Úgy gondolom az "előfordultak műszaki, gyártási hiányosságok" elég óvatos megfogalmazás. ld.: csatolt zárójegyzőkönyvet
kbsz.hu/dokumentumok/2007-335-4.pdf
Na igen nem olvastam eddig a KBSZ jelentést most átnyálaztam, az, hogy ezek után elsőfokon felmentették valamennyi vádlottat a repülőgépgyártó részéről eléggé aggályosnak tűnik... És most finoman fogalmaztam... Gyakorlatilag a repülőgéptervezésre vonatkozó szabályozások közül semmit sem tartottak be. Igazából még nagyobb probléma ennél, hogy az NKH a hatósági ellenőrzések, berepülések, légialkalmassági és repülési engedélyek kiadásakor nem talált soha vagy nem akart találni semmit... Az, hogy a gyártó telephelyén sorozatgyártásban készülhetett olyan gép melynél (többek között) a szárny-törzs csatlakozás ötöd akkora terhelésre volt méretezve mint amekkorát a biztonsági előírások szerint el kellett volna viselnie nálam erősen felveti a gondatlan veszélyeztetés tényét... Itt vannak a KBSZ által talált hiányosságok:
1. A gyártmány érdemben nem felelt meg a felvállalt és hatóságilag jóváhagyott szabályzat alkalmazhatóságának
2. A gyártást nem előzte meg megfelelő szilárdsági számítás
3. A termék szilárdságának és merevségének megfelelőségét nem igazolta arra alkalmas, teljes körű, megfelelő számú terhelési próba
4. Légerőtani követelmények figyelmen kívül maradtak
5. Kísérleti üzem helyett normál üzem, kísérleti előállítás helyett végtermék előállítás folyt az alkatrészek besorolása nélkül, élettartam tapasztalat nélkül
6. Építés folyt megfelelı gyártási technológia nélkül, a gyártási körülmények biztosítása nélkül
7. Alkalmatlan anyag került beépítése
8. A gyártó szakított hagyományos eljárásokkal, szerkezeti megoldásokkal
És hogy ne legyen annyira OFF, akármennyire is megújult a cég vagy váltották le a vezetőséget, a Magnus Fusion ennek a gyárnak az utódterméke, úgyhogy nem gondolom, hogy a honvédségnek( vagy bárki másnak) feltétlenül ezt a gépet kéne használnia...