[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ja, végülis, Szaúd-Arábia vagy pl. Katar után mi is megengedhetjük magunknak hogy vadászon 1000+ órás tapasztalattal rendelkező angolszász oktatókat béreljünk az önerőből üzemeltetett flotta mellett :)
Na de legalább így el is jutottunk a konklúzióhoz, hogy be kell iskolázni egy hatékonyan működő nyugati suliba a jelölteket. Ennyi.
Tudommal jelenleg is több volt NFTC oktató van a MH kötelékében.
 
K

kamm

Guest
tök jó, hogy it lelkesen a "mi kellene" még felkiáltással virtuálisan elköltitek a tervezett honvédelmi költségetés dupláját, "mert csak akarni kell.."
Huh? Evi masfel millió dollar korul megallna az egesz oktatas szemelyi költsége, ebben mar 6-8 draga ($140-150k) oktato is benne lenne. Chump change ahhoz kepest, mibe kerulne evi 40-50 ember kepzese külföldön.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Huh? Evi masfel millió dollar korul megallna az egesz oktatas szemelyi költsége, ebben mar 6-8 draga ($140-150k) oktato is benne lenne. Chump change ahhoz kepest, mibe kerulne evi 40-50 ember kepzese külföldön.
A kiképzési infrastruktúra megteremtése meg ingyen van?
Megeszem bocskai sapkám de még a kalandkalapom is, ha az itthoni képzés akár csak alúlról fogja karcolni a NFTC színvonalát, illetve a képzésben repült órák számát akár csak megközelíti...
30 évvel van lemaradva a kiképzés színvonala nagy általánosságban... És pont ezeken illetve az állományon szeretnek spórolni.... Ezért mennek búvalbaszott pilótáink charter járaton repülni, a repülőgép műszakiak meg a merci gyárba háromszoros pénzért..
Azért tudjuk már hányadán állunk valójában mielőtt ilyen kijelentéseket teszünk, mivel sajnos az összes tapasztalat az ellenkezőjét igazolja.
 
K

kamm

Guest
A kiképzési infrastruktúra megteremtése meg ingyen van?
Nem, de most csak az oktatok fizujarol volt szo. :)

Megeszem bocskai sapkám de még a kalandkalapom is, ha az itthoni képzés akár csak alúlról fogja karcolni a NFTC színvonalát, illetve a képzésben repült órák számát akár csak megközelíti...
30 évvel van lemaradva a kiképzés színvonala nagy általánosságban... És pont ezeken illetve az állományon szeretnek spórolni.... Ezért mennek búvalbaszott pilótáink charter járaton repülni, a repülőgép műszakiak meg a merci gyárba háromszoros pénzért..
Azért tudjuk már hányadán állunk valójában mielőtt ilyen kijelentéseket teszünk, mivel sajnos az összes tapasztalat az ellenkezőjét igazolja.
Szerintem te valamit felreertettel... megis milyen kijelentest?
Ha visszaolvasod az en kommentjeim, en pontosan azt irom, hogy akarhonnan vehetunk fel oktatokat, egyaltalan nem muszaj magyarokat felvenni (meg a vonzo korulmenyeket is megemlitettem.)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Nem, de most csak az oktatok fizujarol volt szo. :)


Szerintem te valamit felreertettel... megis milyen kijelentest?
Ha visszaolvasod az en kommentjeim, en pontosan azt irom, hogy akarhonnan vehetunk fel oktatokat, egyaltalan nem muszaj magyarokat felvenni (meg a vonzo korulmenyeket is megemlitettem.)
A saját oktatóinknak sem akarunk normálisan fizetni szerinted majd az amúgy többet kérő külföldit akarunk szerződtetni? Vagy Nigériából szerzünk be oktatót? Célozzuk már meg a realitások talaját és szálljunk le a földre.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
A kiképzési infrastruktúra megteremtése meg ingyen van?
Megeszem bocskai sapkám de még a kalandkalapom is, ha az itthoni képzés akár csak alúlról fogja karcolni a NFTC színvonalát, illetve a képzésben repült órák számát akár csak megközelíti...
30 évvel van lemaradva a kiképzés színvonala nagy általánosságban... És pont ezeken illetve az állományon szeretnek spórolni.... Ezért mennek búvalbaszott pilótáink charter járaton repülni, a repülőgép műszakiak meg a merci gyárba háromszoros pénzért..
Azért tudjuk már hányadán állunk valójában mielőtt ilyen kijelentéseket teszünk, mivel sajnos az összes tapasztalat az ellenkezőjét igazolja.
Hát most több pilotá éppen a kereskedelmi szektorból igazolt a Honvédséghez. Sztem a műszakiak között is lehetett halászni.

A 90es években működött L-39-en pilótaképzés itthon, miért ne lehetne feltámasztani? Nem az NFTC helyett hanem ahhoz előképzettséget, tapasztalatot szerezni, aztán mehetnek pl. olaszországi pilotaképzésre, mivel a kanadai képzés megszűnik. Ehhez hasonló tervet vázolt fel Kilián.

Nem igazán értem ezt a zsigeri ellenkezést ez ügyben. Mintha vmi leépítést terveznének.... .
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Hát most több pilotá éppen a kereskedelmi szektorból igazolt a Honvédséghez. Sztem a műszakiak között is lehetett halászni.

A 90es években működött L-39-en pilótaképzés itthon, miért ne lehetne feltámasztani? Nem az NFTC helyett hanem ahhoz előképzettséget, tapasztalatot szerezni, aztán mehetnek pl. Olaszországba, mivel a kanadai képzés megszűnik. Ehhez hasonló tervet vázolt fel Kilián.

Nem igazán értem ezt a zsigeri ellenkezést ez ügyben. Mintha vmi leépítést terveznének.... .
Mert jó sok adóforint lenne elégetve egy nem megfelelő szintű képzésre, egy nem megfelelő géppel, egy egyelőre egyszázados légierőnek. Úgy hogy még mindig nincs gatyánk se....
Érted a problémát szerintem...

A kérdés nem az, hogy miért ne lehetne, hanem hogy miért kéne feltámasztani?
 
K

kamm

Guest
A saját oktatóinknak sem akarunk normálisan fizetni szerinted majd az amúgy többet kérő külföldit akarunk szerződtetni? Vagy Nigériából szerzünk be oktatót? Célozzuk már meg a realitások talaját és szálljunk le a földre.
Na most akkor az a bajod, hogy nincs ra penz avagy hogy nem akarnak raszanni? A ketto ket kulonbozo dolog, raadasul a mi vitank egy harmadik dolgon ment, hogy lehetseges-e oktatokat szerezni (igen, lehetseges.)
Az hagyjan, de elotte meg a sajat oktatokat szidtad, hogy nem eleg jok...

Ezen mar parszor vegigmentunk amugy, penz mindig lesz, a kerdes csak a prioritasok.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Na most akkor az a bajod, hogy nincs ra penz avagy hogy nem akarnak raszanni? A ketto ket kulonbozo dolog, raadasul a mi vitank egy harmadik dolgon ment, hogy lehetseges-e oktatokat szerezni (igen, lehetseges.)
Az hagyjan, de elotte meg a sajat oktatokat szidtad, hogy nem eleg jok...

Ezen mar parszor vegigmentunk amugy, penz mindig lesz, a kerdes csak a prioritasok.
Az oktatók általában jók, a probléma a kiképzéstechnikai eszközök és repült órák száma a kérdéses. Nagyon jó oktatóink vannak elég sok területen, az viszont hogy nincs normális lehetőségük kamatoztatni a tudásukat már kérdés.


Pénz mindig lesz a látványra és a látványhoz nem kell jó kiképzés...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Mert jó sok adóforint lenne elégetve egy nem megfelelő szintű képzésre, egy nem megfelelő géppel, egy egyelőre egyszázados légierőnek. Úgy hogy még mindig nincs gatyánk se....
Érted a problémát szerintem...

A kérdés nem az, hogy miért ne lehetne, hanem hogy miért kéne feltámasztani?
Azért mert nem 1 század vadászgép már a rövid távú cél sem. Nézd a szomszédos országok légierejét. Mindenhol gőzerővel fejlesztik. Mi ezek ismeretében fogunk előrelépni.
Sokkal több pilótát akarunk képezni és a nagyobb merítésből a legjobbakat vadaszgépre küldeni.

GDP 2 %. Ebből fog jutni rá, főleg, hogy a hadiipari fejlesztési pénzek nem ebből a büdzséből, hanem az ITM költségvetéséből mennek. Ez így összeadva már nem is GDP 2%. Viszont ha beindul a hadiipar, az export fog termelni pénzt is és a további hazai beszerzések, hazai gyártásból sokkal olcsóbbak lesznek. Nem maga a vasak vételára, hanem a hazai adók és járulékok által.

Ahogy valahol írtad a gatya 1 Leopard vételárából megoldható. Akkor ne gondoljuk, hogy a pilótaképzés fejlesztése árán kell megspórolni. Ez nem vagy - vagy kérdés.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Azért mert nem 1 század vadászgép már a rövid távú cél sem. Nézd a szomszédos országok légierejét. Mindenhol gőzerővel fejlesztik. Mi ezek ismeretében fogunk előrelépni.
Sokkal több pilótát akarunk képezni és a nagyobb merítésből a legjobbakat vadaszgépre küldeni.

GDP 2 %. Ebből fog jutni rá, főleg, hogy a hadiipari fejlesztési pénzek nem ebből a büdzséből, hanem az ITM költségvetéséből mennek. Ez így összeadva már nem is GDP 2%. Viszont ha beindul a hadiipar, az export fog termelni pénzt is és a további hazai beszerzések, hazai gyártásból sokkal olcsóbbak lesznek. Nem maga a vasak vételára, hanem a hazai adók és járulékok által.

Ahogy valahol írtad a gatya 1 Leopard vételárából megoldható. Akkor ne gondoljuk, hogy a pilótaképzés fejlesztése árán kell megspórolni. Ez nem vagy - vagy kérdés.
Dudi írta le, hogy elszámolt egy nullát.
A személyi felszerelés kérdése megfelelő mennyiségekkel, háborús tartalék készletekkel nagyjából 120-150 milliárd, de lehet több. Na jelenleg erre ezek az összegek mennek csak egy nullával kevesebben.

Hát csak szerintem az L-39 nem jelent túlzott minőségi előrelépést a pilótaképzés fejlesztésében..
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Szóval prioritások ---> Bérrendezés---> életpálya modell -----> infrastruktúrafejlesztések (a laktanyák 2/3-ában nem iható a víz, max papíron ) ----> általános kiképzési infrastruktúra és kiképzési rendszer fejlesztése----> működő logisztikai ellátórendszer felállítása---- > majd valamikor utána L39

Mivel jelenleg majd lehet azon vakarózni ki üzemelteti az új technikát ezek nélkül és lesz majd pislogás a vezetőség részéről a leszerelési kérelmek láttán ha véget ér a covid helyzet.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Mivel jelenleg majd lehet azon vakarózni ki üzemelteti az új technikát ezek nélkül és lesz majd pislogás a vezetőség részéről a leszerelési kérelmek láttán ha véget ér a covid helyzet.


Hát most több pilotá éppen a kereskedelmi szektorból igazolt a Honvédséghez. Sztem a műszakiak között is lehetett halászni.
Sikerült is egy olyan "profi" szerződést eléjük rakni, ami arra ösztönzi őket, hogy minél hamarabb lelépjenek(, amennyiben nem töltik ki az x évet). Amúgy a nyáron bevonult csapat legalább fele már nincs a seregnél.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Sikerült is egy olyan "profi" szerződést eléjük rakni, ami arra ösztönzi őket, hogy minél hamarabb lelépjenek(, amennyiben nem töltik ki az x évet).
Ezt így nem igazán értem. Mi a gebasz a szerződésben?

Amúgy a nyáron bevonult csapat legalább fele már nincs a seregnél.
Most akkor félig tele vagy félig üres a pohár? A fele ottragadt. ;)

Akik elmentek, hova mentek, munkanélkülire? Nem nagyon látszik beindulni a civil repülés......
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Most akkor félig tele vagy félig üres a pohár? A fele ottragadt. ;)
Ne röhögtesd már ki magad légyszíves.
Ha felveszünk x pilótát és annak a fele nincs ott fél éven belül mert leléptek akkor ott kurva szar a humánpolitika.
Az a baj, hogy a kevés katonának alkalmas jelentkező 2/3-a is leszerel fél éven belül nem csak a pilóták.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 274
13 879
113
Abbol az 1300 milliardbol vagy mennyibol juthatna fizetesekre is. :rolleyes: Amugy ha ez igaz hogy kb. ennyi lenne a keret a legiero fejlesztesre akkor ez 14+14 vagy 14+28 gepet jelentene - hiszen nem csak vadaszgep kell?