[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Nincs érettségid?
De van. Az életem legfölöslegesebb aktusa volt. Arra volt csak jó, hogy főiskolára felvételizhessek. Egy hulladék papírról beszélünk. De látom tényleg nem érted azt a szemléletet is, amit megtestesítesz ezzel a kérdéssel, kell kiirtani a légierőből. Ők nem elit, ők egy rendkívül felelősségteljes, aprólékos és monoton munkát végző fogaskerék, ami megfelelő minőségű és nem pedigréjű szakmunkást igényel.

A vadászpilóta szakmunkás. Egy jól képzett technikus.

Írmagja nem maradhat semmi urizálásnak ott. Aki úgy viszonyul egy papírhoz a tanulás, a képézés és a képességek megfelelősége helyett mint te, annak semmi köze nem lehet ahhoz a légierőhöz, amit korszerűnek nevezhetünk és ahonnan kiküszöböltük a jelenlegi problémák javát, aminek az is része, hogy nem értik az idők szavát! Egyszer és mindenkorra meg kell szűnnie elit testületnek lennie a légierőnek és be kell tagozódni a haderőbe, mint annak nélkülözhetetlen és hasznos része.

Abban se vagyok biztos, hogy szükségünk van önálló légierőre! Vannak nagyhatalmak, a legkülönfélébb fegyvernemekkel, ott strukturálisan talán még szükségszerű az elkülönülés, de nálunk minek önáló parancsnokság ennek! Szerintem ilyen méretben egységes hadseregben kellene gondolkodnunk, mind a szárazföldi hadsereg, mind a légierő önállóságát megszüntetni és egy entitásban gondolkodni, egy hálózatban. A drónok korában többet "repülnek" a szárazföldi hadsereg katonái, mint a légierő pilótái. Pontosabban százszor, ezerszer többet, az ukrán háború tanulsága alapján! Mégse szerveztek nekik Drónerő parancsnokságot. Ilyen valóságban minek van még Légierő? Ez inkább már csak hagyomány!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 880
11 016
113
De van. Az életem legfölöslegesebb aktusa volt. Arra volt csak jó, hogy főiskolára felvételizhessek. Egy hulladék papírról beszélünk. De látom tényleg nem érted azt a szemléletet is, amit megtestesítesz ezzel a kérdéssel, kell kiirtani a légierőből. Ők nem elit, ők egy rendkívül felelősségteljes, aprólékos és monoton munkát végző fogaskerék, ami megfelelő minőségű és nem pedigréjű szakmunkást igényel.

A vadászpilóta szakmunkás. Egy jól képzett technikus.

Írmagja nem maradhat semmi urizálásnak ott. Aki úgy viszonyul egy papírhoz a tanulás, a képézés és a képességek megfelelősége helyett mint te, annak semmi köze nem lehet ahhoz a légierőhöz, amit korszerűnek nevezhetünk és ahonnan kiküszöböltük a jelenlegi problémák javát!
Látom van hited és minden érv lepereg rólad emiatt. Nemcsak itt, mindenhol. Szakmunkás az a "baka" a lövészárokban. Az is magasszintű képzést igényel a feladataira.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Látom van hited és minden érv lepereg rólad emiatt. Nemcsak itt, mindenhol. Szakmunkás az a "baka" a lövészárokban. Az is magasszintű képzést igényel a feladataira.
Igen, végre látod a pilóta helyét a hálózatban! Ő is csak egy szakmunkás a többi mellett, aki rendkívül összetett és hatalmas pusztítóerővel rendelkező technikát kezel, miközben folyamatos interakícióban van a hálózat többi releváns részével. Ezt feljebb is próbálták már elmagyarázni, csak most éppen azt gondolom végig, hogy ez hogy illeszkedik a rendszer jelen struktúráihoz. És már sehogy. Az egész rendszer elavult a képzéstől az alkalmazásig. Maga a Légierő mint szervezeti elem is szükségtelen és csak hátráltatja a rendszer igazi, jól működő hálózattá fejlődését, minden káros hagyomány levetkezését.

És nem túltolom azzal, hogy felismerem a probléma okát: mindaz amit légierőnek neveztünk megszűnt gyakorlatilag. A tervezett hatodik generációt szánják az utolsó pilóta vezette harci gépnek egyáltalán! De az is mi lesz, merthogy nem úgy fog harcolni, ahogy eddig bármi az is fix. Szóval mindaz, amink itt van Légierő néven a túlélő múlt. Igaza van feljebb Allesmornak. Annyira a múlt, hogy nem is radikális az átalakítás azon formája, amit a képzés kapcsán feszegetek, hanem csak minimálisan szükséges! Nekünk magyaroknak lehet a Gripen az utolsó embervezette harci gépünk.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 880
11 016
113
Igen, végre látod a pilóta helyét a hálózatban! Ő is csak egy szakmunkás a többi mellett, aki rendkívül összetett és hatalmas pusztítóerővel rendelkező technikát kezel, miközben folyamatos interakícióban van a hálózat többi releváns részével. Ezt feljebb is próbálták már elmagyarázni, csak most éppen azt gondolom végig, hogy ez hogy illeszkedik a rendszer jelen struktúráihoz. És már sehogy. Az egész rendszer elavult a képzéstől az alkalmazásig. Maga a Légierő mint szervezeti elem is szükségtelen és csak hátráltatja a rendszer igazi, jól működő hálózattá fejlődését, minden káros hagyomány levetkezését.

És nem túltolom azzal, hogy felismerem a probléma okát: mindaz amit légierőnek neveztünk megszűnt gyakorlatilag. A tervezett hatodik generációt szánják az utolsó pilóta vezette harci gépnek egyáltalán! De az is mi lesz, merthogy nem úgy fog harcolni, ahogy eddig bármi az is fix. Szóval mindaz, amink itt van Légierő néven a túlélő múlt. Igaza van feljebb Allesmornak. Annyira a múlt, hogy nem is radikális az átalakítás azon formája, amit a képzés kapcsán feszegetek, hanem csak minimálisan szükséges! Nekünk magyaroknak lehet a Gripen az utolsó embervezette harci gépünk.
Most mivel van bajod? Az érettségihez szükséges tudással vagy azzal, hogy ennek elsajátítását egy vizsgán kell bizonyítanod? Basszus, az egész felsőfokú képzés az ismeretek elsajátításáról és ennek bizonyításáról szól vizsgák formájában. Érettségiig a tanár szubjektív véleményén múlik az tudásod megítélése.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and alali77

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Most mivel van bajod? Az érettségihez szükséges tudással vagy azzal, hogy ennek elsajátítását egy vizsgán kell bizonyítanod? Basszus, az egész felsőfokú képzés az ismeretek elsajátításáról és ennek bizonyításáról szól vizsgák formájában.
Azzal, hogy elveszítjük az alkalmasok többségét azzal, hogy megkövetelünk egy olyan papírt, aminek megszerzéséhez a katonai pilótának való alkalmasságuk szempontjából gyakorlatilag majdhogynem semmit nem bizonyítottak, de már tizennyolc évesek, amikor ez a kezükben van. Erre a papírra konkrétan nincs szükségünk, hogy kiképezzük a katonai pilóta nevű szakmunkást. Sokkal korábban kell kezdenünk a képzését és teljesen más szempontok szerint, mint amit az érettségi megszerzése megkövetel. Specifikus tudásra kell koncentrálnunk, mert a hálózat alapú hadviselés jelenében, valóságában olyan mennyiségű speciális tudást kell majd alkalmaznia, hogy aki tizennyolc éves koráig arra pazarolta az életét, hogy általános műveltséget szerezzen, azt már elvesztettük mint szakembert, azoknak a döntő többsége már csak hülye lesz, vagy harminc éves korában fogja lezárni a tanulmányait a súlyos fáziskésés miatt.

Nemcsak a katonai képzésre, hanem minden más képzésre, civil képzésre is igaz, hogy előre kell hozni a szakosodást, a gimnáziumok számát minimalizálni kell és a szakképzést kell becsatornázni a felsőoktatás felé direktbe. Az érettségi helyett, pedig szakérettségi formájú végzettség kell a középfokú oktatás végén, ami kifejezetten az adott szakosodáshoz szükséges tudásra és képességekre koncentrál és lényegében csak arra. Mert az is olyan hatalmas tudásmennyiség, hogyha nem arra koncentrálunk, akkor nem kapunk megfelelő minőségű végterméket. Ez alól a szakosodás alól csak a társadalomismeret általános követelménye jelenthet kivételt, hogy egyben jó állampolgárt is képezzünk.

Az általános műveltséget adó érettségire a társadalomnak nincs többé szüksége, mert hátráltatja a hasznos, érett állampolgárok előállítását, mind a katonai, mind a civil szférában. HIszen az, ami igaz a katonai repülésre, az igaz lesz minden más, valós tudást és képességeket megkövetelő civil irányra is.

Az élőerőnek az AI-val kell versenyeznie lassan. Nem bohóckodhatunk érettségivel többet. Jobb, keményebb és felkészültebb szakemberek kellenek.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 880
11 016
113
Azzal, hogy elveszítjük az alkalmasok többségét azzal, hogy megkövetelünk egy olyan papírt, aminek megszerzéséhez a katonai pilótának való alkalmasságuk szempontjából gyakorlatilag majdhogynem semmit nem bizonyítottak, de már tizennyolc évesek, amikor ez a kezükben van. Erre a papírra konkrétan nincs szükségünk, hogy kiképezzük a katonai pilóta nevű szakmunkást. Sokkal korábban kell kezdenünk a képzését és teljesen más szempontok szerint, mint amit az érettségi megszerzése megkövetel. Specifikus tudásra kell koncentrálnunk, mert a hálózat alapú hadviselés jelenében, valóságában olyan mennyiségű speciális tudást kell majd alkalmaznia, hogy aki tizennyolc éves koráig arra pazarolta az életét, hogy általános műveltséget szerezzen, azt már elvesztettük mint szakembert, azoknak a döntő többsége már csak hülye lesz, vagy harminc éves korában fogja lezárni a tanulmányait a súlyos fáziskésés miatt.

Nemcsak a katonai képzésre, hanem minden más képzésre, civil képzésre is igaz, hogy előre kell hozni a szakosodást, a gimnáziumok számát minimalizálni kell és a szakképzést kell becsatornázni a felsőoktatás felé direktbe. Az érettségi helyett, pedig szakérettségi formájú végzettség kell a középfokú oktatás végén, ami kifejezetten az adott szakosodáshoz szükséges tudásra és képességekre koncentrál és lényegében csak arra. Mert az is olyan hatalmas tudásmennyiség, hogyha nem arra koncentrálunk, akkor nem kapunk megfelelő minőségű végterméket. Ez alól a szakosodás alól csak a társadalomismeret általános követelménye jelenthet kivételt, hogy egyben jó állampolgárt is képezzünk.

Az általános műveltséget adó érettségire a társadalomnak nincs többé szüksége, mert hátráltatja a hasznos, érett állampolgárok előállítását, mind a katonai, mind a civil szférában. HIszen az, ami igaz a katonai repülésre, az igaz lesz minden más, valós tudást és képességeket megkövetelő civil irányra is.

Az élőerőnek az AI-val kell versenyeznie lassan. Nem bohóckodhatunk érettségivel többet. Jobb, keményebb és felkészültebb szakemberek kellenek.
Ha valakinek van motivációja és alkalmas, annak nem lehet akadály, egy érettségi. Most akkor a gyenge képességűekért vagy a lustákért aggódsz ennyire?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Ha valakinek van motivációja és alkalmas, annak nem lehet akadály, egy érettségi. Most akkor a gyenge képességűekért vagy a lustákért aggódsz ennyire?
Nyilvánvalóan nem érted amit írok. Ez látványos nagyon. Téged pédául kiszűrne a pilóták felvételi rendszere mint funkcionális analfabétát és hiába lobogtatnád az érettségidet, mert azt le lehet tenni így is. Hiszen később nem tudnál mit kezdeni egy váratlan paranccsal, aminek tartalma elüt attól amit hosszú évek alatt megszoktál, tehát megértened és értelmezned kellene, ráadásul mindezt magas pulzusszám és "g"-s túlterhelések mellett. És ha úgy ignorálnád a megértését, mint annak, amit írtam, akkor azzal nagyon súlyos helyzetbe hoznád magadat, a kezelt technika integritását, a haderő működésének számos aspektusát akár békeidőben is.

Az idejekorán elkezdett célirányos kiválogatás és szakirányú képzés ezért van döntő fölényben a hosszadalmas úton, de könnyen megszerezhető, papírok lobogtatásánál!
 
  • Vicces
Reactions: gafzhu

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 427
15 053
113
Nem értem, hogy itt miért kell az érettségit elkülöníteni. (őszintén én az érettségi letételt kb az írástudással teszem egy szintre)
Ez erős volt, nem egy embert ismerek akinek nem hogy érettségi-e de meg diplomája is van de írni es érvelni nem hogy írásban szóban se tud…de ettől függetlenül egyetértek veled en meg 2015-2019 között érettségiztem amikor nagyon nehez volt 0tanulassal megcsináltam 3-4re kivéve matek az ott pont 2es lett :Dd akinek ma mar a könnyebb érettségi nem megy az tolja el a szoba biciklit.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 835
134 176
113
Nyilvánvalóan nem érted amit írok. Ez látványos nagyon. Téged pédául kiszűrne a pilóták felvételi rendszere mint funkcionális analfabétát és hiába lobogtatnád az érettségidet, mert azt le lehet tenni így is. Hiszen később nem tudnál mit kezdeni egy váratlan paranccsal, aminek tartalma elüt attól amit hosszú évek alatt megszoktál, tehát megértened és értelmezned kellene, ráadásul mindezt magas pulzusszám és "g"-s túlterhelések mellett. És ha úgy ignorálnád a megértését, mint annak, amit írtam, akkor azzal nagyon súlyos helyzetbe hoznád magadat, a kezelt technika integritását, a haderő működésének számos aspektusát akár békeidőben is.

Az idejekorán elkezdett célirányos kiválogatás és szakirányú képzés ezért van döntő fölényben a hosszadalmas úton, de könnyen megszerezhető, papírok lobogtatásánál!
Nem lenne egyszerű egy pl a honvéd szakközepek keretein belül repülős szakot bevezetni ahol megkapja azbelőkèpzettséget egy szakvizsgával mrg érettségivel a végén aminek az eredményei alapján jelentkezik felvételre aztán jónapot?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 362
86 441
113
Nem lenne egyszerű egy pl a honvéd szakközepek keretein belül repülős szakot bevezetni ahol megkapja azbelőkèpzettséget egy szakvizsgával mrg érettségivel a végén aminek az eredményei alapján jelentkezik felvételre aztán jónapot?
És ha nem alkalmas?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 226
9 542
113
vadászpilóta szakmunkás.

Nos erre nem írnák kommentált, mert vulgáris és dehonesztáló lenne.

Inkább azt jelzem, hogy volt egy magyar film a "Te rongyos élet" és abban Sziráky Lucy művésznőt kitelepítik vidékre. Ott próbál megélni és túlélni, és ott konferelják ne imigyen:

Közvetkezik Sziráki Luci művésznő, Kérem mutassa be művészetét...
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 003
4 905
113
Ehhez erre nincs szükség szetintem.
Szia,

Egyszer azt olvastam, hogy az 1. lepcso azert nagyon draga, mert rengeteg emberrel kell elkezdeni, es a sok alkalmatlant kozben kell kiszorni, vagyis nagy elony, ha mar ezen tul vannak az egyetemre jelentkezok, mert akkor eleg a toredekuket felvenni.
(Amikor olvastam, akkor meg arrol volt szo, hogy miert fontos, hogy az elso lepcsoje a kepzesnek Szolnokon legyen es ne Kanadaban.)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 230
29 987
113
Nos erre nem írnák kommentált, mert vulgáris és dehonesztáló lenne.
A kereskedelmi pilótához nyolc általános sem kell, középfokú végzettségre fedélzeti mérnöknek van szüksége!
Ne hülyéskedjünk már az érettségivel urizálással!

A megfelelő vizsgákat és gyakorlatot kell teljesíteni, ennél a hadsereg se követeljen többet, mert nevetséges!
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 194
15 610
113
A kereskedelmi pilótához nyolc általános sem kell, középfokú végzettségre fedélzeti mérnöknek van szüksége!
Ne hülyéskedjünk már az érettségivel urizálással!

A megfelelő vizsgákat és gyakorlatot kell teljesíteni, ennél a hadsereg se követeljen többet, mert nevetséges!
Még a "B" kategóriás jogsihoz is kell általános iskolai végzettség és így is van elég hülye az utakon.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu