Magnus Nigéria után Kenya. Elég ügyesek voltak.
Google ford.
Nigéria megkezdi a Magnus repülőgépek gyártását
A 600 kilogramm maximális felszálló tömegű Magnus Fusion Sentinel egy térfigyelő kamerarendszerrel felszerelt, szénszál erősítésű kompozit repülőgép. (Magnus)
A nigériai szövetségi kormány finanszírozta a Magyar Magnus Sentinel kiképző és megfigyelő repülőgépek alacsony kamatozású gyártását.
A
Szövetségi Végrehajtó Tanács (FEC) 2,3 milliárd eurós összeget hagyott jóvá a Magnus Repülőgépek helyi összeszerelésének megkezdésére a Nigériai Repüléstechnikai Főiskolán (Zaria, Kaduna állam).
Hadi Sirika légiközlekedési miniszter ezt a Yemi Osinbajo alelnök által szervezett FEC-ülés után közölte szerdán az elnöki villában, Abujában.
Sirika úr optimizmusának adott hangot azzal kapcsolatban, hogy a nigériai légiközlekedési ipar hamarosan a helyi repülőgépgyártás felé halad.
Nigéria a Sentinel változatot helyben szereli össze, míg a Magnus több tucat Fusion UL műrepülőgépét szállítja majd.
Tavaly májusban Magnus megállapodást írt alá a Nigériai Repüléstechnikai Főiskolával (NCAT) a Fusion UL modell összeszereléséről és értékesítéséről. Az aláíráson jelen volt a DG NCAT Captian Alkali Modigbo, Hadi Sirika szenátor, Nigéria légiközlekedési minisztere és Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója.
„Örülök, hogy bejelenthetem – ma a valóság; valóban összeállítjuk a Magnus repülőgépet, és továbbra is ezt fogjuk tenni, és a nem túl távoli jövőben Isten kegyelméből a polgári repülési ipar itt, a vidéki repülőgépek gyártásába kezd.
„De az oktatórepülőgépek összeszerelésével kezdjük, és ez hamarosan megtörténik.
„Tehát a memorandumot a tanács elfogadta; a repülőgép gyártója magyarországi székhelyű.
„És a
szerződés teljes összege N2,3 milliárd; a teljesítési idő 18 hónap.''
„Mindnyájunkat pilótaként képeztek ki; de mivel a repülőgépek technológiailag egyre fejlettebbek, fel sem merült a pörgés és a pörgés helyreállításának igénye, mert egyre kifinomultabbak.
„De a világ ismét rájött, hogy még mindig pörgésbe kerülünk, vagy szükség van ennek a készségnek a fejlesztésére a pörgési helyzetből való kilábalás érdekében.
„Tehát a legtöbb gyártó abbahagyta az oktatók gyártását erre a célra; és így ma már nem sokan csinálják ezt a gyártást.
„És a cég, Magnus urak, felismerte ezt a hiányosságot, és elkezdett olyan repülőgépeket gyártani, amelyek be tudnak fordulni, és ki tudnak lépni belőle, hogy a diákokat erre képezzék.
A miniszter elmondta, hogy mivel a minisztérium maximális figyelmet fordít a biztonságra, úgy véli, hogy az ilyen képzésnek vissza kell térnie a nigériai légiközlekedési ágazatba.
„Tehát ez a repülőgép teljesen műrepülő, műrepülésbe megy; és úgy gondolom, hogy a nigériai légierőt és a régió légierejét érdekelni fogja ez a fejlemény, és vezető szerepet töltünk be a polgári repülésben.
„Az a szándékunk, hogy itt gyártsuk őket, és itt állítsuk össze őket a szabályzatban, amikor a jövőben, tudod, eladjuk őket olyan helyre, ahol érdekelnek minket szerte a világon.
„Tehát ez meg fog történni, és úgy gondolom, hogy az első egy-két repülőgép itt fog megtörténni Nigériában, és a kormányunk hátralévő négy hónapjában repülni fog.
Nigéria és Magyarország 2021 januárjában kezdett együttműködni a pilóták képzésének, valamint az Intelligence Surveillance and Reconnaissance (ISR) hasznos teher működésének és karbantartásának javítása érdekében.
Január 22-én a nigériai magyar főkonzulból, Peter Deri Endréből és a Magyar Magnus Repülőgépgyár vezérigazgatójából, Boros László úrból álló magyar küldött látogatást tett az abujai NAF-parancsnokságon, akit a parancsnok fogadott. a légi vezérkar (CAS) tagja, Sadique Abubakar légi marsall.
A Magyar Magnus Repülőgép készlet egy polgári Fusion UL repülőgépet és egy Sentinel nevű militarizált változatot tartalmaz.
A Magnus Fusion honlapja szerint a Fusion UL „megerősített vázszerkezetével és szárnyas kialakításával a repülőgép rendkívül ellenálló és ugyanakkor könnyen manőverezhető. Az összetett repülőgépváz-szerkezet és a szimmetrikus szárnyasszárny lehetővé teszi a repülőgép biztonságos manőverezését.”
„A technológiának és a vázszerkezet kialakításának köszönhetően üzemanyag-fogyasztása rendkívül alacsony, a repülőgép mindössze 16-21 liter 95-ös oktánszámú ólommentes benzint fogyaszt egy óra repülés során.”
A Fusion UL-t az International Armour, egy görög cég fejlesztette tovább MF-212 ISR és támadó repülőgépekké.
A cég prospektusa szerint a repülőgép jellemzői közé tartozik: „Őrzött objektumok és területek járőrözése”, „Kis manőverező légicélpontok felderítése és ellenőrzése” és „Illegális fegyveres csoportok elleni küzdelem”.
A
nigériai hadsereg három MF-212 ISR- és támadórepülőgépet kap , míg a légierő legalább 20 ISR-verziót kap egy olyan megállapodás keretében, amely magában foglalja a repülőgépek helyi összeszerelését, karbantartását és nagyjavítását.
A sok magyar gyártmányú ISR-konfigurációjú Fusion könnyű harci és kiképző repülőgép közül az első 2022 decemberében érkezett Nigériába, hogy csatlakozzon a felkelők elleni harchoz.
December 8-án a Magnus Fusion repülőgép (Reg: HA-XCN) megérkezett Abujába, miután november 29-én indult Magyarországról, így egy 9 napos utazást és 4147 NM (7680 km) távolságot tettek meg az afrikai éghajlaton történő repülési tesztek megkezdéséhez.
Ezeket a felvásárlásokat a 2023-as költségvetési javaslat finanszírozza, amelyet Muhammadu Buhari nigériai elnök nyújtott be a Nemzetgyűlésnek.
Hasonlóan, a kenyai katonaság tárgyalásokat folytat a Magyar Magnus Aircrafttal, hogy könnyű repülőgépeket szerezzenek a határok megfigyelésére és az orvvadászok elleni küzdelemre.
Kenya arra törekszik, hogy légierejét és határőrségét Magnus Fusion repülőgéppel szerelje fel az orvvadászok és tolvajok ellen, vagy akár az állatállomány megfigyelését nemzeti parkjaiban.