Nem lesz helyette valami, más néven? Mintha olvastam volna, csak nem találom. De Európában is indulni látszik jópár NATO-pilótaképzés...Háde nem lehet. Idén fut ki, vagy mi.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem lesz helyette valami, más néven? Mintha olvastam volna, csak nem találom. De Európában is indulni látszik jópár NATO-pilótaképzés...Háde nem lehet. Idén fut ki, vagy mi.
Ezért írtam, hogy amíg lehet. De ha maradunk a koncepciónál (külföldi képzés) akkor gyakorlatilag annyi változást igényelne a dolog, hogy aláírunk, majd '22-től már nem Kanadába mennek a jelöltek, hanem az olaszokhoz, vagy az USA-ba.Háde nem lehet. Idén fut ki, vagy mi.
Nem lesz helyette valami, más néven? Mintha olvastam volna, csak nem találom. De Európában is indulni látszik jópár NATO-pilótaképzés...
Ezért írtam, hogy amíg lehet. De ha maradunk a koncepciónál (külföldi képzés) akkor gyakorlatilag annyi változást igényelne a dolog, hogy aláírunk, majd '22-től már nem Kanadába mennek a jelöltek, hanem az olaszokhoz, vagy az USA-ba.
Ezért felesleges lenne az Aeroba bebútorozni, meg nyílt színen romantikázni a leszólt L-39NG-vel...
Itt vagy teljesen egyértelmű komcepciónak kell lenni, vagy az egész Honvéd Vezérkar idióta hülyék gyülekezete.
Ha csak politikai (és NER) alapú beszerzésről lenne szó, akkor azt úgy intézték volna, mint a török 4x4-eket. Elképesztő hírzárlat mellett.
...akkor azt úgy intézték volna, mint a török 4x4-eket. Elképesztő hírzárlat mellett.
A Yörükről meg még mindig nem tudunk semmit.
Akkó`se mondok semmit!És még most sem tudunk semmit a hivatalos tervekről.
Ó dehogy! Csak ott voltak minden elmúlt évben a L-39 üzemeltetők konferenciáján - pedig ugye...2019 májusában váratlanul bemondták hogy Yalcin és Yörük lesz. Aztán nagy hallgatás, majd másfél év múlva kiderült, hogy a török Yalcin az tulajdonképpen Gidrán lesz és inkább kicsit német. A Yörükről meg még mindig nem tudunk semmit.
2017-ben a Z2026 ismertetőben leírták hogy kell sugárhajtású gyakorló gép. Nagy hallgatás. Pedig 2018 szeptemberében a magyar vezérkar már nézegette a típust Ostravában. Aztán 2020 júniusában kiderült hogy magyar többségi tulajdonosa lett az Aeronak. 2020 novemberében Kecskeméten bemutatták a típust. És még most sem tudunk semmit a hivatalos tervekről.
Ó dehogy! Csak ott voltak minden elmúlt évben a L-39 üzemeltetők konferenciáján - pedig ugye...
Mióta megvan az Aero 51%-a azóta több delegáció volt kint.
Az osztrák, cseh, szlovák sajtóban konkrét számokkal (ki tudja, mennyire pontos?) jelennek meg sorra a cikkek velünk kapcsolatban.
De emlékeim szerint Benkő papa is többször emlegette a sugárhajtású kiképzőgépek.
Itt egy a kormánymédiában megjelent cikk, még 2018-ból.
Az, hogy csak a valóságban kicsi az L-39-es, a radaron akkora lesz, mint egy Boeing 747-es.A török vasakról is ugyanígy találgatott a sajtó. Itt mi lesz a csavar a történetben?
Az, hogy csak a valóságban kicsi az L-39-es, a radaron akkora lesz, mint egy Boeing 747-es.
Összelegózzák őket a felújított T-72-lA török vasakról is ugyanígy találgatott a sajtó. Itt mi lesz a csavar a történetben?
Szerintem a döntéshozók is vacillálnak: tényleg szükséges a hazai pilótaképzés és akkor jöhet az L-39 vagy inkább a lényegesen színvonalasabb nemzetközi képzés? Biztos lehetsz benne, hogy olvassák a véleményeket és nyilván ez bennük is felmerült. A legjobb volna ha eldöntenék, hogy pontosan hány gépre és mennyi pilótára van szükség (és pénz) mert ha csak 1 század marad és inkább veszünk több csapásmérő drónt akkor végképp (amúgy se sok) semmi értelme nincs az L-39-nek és inkább a kanadai vagy ha az befejeződik akkor az olasz pilótaképzéshez csatlakozni.2019 májusában váratlanul bemondták hogy Yalcin és Yörük lesz. Aztán nagy hallgatás, majd másfél év múlva kiderült, hogy a török Yalcin az tulajdonképpen Gidrán lesz és inkább kicsit német. A Yörükről meg még mindig nem tudunk semmit.
2017-ben a Z2026 ismertetőben leírták hogy kell sugárhajtású gyakorló gép. Nagy hallgatás. Pedig 2018 szeptemberében a magyar vezérkar már nézegette a típust Ostravában. Aztán 2020 júniusában kiderült hogy magyar többségi tulajdonosa lett az Aeronak. 2020 novemberében Kecskeméten bemutatták a típust. És még most sem tudunk semmit a hivatalos tervekről.
Pontosan. A bérrendezéssel kellett volna kezdeni, különben csak a BW-nek fogunk katonát kiképezni. A németek arra készülnek, hogy az óriási létszámhiányukat az EU tagállamokból töltik fel és gondolom, hogy nem Luxemburgból fognak jeletkezni.Azzal kellett volna kezdeni.. Mivel jelenlegi állás szerint nem lesz katona a technikához ha ez nem változik meg gyökeresen. A nemzetközi szinten jól kiképzett katonáról nem is beszélve. Mondtam hogy az irány jó csak a prioritások fordultak kicsit fejük tetejére. Ami meg pont keresztbe tesz a haderőfejlesztésnek.
A döntéshozók évtizedek óta vacillálnak mi is legyen a hazai pilóta képzéssel. Ebben az NFTC csak némi enyhülést hozott.Szerintem a döntéshozók is vacillálnak: tényleg szükséges a hazai pilótaképzés és akkor jöhet az L-39 vagy inkább a lényegesen színvonalasabb nemzetközi képzés? Biztos lehetsz benne, hogy olvassák a véleményeket és nyilván ez bennük is felmerült. A legjobb volna ha eldöntenék, hogy pontosan hány gépre és mennyi pilótára van szükség (és pénz) mert ha csak 1 század marad és inkább veszünk több csapásmérő drónt akkor végképp (amúgy se sok) semmi értelme nincs az L-39-nek és inkább a kanadai vagy ha az befejeződik akkor az olasz pilótaképzéshez csatlakozni.
Hazai gyártás.A török vasakról is ugyanígy találgatott a sajtó. Itt mi lesz a csavar a történetben?
Szerintem a döntéshozók is vacillálnak: tényleg szükséges a hazai pilótaképzés és akkor jöhet az L-39 vagy inkább a lényegesen színvonalasabb nemzetközi képzés? Biztos lehetsz benne, hogy olvassák a véleményeket és nyilván ez bennük is felmerült. A legjobb volna ha eldöntenék, hogy pontosan hány gépre és mennyi pilótára van szükség (és pénz) mert ha csak 1 század marad és inkább veszünk több csapásmérő drónt akkor végképp (amúgy se sok) semmi értelme nincs az L-39-nek és inkább a kanadai vagy ha az befejeződik akkor az olasz pilótaképzéshez csatlakozni.
Nyilván a legnagyobb gond a szerződéssel a fizetés, bár a jelenlegi helyzetben azoknak, akik az utcára kerültek, a semminél jobb és a papírok is életben maradnak. Bár valahol az is szomorú, hogy kényszerből mennek oda repülni azok, akik elvesztették a civil munkájukat. A konkrét gond az, ha nem tölti ki valaki az aláírt "hűségidőt", annál jobban jár, minél hamarabb lelép.Ezt így nem igazán értem. Mi a gebasz a szerződésben?
Ha felveszünk x pilótát és annak a fele nincs ott fél éven belül mert leléptek akkor ott kurva szar a humánpolitika.
En inkább úgy fogalmaznék, hogy nem is-is, hanem mindenből a legoptimalisabban, nem belefeszulve valamiféle merev elképzelésbe - nekem ezzel semmi bajom, ahogyan a Millenium-Atlas kombinacioval sincs.Hazai gyártás.
Ez sem vagy - vagy kérdés. Tippre az eddigi nyilatkozatokból és az elmúlt 2 év tapasztalataiból. Lesz hazai pilotaképzés Zlineken, L39NG-n és innen mennek a legjobbak tovább az olaszokhoz.
Ez a dilemma úgy lesz megoldva ahogy a KC-390 és az A400M vita. Is - is.
Már változott* ez sajnos változni fog a közeljövőben, ahogy a közforgalmi repülés válsága érinteni fogja a képzéseket is.
És szerinted a végzősök 100% alkalmas lesz a repülésre? Vagy ez hogyan megy?Nézzük meg a másik oldalról:
2021-től kezdve minden év júniusában végezni fog kb. 10 pilóta a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen. Mi lesz velük?
2021 júniusára még biztos nem lesz annyi magyar tapasztalat az L-39NG-vel, hogy megkezdődhessen velük a hazai pilótaképzés. Kanadából hazajött oktató pilóták állítólag vannak, a képzési tervet is biztos összeállították már, de a gépet csak ki kellene még ismerni az oktatóknak is. Esetleg az NKE hallgatók közül mehetnek néhányan első fecskeként Csehországba L-39 szimulátorozni és mellette Zlinen repülnek még addig, amíg rendszerbe áll itthon az L39NG és a szimulátor. De valószínűbb hogy az NKE-n idén végzők mind helikopter pilóták lesznek, mert arra van most szükség (a következő években kellene minimum 72 pilóta = 20 H145M * 2 fő + 16 H225M *2 fő. A szerződés szerint a H145M-re 50 pilótát képeznek ki, de nem világos hogy 2021 júniusáig vagy még utána is küldenek ki embereket ha hazajött az összes helikopter. Azaz kellene még legalább 22 pilóta aki nem 2023-ben lát először helikoptert, amikor H225M képzésre kell menni. Valószínűleg kb. 40 pilótát képeznek majd ki Franciaországban H225M-be 2025 közepéig.)
2022 júniusában is végez újabb 10 pilóta az NKE-n... Addigra lehet hogy már lesz 1-2 L39NG rendszerben és az első fecskéket rá lehet ültetni a szimulátorozás után. A 2022-ben végzettek közül 1-2 meg mehetne már itthon szimulátorozni. Vagy az összes végzős megy szimulátorozni és után csak a két legjobb eredményű kadét repülhet L39en? Szittya fórumtárs szerint mindenkit reptetni akarnak L39-en hogy kiderüljön mire képes, de csak az évfolyam legjobbakból lehet vadászpilóta. (1-2 fő évente). A többiből majd valami más lesz utána. Akár mentő- vagy rendőrségi helikopter pilóta is lehet. Valószínűleg az ebben az évben végzettek is többségében helikopterpilóták lesznek még, ezért időveszteségnek tűnik az L39 szimulátorozás.
De kiből lesz KC-390 pilóta? Lehet már kinn olyan pilótajelölt külföldön, akit már szállítógépre képeznek? Hányan vannak most Kanadában? Vagy a gyakorlattal rendelkező A319 pilótákból lesz KC pilóta? Akkor őket is majd pótolni kell a frissen végzettekből. Nincs kéthajtóműves gyakorlógépe a Honvédségnek, külsős képzéssel oldják meg a szállítógépes képzést.
2023 júniusában is végez újabb 10 pilóta az NKE-n... Még mindig többségében helikopterpilótákra lesz szükség. De a legjobb 1-2 jelöltet lehet L-39 szimulátorra küldeni. (vagy mindet, ha már kiépült itthon és lesz 4-5 gép, amin utána repültetni is lehet őket) Ha jól emlékszem ebben az évben lesz vége a kanadai képzésnek és hazajönnek az utolsó pilóták is. A kanadai képzést teljesítők közül valószínűleg minden évben vár valaki arra, hogy végzés után mehessen Gripen képzésre, így 14 Gripenre a vadászpilóta utánpótlás meg van oldva kb. 2024ig. Őket L39NG-re ültetni már nincs értelme. Nekik a Gripen éves összidőből kellene repült időt biztosítani, miután hazajönnek a svédországi típusátképzésről. (Már a svéd átképzés előtt is szoktak Gripen szimulátorozni és kétülésesben repülni hogy szokják.)
2024 júniusában is végez újabb 10 pilóta az NKE-n... Gripen pilóta nem biztos hogy kell ebben az évben. Ezért az az évi 1-2 fő (eddig összesen 2-4 fő), aki elkezdett L39NG-n repülni, az addig repül tovább a típuson, amíg nem várható üresedés a Gripenen. Ha üresedés lesz, kiküldik fél évre a svédekhez típusképzésre és utána már Gripenre ül ha hazajön. De mi lesz az ebben az évben végzettekkel? Még mindig többségében helikopterpilótákra van szükség, így azok lesznek. De ekkor már lehet kb. 8 L39NG rendszeresítve, szimulátorozás után lehet őket kiválasztási céllal reptetni is. Csak helikopterpilótát L39en reptetni pénz- és időveszteség.
2025 júniusában is végez újabb 10 pilóta az NKE-n... A 2-4 főből aki már évek óta L39NGen repül, lehet hogy mehet 1-2 Gripen átképzésre, a többi repül (parkol) tovább L39NG-n a lehetőségre várva. Ekkor már biztos tudni fogják, hogy mi lesz a Gripenekkel, lesz-e E/F vagy más típus és/vagy második század. Ha lesz második század, akkor az összes ebben az évben végzett megy L39 szimulátorozni és utána L39en repülni. Mert az új típusra valószínűleg a tapasztalt Gripen pilótákból válogatnak először, így oda is kell a nagyobb létszámú utánpótlás. Ha F-35 lenne, akkor mennének olasz M346/amerikai T-7A képzésre is, majd F-35 típusképzésre. De ha Gripen lesz, akkor mennek a svédekhez.
2026 júniusában is végez újabb 10 pilóta az NKE-n... velük együtt összesen eddig már 60-an végeztek. Ha lesz második század akkor ők is mennek szimulátorozni majd L39en repülni utána külföldre és típusképzésre. Ekkor kb. 24 fő L39-en repül és vadászgépre vár, kb. 36 fő pedig helikopter pilóta lett...
Ha nem lesz második század, akkor szinte az egész évfolyam az előzővel együtt megy helikopterpilótának az 1-2 legjobb kivételével , 4-6 fő pedig addig repül tovább L39en amíg meg nem üresedik egy hely a Gripenen és mehet átképzésre.
Ha 2022-ben eldöntik hogy nem lesz második század 2026-tól, csak típusváltás átmenettel 2030 vagy 2035 körül, akkor azt az évi 1-2 pilóta repültetésére bőven elég 4 gép is. És lehet őket utána külföldre küldeni továbbképzésre. Ha jön sok külföldi pilóta ide tanulni, akkor lehet kell még 4 gép.
Így kb. csak azt kell eldönteni 2021-2022-ben hogy lesz-e második vadászszázad, mert ez határozza meg hogy kell-e 8 db L-39NG 2024-re.
Innen azért elég váratlan csavar lenne ha pl. M345-öt rendszeresítenének, hogy jobban illeszkedjen az olasz képzéshez. Vagy nem rendszeresítenének semmit és Zlin után elküldenék a pilótákat Portugáliába Super Tucanon repülni utána pedig a görög-izraeli pilótaképzőbe (ha már NFTE alapító tagok vagyunk).
Azt hiszem amit írtál annak is az a tanulsága hogy megfelelő hosszútávú légierő koncepció nélkül nem lehet pilótaképzést csinálni.Nézzük meg a másik oldalról: