[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 372
113
Ebben egyetértünk. Ezek a cseh gépek nem sürgősek, a Hindekbol meg a masik négy (?) meg jöhetne (ha igaz, hogy léteznek)...
Összességében és az is csak a képességfenntartás miatt voltak felújítva, hogy egyáltalán legyen kiképzett helikopterpilótánk. 26-ban gatya lesz a mi-24-eknek mert tovább nem lehet kitolni a sárkány élettartamát, illetve a maradék 4 pedig kb a majdnem szétesett kategóriába tartozott.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Mert van még száz fontosabb dolog amire el lehetne költeni az árát. Csak és kizárólag akkor érné meg ha közös kiképzési központot nyitnánk pár országgal. Azon kívül maga a színtiszta pénzkidobás.
Hoppá? Miért, ez kérdés? Mármint a közös rendszer?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Ha 10 milió dollár, az elég bagatell összeg. 8 gép 24 milliárd HUF vs. 3000 milliárd HUF Zrínyi. A képzési rendszer lehetne a térségben közös.

Egyébként a gép beszerzése sztem már eldőlni látszik. Lehet benne fantázia.
Talán egy kicsit drágább, de csak minimálisan...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Ha a cseheknél van vétőjog, akkor csak tőkésítés.
Erről valami plusz infó jó lenne, mert nekem ez eléggé hihetetlennek tűnik.
Gondolj csak bele ha mindenbe beleszólhatnak a csehek, akkor mi a reteknek lett 51% megvéve belőle? Miért nem csak 49?
51-re akkor van szükség, ha az irányítást meg akarod szerezni. Szerinted ekkora lámák Tomborék (most lényegtelen, hogy kinek a kije, azt sem tudom kicsoda), hogy akár azt a +2%-ot is kifizetik a semmire.
Azt el tudom képzelni, hogy opciós, elővásárlási joga van a cseheknek egy lehetséges későbbi eladás kapcsán, de a vállat irányításába, hogy nem szólhatnak bele az kurv@élet.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A spanyol piac alapbol kb 48 kikepzogepet jelentene. /egy nagyobb megrendelo is megtudna nyomni a gyartando db szamot./

Egyiptomrol pl lecsusztunk oda cirka 200 db is mehetett volna.

De boven van a vilagon ahol nagy szamban tartanak kikepzogepeket es cserere erettek...

Mondjuk egyiptomba meg minig nem elkepzelhetetlen ket harom szazadnyi elpasszolasa...

Szerintem a spamyolok ezt nem fizetik ki es plane nem fognak 10 evet varni ra mire elkezdhetnek felszerelni a gyartosort.
Az az igazság, hogy a spanyoloknak a most belengetett Airbus trainer gép is felesleges alapvetően, mivel ők már a PC-21 és a vele járó rendszer mellett döntöttek.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 317
113
Az az igazság, hogy a spanyoloknak a most belengetett Airbus trainer gép is felesleges alapvetően, mivel ők már a PC-21 és a vele járó rendszer mellett döntöttek.

Az Airbus tréner már évek óta tetszhalott Mako feltámasztása, amelyet akkor is érdeklődés hiányában hamvba holt.. Az Aero repülőgépe tetszik, nem tetszik annyira halvány képességekkel rendelkezik akárcsak az M345.. Azok az országok akik mégis a kategória mellett döntenek, azok komolyabb másodlagos képességgel rendelkeznek. Lengyelek pld. M346. A másik megoldás a turbolégcsavaros trénerek amellyekkel kiválasztják a pilótákat, majd elküldik a nemzetközi pilótaiskolába. Egyébként nem véletlenül csatlakoztunk az európai közös képzésbe. Ami viszony ismét tény, a csatlkozó országok között olyanok vannak, amellyek ezeket a kategóriákat gyártják. Éppen ezért azok az országok akik ilyet gyártanak, azokhoz lépéselőnyben vannak, de tegyük szívünkre a kezünket, hogy az Olasz M346, vagy modernizált Hawk mellett labdába rúg a L39NG?? Nem. Ha meg közös a kiképzés akkor olyan oktatógépet választanak amely a legközelebb áll a modern harci repülőgéphez. A L159 ráncfelvarrt változatával inkább versenyben lenne. Egyébként nézzétek meg, hogy a L39 konferencáikon ahol a csehek nyomták az NG-t, milyen országok vettek részt??? Ami komoly volt: Thaiföld akik L59 Super Albatrosszal repülnek (talán a legjobban felszerelt Albák), néhány afrikai, és Mi. Talán még hollandokat láttam meglepődve..

A fideszes jelzőt Tombor úrra azért hangsúlyozom ki, mert itt nem arról van szó, mint a Hinterberger tekintetében - amely várja hogy végre legyen magyar megrendelés - hogy Magyarország megvásárolt egy katonai terméket gyártó céget, - hanem állami háttérrel, olcsó bank hitelekkel, (amit Te meg Én nem kapnánk meg :) - kitaláltak egy céget, amelybe kommunikációs tanácsadó közgazdász stb. van benne (tehát repülőgépiparhoz értő emberek - és bevásárolták magukat a csehek tőkehiányos, és megrendeléshiányos gyárába többségi tulajdont szerveztek. Tehát kvázi magánemberek saját haszonra ácsingózva (bár nekik kéne visszapörgetni ezt a gazdáikhoz akik pénzelik őket) ezért kell most hozzá állami magyar megrendelés. Itt mi a fasznak kéne nemzeti büszkeség stb. Ha pld. Gyurcsány, Kóka, Garancsi, vagy akárki megvenné az Dassault 51%-t akkor az már magyar termék, és de kurva jó lenne nekünk. Egy fenét, éppúgy magánbefektetés lenne (gondolodom akkor is állami háttérrel olcsó hitellel) és persze garantálnák nekik fehér asztalnál, hogy persze akármit de veszünk tőletek, hogy legyen hasznunk..
Az Aero-nak három terméke van: L-39NG, L-159 és az Aero 270? egymotoros könnyű utasszállító. Utóbbit nem sikerült eladni pedig jó paraméterei voltak, és ára miatt versenytársa lehetett volna a Pilatus azonos kategóriás gépének. Sajnos sem marketing sem tőke nem volt mögötte.. A L-159-et kicsit modernizálva új lokátorral, talán légi utántöltéssel és litening integrációval lehetne még jobb exportpozícióba helyezni, ehhez megint nagyobb tőle kell. A NG a legköltséghatékonyabb olcsóbb fejlesztés volt. A problémák a két géppel, az amerikai beszállítók, amelyek miatt nem lehet egy csomó országba eladni. ennyi.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
A spanyol piac alapbol kb 48 kikepzogepet jelentene. /egy nagyobb megrendelo is megtudna nyomni a gyartando db szamot./

Egyiptomrol pl lecsusztunk oda cirka 200 db is mehetett volna.

De boven van a vilagon ahol nagy szamban tartanak kikepzogepeket es cserere erettek...
.
.
Itt az a baj, hogy tul sok a konkurrens program, a sugárhajtású kikepzőgépek piaca zsúfoltabb, mint a Nagykörút késődélután, és mivel gépet venni politika, igy a cseh-magyar eladási esélyek nullák.
- aki az oroszokkal barátkozik, annak ott a Jak-130
- aki a kinaiakkal, annak a koppintása, az L-15
- aki az európaiakkal akar üzletet, annak ott van ugyanaz M-346 néven
- aki ázsiait akar de nem kinabol, és főleg az amerikaiakkal is jóba akar lenni, annak F-50/T-50
- aki amerikait akar, európai felhanggal, annak lesz a Boeing-Saab T-7
- indianak ott az IJT, és azoknak, akik a fentiek egyiket se akarják, de nagy orszaggal akarnak üzletet
- nem tudom, az angolok gyártják-e még a Hawkot, de elvileg az is ott van európai gépnek

Minimum ennyi. Namost ezen a piacon hol fogunk "mi" piacon nyerni? És eleve egy a fejlesztgetések ellenére is rég elavult tipus, új tervezésű gépre pedig nincs esély. Ahová esetleg eladhatnánk, oda meg az amerikaiaknak valószinűleg továbbra is vétójoga van.
.
Megvettük a Titanicot, amikor már térdig ér a viz.
 
  • Tetszik
Reactions: szzsolt81

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Bár valószinűleg a fidesznek azért kellett ez mégis, mert az ország most láthatóan belelendült a fegyvervásárlásba, és igy az ilyenkor szokásos ellentételezési programokat lehet a saját repülőgépgyáruk felé irányitani részegységek gyártásának megrendelése formájában. Airbus és az Emrbaer pl jöhet máris hozzájuk.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
.
.
Itt az a baj, hogy tul sok a konkurrens program, a sugárhajtású kikepzőgépek piaca zsúfoltabb, mint a Nagykörút késődélután, és mivel gépet venni politika, igy a cseh-magyar eladási esélyek nullák.
- aki az oroszokkal barátkozik, annak ott a Jak-130
- aki a kinaiakkal, annak a koppintása, az L-15
- aki az európaiakkal akar üzletet, annak ott van ugyanaz M-346 néven
- aki ázsiait akar de nem kinabol, és főleg az amerikaiakkal is jóba akar lenni, annak F-50/T-50
- aki amerikait akar, európai felhanggal, annak lesz a Boeing-Saab T-7
- indianak ott az IJT, és azoknak, akik a fentiek egyiket se akarják, de nagy orszaggal akarnak üzletet
- nem tudom, az angolok gyártják-e még a Hawkot, de elvileg az is ott van európai gépnek

Minimum ennyi. Namost ezen a piacon hol fogunk "mi" piacon nyerni? És eleve egy a fejlesztgetések ellenére is rég elavult tipus, új tervezésű gépre pedig nincs esély. Ahová esetleg eladhatnánk, oda meg az amerikaiaknak valószinűleg továbbra is vétójoga van.
.
Megvettük a Titanicot, amikor már térdig ér a viz.
Te még mindig nem érted, hogy mi a különbség a gépkategóriákkal, ugye?
Ezzel az erővel most egyenlőségjelet tettél a Zlin és a 2 üléses Gripen D-közé. Ugye mind a kettőt használják kiképzésre.
Amiket felsoroltál, azok nagy sebességű kiképzőgépek.
 
  • Tetszik
Reactions: therob

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
.
.
Itt az a baj, hogy tul sok a konkurrens program, a sugárhajtású kikepzőgépek piaca zsúfoltabb, mint a Nagykörút késődélután, és mivel gépet venni politika, igy a cseh-magyar eladási esélyek nullák.
- aki az oroszokkal barátkozik, annak ott a Jak-130
- aki a kinaiakkal, annak a koppintása, az L-15
- aki az európaiakkal akar üzletet, annak ott van ugyanaz M-346 néven
- aki ázsiait akar de nem kinabol, és főleg az amerikaiakkal is jóba akar lenni, annak F-50/T-50
- aki amerikait akar, európai felhanggal, annak lesz a Boeing-Saab T-7
- indianak ott az IJT, és azoknak, akik a fentiek egyiket se akarják, de nagy orszaggal akarnak üzletet
- nem tudom, az angolok gyártják-e még a Hawkot, de elvileg az is ott van európai gépnek

Minimum ennyi. Namost ezen a piacon hol fogunk "mi" piacon nyerni? És eleve egy a fejlesztgetések ellenére is rég elavult tipus, új tervezésű gépre pedig nincs esély. Ahová esetleg eladhatnánk, oda meg az amerikaiaknak valószinűleg továbbra is vétójoga van.
.
Megvettük a Titanicot, amikor már térdig ér a viz.
A jak 130 az l15 m346 t50 de meg a t7 sem alba kategoria.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
ja, csak épp arra amit az alba tu mostanában az olyan kategória a nyerő mint a PC-9 T-6 Texan, usw...
legalábbis ha jól tudom.
Aerodimamikailag ilyen kiképző jetet hol vettek manapság? Rémlik valami kínai üzlet Afrika felé, de most más nem ugrik be hirtelen
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Te még mindig nem érted, hogy mi a különbség a gépkategóriákkal, ugye?
Ezzel az erővel most egyenlőségjelet tettél a Zlin és a 2 üléses Gripen D-közé. Ugye mind a kettőt használják kiképzésre.
Amiket felsoroltál, azok nagy sebességű kiképzőgépek.
.
.
Na, mesélj, akkor mi az Alba kategória, és hol látod a piacát? A gyártó saját honlapja szerint az L-39NG "trainer and light attack aircraft", akárcsak a fentebb felsoroltak. De oké, ha odairom az M-345-öt is akkor elégedettebb vagy?

Amúgy én sugárajtású kiképzőgépeket soroltam fel, nem tudom, mit kevered ide a légcsavaros gépet, meg a tényleges vadászrepülőgépet.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 781
113
Az Airbus tréner már évek óta tetszhalott Mako feltámasztása, amelyet akkor is érdeklődés hiányában hamvba holt.. Az Aero repülőgépe tetszik, nem tetszik annyira halvány képességekkel rendelkezik akárcsak az M345.. Azok az országok akik mégis a kategória mellett döntenek, azok komolyabb másodlagos képességgel rendelkeznek. Lengyelek pld. M346. A másik megoldás a turbolégcsavaros trénerek amellyekkel kiválasztják a pilótákat, majd elküldik a nemzetközi pilótaiskolába. Egyébként nem véletlenül csatlakoztunk az európai közös képzésbe. Ami viszony ismét tény, a csatlkozó országok között olyanok vannak, amellyek ezeket a kategóriákat gyártják. Éppen ezért azok az országok akik ilyet gyártanak, azokhoz lépéselőnyben vannak, de tegyük szívünkre a kezünket, hogy az Olasz M346, vagy modernizált Hawk mellett labdába rúg a L39NG?? Nem. Ha meg közös a kiképzés akkor olyan oktatógépet választanak amely a legközelebb áll a modern harci repülőgéphez. A L159 ráncfelvarrt változatával inkább versenyben lenne. Egyébként nézzétek meg, hogy a L39 konferencáikon ahol a csehek nyomták az NG-t, milyen országok vettek részt??? Ami komoly volt: Thaiföld akik L59 Super Albatrosszal repülnek (talán a legjobban felszerelt Albák), néhány afrikai, és Mi. Talán még hollandokat láttam meglepődve..

A fideszes jelzőt Tombor úrra azért hangsúlyozom ki, mert itt nem arról van szó, mint a Hinterberger tekintetében - amely várja hogy végre legyen magyar megrendelés - hogy Magyarország megvásárolt egy katonai terméket gyártó céget, - hanem állami háttérrel, olcsó bank hitelekkel, (amit Te meg Én nem kapnánk meg :) - kitaláltak egy céget, amelybe kommunikációs tanácsadó közgazdász stb. van benne (tehát repülőgépiparhoz értő emberek - és bevásárolták magukat a csehek tőkehiányos, és megrendeléshiányos gyárába többségi tulajdont szerveztek. Tehát kvázi magánemberek saját haszonra ácsingózva (bár nekik kéne visszapörgetni ezt a gazdáikhoz akik pénzelik őket) ezért kell most hozzá állami magyar megrendelés. Itt mi a fasznak kéne nemzeti büszkeség stb. Ha pld. Gyurcsány, Kóka, Garancsi, vagy akárki megvenné az Dassault 51%-t akkor az már magyar termék, és de kurva jó lenne nekünk. Egy fenét, éppúgy magánbefektetés lenne (gondolodom akkor is állami háttérrel olcsó hitellel) és persze garantálnák nekik fehér asztalnál, hogy persze akármit de veszünk tőletek, hogy legyen hasznunk..
Az Aero-nak három terméke van: L-39NG, L-159 és az Aero 270? egymotoros könnyű utasszállító. Utóbbit nem sikerült eladni pedig jó paraméterei voltak, és ára miatt versenytársa lehetett volna a Pilatus azonos kategóriás gépének. Sajnos sem marketing sem tőke nem volt mögötte.. A L-159-et kicsit modernizálva új lokátorral, talán légi utántöltéssel és litening integrációval lehetne még jobb exportpozícióba helyezni, ehhez megint nagyobb tőle kell. A NG a legköltséghatékonyabb olcsóbb fejlesztés volt. A problémák a két géppel, az amerikai beszállítók, amelyek miatt nem lehet egy csomó országba eladni. ennyi.
Nagyon jól összeszedet komment, kár hogy így libsi vagy te is mint mindenki aki felhívja a figylemet hogy nem mindig minden döntést a hazaszeretet vezet...
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
A jak 130 az l15 m346 t50 de meg a t7 sem alba kategoria.
.
.
Lemaradtak a világtól, de erre te azzal jössze, hogy mindenki más az más kategória? :) Azzal teszed piacképessé a terméket, hogy teremtesz egy ezek szerint egyrésztvevős (esetleg a szintén értelmetlen M-345 upgraddel kétszereplős) de a valóságban nemlétező saját "piacot", és ott mi vagyunk a piacvezetők??? :) :)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
ja, csak épp arra amit az alba tu mostanában az olyan kategória a nyerő mint a PC-9 T-6 Texan, usw...
legalábbis ha jól tudom.
Aerodimamikailag ilyen kiképző jetet hol vettek manapság? Rémlik valami kínai üzlet Afrika felé, de most más nem ugrik be hirtelen
.
.
A kinaiaknak van még a JL-8 (Karakorum) kiképzőgépe, ami kb a Hawk és Alba aerodinamika, szegény országokba néha abból adtak el, pl Angolába most, de ki hisz abban, hogy a filléres piacról kiszoritjuk pont a kinaiakat? :) :)
.
Plusz Angola, Zimbabwe, Zambia, Szudán és társai, ahol JL-8 van, biztosan nem fizetőképes, max valami alkut kötnek a kinaiakkal (bányászati jog, terület kinai katonai bázisnak, stb), amit az Aero nem tud.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
.
.
A kinaiaknak van még a JL-8 (Karakorum) kiképzőgépe, ami kb a Hawk és Alba aerodinamika, szegény országokba néha abból adtak el, pl Angolába most, de ki hisz abban, hogy a filléres piacról kiszoritjuk pont a kinaiakat? :) :)
.
Plusz Angola, Zimbabwe, Zambia, Szudán és társai, ahol JL-8 van, biztosan nem fizetőképes, max valami alkut kötnek a kinaiakkal (bányászati jog, terület kinai katonai bázisnak, stb), amit az Aero nem tud.
Tehát mintha megvettük volna egy Lada Niva gyárat, hogy betörjünk a terepjárók piacára?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
.
.
Na, mesélj, akkor mi az Alba kategória, és hol látod a piacát? A gyártó saját honlapja szerint az L-39NG "trainer and light attack aircraft", akárcsak a fentebb felsoroltak. De oké, ha odairom az M-345-öt is akkor elégedettebb vagy?

Amúgy én sugárajtású kiképzőgépeket soroltam fel, nem tudom, mit kevered ide a légcsavaros gépet, meg a tényleges vadászrepülőgépet.
Azzal tisztában vagy, hogy pl. az M346 fogja valószínűleg váltani az osztrákoknál az EF-et? Gondolod, hogy minden átmenet nélkül felültethetsz egy pilótanövendéket egy Zlin féle dugattyús iskolagépről egy nagysebességű kiképzőgépre? Bravo! :rolleyes:
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Azzal tisztában vagy, hogy pl. az M346 fogja valószínűleg váltani az osztrákoknál az EF-et? Gondolod, hogy minden átmenet nélkül felültethetsz egy pilótanövendéket egy Zlin féle dugattyús iskolagépről egy nagysebességű kiképzőgépre? Bravo! :rolleyes:
Az osztrák kormány spórolós agymenései a hadereggel kezdik leverni a stüszi rokonoknál is a biztosítékot, tehát affene se tudja.Az EF csere egyik sarokköve az lett volna, hogy "vesztegetéssel sózták ránk, ergo nem ér a nevem, de.
The Viennese supreme court has thrown out another lawsuit of the Austrian government against Airbus, putting an end to the decade-long saga of accusations of bribery against the manufacturer of the country's fleet of Typhoon fighter jets. The 15 aircraft have long since been a focus of heated debates due to their operating costs.

While experts put down the extraordinary bills to Austria having bought an unreasonably pared-down version and too small a fleet to benefit from synergetic effects, Austrian Minister of Defence, Klaudia Tanner, implies instead that Airbus bribed Vienna into buying a useless aircraft. Today she commented only that she would "analyse" the court verdict against her agency.

The folks over at doppeladler.com (an Austrian military news portal) believe she will continue to lobby for the retirement of the unpopular Typhoon, potentially in favour of Gripen C fighter jets from Sweden's Saab – which would be only minimally more affordable to operate and just as near to becoming obsolete. However, fears persist the government might still decide to axe the fast jet component altogether. (Source 1, Source 2, Austrian)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Tehát mintha megvettük volna egy Lada Niva gyárat, hogy betörjünk a terepjárók piacára?
.
.
Kb igen, bár itt inkább az a gyanúm, hogy ők is tudják, hogy az L-39NG nem igazán eladható sehol. Inkább a 20-as években történő katonai beszerzési programjaink ellentételezésének a lenyúlása a cél.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Azzal tisztában vagy, hogy pl. az M346 fogja valószínűleg váltani az osztrákoknál az EF-et? Gondolod, hogy minden átmenet nélkül felültethetsz egy pilótanövendéket egy Zlin féle dugattyús iskolagépről egy nagysebességű kiképzőgépre? Bravo! :rolleyes:
.
.
Az osztrákok azt csinálnak, amit akarnak, kb idegen lények támadásának nagyobb az esélye, minthogy most és a jövőben Ausztria légicsatákat vivjon valakivel a környezetében. Az EF előtt jól megvoltak az 50-es évek korabeli Drakenekkel, és ha nincs a jugoszláv háború a szomszédjukban, 93-ban se vettek volna pár elavult AIM-9P rakétát hozzá a svédektől, simán II.Vh stilusban gépágyúval nyomták addig. Namost ennek tükrében az EF tényleg felesleges ugrás volt nekik, és még az M-346 is túl sok.