Nem is lenne értelme egy 40+ éves alvázra rátenni egy zsír új A7 tornyot - lényegesen olcsóbb nem lenne tőle...Nem tudom, majd aki ra lat es el lehet arulni majd le irja de anno a leo2 modernizacio kukazva lett.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem is lenne értelme egy 40+ éves alvázra rátenni egy zsír új A7 tornyot - lényegesen olcsóbb nem lenne tőle...Nem tudom, majd aki ra lat es el lehet arulni majd le irja de anno a leo2 modernizacio kukazva lett.
A német A7V program, ami még zajlik az durván nem erről szól, hogy ŕégi A4-ket modernizálnak?Nem is lenne értelme egy 40+ éves alvázra rátenni egy zsír új A7 tornyot - lényegesen olcsóbb nem lenne tőle...
A fene se tudja igazából, hogy mi van a németeknek. A6-ból én tudok 3 altípusról, van két fajta A7 és lesz az A8. Szerintem nincs ember a füldön aki követni tudja, hogy miből lett melyik. Persze el lehet olvasni, de kb harckocsinként kell visszafejteni, hogy melyik mikor.A német A7V program, ami még zajlik az durván nem erről szól, hogy ŕégi A4-ket modernizálnak?
Megtaláltam:A fene se tudja igazából, hogy mi van a németeknek. A6-ból én tudok 3 altípusról, van két fajta A7 és lesz az A8. Szerintem nincs ember a füldön aki követni tudja, hogy miből lett melyik. Persze el lehet olvasni, de kb harckocsinként kell visszafejteni, hogy melyik mikor.
Unterstadt Kassel.
Ott írja bejegyzésben.
SilvioD fordításában átteleportált németország másik felébe.
A fene se tudja igazából, hogy mi van a németeknek. A6-ból én tudok 3 altípusról, van két fajta A7 és lesz az A8. Szerintem nincs ember a füldön aki követni tudja, hogy miből lett melyik. Persze el lehet olvasni, de kb harckocsinként kell visszafejteni, hogy melyik mikor.
Igen, főleg a 72-esnél volt/van kavar.Ezt az oroszok is tudták a T-72, T-80 családdal.![]()
Remèlem nem gondolod, hogy annyi kikèpzès van, hogy abba ne fèrne bele a karbantartás.
Főleg ha amúgy jó állapotúak a gèpek.
Ezenkívül a legènysèg, hogy megismerje a járművet műszakilag, ès alap problèmákat el tudjon hárítani èles helyzetben, bőven szüksèges a gèpek ismerete.
Jó esetben reggel van egy sorakozó+Sport(remèljük) marad 6 óra a munkaidőböl.
Szimulátor a világon nincs annyi.
Tankban ülnek? Ès? Napi 5-6 órát?
Nem úgy működik, hogy heti több nap kicsattognak a gyaktèrre, ès harcászkodnak.
Mèg a lövèszek gyalog sem teszik ezt meg(ott már jobb kèrdès, hogy mièrt nem).
teszt??
Lehet hogy még nincs kész az A7HU alváz hozzá...
Mikor volt ő katona?Szerintem a harckocsizók nagyon sokat foglalkoznak a géppel. Ez tényleg technikai sport.
Egy ismerősöm emlékei alapján, kb. így néz ki a "kiképzési idő":
A kezszem összekovácsolástól kezdve minden kötelék kiképzés 2-4 hét gyakteres harcászatot jelent. Így a karbantartás a megelőző hétre (felkészítés) és a gyakteres hetek utáni hétre marad. Egy harckocsin a 3-4 fős kezszemnek kb. 3-4 munkanap a rendbetétel.
Ilyenkor:
- Külső mosás: álcázó anyagok rögzítő drótokkal le, barrakuda, álcatakaró mosás, hajtogatás, kötények fel/le, néha vészbúvó le, mosás, kefélés, lanctalp mosás tagonként,
- Vissza tankolás, dokumentálás.
- Fegyverzet karbantartás: ágyú kihúzás, füst gáz elszívó le, takarítás, zsírzás, vissza. Géppuskák ki, szét, karbantartás, szemle, karbantartás megint. Ködgránátvetők ugyanez. Csak a prizma mosókba több tíz liter folyadék kell.
- Hülye szokás a "tasztolás", ilyenkor az összes szerszám, fedélzeti tartozék, bigyó készlet, stb. átadásra kerül a harckocsi ért adott kiképzésen felelős katonának. Erre a baromságra azért van szükség, mert egyrészt nincs minden tank névhez kötve, másrészt mindig más viszi a gépet. Így legalább 2-4 újabb óra elmegy az át-, illetve vissza adással.
- A küzdőtér takarítás egész napos meló: porszívóval, vizes ruhával, tisztító szerekkel. Ha sár, gázolaj folyt be, akkor cumi.
Ha minden megvolt, jönnek a szemlék:
Általában ilyenkor fegyverzet, dokumentumok kint, asztalon, állomány tank előtt.
- Szakasz pk (altiszt), szd. pk (H), vezénylő.
- Végül zpk (H), esetleg magasabb szint.
- Esetenként szakági képviselők is helyet kapnak egy szemle bizottságban (híradó, haditechnika).
Nem mindig meg elsőre egy szemle, van, hogy ujrázni kell.
A katonák egyéni fegyverzete, felszerelésének karbantartása, egyéb eszközök leadása szintén karbantartási időt igényel.
A harckocsik, harcjárművek 1-2 TK, kisebb időszakos ellenőrzések a kezszem által kerülnek végrehajtásra (1-2 nap negyedévente).
Mindezek alapján a katonák az össz munkaidejük felét, kétharmadát bizony karbantartással, kell, hogy töltsék.
Ezeket a kezelők kell, hogy végezzék. A TIF/NYIF annyiban idejét múlt, hogy korszerűbbek az eszközök, az ellenőrzések része a korábban központilag vezényelt átállás.
Arra akartam célozni, hogy ha nincs feltöltve egy alegység, akkor nagyon csökken a kiképzésre fordítható idő, mert ezen feladatok egy részét akkor is el kell végezni, ha nem mindig megy minden tank.
A telephely söprés, árok gázolás, lánctag csere, gumi pogácsa csere is mind-mind a kezelők dolga. Jobb ezeket többen csinálni, ha már a fő feladat a kiképzés.![]()
Oszt píz van-e rá??!Fenét teszt. Szerintem a 12 elszállított tankunk ezt a verziót kapja, egy nagyjavítással egybekötve. Így meg lesz az 56 harckocsink.
Én erre tippelek.
el is felejtettem hogy az RCWS-en is van/lehetne füstgránát vető.. itthon talán egyszer fényképeztek 2A7HU-t teljesen felszerelt RCWS-el átadáskor.
Álmodj királylány.Fenét teszt. Szerintem a 12 elszállított tankunk ezt a verziót kapja, egy nagyjavítással egybekötve. Így meg lesz az 56 harckocsink.
Én erre tippelek.
Tavaly ezt es a 3 retegu wc papir beszerzest egyszerre huztak le a listarol, illatositot meg targyaljak.Fenét teszt. Szerintem a 12 elszállított tankunk ezt a verziót kapja, egy nagyjavítással egybekötve. Így meg lesz az 56 harckocsink.
Én erre tippelek.
Nem is állítom, hogy lábkógatnak egèsz nap.Szerintem a harckocsizók nagyon sokat foglalkoznak a géppel. Ez tényleg technikai sport.
Egy ismerősöm emlékei alapján, kb. így néz ki a "kiképzési idő":
A kezszem összekovácsolástól kezdve minden kötelék kiképzés 2-4 hét gyakteres harcászatot jelent. Így a karbantartás a megelőző hétre (felkészítés) és a gyakteres hetek utáni hétre marad. Egy harckocsin a 3-4 fős kezszemnek kb. 3-4 munkanap a rendbetétel.
Ilyenkor:
- Külső mosás: álcázó anyagok rögzítő drótokkal le, barrakuda, álcatakaró mosás, hajtogatás, kötények fel/le, néha vészbúvó le, mosás, kefélés, lanctalp mosás tagonként,
- Vissza tankolás, dokumentálás.
- Fegyverzet karbantartás: ágyú kihúzás, füst gáz elszívó le, takarítás, zsírzás, vissza. Géppuskák ki, szét, karbantartás, szemle, karbantartás megint. Ködgránátvetők ugyanez. Csak a prizma mosókba több tíz liter folyadék kell.
- Hülye szokás a "tasztolás", ilyenkor az összes szerszám, fedélzeti tartozék, bigyó készlet, stb. átadásra kerül a harckocsi ért adott kiképzésen felelős katonának. Erre a baromságra azért van szükség, mert egyrészt nincs minden tank névhez kötve, másrészt mindig más viszi a gépet. Így legalább 2-4 újabb óra elmegy az át-, illetve vissza adással.
- A küzdőtér takarítás egész napos meló: porszívóval, vizes ruhával, tisztító szerekkel. Ha sár, gázolaj folyt be, akkor cumi.
Ha minden megvolt, jönnek a szemlék:
Általában ilyenkor fegyverzet, dokumentumok kint, asztalon, állomány tank előtt.
- Szakasz pk (altiszt), szd. pk (H), vezénylő.
- Végül zpk (H), esetleg magasabb szint.
- Esetenként szakági képviselők is helyet kapnak egy szemle bizottságban (híradó, haditechnika).
Nem mindig meg elsőre egy szemle, van, hogy ujrázni kell.
A katonák egyéni fegyverzete, felszerelésének karbantartása, egyéb eszközök leadása szintén karbantartási időt igényel.
A harckocsik, harcjárművek 1-2 TK, kisebb időszakos ellenőrzések a kezszem által kerülnek végrehajtásra (1-2 nap negyedévente).
Mindezek alapján a katonák az össz munkaidejük felét, kétharmadát bizony karbantartással, kell, hogy töltsék.
Ezeket a kezelők kell, hogy végezzék. A TIF/NYIF annyiban idejét múlt, hogy korszerűbbek az eszközök, az ellenőrzések része a korábban központilag vezényelt átállás.
Arra akartam célozni, hogy ha nincs feltöltve egy alegység, akkor nagyon csökken a kiképzésre fordítható idő, mert ezen feladatok egy részét akkor is el kell végezni, ha nem mindig megy minden tank.
A telephely söprés, árok gázolás, lánctag csere, gumi pogácsa csere is mind-mind a kezelők dolga. Jobb ezeket többen csinálni, ha már a fő feladat a kiképzés.![]()
Hát èn sok barracudás gyakteres kèpre nem emlèkszem.Külső mosás: álcázó anyagok rögzítő drótokkal le, barrakuda, álcatakaró mosás, hajtogatás, kötények fel/le, néha vészbúvó le, mosás, kefélés, lanctalp mosás tagonként,
Na most erre nem mondok semmit.Vissza tankolás, dokumentálás.
Igen. Ok.Fegyverzet karbantartás: ágyú kihúzás, füst gáz elszívó le, takarítás, zsírzás, vissza. Géppuskák ki, szét, karbantartás, szemle, karbantartás megint. Ködgránátvetők ugyanez. Csak a prizma mosókba több tíz liter folyadék kell.
Namár ez nem tudom hk-n hogy vanHülye szokás a "tasztolás", ilyenkor az összes szerszám, fedélzeti tartozék, bigyó készlet, stb. átadásra kerül a harckocsi ért adott kiképzésen felelős katonának. Erre a baromságra azért van szükség, mert egyrészt nincs minden tank névhez kötve, másrészt mindig más viszi a gépet. Így legalább 2-4 újabb óra elmegy az át-, illetve vissza adással
Ha ezt 4 ember napi 6 órában csinálja akkor az tènyleg cumi. Ott megint csak baj van. Mèg akkor is ha sok nehezen elèrhető hely van.küzdőtér takarítás egész napos meló: porszívóval, vizes ruhával, tisztító szerekkel. Ha sár, gázolaj folyt be, akkor cumi.
Minden szintű szemlèről megvan a vèlemènyem.minden megvolt, jönnek a szemlék:
Általában ilyenkor fegyverzet, dokumentumok kint, asztalon, állomány tank előtt.
- Szakasz pk (altiszt), szd. pk (H), vezénylő.
- Végül zpk (H), esetleg magasabb szint.
- Esetenként szakági képviselők is helyet kapnak egy szemle bizottságban (híradó, haditechnika).
Nem mindig meg elsőre egy szemle, van, hogy ujrázni kell.
Ebben nincs vita köztünk.Arra akartam célozni, hogy ha nincs feltöltve egy alegység, akkor nagyon csökken a kiképzésre fordítható idő, mert ezen feladatok egy részét akkor is el kell végezni, ha nem mindig megy minden tank.
A telephely söprés, árok gázolás, lánctag csere, gumi pogácsa csere is mind-mind a kezelők dolga. Jobb ezeket többen csinálni, ha már a fő feladat a kiképzés.
Amúgy szabad tudni hogy mi az oka a feltűnő RCWS hiánynak? A múltkori nemzetközi gyakorlaton is RCWS nélkül szerepeltek. KNDS szarakodik, vagy itthoni oka van?Álmodj királylány.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..