[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 351
77 018
113
Remélem a japóknak meg van még a Yamato és a Musashi 460 mm hajóágyúinak tervrajzai na azok pont jók lennének,akkor aztán mindenki megnyugodhatna,hogy rendelkezünk a megfelelő tuzerővel a Lynx-n:)

Nincs,megsemmisítettek minden a két hajóra vonatkozó adatot.Sem tervrajz sem kép se semmi nem maradt utánuk*.

*Az a pár eredeti kép ami fennmaradt azt vagy az amerikaiak csinálták vagy japán magánszemélyek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson
W

Wilson

Guest
Nincs,megsemmisítettek minden a két hajóra vonatkozó adatot.Sem tervrajz sem kép se semmi nem maradt utánuk*.

*Az a pár eredeti kép ami fennmaradt azt vagy az amerikaiak csinálták vagy japán magánszemélyek.

Basszus akkor ez megnehezíti a dolgot:)De ez nem fog minket megakadályozni abban,hogy 460mm lövegeket rakjunk a Lynx-e:)
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 679
12 479
113
Remélem a japóknak meg van még a Yamato és a Musashi 460 mm hajóágyúinak tervrajzai na azok pont jók lennének,akkor aztán mindenki megnyugodhatna,hogy rendelkezünk a megfelelő tuzerővel a Lynx-n:)
Remélem ezt úgy érted, hogy kizárólag a három ágyús toronnyal szerelve. Önmagában egy darab/jármű éppenhogy súrolja alulról a csúzli kategóriát. :D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 351
77 018
113
Remélem ezt úgy érted, hogy kizárólag a három ágyús toronnyal szerelve. Önmagában egy darab/jármű éppenhogy súrolja alulról a csúzli kategóriát. :D

Lehet,hogy egy kicsit nagyobb átmérőjű toronykoszorúra lesz szükség.
FqN57Sz.jpg
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113

Nagy köszönet a feltett anyagokért!

Számomra újdonság, hogy a motor nem V12 (Liebherr 9612, 27 liter lökettérfogatú), hanem egy sor hatos, ismeretlen típusú és gyártójú, 18 literes, kétlépcsős turbófeltöltésű dízelmotor, mely névleges teljesítménye 800 KW, ami rövid időre 850 KW-ra növelhető. Sehol nem említik, hogy ki gyártja ezt a motort, úgyhogy fel van adva a lecke. Ki gyárt 18 literes sor hatos 800 KW-os motort?
Annyi valószínű, hogy ez kisebb és könnyebb lehet a terjedelmes V12-nél, ami 2300 kg volt szárazon.
screenshot-www-liebherr-com-2018-07-30-20-20-31.png

Vajon mi lehet a csere oka?
Annyit írnak még, hogy:
- maximális nyomaték 4300 Nm (1200-1900 fordulat/perc)
- maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám 2300 fordulat/perc.

Valakinek tipp, vagy pontosabb információ a motor típusáról?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Sor hatos, 18 literes dízelmotorban egyelőre csak ezt találtam, ez jelenleg 620 KW-os teljesítményű. Szintén Liebherr.
liebherr-diesel-engined976-pim.jpg


Configuration In-line engine
Number of cylinders 6
Flywheel housing SAE 0 / SAE 1
Bore 148 mm
Stroke 174 mm
Displacement 18.0 l
Rated power 440 - 620 kW
Rated speed 1,500 - 1,900 min¯¹
Max. torque 3,650 Nm
Dimensions (L/W/H) 1,545 / 987 / 1,215 mm
Dry weight 1,850 kg

Lehet, hogy ennek egy fejlesztett változata lenne a V12 helyett a Lynx szériagyártású változat erőforrása?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 091
113
Nagy köszönet a feltett anyagokért!

Számomra újdonság, hogy a motor nem V12 (Liebherr 9612, 27 liter lökettérfogatú), hanem egy sor hatos, ismeretlen típusú és gyártójú, 18 literes, kétlépcsős turbófeltöltésű dízelmotor, mely névleges teljesítménye 800 KW, ami rövid időre 850 KW-ra növelhető. Sehol nem említik, hogy ki gyártja ezt a motort, úgyhogy fel van adva a lecke. Ki gyárt 18 literes sor hatos 800 KW-os motort?
Annyi valószínű, hogy ez kisebb és könnyebb lehet a terjedelmes V12-nél, ami 2300 kg volt szárazon.
screenshot-www-liebherr-com-2018-07-30-20-20-31.png

Vajon mi lehet a csere oka?
Annyit írnak még, hogy:
- maximális nyomaték 4300 Nm (1200-1900 fordulat/perc)
- maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám 2300 fordulat/perc.

Valakinek tipp, vagy pontosabb információ a motor típusáról?

Szerintem M.A.N. vagy Mercedes motor lesz. Ők álltak át a nehézvontatóiknál sor hatos motorokra, igaz ott csak 630-730 lóerő a teljeítmény, de nem gondolnám, hogy lehetetlen felhúzni ha a techológia adott.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
A Hyundai 120 tonnás kotróban is 18 literes sor 6 Cummins van 700 le korul, Cat C-18 is sorhat szintén 7-800 le környéke, Volvo is gyárt ilyen kategóriás motorokat hajókba, stb.