[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Jah, és nek kell félni emberhiánytól, csak el kell törölni végre a legnagyobb légierős elmebajt: csak felsőfokú végzettséggel lehet valaki pilóta. Az egyszerű szakmunkásbizonyítvány is tökéletes. Eddig kizárták az alkalmasok tömegeit, hogy a éppen csak nem alkalmatlanok közül összevakarják az állományt valahogy. Nem véletlen az a sok hajmeresztő pletyka arról mit művelnek és milyen stílusban a pilóták!
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 884
11 206
113
Jah, és nek kell félni emberhiánytól, csak el kell törölni végre a legnagyobb légierős elmebajt: csak felsőfokú végzettséggel lehet valaki pilóta. Az egyszerű szakmunkásbizonyítvány is tökéletes. Eddig kizárták az alkalmasok tömegeit, hogy a éppen csak nem alkalmatlanok közül összevakarják az állományt valahogy. Nem véletlen az a sok hajmeresztő pletyka arról mit művelnek és milyen stílusban a pilóták!
Érettségi, majd arra épülő elméleti és azt követően gyakorlati képzés, aminek a végén repülő üzemmérnöki diplomát is kap a sikeresen végző hallgató, a szárnyai mellé. Koller tábornok hozta vissza 2018-ban,nagyon helyesen ezt az orosz rendszerű képzést. Mert 6-7 évvel hosszabb lesz az aktív ideje az ezt elvégzőknek, mint az "utcáról berángatott" civil diplomásoknak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Érettségi, majd arra épülő elméleti és azt követően gyakorlati képzés, aminek a végén repülő üzemmérnöki diplomát is kap a sikeresen végző hallgató, a szárnyai mellé. Koller tábornok hozta vissza 2018-ban,nagyon helyesen ezt az orosz rendszerű képzést. Mert 6-7 évvel hosszabb lesz az aktív ideje az ezt elvégzőknek, mint az "utcáról berángatott" civil diplomásoknak.
Nem tudtam, hogy már megszabadultak attól a hülyeségtől. Nem figyeltem a toborzásaik részleteit, öreg vagyok már hozzá!

Na, ebből az érettségit is elhagynám, sima technikumi képzési szintnek megfelelő végzettségnek tekinteném a katonai pilóta képesítését. Van bármilyen középfokú végzettséged akkor berukkolhatsz. Bizonyos repült idő után (2ezer óra tíz éven belül) tenném lehetővé a mesterpilóta szintű összetett képzettségi szint elérését és a hozzá tartozó képesítés megszerzését, ami már főiskolai szintű végzettségnek felelne meg. Bármilyen előléptetés előfeltételének számítana. E fölött következne az aranykoszorús szintje. Az 3ezer óránál több repült időnek kellene megfeleljen adott időn (mondjuk 15 éven) belül, ez felelne meg egyetemi szintű végzettségnek. Alakulatot csak ilyen végzettséggel vezethetnél, vezérkarhoz is csak ezzel mehetnél, de bevetéstervezésért felelős team-et is csak ezzel vezethetnél, stb. Speciális trénertanfolyam elvégzése esetén oktatópilóta is közüllük kerülne ki. Ehhez kellene a garantált repülőóra intézménye is.

pilóta = ezüstsas
mesterpilóta = aranysas
aranykoszorús pilóta = aranysas koszorúval

Mondjuk.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 835
134 176
113
Nem tudtam, hogy már megszabadultak attól a hülyeségtől. Nem figyeltem a toborzásaik részleteit, öreg vagyok már hozzá!

Na, ebből az érettségit is elhagynám, sima technikumi képzési szintnek megfelelő végzettségnek tekinteném a katonai pilóta képesítését. Van bármilyen középfokú végzettséged akkor berukkolhatsz. Bizonyos repült idő után (2ezer óra tíz éven belül) tenném lehetővé a mesterpilóta szintű összetett képzettségi szint elérését és a hozzá tartozó képesítés megszerzését, ami már főiskolai szintű végzettségnek felelne meg. Bármilyen előléptetés előfeltételének számítana. E fölött következne az aranykoszorús szintje. Az 3ezer óránál több repült időnek kellene megfeleljen adott időn (mondjuk 15 éven) belül, ez felelne meg egyetemi szintű végzettségnek. Alakulatot csak ilyen végzettséggel vezethetnél, vezérkarhoz is csak ezzel mehetnél, de bevetéstervezésért felelős team-et is csak ezzel vezethetnél, stb. Speciális trénertanfolyam elvégzése esetén oktatópilóta is közüllük kerülne ki. Ehhez kellene a garantált repülőóra intézménye is.

pilóta = ezüstsas
mesterpilóta = aranysas
aranykoszorús pilóta = aranysas koszorúval

Mondjuk.
Aki egy érettségit nem tud letenni biciklit nem engednék vezetni nem repülőgépet....
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Aki egy érettségit nem tud letenni biciklit nem engednék vezetni nem repülőgépet....
Le kell tennie a légierő keretei között, ha pilóta akar lenni! Ez világos volt, a technikusi végzettség azzal jár, hogy azt lerakod. Annyi könnyítés lehet, hogy a nem relaváns jegyeidet (humántárgyak) hozod a szakmunkásbizonyítványból, de hogy matematikából, fizikából vizsgázni fogsz az fix! Természetesen erősen szakirányú anyagból, ami a pilótaképzésed része lesz. Szóval nincs öröm-boldogság a hülyéknek, épp ellenkezőleg!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 835
134 176
113
Le kell tennie a légierő keretei között, ha pilóta akar lenni! Ez világos volt, a technikusi végzettség azzal jár, hogy azt lerakod. Annyi könnyítés lehet, hogy a nem relaváns jegyeidet (humántárgyak) hozod a szakmunkásbizonyítványból, de hogy matematikából, fizikából vizsgázni fogsz az fix! Természetesen erősen szakirányú anyagból, ami a pilótaképzésed része lesz. Szóval nincs öröm-boldogság a hülyéknek, épp ellenkezőleg!
Vagyis azt szeretnéd mondani, hogy már középiskolásban megkezdenéd a szakirányú előkészítést és úgy érettségizne.
Ha jól veszem ki.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Kávé

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Vagyis azt szeretnéd mondani, hogy már középiskolásban megkezdenéd a szakirányú előkészítést és úgy érettségizne.
Ha jól veszem ki.
Nem. Hanem azt, hogy felszerelne kadétnak a szakmunkásbizonyítványával és a pilótavizsgája részeként lényegében érettségizne az odavágó reáltárgyakból. Tehát a pilótajelvénnyel együtt kapna egy érettségi bizonyítványt is, ami úgy nézne ki, hogy hozza bele a jegyeit a szakmunkásbizonyítványból (pontosabban a képzőből), kivéve mondjuk a matematikát és fizikát, amit a pilótvizsgáról hoz. Tehát kap egy érettségit ajándékba (pontosabban az értéktelen részét kapja ajándékba, azzal nem fárasztjuk), kivéve a releváns reáltárgyakat, amikből bizony vizsgáznia kell, hiszen pilóta akar lenni, szóval tudnia kell. Így kiszűrtük a hülyéket (akik csak humántárgyakból tudnak jól vizsgázni).
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 226
9 542
113
Én inkább azt a döntést vitatom, hogy az üzemmérnök pilóta végzettséget szerzett katonákből, repülővezető néven készítettek egy kiképzett pilotastátuszt.. Azért a kettő között kurva nagy különbség van. A "janicsárképzőben" - bocsánat sok helyen igy nevezik a közszolgálatit - a lövész, a harckocsizó, a műszakis tb. ua szart tanulja évekig, ami gyakorlatilag állam igazgatási tantárgyakkal vegyes oktatást. És egy év van szakosodva tudommal a repüléselméletet, repüléshez fizikát, harcászatot, müszaki ismereteket szerezni. Nos ezért is nem üzemmérnökök, "csak" helikopter vagy repülőgép vezetők a hivatalos megnevezés...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 835
134 176
113
Én inkább azt a döntést vitatom, hogy az üzemmérnök pilóta végzettséget szerzett katonákből, repülővezető néven készítettek egy kiképzett pilotastátuszt.. Azért a kettő között kurva nagy különbség van. A "janicsárképzőben" - bocsánat sok helyen igy nevezik a közszolgálatit - a lövész, a harckocsizó, a műszakis tb. ua szart tanulja évekig, ami gyakorlatilag állam igazgatási tantárgyakkal vegyes oktatást. És egy év van szakosodva tudommal a repüléselméletet, repüléshez fizikát, harcászatot, müszaki ismereteket szerezni. Nos ezért is nem üzemmérnökök, "csak" helikopter vagy repülőgép vezetők a hivatalos megnevezés...
Hát ennyire nem egyezik a curriculum, csak az első évben utána már főleg a reáltárgyak szaporodnak az ahhoz tarozó szakokon.
Újabban pedig a pilóták már eleve pilótának szerelnek fel.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 835
134 176
113
Nem. Hanem azt, hogy felszerelne kadétnak a szakmunkásbizonyítványával és a pilótavizsgája részeként lényegében érettségizne az odavágó reáltárgyakból. Tehát a pilótajelvénnyel együtt kapna egy érettségi bizonyítványt is, ami úgy nézne ki, hogy hozza bele a jegyeit a szakmunkásbizonyítványból (pontosabban a képzőből), kivéve mondjuk a matematikát és fizikát, amit a pilótvizsgáról hoz. Tehát kap egy érettségit ajándékba (pontosabban az értéktelen részét kapja ajándékba, azzal nem fárasztjuk), kivéve a releváns reáltárgyakat, amikből bizony vizsgáznia kell, hiszen pilóta akar lenni, szóval tudnia kell. Így kiszűrtük a hülyéket (akik csak humántárgyakból tudnak jól vizsgázni).
Nem értem, hogy itt miért kell az érettségit elkülöníteni. (őszintén én az érettségi letételt kb az írástudással teszem egy szintre)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Egy olyan képzési metódust próbáltam felvázolni, ami folyamatos teljesítésre, méghozzá jó teljesítésre sarkallja a pilótákat a saját karrierjük érdekében. Az első tíz évben nincs is karrierjük, csak gyűjtik a garantált óraszámot, hogy mesterpilótaként végre az első előléptetésüket és mások vezetésével járó beosztásukat is megkaphassák, aztán meg aranykoszorúsként akár századparancsnokok is, stb. Ez hatékonyan küszöbölné ki a belterjességet, folyamatos versenyhelyzetet teremtene és évtizedes léptékben újra és újra iskolapadba küldené, méghozzá komoly és hosszú ideig tartó képzésre a pilótákat azért, hogy sikeres vizsgák esetén előléphessek. Versenyhelyzet, teljesítménykényszer, garantált képességek, maximális felelősség.

Olyan apróságok, hogy a repeseményeknél a pilóták érintettségét (nem a műszaki okokat) a szárazföldi hadsereg tisztjei közül kisorsoltak állapíták meg már meg se említek, mert bizony erre is szükség lenne jelenleg!

Az strukturálissá fajuló intézményi problémákat az alapstruktúrákat érintő intézményi reformmal lehet legjobban orvosolni!
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Nem értem, hogy itt miért kell az érettségit elkülöníteni. (őszintén én az érettségi letételt kb az írástudással teszem egy szintre)
Abszolút lényegtelen, az érettségi nyolvan százaléka hulladék a pilótaképzés szempontjából (mondjuk minden komolyabb dolog szempontjából is), a maradék (reáltárgyak) relevánsak csak. Ezért nem tenném függővé ettől!
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 226
9 542
113
Abszolút lényegtelen, az érettségi nyolvan százaléka hulladék a pilótaképzés szempontjából (mondjuk minden komolyabb dolog szempontjából is), a maradék (reáltárgyak) relevánsak csak. Ezért nem tenném függővé ettől!
Bocsánat, de érettségizet embernek kell legalább lenni aki egy sok milliárdos repülőgépet vezet. Azért az érettségiig kemény reáltágyak is vanak, különösen gimiben, mert a matek, fizika talán kémia, földrajz mind-mind fontos a repülőgép vezetőnek, erre épült sok minden speciális tantárgy. Ha nincs alapod, baszhatod... Ez már nem a második világháború... A lökhajtásos repülőgépek elterjedése után ugrásszerűen megnöttek az ismeretek ami fontos lett. És akkor még ne beszéljün a mikroelektronikai forradalomról, és hogy a harcászati repülőgépek gyakorlatilag egy felderítő-vadász-bombázó szerkezetek és még több bonyolultabb tudást szükséges. Ez még akkor is igaz, ha vezetésük egyszerübb, és számítógép rendszerek állnak a hajózó rendlkezésére, központi egységgel, sisakcélzóval, infrával, sokfunkciós lokátorral stb.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Bocsánat, de érettségizet embernek kell legalább lenni aki egy sok milliárdos repülőgépet vezet. Azért az érettségiig kemény reáltágyak is vanak, különösen gimiben, mert a matek, fizika talán kémia, földrajz mind-mind fontos a repülőgép vezetőnek, erre épült sok minden speciális tantárgy. Ha nincs alapod, baszhatod...
Igen, de ez benne van. Eleve ezeket tanulod, ezekből valamilyen jegyet hozni fogsz. Van egy felvételi vizsgád is, amely során kiderül, hogy szükséges alaptudásod -és méginkább a képességed a szövegértéstől a számolásig- a releváns tárgyakból megvan e! Ennyi. Ehhez viszont nem kell érettségi. Az kell, hogy átmenj egy jól megszerkesztett felvételin ezekből a tárgyakból és a hozzájuk tartozó képességekből!
Ez már nem a második világháború... A lökhajtásos repülőgépek elterjedése után ugrásszerűen megnöttek az ismeretek ami fontos lett. És akkor még ne beszéljün a mikroelektronikai forradalomról, és hogy a harcászati repülőgépek gyakorlatilag egy felderítő-vadász-bombázó szerkezetek és még több bonyolultabb tudást szükséges. Ez még akkor is igaz, ha vezetésük egyszerübb, és számítógép rendszerek állnak a hajózó rendlkezésére, központi egységgel, sisakcélzóval, infrával, sokfunkciós lokátorral stb.
Ehhez az érettségi semmit nem ad hozzá, egy célirányos felvételi sokkal inkább!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 880
11 016
113
Abszolút lényegtelen, az érettségi nyolvan százaléka hulladék a pilótaképzés szempontjából (mondjuk minden komolyabb dolog szempontjából is), a maradék (reáltárgyak) relevánsak csak. Ezért nem tenném függővé ettől!
Az érettségi (azon kívül hogy alapműveltséget ad) egy teszt. Akinek van. az azt mutatja, hogy tud és hajlandó tanulni. Szerintem.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Az érettségi (azon kívül hogy alapműveltséget ad) egy teszt. Akinek van. az azt mutatja, hogy tud és hajlandó tanulni. Szerintem.
Azt a szakmunkásbizonyítványért is megtette, sőt! Szakirányú felvételi vizsga kell, ez nem a civil élet, hanem egy speciális szakma: katonai pilóta. Kifejezetten azokat kell felvenni, akik rendelkeznek bizonyos mennyiségű alaptudással és nagyon is rendelkeznek megfelelő képességekkel, mind szakirányú tudás és annak elsajátításához szükséges, mind fizikai szempontból. Ki kell szűrni figyelemzavarosokat, számolási zavarosokat, funkcionális analfabétákat, alapvető matematikai, fizikai, földrajzi és hasonló idevágó ismeretekkel nem rendelkezőket, nem jó/kiváló fizikai állapotúakat. Ennyi. A többit majd a pilótaképzés során megkapják és ha nem teljesítenek, nem is fognak tudni levizsgázni. Már eleve a képzésnek egy hatalmas szűrűnek kell lennie, amibe minél több potenciálisan alkalmas embert kell bevonnunk, hogy még az elején, az olcsó iskolapadból kihulljon a középszer és csak az menjen tovább, aki teljesít, akiben megvan a versenyszellem, aki jó.

Versenyt akarsz belterjesség helyett? Ahhoz versenyzők kellenek!

Mi több, talán még azt is megengedném, hogy folyamatban lévő középfokú tanulmányaikat töltők tizenhat éves kortól felvételizzenek pilótaképzésre, amennyiben legalább két évnyi honvédelmi repülőklubbos előéletük van! Persze ehhez kellenének honvédelmi repülőklubbok is, ahol vitorlázni tanulnak idejekorán, tehát a legjobb korban kezdik!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 880
11 016
113
Azt a szakmunkásbizonyítványért is megtette, sőt! Szakirányú felvételi vizsga kell, ez nem a civil élet, hanem egy szakma: pilóta. Kifejezetten azokat kell felvenni, akik rendelkeznek bizonyos mennyiségű alaptudással és nagyon is rendelkeznek megfelelő képességekkel, mind szakirányú tudás és annak elsajátításához szükséges, mind fizikai szempontból. Ki kell szűrni figyelemzavarosokat, számolási zavarosokat, funkcionális analfabétákat, alapvető matematikai, fizikai, földrajzi és hasonló idevágó ismeretekkel nem rendelkezőket, nem jó/kiváló fizikai állapotúakat. Ennyi. A többit majd a pilótaképzés során megkapják és ha nem teljesítenek, nem is fognak tudni levizsgázni. Már eleve a képzésnek egy hatalmas szűrűnek kell lennie, amibe minél több potenciálisan alkalmas embert kell bevonnunk, hogy még az elején, az olcsó iskolapadból kihulljon a középszer és csak az menjen tovább, aki teljesít, akiben megvan a versenyszellem, aki jó.

Versenyt akarsz belterjesség helyett? Ahhoz versenyzők kellenek!
Aki pilóta, orvos, mérnök, tanár, stb. akar lenni, és alkalmas is rá, az azért egy érettségit kiráz a mellkényzsebéből... hol van az a szint egy államvizsgától.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Aki pilóta, orvos, mérnök, tanár, stb. akar lenni, és alkalmas is rá, az azért egy érettségit kiráz a mellkényzsebéből... hol van az a szint egy államvizsgától.
Az érettségi értéktelen a mi szempontunkból. Nincs rá szükség, pont azt a szellemiséget kell kiirtani, ami amögött áll, hogy ezt monoton ismétlik egyesek, amikor én feljebb az érettségi nevetséges hülyeségénél komolyabb szakirányú követelményrendszer határozok meg.

De az érettségi értelmetlen presztízse miatt meg sem érted, hogy a feljebb általam meghatározott követelményrendszer alapján egy katonai pilóta mind képzettsége, mind emberi minősége alapján sokkal többet fog érni, mint a legtöbb érettségizett. És éppen ez a cél. A legtöbb érettségizett legértékesebb dolga amiért felelősséget kell vállalnia egy Iphone lesz mondjuk, vagy egy személygépkocsi és azt is el fogja bszni. A katonai pilóták viszont százmilliós technikát fognak kezelni és egy ország biztonságáért lesznek felelősek, ezért az érettségi nem alkalmas arra, hogy kiszűrd az alkalmasokat, hanem csak értelmetlenül szűkiti, elzárja a pályát a szakirányú szűréssel egy nagyobb merítésből kiszűrhető alkalmasok elől! Ráadásul az érettségi túl későn történik jóval korábban kell kezdeni a katonai pilóták felkészítését, ezért is említettem meg a honvédelmi klubbok szerepét és azt, hogy korkedvezménnyel is pilótaképzésre küldeném az alkalmasokat, hogy minél korábban kerüljenek pályára, minél fogékonyabban!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 880
11 016
113
Az érettségi értéktelen a mi szempontunkból. Nincs rá szükség, pont azt a szellemiséget kell kiirtani, ami amögött áll, hogy ezt monoton ismétlik egyesek, amikor én feljebb az érettségi nevetséges hülyeségénél komolyabb szakirányú követelményrendszer határozok meg.

De az érettségi értelmetlen presztízse miatt meg sem érted, hogy a feljebb általam meghatározott követelményrendszer alapján egy katonai pilóta mind képzettsége, mind emberi minősége alapján sokkal többet fog érni, mint a legtöbb érettségizett. És éppen ez a cél. A legtöbb érettségizett legértékesebb dolga amiért felelősséget kell vállalnia egy Iphone lesz mondjuk, vagy egy személygépkocsi. A katonai pilóták viszont százmilliós technikát fognak kezelni és egy ország biztonságáért lesznek felelősek, ezért az érettségi nem alkalmas arra, hogy kiszűrd az alkalmasokat, hanem csak értelmetlenül szűkiti, elzárja a pályát a szakirányú szűréssel egy nagyobb merítésből kiszűrhető alkalmasok elől! Ráadásul az érettségi túl későn történik jóval korábban kell kezdeni a katonai pilóták felkészítését, ezért is említettem meg a honvédelmi klubbok szerepét és azt, hogy korkedvezménnyel is pilótaképzésre küldeném az alkalmasokat, hogy minél korábban kerüljelen pályára, minél fogékonyabban!
Nincs érettségid?