[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

Nincs érettségid?
De van. Az életem legfölöslegesebb aktusa volt. Arra volt csak jó, hogy főiskolára felvételizhessek. Egy hulladék papírról beszélünk. De látom tényleg nem érted azt a szemléletet is, amit megtestesítesz ezzel a kérdéssel, kell kiirtani a légierőből. Ők nem elit, ők egy rendkívül felelősségteljes, aprólékos és monoton munkát végző fogaskerék, ami megfelelő minőségű és nem pedigréjű szakmunkást igényel.

A vadászpilóta szakmunkás. Egy jól képzett technikus.

Írmagja nem maradhat semmi urizálásnak ott. Aki úgy viszonyul egy papírhoz a tanulás, a képézés és a képességek megfelelősége helyett mint te, annak semmi köze nem lehet ahhoz a légierőhöz, amit korszerűnek nevezhetünk és ahonnan kiküszöböltük a jelenlegi problémák javát, aminek az is része, hogy nem értik az idők szavát! Egyszer és mindenkorra meg kell szűnnie elit testületnek lennie a légierőnek és be kell tagozódni a haderőbe, mint annak nélkülözhetetlen és hasznos része.

Abban se vagyok biztos, hogy szükségünk van önálló légierőre! Vannak nagyhatalmak, a legkülönfélébb fegyvernemekkel, ott strukturálisan talán még szükségszerű az elkülönülés, de nálunk minek önáló parancsnokság ennek! Szerintem ilyen méretben egységes hadseregben kellene gondolkodnunk, mind a szárazföldi hadsereg, mind a légierő önállóságát megszüntetni és egy entitásban gondolkodni, egy hálózatban. A drónok korában többet "repülnek" a szárazföldi hadsereg katonái, mint a légierő pilótái. Pontosabban százszor, ezerszer többet, az ukrán háború tanulsága alapján! Mégse szerveztek nekik Drónerő parancsnokságot. Ilyen valóságban minek van még Légierő? Ez inkább már csak hagyomány!
 
De van. Az életem legfölöslegesebb aktusa volt. Arra volt csak jó, hogy főiskolára felvételizhessek. Egy hulladék papírról beszélünk. De látom tényleg nem érted azt a szemléletet is, amit megtestesítesz ezzel a kérdéssel, kell kiirtani a légierőből. Ők nem elit, ők egy rendkívül felelősségteljes, aprólékos és monoton munkát végző fogaskerék, ami megfelelő minőségű és nem pedigréjű szakmunkást igényel.

A vadászpilóta szakmunkás. Egy jól képzett technikus.

Írmagja nem maradhat semmi urizálásnak ott. Aki úgy viszonyul egy papírhoz a tanulás, a képézés és a képességek megfelelősége helyett mint te, annak semmi köze nem lehet ahhoz a légierőhöz, amit korszerűnek nevezhetünk és ahonnan kiküszöböltük a jelenlegi problémák javát!
Látom van hited és minden érv lepereg rólad emiatt. Nemcsak itt, mindenhol. Szakmunkás az a "baka" a lövészárokban. Az is magasszintű képzést igényel a feladataira.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77
Látom van hited és minden érv lepereg rólad emiatt. Nemcsak itt, mindenhol. Szakmunkás az a "baka" a lövészárokban. Az is magasszintű képzést igényel a feladataira.
Igen, végre látod a pilóta helyét a hálózatban! Ő is csak egy szakmunkás a többi mellett, aki rendkívül összetett és hatalmas pusztítóerővel rendelkező technikát kezel, miközben folyamatos interakícióban van a hálózat többi releváns részével. Ezt feljebb is próbálták már elmagyarázni, csak most éppen azt gondolom végig, hogy ez hogy illeszkedik a rendszer jelen struktúráihoz. És már sehogy. Az egész rendszer elavult a képzéstől az alkalmazásig. Maga a Légierő mint szervezeti elem is szükségtelen és csak hátráltatja a rendszer igazi, jól működő hálózattá fejlődését, minden káros hagyomány levetkezését.

És nem túltolom azzal, hogy felismerem a probléma okát: mindaz amit légierőnek neveztünk megszűnt gyakorlatilag. A tervezett hatodik generációt szánják az utolsó pilóta vezette harci gépnek egyáltalán! De az is mi lesz, merthogy nem úgy fog harcolni, ahogy eddig bármi az is fix. Szóval mindaz, amink itt van Légierő néven a túlélő múlt. Igaza van feljebb Allesmornak. Annyira a múlt, hogy nem is radikális az átalakítás azon formája, amit a képzés kapcsán feszegetek, hanem csak minimálisan szükséges! Nekünk magyaroknak lehet a Gripen az utolsó embervezette harci gépünk.
 
Igen, végre látod a pilóta helyét a hálózatban! Ő is csak egy szakmunkás a többi mellett, aki rendkívül összetett és hatalmas pusztítóerővel rendelkező technikát kezel, miközben folyamatos interakícióban van a hálózat többi releváns részével. Ezt feljebb is próbálták már elmagyarázni, csak most éppen azt gondolom végig, hogy ez hogy illeszkedik a rendszer jelen struktúráihoz. És már sehogy. Az egész rendszer elavult a képzéstől az alkalmazásig. Maga a Légierő mint szervezeti elem is szükségtelen és csak hátráltatja a rendszer igazi, jól működő hálózattá fejlődését, minden káros hagyomány levetkezését.

És nem túltolom azzal, hogy felismerem a probléma okát: mindaz amit légierőnek neveztünk megszűnt gyakorlatilag. A tervezett hatodik generációt szánják az utolsó pilóta vezette harci gépnek egyáltalán! De az is mi lesz, merthogy nem úgy fog harcolni, ahogy eddig bármi az is fix. Szóval mindaz, amink itt van Légierő néven a túlélő múlt. Igaza van feljebb Allesmornak. Annyira a múlt, hogy nem is radikális az átalakítás azon formája, amit a képzés kapcsán feszegetek, hanem csak minimálisan szükséges! Nekünk magyaroknak lehet a Gripen az utolsó embervezette harci gépünk.
Most mivel van bajod? Az érettségihez szükséges tudással vagy azzal, hogy ennek elsajátítását egy vizsgán kell bizonyítanod? Basszus, az egész felsőfokú képzés az ismeretek elsajátításáról és ennek bizonyításáról szól vizsgák formájában. Érettségiig a tanár szubjektív véleményén múlik az tudásod megítélése.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and alali77
Most mivel van bajod? Az érettségihez szükséges tudással vagy azzal, hogy ennek elsajátítását egy vizsgán kell bizonyítanod? Basszus, az egész felsőfokú képzés az ismeretek elsajátításáról és ennek bizonyításáról szól vizsgák formájában.
Azzal, hogy elveszítjük az alkalmasok többségét azzal, hogy megkövetelünk egy olyan papírt, aminek megszerzéséhez a katonai pilótának való alkalmasságuk szempontjából gyakorlatilag majdhogynem semmit nem bizonyítottak, de már tizennyolc évesek, amikor ez a kezükben van. Erre a papírra konkrétan nincs szükségünk, hogy kiképezzük a katonai pilóta nevű szakmunkást. Sokkal korábban kell kezdenünk a képzését és teljesen más szempontok szerint, mint amit az érettségi megszerzése megkövetel. Specifikus tudásra kell koncentrálnunk, mert a hálózat alapú hadviselés jelenében, valóságában olyan mennyiségű speciális tudást kell majd alkalmaznia, hogy aki tizennyolc éves koráig arra pazarolta az életét, hogy általános műveltséget szerezzen, azt már elvesztettük mint szakembert, azoknak a döntő többsége már csak hülye lesz, vagy harminc éves korában fogja lezárni a tanulmányait a súlyos fáziskésés miatt.

Nemcsak a katonai képzésre, hanem minden más képzésre, civil képzésre is igaz, hogy előre kell hozni a szakosodást, a gimnáziumok számát minimalizálni kell és a szakképzést kell becsatornázni a felsőoktatás felé direktbe. Az érettségi helyett, pedig szakérettségi formájú végzettség kell a középfokú oktatás végén, ami kifejezetten az adott szakosodáshoz szükséges tudásra és képességekre koncentrál és lényegében csak arra. Mert az is olyan hatalmas tudásmennyiség, hogyha nem arra koncentrálunk, akkor nem kapunk megfelelő minőségű végterméket. Ez alól a szakosodás alól csak a társadalomismeret általános követelménye jelenthet kivételt, hogy egyben jó állampolgárt is képezzünk.

Az általános műveltséget adó érettségire a társadalomnak nincs többé szüksége, mert hátráltatja a hasznos, érett állampolgárok előállítását, mind a katonai, mind a civil szférában. HIszen az, ami igaz a katonai repülésre, az igaz lesz minden más, valós tudást és képességeket megkövetelő civil irányra is.

Az élőerőnek az AI-val kell versenyeznie lassan. Nem bohóckodhatunk érettségivel többet. Jobb, keményebb és felkészültebb szakemberek kellenek.
 
Azzal, hogy elveszítjük az alkalmasok többségét azzal, hogy megkövetelünk egy olyan papírt, aminek megszerzéséhez a katonai pilótának való alkalmasságuk szempontjából gyakorlatilag majdhogynem semmit nem bizonyítottak, de már tizennyolc évesek, amikor ez a kezükben van. Erre a papírra konkrétan nincs szükségünk, hogy kiképezzük a katonai pilóta nevű szakmunkást. Sokkal korábban kell kezdenünk a képzését és teljesen más szempontok szerint, mint amit az érettségi megszerzése megkövetel. Specifikus tudásra kell koncentrálnunk, mert a hálózat alapú hadviselés jelenében, valóságában olyan mennyiségű speciális tudást kell majd alkalmaznia, hogy aki tizennyolc éves koráig arra pazarolta az életét, hogy általános műveltséget szerezzen, azt már elvesztettük mint szakembert, azoknak a döntő többsége már csak hülye lesz, vagy harminc éves korában fogja lezárni a tanulmányait a súlyos fáziskésés miatt.

Nemcsak a katonai képzésre, hanem minden más képzésre, civil képzésre is igaz, hogy előre kell hozni a szakosodást, a gimnáziumok számát minimalizálni kell és a szakképzést kell becsatornázni a felsőoktatás felé direktbe. Az érettségi helyett, pedig szakérettségi formájú végzettség kell a középfokú oktatás végén, ami kifejezetten az adott szakosodáshoz szükséges tudásra és képességekre koncentrál és lényegében csak arra. Mert az is olyan hatalmas tudásmennyiség, hogyha nem arra koncentrálunk, akkor nem kapunk megfelelő minőségű végterméket. Ez alól a szakosodás alól csak a társadalomismeret általános követelménye jelenthet kivételt, hogy egyben jó állampolgárt is képezzünk.

Az általános műveltséget adó érettségire a társadalomnak nincs többé szüksége, mert hátráltatja a hasznos, érett állampolgárok előállítását, mind a katonai, mind a civil szférában. HIszen az, ami igaz a katonai repülésre, az igaz lesz minden más, valós tudást és képességeket megkövetelő civil irányra is.

Az élőerőnek az AI-val kell versenyeznie lassan. Nem bohóckodhatunk érettségivel többet. Jobb, keményebb és felkészültebb szakemberek kellenek.
Ha valakinek van motivációja és alkalmas, annak nem lehet akadály, egy érettségi. Most akkor a gyenge képességűekért vagy a lustákért aggódsz ennyire?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ha valakinek van motivációja és alkalmas, annak nem lehet akadály, egy érettségi. Most akkor a gyenge képességűekért vagy a lustákért aggódsz ennyire?
Nyilvánvalóan nem érted amit írok. Ez látványos nagyon. Téged pédául kiszűrne a pilóták felvételi rendszere mint funkcionális analfabétát és hiába lobogtatnád az érettségidet, mert azt le lehet tenni így is. Hiszen később nem tudnál mit kezdeni egy váratlan paranccsal, aminek tartalma elüt attól amit hosszú évek alatt megszoktál, tehát megértened és értelmezned kellene, ráadásul mindezt magas pulzusszám és "g"-s túlterhelések mellett. És ha úgy ignorálnád a megértését, mint annak, amit írtam, akkor azzal nagyon súlyos helyzetbe hoznád magadat, a kezelt technika integritását, a haderő működésének számos aspektusát akár békeidőben is.

Az idejekorán elkezdett célirányos kiválogatás és szakirányú képzés ezért van döntő fölényben a hosszadalmas úton, de könnyen megszerezhető, papírok lobogtatásánál!
 
  • Vicces
Reactions: gafzhu
Nem értem, hogy itt miért kell az érettségit elkülöníteni. (őszintén én az érettségi letételt kb az írástudással teszem egy szintre)
Ez erős volt, nem egy embert ismerek akinek nem hogy érettségi-e de meg diplomája is van de írni es érvelni nem hogy írásban szóban se tud…de ettől függetlenül egyetértek veled en meg 2015-2019 között érettségiztem amikor nagyon nehez volt 0tanulassal megcsináltam 3-4re kivéve matek az ott pont 2es lett :Dd akinek ma mar a könnyebb érettségi nem megy az tolja el a szoba biciklit.
 
Nyilvánvalóan nem érted amit írok. Ez látványos nagyon. Téged pédául kiszűrne a pilóták felvételi rendszere mint funkcionális analfabétát és hiába lobogtatnád az érettségidet, mert azt le lehet tenni így is. Hiszen később nem tudnál mit kezdeni egy váratlan paranccsal, aminek tartalma elüt attól amit hosszú évek alatt megszoktál, tehát megértened és értelmezned kellene, ráadásul mindezt magas pulzusszám és "g"-s túlterhelések mellett. És ha úgy ignorálnád a megértését, mint annak, amit írtam, akkor azzal nagyon súlyos helyzetbe hoznád magadat, a kezelt technika integritását, a haderő működésének számos aspektusát akár békeidőben is.

Az idejekorán elkezdett célirányos kiválogatás és szakirányú képzés ezért van döntő fölényben a hosszadalmas úton, de könnyen megszerezhető, papírok lobogtatásánál!
Nem lenne egyszerű egy pl a honvéd szakközepek keretein belül repülős szakot bevezetni ahol megkapja azbelőkèpzettséget egy szakvizsgával mrg érettségivel a végén aminek az eredményei alapján jelentkezik felvételre aztán jónapot?
 
Nem lenne egyszerű egy pl a honvéd szakközepek keretein belül repülős szakot bevezetni ahol megkapja azbelőkèpzettséget egy szakvizsgával mrg érettségivel a végén aminek az eredményei alapján jelentkezik felvételre aztán jónapot?
És ha nem alkalmas?
 
vadászpilóta szakmunkás.

Nos erre nem írnák kommentált, mert vulgáris és dehonesztáló lenne.

Inkább azt jelzem, hogy volt egy magyar film a "Te rongyos élet" és abban Sziráky Lucy művésznőt kitelepítik vidékre. Ott próbál megélni és túlélni, és ott konferelják ne imigyen:

Közvetkezik Sziráki Luci művésznő, Kérem mutassa be művészetét...
 
Ehhez erre nincs szükség szetintem.
Szia,

Egyszer azt olvastam, hogy az 1. lepcso azert nagyon draga, mert rengeteg emberrel kell elkezdeni, es a sok alkalmatlant kozben kell kiszorni, vagyis nagy elony, ha mar ezen tul vannak az egyetemre jelentkezok, mert akkor eleg a toredekuket felvenni.
(Amikor olvastam, akkor meg arrol volt szo, hogy miert fontos, hogy az elso lepcsoje a kepzesnek Szolnokon legyen es ne Kanadaban.)
 
Nos erre nem írnák kommentált, mert vulgáris és dehonesztáló lenne.
A kereskedelmi pilótához nyolc általános sem kell, középfokú végzettségre fedélzeti mérnöknek van szüksége!
Ne hülyéskedjünk már az érettségivel urizálással!

A megfelelő vizsgákat és gyakorlatot kell teljesíteni, ennél a hadsereg se követeljen többet, mert nevetséges!
 
A kereskedelmi pilótához nyolc általános sem kell, középfokú végzettségre fedélzeti mérnöknek van szüksége!
Ne hülyéskedjünk már az érettségivel urizálással!

A megfelelő vizsgákat és gyakorlatot kell teljesíteni, ennél a hadsereg se követeljen többet, mert nevetséges!
Még a "B" kategóriás jogsihoz is kell általános iskolai végzettség és így is van elég hülye az utakon.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu