztalataim alapján sem, hogy külön dedikáltan valaki nem csinál semmit, amíg nincs baj. Pedig volt, hogy az ebédszünetet is úgy kellett megoldanom, hogy egyszerre mindig csak egy valaki mehet el.
A fenének tartottatok ebédszünetet?Szabadság???Valami hippi kommunában dolgoztál vagy mi? ;)
 
Erre utaltam:
„Nem mindegy, hogy kit ültetünk majd a korszerű A7-esekre, amelyek ára bizony eléri egy vadászgép felét” – hangsúlyozta az alezredes.
Innen:

Legalább annyira ironizáltam, mint az idézett alezredes.

Az alezredes nem ismeri a vadászgép árakat :)
 
  • Vicces
Reactions: beat
El kene donteni hogy mennyibe is kerul egy "vadaszgep". 25 vagy 250 misi darabja.
 
tudom hogy nem magyar leó, de valaki nagyon próbálgatja a mi hátrafelé nyilazós taktikánkat :cool:

E2tiGQYWQAIJE36.jpg