[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 059
88 625
113
Április 5-én, tehát most szombaton az őcsényi és a szentesi repülőklubban kerülnek megrendezésre az Ifjúsági Pilóta Program első nyílt napjai...

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 059
88 625
113

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 773
20 974
113
Egy komolyabb légierő alá akarunk felépíteni pilotaképzést, ahogy régen, ahogy minden normális légierőnél van, hogy többet repülhessenek az újoncok, mielőtt vadászgépekre ülnek és mondjuk ne külföldön, egy drága kiképző program közben derüljön ki, hogy alkalmatlannak vadászgéppilotának.

Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.
 

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
3 065
9 800
113
Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.
Ezért nem kell majd csodálkozni, ha hamarosan fa nőne ki némelyikből.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 948
11 182
113
Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.
Dehogynem kerek. Itten kérem Európa vezető kiképzőközpontja épül. Mindenki nálunk fog tanulni és halálra keressük magunkat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 900
103 184
113
Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.
A kanadai képzés megszűnt. Tehát pont jó az alkalom átgondolni, hogyan tovább. Ugyanúgy folytathatnánk Olaszországban. De miért utaljuk fullba az eurót az olasz államnak, ha vmit itthon is megoldhatunk és csak a legjobbakat küldjük tovább??

Csak itthonra lehet sok a 8, de hasonlóan az európai helikopter oktató pilóta képzéshez, miért ne lehetne itthon, akár ezekkel a gépekkel is hasonló európai képzés.? Vagy Afrikának.Vagy Közép -Ázsiának??

Mindenesetre többet tudnak majd repülni az új pilóták és ez jó hír!!
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 260
13 500
113
Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.

Egyesek nem átallották leírni azt sem, hogy Gripen hellyett lesz majd jó ez a sportrepülő, mert hogy olyan a kiosztású a kabin műszerezése.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 900
103 184
113

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 260
13 500
113
Ez tuti??


Én úgy követtem, most ideiglenesen az USA-ba megyünk, aztán a hazai+olasz kombó váltja.

FAcT néven fut.

A gépek elnevezését egy diszlexiás indiai gyakornokra bízhatták, mert az eredeti típusnevek számait keverték össze.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 059
88 625
113
Ez tuti??


Én úgy követtem, most ideiglenesen az USA-ba megyünk, aztán a hazai+olasz kombó váltja.
Erre mondta nekem valaki kb. két hete hogy "Pedig most lett kiküldve XY Kanadába képzésre." Most vagy ő keverte a dolgokat hogy hová lett kiküldve valaki a nagy vizen túlra vagy már megint nem úgy van valami ahogy a nagy emberek korábban mondták.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 900
103 184
113
L-159NG. ezt kellett volna kimaszkolni 2.szd-nak.. Mellette talan elfert volna a Skyfox is 4-6 peldany. Igaz a L+159NG helyett johetett volna+Griff is. Viszont ezt sajat magunknak gyartottuk volna
L-159NG nem létezik..... Egyébként ha lenne én vennék a 39-es mellé ugyanígy egy századot és akkor saját géppel nyomnánk végig a pilotaképzést, nem kellene olasz géppel végezni az utolsó fázist.

Nem tudom ezeknek a gépeknek mennyi az éves fenntartási költsége, de a beszerzesük 60-70 mrd pár évre osztva nem terheli halálra a 2-%-os védelmi költségvetést.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 900
103 184
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Elég furán írnak erről a programról.
Amit én megértettem, tavaly indult és mintha csak a kanadai pilóták kiképzéséről szólna.
Rengeteg új gépet fognak venni és sztem még nem indult be. Legalábbis a képzési folyamat.

Program áttekintése
Áttekintés
Ez a program a Kanadai Királyi Légierő (RCAF) számára nyújt majd kiképzési szolgáltatásokat a többcélú és harcképes légierő fenntartása érdekében. Magában foglalja a pilótaképzést, valamint a légi harcrendszerek tisztjeinek és a fedélzeti elektronikus érzékelők kezelőinek kiképzését.

Beszerzés
Egy 25 éves szerződés, amely egy átfogó légi személyzeti képzési programot foglal magában, amely repülőgépeket, szimulátorokat, polgári oktatókat és tantermi képzési rendszereket, valamint egyéb alapvető szolgáltatásokat, például repülőgép- és repülőtér-karbantartást, szállást és étkezési szolgáltatásokat biztosít.

Szerződéses érték
11,2 milliárd dollár (beleértve az alkalmazandó adókat)

Program állapota
2024. május 28-án szerződést ítéltek oda a SkyAlyne Canada Limited Partnershipnek, a CAE Inc. és a KF Aerospace közös vállalatának.

Jelenlegi állapot
2024. május 28-án a SkyAlyne Canada Limited Partnership 25 éves, 11,2 milliárd dolláros (adókkal együtt) szerződést kötött a kanadai fegyveres erők új, korszerű platformokkal való felszerelésére a belföldi és külföldi kiképzéshez és műveletekhez. A szerződés révén Kanada összesen több mint 70 kiképző repülőgépet szerez be, 5 flottára osztva. Kanada együttműködik a vállalkozóval a FAcT program felfuttatásában és a jelenlegi programokról való átállás biztosításában.

 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 260
13 500
113
L-159NG nem létezik..... Egyébként ha lenne én vennék a 39-es mellé ugyanígy egy századot és akkor saját géppel nyomnánk végig a pilotaképzést, nem kellene olasz géppel végezni az utolsó fázist.

Nem tudom ezeknek a gépeknek mennyi az éves fenntartási költsége, de a beszerzesük 60-70 mrd pár évre osztva nem terheli halálra a 2-%-os védelmi költségvetést.

...és ettől még belterjesebb lenne minden.
Egyszerűen kellenek a külföldi képzések, ha már missziók, stb nincs.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
31 928
140 246
113
L-159NG nem létezik..... Egyébként ha lenne én vennék a 39-es mellé ugyanígy egy századot és akkor saját géppel nyomnánk végig a pilotaképzést, nem kellene olasz géppel végezni az utolsó fázist.

Nem tudom ezeknek a gépeknek mennyi az éves fenntartási költsége, de a beszerzesük 60-70 mrd pár évre osztva nem terheli halálra a 2-%-os védelmi költségvetést.
Nem a gép a kérdés hanem a légtér ami nekünk túl kicsi a nagy sebességű légiharc és egyebek gyakorlásához.