[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Garantáltan nem lehet a földön kiszűrni hogy ki alkalmas pilótának és ki nem (nem az eü.i alkalmasságról van szó)
20 éve oktatok pilóta növendékeket és ez az egy egészen biztos.
Az hogy ki hogy teljesít a levegőben csak a repülőben derül ki.
Nem a repûlőgép vezetésèről van szó. Arra egy majmot is meg lehet tanítani.
A feszültség alatti döntéshozatali képességről van szó.
Ez a készség vele született és nem igazán fejleszthető.
Hogy van e és mekkora, erre derül fény a kiképzés során.
Nem is volt erről szó, hogy mindenkit a földön kell kiszűrni. Eddig sem így történt. Viszont akad néhány lépcsőfok és szűrő aközt, hogy valakit már a legelején a földön szűrünk ki, vagy sok emberrel lereptetünk sok-sok órát Albán, hogy aztán csak a legeslegjobb kerüljön Gripenre, ahogy Szittya ötlete szólt.
Átnyergelt a civil szférába repülni (úgy tudom Wizzair), de ott most nagyon rosszul megy az üzlet, így már az is elképzelhető hogy munkanélküli pilóta.
Munkája épp nem nagyon van, ahogy nagyon sok pilótának, de állása igen! Nemrég repültem vele utasként. ;)
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
De ettől még a pilótáink vígan repkedtek Kanada tágas egén:).És fognak is ha úgy döntünk,még ha egyes oldalak szerint a sorosantifagyíkemberek ép most készítik fel Budapest csatornarendszerében a demokraták titkos laboratóriumában összerakott Gönc Kinga és Gyurcsány Ferenc génállományából szerkesztett mutáns hibridet,aki majd 2022-n a hatalomra tör.Ezt a teljesen blőd példát csak azért hoztam fel,hogy kb ennyi esélye van annak,hogy ideológiai alapon a külhoni pilótaképzésünk ellehetetlenüljön.
Kanada lassan már számon kéri, hogy csak transznemű vagy színes bőrűt lehet küldeni.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
A Mihu felújítás kapcsán csak annyit jegyeznék meg,hogy azt ebben a formájában még a helikopteres szakma is feleslegesnek tartja.
És ennél a megoldásnál lettek volna ésszerűbb és olcsóbbs verziók is egyet fentebb Rudi is felvázolt.:)
Ez pontosan így van,...az én megegyező véleményem már ismert.

állítólagos brit pilóta reakcióknak
Ez nem állítólagos, ez ismert tény...az elbeszélés forrását jómagam is linkeltem korábban...,de...

...pedig az égadta világon nincs hatása a tengerentúli pilótaképzésre.
...de ez is igaz. Nem holmi britek előitéleteiből kell kiindulni.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 212
113
L-39NG-re nincs szüksége Magyarországnak. Ahogy saját nagysebességű pilótaképzésre sem. 14 harci géphez szükségtelen. Maga a kategória is. Nem véletlenül közepes országok és európai nagyhatalmak sem rendelkeznek ilyen kategóriával (pld. hollandia, németország). A másodlagos feladatköre könnyű csapásmérő lenne, de ez nem igaz. fegyverterhelése minimális, gyakorlatilag lézeres irányítású 70mm-es rakéta egyetlen precíziós fegyvere. A turbinája azonos tolóerejű a régebbi változaténak, csak amerikai és üzembiztosabb. Nincs lokátora. Sebessége elmarad a L-159-től, akárcsak a manőverezőképessége és fegyverterhelése. Nincs ellentevékenység rendszere. Ha a Fidesz közeli TOmbor miatt akarnak Aero-s gépet venni, akkor inkább az ALCA-t kéne eröltetni, azt is gyártottak még tavaly egyet a cseheknek. Elfogyott a Grifo lokátor ugyan, de az Aero beszerezheti akár annak modernizált változatát. Az ALCA is tévút egyébként nálunk, de legalább mint bombahordozó használható, Gripen, vagy JTAC megvilágit ALCA lepottyant. Van némi ellentevékenység rendszer, van légiharckapacítás, mégha az is önvédelmi minimális. Van lézerbomba GBU-12.

Az impotens dolog, hogy azért kell L39, aki már nem tud Girpenen repülni annak legyen repülési ideje. (Bocs akit levettek onnan az már nem lesz harci pilóta. Az sem igaz, hogy a Gripennél olcsóbban lehet akkor bizonyos feladatokat repültetni. Más gép, más paraméterek azt is meg kell tanulni. Veszélyhelyzet, a egy harci pilótának két nagysebességű gépen kell tudni repülni.
Az sem igaz, hogy a L-39-hez van müszaki és nem kell átképzeni. Nos már nincs, mert azok akik voltak vagy elmentek, nyugdijba mentek az állományból. Újra kéne őket is képezni..

De inkább közös projetkbe az évi néhány szuperszonikus pilótát képzeni olyan helyen ahol az magyar alaptípus után, van lőtér, és megfelelő légtér, alacsonyrepülésre, kötelékrepülésre, légiharc és földi csapásmérés gyakorlására. Erre vagy féltucat országnál van lehetőség.

Az L-39 de még ALCA helyett is ha már nem a légvédelmi rakétásokra, akkor inkább használt Gripen C-t kell venni növelni a flotta számát.
 
K

kamm

Guest
Garantáltan nem lehet a földön kiszűrni hogy ki alkalmas pilótának és ki nem (nem az eü.i alkalmasságról van szó)
20 éve oktatok pilóta növendékeket és ez az egy egészen biztos.
Az hogy ki hogy teljesít a levegőben csak a repülőben derül ki.
Nem a repûlőgép vezetésèről van szó. Arra egy majmot is meg lehet tanítani.
A feszültség alatti döntéshozatali képességről van szó.
Ez a készség vele született és nem igazán fejleszthető.
Hogy van e és mekkora, erre derül fény a kiképzés során.

Ez nagyban igaz, bar az a resze, hogy nem fejlesztheto, az nem igaz.
Az aptitude valoban sokat szamit, de ez valtozik, kulonosen eletkorral. Attol, hogy valaki esetleg 25 evesen meg nem ugy turi a stresszhelyzeteket, mint egy acelisten, attol meg lehet, hogy 30 evesen sokkal jobban fogja, mert addigra atesett paron es nem ijed meg.
Nem veletlenul a kulonbozo hirszerzo szolgalatok az aktiv field agenteket szazszor is alavetik mindenfele lehetseges ellenseges szitunak, hogy addigra mar ne legyen uj a helyzet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 399
113
L-39NG-re nincs szüksége Magyarországnak. Ahogy saját nagysebességű pilótaképzésre sem. 14 harci géphez szükségtelen. Maga a kategória is. Nem véletlenül közepes országok és európai nagyhatalmak sem rendelkeznek ilyen kategóriával (pld. hollandia, németország). A másodlagos feladatköre könnyű csapásmérő lenne, de ez nem igaz. fegyverterhelése minimális, gyakorlatilag lézeres irányítású 70mm-es rakéta egyetlen precíziós fegyvere. A turbinája azonos tolóerejű a régebbi változaténak, csak amerikai és üzembiztosabb. Nincs lokátora. Sebessége elmarad a L-159-től, akárcsak a manőverezőképessége és fegyverterhelése. Nincs ellentevékenység rendszere. Ha a Fidesz közeli TOmbor miatt akarnak Aero-s gépet venni, akkor inkább az ALCA-t kéne eröltetni, azt is gyártottak még tavaly egyet a cseheknek. Elfogyott a Grifo lokátor ugyan, de az Aero beszerezheti akár annak modernizált változatát. Az ALCA is tévút egyébként nálunk, de legalább mint bombahordozó használható, Gripen, vagy JTAC megvilágit ALCA lepottyant. Van némi ellentevékenység rendszer, van légiharckapacítás, mégha az is önvédelmi minimális. Van lézerbomba GBU-12.

Az impotens dolog, hogy azért kell L39, aki már nem tud Girpenen repülni annak legyen repülési ideje. (Bocs akit levettek onnan az már nem lesz harci pilóta. Az sem igaz, hogy a Gripennél olcsóbban lehet akkor bizonyos feladatokat repültetni. Más gép, más paraméterek azt is meg kell tanulni. Veszélyhelyzet, a egy harci pilótának két nagysebességű gépen kell tudni repülni.
Az sem igaz, hogy a L-39-hez van müszaki és nem kell átképzeni. Nos már nincs, mert azok akik voltak vagy elmentek, nyugdijba mentek az állományból. Újra kéne őket is képezni..

De inkább közös projetkbe az évi néhány szuperszonikus pilótát képzeni olyan helyen ahol az magyar alaptípus után, van lőtér, és megfelelő légtér, alacsonyrepülésre, kötelékrepülésre, légiharc és földi csapásmérés gyakorlására. Erre vagy féltucat országnál van lehetőség.

Az L-39 de még ALCA helyett is ha már nem a légvédelmi rakétásokra, akkor inkább használt Gripen C-t kell venni növelni a flotta számát.
Mekkora flottánál érné meg önálló képzés? 28?? Vagy az is faszság és csak térségbeli együttműködésben lenne értelme, ahova mki hozza a gépeit. Gondolok itt, cseh, szlovák, magyar, horvát stb...
Ha már a cseheknél megmaradtak ezek a hagyományok, sztem érdemes lenne térségi alapon újjáéleszteni és nem Nyugatra utalni a képzési pénzt.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
K

kamm

Guest
L-39NG-re nincs szüksége Magyarországnak. Ahogy saját nagysebességű pilótaképzésre sem. 14 harci géphez szükségtelen. Maga a kategória is.

A 14 geprol mindenki tudja, hogy elegetelen. Kb 3-4 x lenne a kornyekunkhoz es a lakossaghoz aranyosan a megfelelo (FYI tizmillios orszagokbol az egyik vegen a portugalok, a vilagon senkitol nem fenyegetve 24 gepet uzemeltetnek, a masik veglet a svedek az oroszoktol rettegve 70+ Gripenhez most epitenek masik 60 E/F-et.... nekunk valahol a 24-70 kozott feluton lenne idealis.)

Nem véletlenül közepes országok és európai nagyhatalmak sem rendelkeznek ilyen kategóriával (pld. hollandia, németország). A másodlagos feladatköre könnyű csapásmérő lenne, de ez nem igaz. fegyverterhelése minimális, gyakorlatilag lézeres irányítású 70mm-es rakéta egyetlen precíziós fegyvere.

Hat, tobbszaz fighterrel nem is kell nekik "konnyu csapasmero" - az ugyanis arrol szol, hogy nincs eleg penzed annyi fighterre, hogy mindenre azt hasznalhass.

A turbinája azonos tolóerejű a régebbi változaténak, csak amerikai és üzembiztosabb. Nincs lokátora. Sebessége elmarad a L-159-től, akárcsak a manőverezőképessége és fegyverterhelése. Nincs ellentevékenység rendszere. Ha a Fidesz közeli TOmbor miatt akarnak Aero-s gépet venni, akkor inkább az ALCA-t kéne eröltetni, azt is gyártottak még tavaly egyet a cseheknek. Elfogyott a Grifo lokátor ugyan, de az Aero beszerezheti akár annak modernizált változatát. Az ALCA is tévút egyébként nálunk, de legalább mint bombahordozó használható, Gripen, vagy JTAC megvilágit ALCA lepottyant. Van némi ellentevékenység rendszer, van légiharckapacítás, mégha az is önvédelmi minimális. Van lézerbomba GBU-12.

Az impotens dolog, hogy azért kell L39, aki már nem tud Girpenen repülni annak legyen repülési ideje. (Bocs akit levettek onnan az már nem lesz harci pilóta. Az sem igaz, hogy a Gripennél olcsóbban lehet akkor bizonyos feladatokat repültetni. Más gép, más paraméterek azt is meg kell tanulni. Veszélyhelyzet, a egy harci pilótának két nagysebességű gépen kell tudni repülni.
Az sem igaz, hogy a L-39-hez van müszaki és nem kell átképzeni. Nos már nincs, mert azok akik voltak vagy elmentek, nyugdijba mentek az állományból. Újra kéne őket is képezni..

De inkább közös projetkbe az évi néhány szuperszonikus pilótát képzeni olyan helyen ahol az magyar alaptípus után, van lőtér, és megfelelő légtér, alacsonyrepülésre, kötelékrepülésre, légiharc és földi csapásmérés gyakorlására. Erre vagy féltucat országnál van lehetőség.

Az L-39 de még ALCA helyett is ha már nem a légvédelmi rakétásokra, akkor inkább használt Gripen C-t kell venni növelni a flotta számát.

Abban egyetertek, hogy inkabb Gripent kellene venni, de semikeppen sem hasznalt "lomot, szart", ahogy @dudi talaloan mondana (hk kapcsan szokta), amit ugyan esetleg felar korul megkapnank, de 10-15 ev mulva megint cserelhetunk. - akkor inkabb tessek venni egy szazad E/F-et es majd meg egyet kesobb, ahogy lesz ra keret.

Ami ezeket a cseh gepeket illeti, ha az aruk toredeke egy Gripennek (ha jol remlik, $10M korul jarnak?), akkor nem latom be, miert akkora szalka a szemedben par ilyen beszerzese egyetlen hasznalt gripen araert...? Az igencsak jo ROI, plane, hogy allitolag egy-ketezer dollar korul elrepkednek orankent.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 283
120 121
113
A 14 geprol mindenki tudja, hogy elegetelen. Kb 3-4 x lenne a kornyekunkhoz es a lakossaghoz aranyosan a megfelelo (FYI tizmillios orszagokbol az egyik vegen a portugalok, a vilagon senkitol nem fenyegetve 24 gepet uzemeltetnek, a masik veglet a svedek az oroszoktol rettegve 70+ Gripenhez most epitenek masik 60 E/F-et.... nekunk valahol a 24-70 kozott feluton lenne idealis.)



Hat, tobbszaz fighterrel nem is kell nekik "konnyu csapasmero" - az ugyanis arrol szol, hogy nincs eleg penzed annyi fighterre, hogy mindenre azt hasznalhass.



Abban egyetertek, hogy inkabb Gripent kellene venni, de semikeppen sem hasznalt "lomot, szart", ahogy @dudi talaloan mondana (hk kapcsan szokta), amit ugyan esetleg felar korul megkapnank, de 10-15 ev mulva megint cserelhetunk. - akkor inkabb tessek venni egy szazad E/F-et es majd meg egyet kesobb, ahogy lesz ra keret.

Ami ezeket a cseh gepeket illeti, ha az aruk toredeke egy Gripennek (ha jol remlik, $10M korul jarnak?), akkor nem latom be, miert akkora szalka a szemedben par ilyen beszerzese egyetlen hasznalt gripen araert...? Az igencsak jo ROI, plane, hogy allitolag egy-ketezer dollar korul elrepkednek orankent.
Mert van még száz fontosabb dolog amire el lehetne költeni az árát. Csak és kizárólag akkor érné meg ha közös kiképzési központot nyitnánk pár országgal. Azon kívül maga a színtiszta pénzkidobás.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and arcas

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 399
113
Mert van még száz fontosabb dolog amire el lehetne költeni az árát. Csak és kizárólag akkor érné meg ha közös kiképzési központot nyitnánk pár országgal. Azon kívül maga a színtiszta pénzkidobás.
Mennyibe fájna 8 L-39NG saccperkábé?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 399
113
Meg a szimulációs rendszerek, a műszaki képzés, az alkatrész, az infrastruktúra kiépítése stb. Van ott költség
A pontos árát nem tudom, de inkább a tüzérségbe fektetném.
Ha 10 milió dollár, az elég bagatell összeg. 8 gép 24 milliárd HUF vs. 3000 milliárd HUF Zrínyi. A képzési rendszer lehetne a térségben közös.

Egyébként a gép beszerzése sztem már eldőlni látszik. Lehet benne fantázia.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
Mennyibe fájna 8 L-39NG saccperkábé?
.
.
Az L-39NG beszerzés szerintem nem is kérdés onnantól, hogy a millió szálon (https://index.hu/belfold/2016/11/28/tombor_andras_mathias_corvinus_collegium_portre/) a fideszhez kötődő Tombor András (nevében?) megvették az egész gyárat. Ezen a vásárláson senki se aggódjon.

És jó drágán fogják a gépeket megvenni, ebben is biztos vagyok, az adófizetők majd kifizetik bőséggel, hogy mindenkinek jusson vissza belőle.

A fő kérdés, hogy az országnak mennyibe fog kerülni, hogy a NER vett egy reménytelenül döglődő repülőgépgyárat, ami termékeinek szinte egyetlen megmaradt vevői leszünk.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and Wilson

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 224
33 683
113
.
.
Az L-39NG beszerzés szerintem nem is kérdés onnantól, hogy a millió szálon (https://index.hu/belfold/2016/11/28/tombor_andras_mathias_corvinus_collegium_portre/) a fideszhez kötődő Tombor András (nevében?) megvették az egész gyárat. Ezen a vásárláson senki se aggódjon.

És jó drágán fogják a gépeket megvenni, ebben is biztos vagyok, az adófizetők majd kifizetik bőséggel, hogy mindenkinek jusson vissza belőle.

A fő kérdés, hogy az országnak mennyibe fog kerülni, hogy a NER vett egy reménytelenül döglődő repülőgépgyárat, ami termékeinek szinte egyetlen megmaradt vevői leszünk.
3000 milliardbol talaltal 30 at ami lehet 3 al tul lessz arazva szerinted ugy hogy meg semmi bejelentes nem szuletett.

Nem kotekedes de ne nerezunk az egyenlore semire.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B and zeal

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 224
33 683
113
En nem aggodnak a tuzersegen. Es a hulyeseget sem feltetleznem /eddig a mihu ba lehet belekotni de azt is mai szemmel nezve a hatter infok birtoklasa nelkul.../
Hidjunk a komceptcioba eddig peldatlan a fejlesztes.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
.
.
Az L-39NG beszerzés szerintem nem is kérdés onnantól, hogy a millió szálon (https://index.hu/belfold/2016/11/28/tombor_andras_mathias_corvinus_collegium_portre/) a fideszhez kötődő Tombor András (nevében?) megvették az egész gyárat. Ezen a vásárláson senki se aggódjon.

És jó drágán fogják a gépeket megvenni, ebben is biztos vagyok, az adófizetők majd kifizetik bőséggel, hogy mindenkinek jusson vissza belőle.

A fő kérdés, hogy az országnak mennyibe fog kerülni, hogy a NER vett egy reménytelenül döglődő repülőgépgyárat, ami termékeinek szinte egyetlen megmaradt vevői leszünk.
Még egy nagyon okos ember. Leci! Mi az A NER? Annyi embertől kérdeztem már.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 399
113
.
.
Az L-39NG beszerzés szerintem nem is kérdés onnantól, hogy a millió szálon (https://index.hu/belfold/2016/11/28/tombor_andras_mathias_corvinus_collegium_portre/) a fideszhez kötődő Tombor András (nevében?) megvették az egész gyárat. Ezen a vásárláson senki se aggódjon.

És jó drágán fogják a gépeket megvenni, ebben is biztos vagyok, az adófizetők majd kifizetik bőséggel, hogy mindenkinek jusson vissza belőle.

A fő kérdés, hogy az országnak mennyibe fog kerülni, hogy a NER vett egy reménytelenül döglődő repülőgépgyárat, ami termékeinek szinte egyetlen megmaradt vevői leszünk.
Sztem fordítva volt. 2016-ban eldöntötték, hogy kell kiképzőgép. Szemben a többi céggel itt állami tulajdon cseh belpol. okokból nem jöhetett szóba. Ha anno ők privatizálták, visszás lett volna "Mo.nak államosítani". Mondjuk ettől nem esett kétségbe senki és egy kormányhoz közeli üzletember megvette. Sztem nem Tombor, de az mind1....

Semmivel jobban nem lesz túlárazva mint a többi beszerzés. Katonai cuccoknál amúgyis nehéz pontos árat meghatározni. Nem mind1 nekünk, hogy Hr. Müllernek megy a zseton vagy Tombornak?? A magyar tulajdonnal van sansz rá, hogy Mo-n is lesz hozzá kapcsolódó hadiipari beruházás.

Egy külföldi cégnek nem ismerjük a tulajdonosait, ott fel sem merül, kinél csörög a kassza. Itt zavaró, mert magyar. Én pont fordítva, örülök neki. Tőlem lehetne Leisztinger is, attól sem kapnék sokkot.( jó Sorosnál picit. o_O)
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 981
7 079
113
.
.
Az L-39NG beszerzés szerintem nem is kérdés onnantól, hogy a millió szálon (https://index.hu/belfold/2016/11/28/tombor_andras_mathias_corvinus_collegium_portre/) a fideszhez kötődő Tombor András (nevében?) megvették az egész gyárat. Ezen a vásárláson senki se aggódjon.
És jó drágán fogják a gépeket megvenni, ebben is biztos vagyok, az adófizetők majd kifizetik bőséggel, hogy mindenkinek jusson vissza belőle.
A fő kérdés, hogy az országnak mennyibe fog kerülni, hogy a NER vett egy reménytelenül döglődő repülőgépgyárat, ami termékeinek szinte egyetlen megmaradt vevői leszünk.

Negan alt?....o_O.... nem ahoz túl rövid