[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 797
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 797
113
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása...

A HS bíráló bizottságának döntése alapján első körben öt sportrepülő egyesületnél, Börgöndön, Budaörsön, Nyíregyházán, Szegeden és Szolnokon indulnak meg a honvéd kadétokra épülő képzések. Miután az elméleti képzések megkezdődtek, amelyek befejeztével a kadétok megkezdhetik vitorlázórepülő gyakorlati képzésüket. A gyakorlati képzések megkezdése előtt kiemelt jelentőséggel bírt a programban résztvevő oktatók egységes elvekre épülő módszertani felkészítése. A Honvéd Kadét Pilóta Program első oktatói módszertani foglalkozását 2024. március 2-án, Szolnokon tartották. Idén a program keretein belül 87 különböző szintű képesítés megszerzésére van lehetősége a fiataloknak.


Honvéd Kadét Pilóta Program
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Ez egy nagyon jó cikk!
Elég sok témát említ, ami állandó csörtéket eredményez itt a fórumon.
Tessék találgatni, hogy most miért kell nekünk hirtelen megint oktatásban jártas (nem is akárhogyan) pilóta.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 797
113
441318582_903461281791816_7819088627601675542_n.jpg


"Áron és Balázs jelenleg négy társával az Amerikai Egyesült Államokban készülnek jövőbeni hivatásukra...

A képzésnek több fázisa van: egy nyelvi képzés Texasban, majd ezt követi három repülési fázis, három különböző géptípussal.

Első repülési fázis az Initial Flight Training Coloradoban, amelyet Diamond DA20-as típusú géppel kell teljesíteni.
Ezután következik az Undergraduate Pilot Training, amelyet már T-6 Texan II típusú kiképző géppel kell abszolválni.
Amennyiben sikeresen teljesítik hallgatóink ezt a közel 8 hónapos fázist, kiérdemlik az amerikai szárnyakat.
Az utolsó fázis géptípusa a sugárhajtású T-38, itt egy alapszintű képzést kapnak a tisztjelöltek.

A fázisok alatt folyamatosak a számonkérések, tesztek, vizsgák és vizsgarepülések formájában. Ha nem sikerül egy vizsga, akkor nagyon fel kell készülni a következőre, mert sajnos a legtöbb esetben csak egy, vagy két javítási lehetőség áll a pilótajelölt rendelkezésére.

Na de a folyamat mely szakaszában járnak hallgatóink? Egyik hallgatónk a nyelvi képzés szakaszában, ketten a repülési fázis kettes szakaszában, és hárman az utolsó repülési szakaszban vannak. Áron a kettes, Balázs pedig a harmadik repülési fázisban szeli az eget."

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 797
113
441318582_903461281791816_7819088627601675542_n.jpg


"Áron és Balázs jelenleg négy társával az Amerikai Egyesült Államokban készülnek jövőbeni hivatásukra...

A képzésnek több fázisa van: egy nyelvi képzés Texasban, majd ezt követi három repülési fázis, három különböző géptípussal.

Első repülési fázis az Initial Flight Training Coloradoban, amelyet Diamond DA20-as típusú géppel kell teljesíteni.
Ezután következik az Undergraduate Pilot Training, amelyet már T-6 Texan II típusú kiképző géppel kell abszolválni.
Amennyiben sikeresen teljesítik hallgatóink ezt a közel 8 hónapos fázist, kiérdemlik az amerikai szárnyakat.
Az utolsó fázis géptípusa a sugárhajtású T-38, itt egy alapszintű képzést kapnak a tisztjelöltek.

A fázisok alatt folyamatosak a számonkérések, tesztek, vizsgák és vizsgarepülések formájában. Ha nem sikerül egy vizsga, akkor nagyon fel kell készülni a következőre, mert sajnos a legtöbb esetben csak egy, vagy két javítási lehetőség áll a pilótajelölt rendelkezésére.

Na de a folyamat mely szakaszában járnak hallgatóink? Egyik hallgatónk a nyelvi képzés szakaszában, ketten a repülési fázis kettes szakaszában, és hárman az utolsó repülési szakaszban vannak. Áron a kettes, Balázs pedig a harmadik repülési fázisban szeli az eget."

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 100
38 528
113
"A hajózó személyzet kiválasztásához szükség volt átszervezésekre is, hiszen négy kapitányt és négy első tisztet kell kiképezni és felkészíteni a KC-390-es irányítására. Így kerül majd a Falconról is, az Airbusról is a brazil fél elvárásainak megfelelő repülőgépvezető, de az első tiszti beosztásra indítunk nemrég Kanadából hazatért hajózót is. A jövő tervezésénél már számítunk a vezérkari főnök úr engedélye alapján egykori kollégáink számításba vételére is. Van aki jelenleg Németországban A400-ason repül, így szerzett már a rampás repülésből is tapasztalatot. De van olyan An-26-os pilótánk is, aki a pápai Nehézszállító Ezrednél töltött évek után a civil életet cseréli fel ismét a magyar hajózó dzsekire."
Kanadába nem vadász pilótának képeztek embereket?
Mert ha igen akkor azokat kár lenne KC390-be ültetni...

Szerintetek lehet/van olyan hogy valaki két típust is repül: egyszer Airbuson kapitány, máskor meg KC390-esen?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 880
35 295
113
Kanadába nem vadász pilótának képeztek embereket?
Mert ha igen akkor azokat kár lenne KC390-be ültetni...

Szerintetek lehet/van olyan hogy valaki két típust is repül: egyszer Airbuson kapitány, máskor meg KC390-esen?
Nem Csak vadászpilóta kat képeznek ki kanadaba. Sőt gripenre nem is ott zajlik a képzés. Az még csak Kanada után kovetkezik
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 006
23 166
113
Kanadába nem vadász pilótának képeztek embereket?
Mert ha igen akkor azokat kár lenne KC390-be ültetni...

Szerintetek lehet/van olyan hogy valaki két típust is repül: egyszer Airbuson kapitány, máskor meg KC390-esen?
Le(he)tt volna Kanadából hölgy vadászpilótánk is Zolnai Lea személyében, de ezek a x%z+!§ ráültették Airbus-ra:

"Vadászpilóta szerettem volna lenni, amire meg is volt minden esélyem....San Antonióban részt vettem egy kéthónapos nyelvi továbbképzésen, a gyakorlati oktatásunk pedig Columbusban volt. Huszonöt órában a Cessna-172-t repültük, majd következett százhatvan óra a turbólégcsavaros T–6-ossal. A felkészítésnek úgy a vége felé járhattunk, amikor az elöljáró közölte: mivel még nem fejeztem be a vadászpilóta-képzést, ezért nem Gripent, hanem a légierőben hadrendbe álló Airbus A319-est fogom repülni. Nem ez volt ugyan a tervem, de elfogadtam a döntést. Tudomásul vettem, hogy hazaérkezésem után a csapatszállító flottánál van rám szükség. Az álmomat azonban tovább dédelgetem: nagyon szeretnék majd Gripent repülni – mondta az ifjú tiszt." (2018)
1000x76902-2.jpg
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: bel and fishbed

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 880
35 295
113
Helikopter és szállító repülőgépek pilótáinak képzése is zajlik kint. Ezért is kellenek az albatroszok mert qva sok embert kell kiképezni csak forgoszarnyasra többet mint korábban az összes forgoszarnyas és merwvszarnyas pilóta volt együtt
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 100
38 528
113
Le(he)tt volna Kanadából hölgy vadászpilótánk is Zolnai Lea személyében, de ezek a x%z+!§ ráültették Airbus-ra:

"Vadászpilóta szerettem volna lenni, amire meg is volt minden esélyem....San Antonióban részt vettem egy kéthónapos nyelvi továbbképzésen, a gyakorlati oktatásunk pedig Columbusban volt. Huszonöt órában a Cessna-172-t repültük, majd következett százhatvan óra a turbólégcsavaros T–6-ossal. A felkészítésnek úgy a vége felé járhattunk, amikor az elöljáró közölte: mivel még nem fejeztem be a vadászpilóta-képzést, ezért nem Gripent, hanem a légierőben hadrendbe álló Airbus A319-est fogom repülni. Nem ez volt ugyan a tervem, de elfogadtam a döntést. Tudomásul vettem, hogy hazaérkezésem után a csapatszállító flottánál van rám szükség. Az álmomat azonban tovább dédelgetem: nagyon szeretnék majd Gripent repülni – mondta az ifjú tiszt." (2018)
1000x76902-2.jpg
most lehet hogy tovább léphet vadászpilóta irányba: +4 Gripenhez, legalább kell 6-8 új pilóta.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 880
35 295
113
Van még rajta kívül néhány női jelentkező vadaszgepre. De csak azért mert nő senki nem fog plussz pontot kapni. Vadaszgepre a legjobbak legjobbjai kerülnek mert kevés a gépünk. Más repülő eszközön több női pilóta is repül.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 381
11 346
113
Le(he)tt volna Kanadából hölgy vadászpilótánk is Zolnai Lea személyében, de ezek a x%z+!§ ráültették Airbus-ra:

"Vadászpilóta szerettem volna lenni, amire meg is volt minden esélyem....San Antonióban részt vettem egy kéthónapos nyelvi továbbképzésen, a gyakorlati oktatásunk pedig Columbusban volt. Huszonöt órában a Cessna-172-t repültük, majd következett százhatvan óra a turbólégcsavaros T–6-ossal. A felkészítésnek úgy a vége felé járhattunk, amikor az elöljáró közölte: mivel még nem fejeztem be a vadászpilóta-képzést, ezért nem Gripent, hanem a légierőben hadrendbe álló Airbus A319-est fogom repülni. Nem ez volt ugyan a tervem, de elfogadtam a döntést. Tudomásul vettem, hogy hazaérkezésem után a csapatszállító flottánál van rám szükség. Az álmomat azonban tovább dédelgetem: nagyon szeretnék majd Gripent repülni – mondta az ifjú tiszt." (2018)
1000x76902-2.jpg

Ebben az a pláne, hogy ahogy öregszik, egyre kevéssé lesz alkalmas Gripenre, ellenben a kiöregedő vadászok még jó sokáig buszsofőrködhetnek ezeken.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 797
113
Cél a "solo flight"!

Az Egyesült Államokban vesz részt pilótaképzésen negyedéves honvédtisztjelöltünk, Vimpek Balázs. Az oktatóval repült gyakorló órák után, most kapott először lehetőséget arra, hogy önállóan hajtson végre repülési feladatot a T38-C sugárhajtóműves típusú, merevszárnyas repülőn. A repülési feladat második szakaszában az iskolakörökön, valamint a leszállások gyakorlásán van a hangsúly.