[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 312
46 030
113
Egyre komolyabb a gyanúm, hogy te "újságíróként" nem tudsz olvasni!
Ordas hazugság, mert Belgium, Norvégia, Hollandia amikor Falconnal repült akkor sem tartotta meg a sugaras gépeit, és mint minden rendes F-16 üzemeltető Hill AFB-n képezte pilótáit.
Mi a hazugság? Légyszives idézd be nekem a szerinted hazugság mondatomat!
A csehek csapásmérőként repülik az L-159-est, de aki megfelelő és akar az mehet a L-159 után a Griffre. Azért van viszonylag sok kétülésesük, bár többet belőlük az együléses ALCA harciból építettek át. A L-39C-kel pedig polgári cég végzi a katonai előkiképzést A LOM Praha.
Tehát előszoba típus? :rolleyes:
Ne zavarjon, hogy a csehek közben megrendeltek 4db NG-t!

A Szerbek bár a neve kiképző század könnyű harci támogató feladatra is használják a Super Galbereket, de Őket ne szabad hozzánk minősíteni, mert mi a faszon repülnének a leendő 29-est pilóták a Lasta/Utva propelleresek után?? Ja és Orao pilóákat is oktattnak Nekik nincs más sugaras gépük,nem mehetnek orosz pilótaiskolába különösen az Orao-sok..
Tehát előszoba típus?
Hova mennének a propelleres után? öööö.... Az oroszokhoz?
Vagy nem gondolod, hogy ki tudnák képezni a 29-esre a pilótákat?
A SAAB 105 igen könnyű csapásmérők voltak, és a Draken hajózókat képezték vele. (svéd-svéd) Utána a svájci F-5-re nem is kellett új pilóta mert átmeneti típus volt,

Az EF2000 pilóták viszont bár onna kerültek ki, de azonnal mentek tovább a németekhez.. Különben is kivonták a típust, és látsz másikat helyette?? Nem mert nem kell nekik.
Értem.
De magad is leírod:
Az EF2000 pilóták viszont bár onna kerültek ki, de azonnal mentek tovább a németekhez..
Akkor nem kiképző gépként alkalmazták? 12 gép állt szolgálatban!
Porrtugálokról nincs infom, de Ők Alpha Jet-el repültek amelyet kivontak, tehát egy ideig nem volt nekik sem sugaras gyakorló gépük. ÉN nem láttam még Portugál tender??? Kérem a linket... A turboprop gépek közül a Pilatus 21-ese több országban egy sima kompozit kisgép utáni lépcső és utána azonnal mennek a nagyvasra. Lásd svájc..
Ez a kedvencem!
Berakom neked a cikket, hogy a portugál védelmi miniszter azt nyilatkozta, hogy azon dolgoznak, hogy visszaállítsák a hazai pilótaképzést.
Erre te azt írod, nincs infód.
Különben jó, hogy ezt írod a PC-21-ről. A PC-21 olyan 12M USD magasságában van jelenleg.
Mennyiről is szólnak a hírek a NG kapcsán? :rolleyes:
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 164
113
Egyre komolyabb a gyanúm, hogy te "újságíróként" nem tudsz olvasni!

Mi a hazugság? Légyszives idézd be nekem a szerinted hazugság mondatomat!

Tehát előszoba típus? :rolleyes:
Ne zavarjon, hogy a csehek közben megrendeltek 4db NG-t!


Tehát előszoba típus?
Hova mennének a propelleres után? öööö.... Az oroszokhoz?
Vagy nem gondolod, hogy ki tudnák képezni a 29-esre a pilótákat?



Értem.
De magad is leírod:

Akkor nem kiképző gépként alkalmazták? 12 gép állt szolgálatban!

Ez a kedvencem!
Berakom neked a cikket, hogy a portugál védelmi miniszter azt nyilatkozta, hogy azon dolgoznak, hogy visszaállítsák a hazai pilótaképzést.
Erre te azt írod, nincs infód.
Különben jó, hogy ezt írod a PC-21-ről. A PC-21 olyan 12M USD magasságában van jelenleg.
Mennyiről is szólnak a hírek a NG kapcsán? :rolleyes:
A cseh NG rendelés teljesen default. Hazai típus, hazai ipar támogatása. Nem releváns.. A Szerbeknek nincs külön típus oktatásra, és csapásmérésre, Az más kérdés, hogy ott az Orao is. A Galeb fegyverterhelése, és repülési adottságai miatt, alkalmas más feladatra mint a kiképzés, az NG tervezési okok miatt nem. Az 1950-es években tervezett Sk60-as hogy mered hasonlítani az NG_hez. A egy csapásmérő, felderítő és oktató repülőgép volt, a korában potens adottságokkal. Az EF-re azért kerültek onnan emberek mert nem volt más harci pilóta, az F-5E repülőgép vezetőkön kívül. Azzal az analóg típussal nem oktattak EF-re, hanem küldték Őkt a németekhez. A PC-21-es ára nem képezi a tárgyát annak, hogy azt éppen egy olcsóbb kiképzési platformnak szánák üzemeltetés tekintetében, mint egy újabb sugárhajtású típust. Más kérdés ismét, hogy a svájci pilatus repülőgépek ára magasabb, mint az a közel azonos tudású más típusoké. Lásd: pld. PLZ-130 T2-t olcsóbban vehetnél.. Azt se felejtsük el, hogy az sógorokon kívül minden országnak 2x annyi harci repülőgépe van..
Az igazság az, hogy lehet itt faszkodni, mert mosni a szennyes, de 14 harci géphez nem kellett volna venni ennyi sugárhatású másra nem jó kiképzőt, rendelni hozzá + 4 olyat, ami meg semmit sem tud, se nem kiképző, és ezzel elbaszni a forrásokat a Gripen flotta bővítéséről, és a fegyverzet mennyiségének növeléséről.
A vietnámi (ami a C-k helyett van, és az orosz gépekre fognak valószínüleg Szu-30-ra képezi vele), és a cseh rendelésen kívül semmi,. két afrikai ország mégsem veszi valószínüleg financiális okok miatt, egyedül a stromanokon keresztül mi ugrottunk be egy nagyobb rendelésre értelmetlenül.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 164
113
Ja a Portugal védelmi miniszter is beszélhet faszságot mint bobro. Az F-16-ra ott van még mindig az amcsi pilótaiskola. ..
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 312
46 030
113
Komolyan, mintha a nagyanyammal beszélgetnék. Már csak a kaposztás nokedli receptjét nem írtad le.
Pár gyöngyszemet kimelek megint:
Az 1950-es években tervezett Sk60-as hogy mered hasonlítani az NG_hez. A egy csapásmérő, felderítő és oktató repülőgép volt, a korában potens adottságokkal.
Ööö... Mire illik ez még rá? :oops:
Az EF-re azért kerültek onnan emberek mert nem volt más harci pilóta, az F-5E repülőgép vezetőkön kívül.
Igen, ezt hívják úgy, hogy kiképző, és előkészítő típus. Igen ezért tartották meg! Mert olcsón lehetett parkoltatni a modern harci gépre készülő pilótákat.
És igen ez az egyik ismérve, hogy ha valamit ezért tartanak, akkor törvényszerűen onnan fognak felkerülni csúcs gépre. :rolleyes:
Azzal az analóg típussal nem oktattak EF-re, hanem küldték Őkt a németekhez.
Most írtad le, hogy onnan kerültek a EF-re az emberek.
Akkor most mi van?
Szerinted a svédeknél milyen szerepe van a Gripen előtt.
És igen! Közvetlenül senki nem lesz sem EF, sem Gripen pilóta X év eltelte után a Saab 105-ön.
És igen el kell mennie a típusátképzésre a kétüléses Eurofighterre, Gripen D-re.

Én tényleg fogom néha a fejem a kommentjeiden. Olyan, mintha kommentelés közben valami Jockey TV-t néznél a háttérben.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 164
113
Komolyan, mintha a nagyanyammal beszélgetnék. Már csak a kaposztás nokedli receptjét nem írtad le.
Pár gyöngyszemet kimelek megint:

Ööö... Mire illik ez még rá? :oops:

Igen, ezt hívják úgy, hogy kiképző, és előkészítő típus. Igen ezért tartották meg! Mert olcsón lehetett parkoltatni a modern harci gépre készülő pilótákat.
És igen ez az egyik ismérve, hogy ha valamit ezért tartanak, akkor törvényszerűen onnan fognak felkerülni csúcs gépre. :rolleyes:

Most írtad le, hogy onnan kerültek a EF-re az emberek.
Akkor most mi van?
Szerinted a svédeknél milyen szerepe van a Gripen előtt.
És igen! Közvetlenül senki nem lesz sem EF, sem Gripen pilóta X év eltelte után a Saab 105-ön.
És igen el kell mennie a típusátképzésre a kétüléses Eurofighterre, Gripen D-re.

Én tényleg fogom néha a fejem a kommentjeiden. Olyan, mintha kommentelés közben valami Jockey TV-t néznél a háttérben.
Unalmas vagy a témában.. Ezért a további faszságokra nem ir reagálok.. Ne sakkozunk galambbal, mert nem tud, felrugja a bábukat, összeszarja a táblát, majd oly peckesen sétál rajta, mintha nyert volna.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 218
4 571
113
hogy a "félig kész" pilótáiknak legyen min repülni.
Ahogy írtam is "előszoba" típusnak.
Nekem ezekkel a "koncepciókkal" annyi bajom van, hogy elveszik a lehetőséget, hogy ne "félig kész" pilótáink legyenek. Majd minden olyan feladatot, ami - a vezetés szerint - nem igényel Gripent, azt NG-vel fogják repülni, mert az olcsóbb. Nem "előszoba" típust rendszeresítünk, hanem olcsósítani akarják a mindennapi kiképzést. De a radarhasználatot, fegyverhasználatot, EW - rendszerek működtetését nem lehet NG-vel begyakorolni.
Ha te minden nap csak városi autót vezethetsz, és otthon játszol az F1 szimulátorral, nem biztos, hogy jó eredményt fogsz elérni egy valódi F1 futamon.
Nem a Gripen rendszereit fogják felderítésre használni, hanem az NG-t ki tudja, mivel felszerelve.
A képzéshez az általad is említett cseh példa szerint elég 4 gép is, miért nem próbálunk meg érdemi légierőt építeni egy olyan típussal, ami tényleg több módon használható, el tudja látni a CAS-feladatokat, vannak EW-rendszerei és beépített önvédelmi rendszerei, így egy esetleg konfliktusban ad esélyt a túlélésre a pilótának?
Nem tudom kiszámolni adatok hiányában, hiszen az NG üzemeltetéséről ilyenek még nincsenek nyilvánosan, hogy a 12 gép beszerzése és üzemeltetése együtt mennyivel olcsóbb, mintha nem 4, hanem 10 géppel bővült volna a Gripen-flotta (24 gép már összevethető lenne arányában a román leendő géplétszámmal, mint örök fokmérővel :cool: ), de hogy nem jobban képzett, a harci típuson gyakorlottabb pilótáink lesznek, azt le merném fogadni.
6 Gripen + üzemeltetés a tervezetten felül, és nem dörzsölné a kezét még az öreg F-16AM/BM-ben ülő pilóta sem konfliktus esetén az NG-k bevetését látva, hogy "célpontban gazdag környezet" (Nigel "Sharkey" Ward után szabadon)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 312
46 030
113
Nekem ezekkel a "koncepciókkal" annyi bajom van, hogy elveszik a lehetőséget, hogy ne "félig kész" pilótáink legyenek. Majd minden olyan feladatot, ami - a vezetés szerint - nem igényel Gripent, azt NG-vel fogják repülni, mert az olcsóbb. Nem "előszoba" típust rendszeresítünk, hanem olcsósítani akarják a mindennapi kiképzést. De a radarhasználatot, fegyverhasználatot, EW - rendszerek működtetését nem lehet NG-vel begyakorolni.
Ha te minden nap csak városi autót vezethetsz, és otthon játszol az F1 szimulátorral, nem biztos, hogy jó eredményt fogsz elérni egy valódi F1 futamon.
Nem a Gripen rendszereit fogják felderítésre használni, hanem az NG-t ki tudja, mivel felszerelve.
A képzéshez az általad is említett cseh példa szerint elég 4 gép is, miért nem próbálunk meg érdemi légierőt építeni egy olyan típussal, ami tényleg több módon használható, el tudja látni a CAS-feladatokat, vannak EW-rendszerei és beépített önvédelmi rendszerei, így egy esetleg konfliktusban ad esélyt a túlélésre a pilótának?
Nem tudom kiszámolni adatok hiányában, hiszen az NG üzemeltetéséről ilyenek még nincsenek nyilvánosan, hogy a 12 gép beszerzése és üzemeltetése együtt mennyivel olcsóbb, mintha nem 4, hanem 10 géppel bővült volna a Gripen-flotta (24 gép már összevethető lenne arányában a román leendő géplétszámmal, mint örök fokmérővel :cool: ), de hogy nem jobban képzett, a harci típuson gyakorlottabb pilótáink lesznek, azt le merném fogadni.
6 Gripen + üzemeltetés a tervezetten felül, és nem dörzsölné a kezét még az öreg F-16AM/BM-ben ülő pilóta sem konfliktus esetén az NG-k bevetését látva, hogy "célpontban gazdag környezet" (Nigel "Sharkey" Ward után szabadon)
Miről beszélsz?
A mindenkori vadászszázadot ez semmiben nem érinti. Max. nem ők fognak 2 hetente a JTAC képzéshez gépágyúzni.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 164
113
Miről beszélsz?
A mindenkori vadászszázadot ez semmiben nem érinti. Max. nem ők fognak 2 hetente a JTAC képzéshez gépágyúzni.
Én mindig azt tudom idézni, hogy nálunk nyugatabbra NATO harci pilóták NEM ÜLNEK vissza gyakorolni olcsóbb kiképzőre feladatokat, mert azzal repülik amivel éleseben is, mive a repülőgéppel így tudják annak harci-technikai paramétereit biztosítva a legjobb eredményt elérni. Visszaültetni olcsósítva Gripen pilótát egy humán veszélyfaktor. Egyébként az minden esetben ha egy pilóta több típust repül. Persze az full más, ha utvonalrepülést vagy sétarepülést végez hétvégén egy repklubban pld. egy Cessnával, vagy vitorlával, de itt nem erről vans szó. Remélem itt sem törik a fejüket, hogy időnként Gripen pilóták repüljenek NG-n.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 864
73 242
113
Maria Vass Salazar (Ambassador of Hungary to Canada) Visited the Hungarian pilots who train and instruct at Moose Jaw Air Base. Expressed my appreciation for their service and excellence. Hungary has been participating in the NATO Flying Training program in Canada for over two decades.

FsqCISHWwAQm2Di
FsqCISHWIA47zvs
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 864
73 242
113
Első önálló repülés az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál

A Magyar Honvédség légijármű vezető jelöltjei sikeresen hajtották végre első önálló repülésüket H145M típusú helikopteren, miután a helikopter gépparancsnok komplex VFR (vizuális repülési szabályok) ellenőrző vizsgarepülést mindenki teljesítette.

Király Emese, Béres Dániel, Kiss Roland és Stark Péter Bence negyedéves hallgató zászlósok AS-350B típusú helikopteren 10 óra, H145M típusú helikopteren pedig már 40 óra repült idővel rendelkeznek.

A növendékek a feladat sikeres végrehajtása emlékére oklevelet vehettek át és megkezdhetik oktató nélküli gyakorló repüléseiket a botkormány mögött.
Államvizsga repülésüket májusban teljesítik a tanulók. Sikeres felkészülést kívánunk a hallgatóknak!
 

Rapesz

Well-Known Member
2021. május 9.
320
1 107
93
Magyar Közlöny

35. oldal

"A kormány továbbá elrendelte az olaszországi iskolarendszerű kiképzés és a merevszárnyú pilótaképzés finanszírozását a Magyar Honvédség részére a Honvédelmi Minisztérium költségvetéséből, és meghatározta, hogy 40,465 millió eurónak (jelenlegi árfolyamon 15,4 milliárd forint) megfelelő forintösszegű kötelezettségvállalást tehet a tárca erre a célra."
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 844
91 288
113
Magyar Közlöny

35. oldal

"A kormány továbbá elrendelte az olaszországi iskolarendszerű kiképzés és a merevszárnyú pilótaképzés finanszírozását a Magyar Honvédség részére a Honvédelmi Minisztérium költségvetéséből, és meghatározta, hogy 40,465 millió eurónak (jelenlegi árfolyamon 15,4 milliárd forint) megfelelő forintösszegű kötelezettségvállalást tehet a tárca erre a célra."
vállalható kötelezettség felső korlátját a 2024–2026. év tekintetében a XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet
vonatkozásában az alábbiak szerint állapítja meg:
a) a 2024. évben legfeljebb 6 745 000 eurónak megfelelő forintösszeg,
b) a 2025. évben legfeljebb 16 860 000 eurónak megfelelő forintösszeg,
c) a 2026. évben legfeljebb 16 860 000 eurónak megfelelő forintösszeg;
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
951
2 732
93
vállalható kötelezettség felső korlátját a 2024–2026. év tekintetében a XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet
vonatkozásában az alábbiak szerint állapítja meg:
a) a 2024. évben legfeljebb 6 745 000 eurónak megfelelő forintösszeg,
b) a 2025. évben legfeljebb 16 860 000 eurónak megfelelő forintösszeg,
c) a 2026. évben legfeljebb 16 860 000 eurónak megfelelő forintösszeg;
X2 kiképzendő pilóts 2025től?