[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Screenshot_21.jpg




FetUwJ2WQAAXDPm



FetUwJ3XwAAUJ4Q







A nigériai hadsereget három MF-212 ISR és támadó repülőgép, valamint három Bell UH-1D szállítóhelikopter fogadására jelölték ki.
Ezek a felvásárlások a 2023-as költségvetési javaslat részét képezik, amelyet Muhammadu Buhari nigériai elnök nyújtott be a Nemzetgyűlésnek. Ha jóváhagyják és felmentik, a repülőgép lesz a nigériai hadsereg első merevszárnyú repülőgépe, amely segíti az erőszakos szélsőséges szervezetek (VEO) elleni küzdelmet.

Három darabról beszélünk, amelyek összköltsége körülbelül 6,4 millió dollár.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Elég durvus ez a katalógus....
Szal a gép itthon készül. A katonai tuning a Fehéroroszoknál és van 1 görög cég, aki a promózáson kívül, mit csinál? Elég szélesnek tűnik a katonai portfóliója.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 415
113
Elég durvus ez a katalógus....
Szal a gép itthon készül. A katonai tuning a Fehéroroszoknál és van 1 görög cég, aki a promózáson kívül, mit csinál? Elég szélesnek tűnik a katonai portfóliója.
Én mindenesetre nagyon be lennék szarva, amikor két ilyen kis halacska fityegne felszállás előtt a szárnyak alatt.
Sűrűn vetném a kereszteket amikor felengedem a kerékféket... :eek:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Megérkezett Nigériába az első magyar gyártmányú hírszerzési, megfigyelési és felderítő (ISR) konfigurálású Magnus Fusion könnyű harci és kiképző repülőgépe, hogy csatlakozzon a felkelők elleni harchoz.

A Magnus Aircraft által tervezett Fusion Nigéria azon kísérletében is élen jár, hogy a típus helyi megépítésével növelje repülési kapacitását.

2022. december 8-án a HA-XCN lajstromjelű Magnus Fusion, miután november 29-én Magyarországról indult, megérkezett Abujába (Nigéria), így 9 napos utat tett meg és 7680 km-es távot tett meg az afrikai éghajlaton történő repülési tesztek megkezdéséig.

A Magnus legalább húszat szállítja a repülőgépekből, amelyek a Fusion Sentinel ISR változatból, a Fusion UL kiképzési változatból állnak a légierő számára, és a nigériai hadsereg három MF-212 ISR és támadó repülőgépet is kap.

Az MF-212 támadóváltozata R-60-NT-L, rövid hatótávolságú, könnyű infravörös irányító levegő-levegő rakétát hordoz a félaktív lézerkeresővel és R-60-NT-T hőkamerás keresővel. Mindkét rakéta új, többsugaras lézer közelítési biztosítékkal van felszerelve, amely folyamatos látómezőt biztosít, ami jelentősen növeli a kis célpontok becsapódásának valószínűségét.

A repülőgép iSky-30 HD háromcsatornás, nagy érzékenységű optikai-elektronikus állomással van felszerelve, amely lehetővé teszi a célpontok automatikus észlelését, követését és azonosítását. Ezen túlmenően a lézeres megvilágítás funkció félaktív lézerrel és passzív hőképes irányítófejjel biztosítja a rakéták pontos irányítását.

A Magnus Aircraft összeállt egy helyi partnerrel, a Nigériai Repüléstechnikai Főiskolával (NCAT), aki a repülőgép későbbi nagyjavításáért és összeszereléséért lesz felelős.

A hírek szerint a kenyai katonaság tárgyalásokat folytat a Magyar Magnus Aircrafttal, hogy könnyű repülőgépeket szerezzenek határellenőrzésére, orvvadászok és tolvajok elleni küzdelemre, vagy akár állatállomány megfigyelésére nemzeti parkjaikban.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 563
11 136
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Magnus Nigéria után Kenya. Elég ügyesek voltak.

Google ford.


Nigéria megkezdi a Magnus repülőgépek gyártását


magnus-sentinel-centenial-aircraft-scaled-750x536.webp

A 600 kilogramm maximális felszálló tömegű Magnus Fusion Sentinel egy térfigyelő kamerarendszerrel felszerelt, szénszál erősítésű kompozit repülőgép. (Magnus)

A nigériai szövetségi kormány finanszírozta a Magyar Magnus Sentinel kiképző és megfigyelő repülőgépek alacsony kamatozású gyártását.

A Szövetségi Végrehajtó Tanács (FEC) 2,3 milliárd eurós összeget hagyott jóvá a Magnus Repülőgépek helyi összeszerelésének megkezdésére a Nigériai Repüléstechnikai Főiskolán (Zaria, Kaduna állam).

Hadi Sirika légiközlekedési miniszter ezt a Yemi Osinbajo alelnök által szervezett FEC-ülés után közölte szerdán az elnöki villában, Abujában.

Sirika úr optimizmusának adott hangot azzal kapcsolatban, hogy a nigériai légiközlekedési ipar hamarosan a helyi repülőgépgyártás felé halad.

Nigéria a Sentinel változatot helyben szereli össze, míg a Magnus több tucat Fusion UL műrepülőgépét szállítja majd.

Tavaly májusban Magnus megállapodást írt alá a Nigériai Repüléstechnikai Főiskolával (NCAT) a Fusion UL modell összeszereléséről és értékesítéséről. Az aláíráson jelen volt a DG NCAT Captian Alkali Modigbo, Hadi Sirika szenátor, Nigéria légiközlekedési minisztere és Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója.

„Örülök, hogy bejelenthetem – ma a valóság; valóban összeállítjuk a Magnus repülőgépet, és továbbra is ezt fogjuk tenni, és a nem túl távoli jövőben Isten kegyelméből a polgári repülési ipar itt, a vidéki repülőgépek gyártásába kezd.

„De az oktatórepülőgépek összeszerelésével kezdjük, és ez hamarosan megtörténik.

„Tehát a memorandumot a tanács elfogadta; a repülőgép gyártója magyarországi székhelyű.

„És a szerződés teljes összege N2,3 milliárd; a teljesítési idő 18 hónap.''

„Mindnyájunkat pilótaként képeztek ki; de mivel a repülőgépek technológiailag egyre fejlettebbek, fel sem merült a pörgés és a pörgés helyreállításának igénye, mert egyre kifinomultabbak.

„De a világ ismét rájött, hogy még mindig pörgésbe kerülünk, vagy szükség van ennek a készségnek a fejlesztésére a pörgési helyzetből való kilábalás érdekében.

„Tehát a legtöbb gyártó abbahagyta az oktatók gyártását erre a célra; és így ma már nem sokan csinálják ezt a gyártást.

„És a cég, Magnus urak, felismerte ezt a hiányosságot, és elkezdett olyan repülőgépeket gyártani, amelyek be tudnak fordulni, és ki tudnak lépni belőle, hogy a diákokat erre képezzék.

A miniszter elmondta, hogy mivel a minisztérium maximális figyelmet fordít a biztonságra, úgy véli, hogy az ilyen képzésnek vissza kell térnie a nigériai légiközlekedési ágazatba.


„Tehát ez a repülőgép teljesen műrepülő, műrepülésbe megy; és úgy gondolom, hogy a nigériai légierőt és a régió légierejét érdekelni fogja ez a fejlemény, és vezető szerepet töltünk be a polgári repülésben.

„Az a szándékunk, hogy itt gyártsuk őket, és itt állítsuk össze őket a szabályzatban, amikor a jövőben, tudod, eladjuk őket olyan helyre, ahol érdekelnek minket szerte a világon.

„Tehát ez meg fog történni, és úgy gondolom, hogy az első egy-két repülőgép itt fog megtörténni Nigériában, és a kormányunk hátralévő négy hónapjában repülni fog.

Nigéria és Magyarország 2021 januárjában kezdett együttműködni a pilóták képzésének, valamint az Intelligence Surveillance and Reconnaissance (ISR) hasznos teher működésének és karbantartásának javítása érdekében.

Január 22-én a nigériai magyar főkonzulból, Peter Deri Endréből és a Magyar Magnus Repülőgépgyár vezérigazgatójából, Boros László úrból álló magyar küldött látogatást tett az abujai NAF-parancsnokságon, akit a parancsnok fogadott. a légi vezérkar (CAS) tagja, Sadique Abubakar légi marsall.

A Magyar Magnus Repülőgép készlet egy polgári Fusion UL repülőgépet és egy Sentinel nevű militarizált változatot tartalmaz.

A Magnus Fusion honlapja szerint a Fusion UL „megerősített vázszerkezetével és szárnyas kialakításával a repülőgép rendkívül ellenálló és ugyanakkor könnyen manőverezhető. Az összetett repülőgépváz-szerkezet és a szimmetrikus szárnyasszárny lehetővé teszi a repülőgép biztonságos manőverezését.”

„A technológiának és a vázszerkezet kialakításának köszönhetően üzemanyag-fogyasztása rendkívül alacsony, a repülőgép mindössze 16-21 liter 95-ös oktánszámú ólommentes benzint fogyaszt egy óra repülés során.”

A Fusion UL-t az International Armour, egy görög cég fejlesztette tovább MF-212 ISR és támadó repülőgépekké.

A cég prospektusa szerint a repülőgép jellemzői közé tartozik: „Őrzött objektumok és területek járőrözése”, „Kis manőverező légicélpontok felderítése és ellenőrzése” és „Illegális fegyveres csoportok elleni küzdelem”.

A nigériai hadsereg három MF-212 ISR- és támadórepülőgépet kap , míg a légierő legalább 20 ISR-verziót kap egy olyan megállapodás keretében, amely magában foglalja a repülőgépek helyi összeszerelését, karbantartását és nagyjavítását.

A sok magyar gyártmányú ISR-konfigurációjú Fusion könnyű harci és kiképző repülőgép közül az első 2022 decemberében érkezett Nigériába, hogy csatlakozzon a felkelők elleni harchoz.

December 8-án a Magnus Fusion repülőgép (Reg: HA-XCN) megérkezett Abujába, miután november 29-én indult Magyarországról, így egy 9 napos utazást és 4147 NM (7680 km) távolságot tettek meg az afrikai éghajlaton történő repülési tesztek megkezdéséhez.

Ezeket a felvásárlásokat a 2023-as költségvetési javaslat finanszírozza, amelyet Muhammadu Buhari nigériai elnök nyújtott be a Nemzetgyűlésnek.

Hasonlóan, a kenyai katonaság tárgyalásokat folytat a Magyar Magnus Aircrafttal, hogy könnyű repülőgépeket szerezzenek a határok megfigyelésére és az orvvadászok elleni küzdelemre.

Kenya arra törekszik, hogy légierejét és határőrségét Magnus Fusion repülőgéppel szerelje fel az orvvadászok és tolvajok ellen, vagy akár az állatállomány megfigyelését nemzeti parkjaiban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 147
73 718
113
Magnus Nigéria után Kenya. Elég ügyesek voltak.

Google ford.

Nigéria megkezdi a Magnus repülőgépek gyártását

A Szövetségi Végrehajtó Tanács (FEC) 2,3 milliárd eurós összeget hagyott jóvá a Magnus Repülőgépek helyi összeszerelésének megkezdésére a Nigériai Repüléstechnikai Főiskolán (Zaria, Kaduna állam).

A fordításokkal vigyázzunk...

A "2,3 milliárd eurós összeg" az nagyon durva félrefordítás.

Eredeti szöveg:
The Federal Executive Council (FEC) has approved the sum of N2.3 billion for the commencement of local assembly of Magnus Aircraft at Nigerian College of Aviation Technology, Zaria, Kaduna State.

De van a szövegben jó fordítás is:
„És a szerződés teljes összege N2,3 milliárd; a teljesítési idő 18 hónap.''

N2,3 milliárd = 2,3 milliárd Nigériai naira = 1,8 milliárd HUF

2,3 milliárd Nigériai naira = 4,7 millió EUR
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Már készül Magyarország első tisztán elektromos repülőgépe

A Magnus Aircraft és az Óbudai Egyetem együttműködésében készül a jármű. Az eFusion repülő üzemeltetési költsége töredéke más oktatógépekének
A most elinduló közös munka jól illeszkedik az egyetemünk légiipart érintő fejlesztési terveibe, különös tekintettel az innováció és a kutatás-fejlesztés területén – hangsúlyozta Kovács Levente az együttműködési szerződés aláírásakor. Az Óbudai Egyetem rektora elmondta, hogy az intézmény régóta büszkélkedhet légiipari kompetenciával, képzési programokkal, emellett jó néhány, a területhez kapcsolódó nemzetközi projektben is részt vesz.

A piaci igényekhez igazodva egyetemünk és a Magnus Aircraft Zrt. innovatív együttműködésbe kezdett. Túrautakra alkalmas elektromos hajtású repülőgép fejlesztését, közös kutatási és fejlesztési projektek megvalósítását tűztük ki célul

– emelte ki Kovács Levente.

A vezető szerint az egyetem már eddig is jelentős erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy növelje a légiipar elvárásaihoz illeszkedő mérnöki kompetenciákat. A felsőoktatási intézmény és a vállalat között korábban megkötött szándéknyilatkozatot követően komplett projektmegvalósítási szerződést írtak alá, amelyben a konkrét célok megfogalmazása mellett a feladatokat, a hatásköröket és finanszírozási pontokat is kijelölték.

Az eFusion repült órára vetített üzemeltetési költsége töredéke más oktatógépeknek, így a légi járműgyártás mellett a pilótaoktatást is alapjaiban reformálja meg.

Az új típusú gép létrehozása érdekében az egyetem az úgynevezett hajtáslánc (a repülő hajtását biztosító rendszer) tervezésével vesz részt – mutatta be Molnár András általános rektorhelyettes.

A Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója szerint az elektromos repülőgép a fenntartható közlekedés új lehetőségeit nyitja meg azoknak, akik a légi közlekedést használják a rövid és közepes távú utazásokhoz.

Elkötelezettek vagyunk a fenntartható légi közlekedés magyarországi megteremtése és ismertté tétele mellett. Ennek érdekében kezdünk közös kutatás-fejlesztési projektekbe

– nyilatkozta Boros László.

A környezetkímélő, tisztán elektromos hajtású, kétüléses könnyű repülőgép, az eFusion lesz Magyarország első típustanúsított, teljesen elektromos hajtásrendszerrel felszerelt repülője. A Fusion 212 szénszállal erősített kompozitból készül a Magnus Aircraft Zrt. pécs-pogányi üzemében.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Már készül Magyarország első tisztán elektromos repülőgépe

A Magnus Aircraft és az Óbudai Egyetem együttműködésében készül a jármű. Az eFusion repülő üzemeltetési költsége töredéke más oktatógépekének
A most elinduló közös munka jól illeszkedik az egyetemünk légiipart érintő fejlesztési terveibe, különös tekintettel az innováció és a kutatás-fejlesztés területén – hangsúlyozta Kovács Levente az együttműködési szerződés aláírásakor. Az Óbudai Egyetem rektora elmondta, hogy az intézmény régóta büszkélkedhet légiipari kompetenciával, képzési programokkal, emellett jó néhány, a területhez kapcsolódó nemzetközi projektben is részt vesz.

A piaci igényekhez igazodva egyetemünk és a Magnus Aircraft Zrt. innovatív együttműködésbe kezdett. Túrautakra alkalmas elektromos hajtású repülőgép fejlesztését, közös kutatási és fejlesztési projektek megvalósítását tűztük ki célul

– emelte ki Kovács Levente.

A vezető szerint az egyetem már eddig is jelentős erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy növelje a légiipar elvárásaihoz illeszkedő mérnöki kompetenciákat. A felsőoktatási intézmény és a vállalat között korábban megkötött szándéknyilatkozatot követően komplett projektmegvalósítási szerződést írtak alá, amelyben a konkrét célok megfogalmazása mellett a feladatokat, a hatásköröket és finanszírozási pontokat is kijelölték.

Az eFusion repült órára vetített üzemeltetési költsége töredéke más oktatógépeknek, így a légi járműgyártás mellett a pilótaoktatást is alapjaiban reformálja meg.

Az új típusú gép létrehozása érdekében az egyetem az úgynevezett hajtáslánc (a repülő hajtását biztosító rendszer) tervezésével vesz részt – mutatta be Molnár András általános rektorhelyettes.

A Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója szerint az elektromos repülőgép a fenntartható közlekedés új lehetőségeit nyitja meg azoknak, akik a légi közlekedést használják a rövid és közepes távú utazásokhoz.

Elkötelezettek vagyunk a fenntartható légi közlekedés magyarországi megteremtése és ismertté tétele mellett. Ennek érdekében kezdünk közös kutatás-fejlesztési projektekbe

– nyilatkozta Boros László.

A környezetkímélő, tisztán elektromos hajtású, kétüléses könnyű repülőgép, az eFusion lesz Magyarország első típustanúsított, teljesen elektromos hajtásrendszerrel felszerelt repülője. A Fusion 212 szénszállal erősített kompozitból készül a Magnus Aircraft Zrt. pécs-pogányi üzemében.
nem akarok ünneprontó lenni, de egyszer már hakniztak a full-atom világverő, hitek, világelső, mittudoménmilyen villanybiciglivel...
https://iho.hu/hirek/magnus-elektromosan-160419
Akkor ez a korábbi Siemens-es projekt lefialt, ha jól értem és most akkor megint lesz egy először Magyarországon elektromos repülő?

Kezdik úgy előadni, mint Széles „ezerbuszgyártó” Gábor... :eek:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
nem akarok ünneprontó lenni, de egyszer már hakniztak a full-atom világverő, hitek, világelső, mittudoménmilyen villanybiciglivel...
https://iho.hu/hirek/magnus-elektromosan-160419
Akkor ez a korábbi Siemens-es projekt lefialt, ha jól értem és most akkor megint lesz egy először Magyarországon elektromos repülő?

Kezdik úgy előadni, mint Széles „ezerbuszgyártó” Gábor... :eek:
Őszintén. Én nagyon meglepődtem, hogy sikerült nekik Nigerianak eladni felderítő és fegyveres gepeket. Kíváncsi leszek a tapasztalatokra, mert már kint van.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 104
27 393
113

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magnus Aircraft a távol-keleti stratégiájában: hosszú távú együttműködési megállapodást kötöttek a Rizhao Wohe Aviation Service Co., Ltd. vállalattal: ötven repülőgépet rendeltek.
A Rizhao Wohe Aviation Service Co., Ltd. vállalat 2003-ban alakult a Rizhao High-tech Zone-ban, főként repülőgép-értékesítéssel, alkatrészellátással és egyéb repülőipari üzletágakkal foglalkozik. Az ünnepélyes keretek között aláírt hosszútávú stratégiai együttműködés keretében a vállalat ötven Fusion repülőgépet rendelt meg 65 millió jüan értékben.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 026
113
Ott vagyunk Afrikában, Ázsiában, Floridában :D !

Kíváncsi vagyok egyre jobban a valós tapasztalatokra, már csak a két FAB-100-ast odadobja ahova akarja, az sem rossz, kicsit keletebbre még azzal is számolnak egy valós konfliktusban, ami csak egy szaros kézigránátot tud valakinek a nyakába dobni felülről...