Az Airbus tréner már évek óta tetszhalott Mako feltámasztása, amelyet akkor is érdeklődés hiányában hamvba holt.. Az Aero repülőgépe tetszik, nem tetszik annyira halvány képességekkel rendelkezik akárcsak az M345.. Azok az országok akik mégis a kategória mellett döntenek, azok komolyabb másodlagos képességgel rendelkeznek. Lengyelek pld. M346. A másik megoldás a turbolégcsavaros trénerek amellyekkel kiválasztják a pilótákat, majd elküldik a nemzetközi pilótaiskolába. Egyébként nem véletlenül csatlakoztunk az európai közös képzésbe. Ami viszony ismét tény, a csatlkozó országok között olyanok vannak, amellyek ezeket a kategóriákat gyártják. Éppen ezért azok az országok akik ilyet gyártanak, azokhoz lépéselőnyben vannak, de tegyük szívünkre a kezünket, hogy az Olasz M346, vagy modernizált Hawk mellett labdába rúg a L39NG?? Nem. Ha meg közös a kiképzés akkor olyan oktatógépet választanak amely a legközelebb áll a modern harci repülőgéphez. A L159 ráncfelvarrt változatával inkább versenyben lenne. Egyébként nézzétek meg, hogy a L39 konferencáikon ahol a csehek nyomták az NG-t, milyen országok vettek részt??? Ami komoly volt: Thaiföld akik L59 Super Albatrosszal repülnek (talán a legjobban felszerelt Albák), néhány afrikai, és Mi. Talán még hollandokat láttam meglepődve..
A fideszes jelzőt Tombor úrra azért hangsúlyozom ki, mert itt nem arról van szó, mint a Hinterberger tekintetében - amely várja hogy végre legyen magyar megrendelés - hogy Magyarország megvásárolt egy katonai terméket gyártó céget, - hanem állami háttérrel, olcsó bank hitelekkel, (amit Te meg Én nem kapnánk meg
- kitaláltak egy céget, amelybe kommunikációs tanácsadó közgazdász stb. van benne (tehát repülőgépiparhoz értő emberek - és bevásárolták magukat a csehek tőkehiányos, és megrendeléshiányos gyárába többségi tulajdont szerveztek. Tehát kvázi magánemberek saját haszonra ácsingózva (bár nekik kéne visszapörgetni ezt a gazdáikhoz akik pénzelik őket) ezért kell most hozzá állami magyar megrendelés. Itt mi a fasznak kéne nemzeti büszkeség stb. Ha pld. Gyurcsány, Kóka, Garancsi, vagy akárki megvenné az Dassault 51%-t akkor az már magyar termék, és de kurva jó lenne nekünk. Egy fenét, éppúgy magánbefektetés lenne (gondolodom akkor is állami háttérrel olcsó hitellel) és persze garantálnák nekik fehér asztalnál, hogy persze akármit de veszünk tőletek, hogy legyen hasznunk..
Az Aero-nak három terméke van: L-39NG, L-159 és az Aero 270? egymotoros könnyű utasszállító. Utóbbit nem sikerült eladni pedig jó paraméterei voltak, és ára miatt versenytársa lehetett volna a Pilatus azonos kategóriás gépének. Sajnos sem marketing sem tőke nem volt mögötte.. A L-159-et kicsit modernizálva új lokátorral, talán légi utántöltéssel és litening integrációval lehetne még jobb exportpozícióba helyezni, ehhez megint nagyobb tőle kell. A NG a legköltséghatékonyabb olcsóbb fejlesztés volt. A problémák a két géppel, az amerikai beszállítók, amelyek miatt nem lehet egy csomó országba eladni. ennyi.