[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

Április 5-én, tehát most szombaton az őcsényi és a szentesi repülőklubban kerülnek megrendezésre az Ifjúsági Pilóta Program első nyílt napjai...

 
Egy komolyabb légierő alá akarunk felépíteni pilotaképzést, ahogy régen, ahogy minden normális légierőnél van, hogy többet repülhessenek az újoncok, mielőtt vadászgépekre ülnek és mondjuk ne külföldön, egy drága kiképző program közben derüljön ki, hogy alkalmatlannak vadászgéppilotának.

Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.
 
Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.
Ezért nem kell majd csodálkozni, ha hamarosan fa nőne ki némelyikből.
 
Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.
Dehogynem kerek. Itten kérem Európa vezető kiképzőközpontja épül. Mindenki nálunk fog tanulni és halálra keressük magunkat.
 
Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.
A kanadai képzés megszűnt. Tehát pont jó az alkalom átgondolni, hogyan tovább. Ugyanúgy folytathatnánk Olaszországban. De miért utaljuk fullba az eurót az olasz államnak, ha vmit itthon is megoldhatunk és csak a legjobbakat küldjük tovább??

Csak itthonra lehet sok a 8, de hasonlóan az európai helikopter oktató pilóta képzéshez, miért ne lehetne itthon, akár ezekkel a gépekkel is hasonló európai képzés.? Vagy Afrikának.Vagy Közép -Ázsiának??

Mindenesetre többet tudnak majd repülni az új pilóták és ez jó hír!!
 
Én nem látom a komoly légierő kialakításának még a gondolatát sem. Lehet vagy 30 Gripen pilóta, de legyen minden gépre 2, ok. Az 36 pilóta állandó jelleggel, 18 db Gripennel számolva. Mennyi lehet a fluktuáció, kiáramlás évente ? 10 % ? Legyen 3-5 új pilótára igény évente. Eddig Kanadában simán megoldottuk. Most vettünk 8 gépet, ami csak kiképzési célokra lesz jó, ha jól vettem ki az eddigieket. 8 gépen milyen kiképzést lehet folytatni és hány növendéket lehet kiképezni évente a megfelelő szintre, hogy Gripenre ülve folytassák a felkészülést ? Úgy saccolom, akár 20 növendék is oktatható ennyi géppel. Itt valami nem kerek ebben a történetben.

Egyesek nem átallották leírni azt sem, hogy Gripen hellyett lesz majd jó ez a sportrepülő, mert hogy olyan a kiosztású a kabin műszerezése.
 
Ez tuti??


Én úgy követtem, most ideiglenesen az USA-ba megyünk, aztán a hazai+olasz kombó váltja.

FAcT néven fut.

A gépek elnevezését egy diszlexiás indiai gyakornokra bízhatták, mert az eredeti típusnevek számait keverték össze.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Ez tuti??


Én úgy követtem, most ideiglenesen az USA-ba megyünk, aztán a hazai+olasz kombó váltja.
Erre mondta nekem valaki kb. két hete hogy "Pedig most lett kiküldve XY Kanadába képzésre." Most vagy ő keverte a dolgokat hogy hová lett kiküldve valaki a nagy vizen túlra vagy már megint nem úgy van valami ahogy a nagy emberek korábban mondták.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
L-159NG. ezt kellett volna kimaszkolni 2.szd-nak.. Mellette talan elfert volna a Skyfox is 4-6 peldany. Igaz a L+159NG helyett johetett volna+Griff is. Viszont ezt sajat magunknak gyartottuk volna
L-159NG nem létezik..... Egyébként ha lenne én vennék a 39-es mellé ugyanígy egy századot és akkor saját géppel nyomnánk végig a pilotaképzést, nem kellene olasz géppel végezni az utolsó fázist.

Nem tudom ezeknek a gépeknek mennyi az éves fenntartási költsége, de a beszerzesük 60-70 mrd pár évre osztva nem terheli halálra a 2-%-os védelmi költségvetést.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Elég furán írnak erről a programról.
Amit én megértettem, tavaly indult és mintha csak a kanadai pilóták kiképzéséről szólna.
Rengeteg új gépet fognak venni és sztem még nem indult be. Legalábbis a képzési folyamat.

Program áttekintése
Áttekintés
Ez a program a Kanadai Királyi Légierő (RCAF) számára nyújt majd kiképzési szolgáltatásokat a többcélú és harcképes légierő fenntartása érdekében. Magában foglalja a pilótaképzést, valamint a légi harcrendszerek tisztjeinek és a fedélzeti elektronikus érzékelők kezelőinek kiképzését.

Beszerzés
Egy 25 éves szerződés, amely egy átfogó légi személyzeti képzési programot foglal magában, amely repülőgépeket, szimulátorokat, polgári oktatókat és tantermi képzési rendszereket, valamint egyéb alapvető szolgáltatásokat, például repülőgép- és repülőtér-karbantartást, szállást és étkezési szolgáltatásokat biztosít.

Szerződéses érték
11,2 milliárd dollár (beleértve az alkalmazandó adókat)

Program állapota
2024. május 28-án szerződést ítéltek oda a SkyAlyne Canada Limited Partnershipnek, a CAE Inc. és a KF Aerospace közös vállalatának.

Jelenlegi állapot
2024. május 28-án a SkyAlyne Canada Limited Partnership 25 éves, 11,2 milliárd dolláros (adókkal együtt) szerződést kötött a kanadai fegyveres erők új, korszerű platformokkal való felszerelésére a belföldi és külföldi kiképzéshez és műveletekhez. A szerződés révén Kanada összesen több mint 70 kiképző repülőgépet szerez be, 5 flottára osztva. Kanada együttműködik a vállalkozóval a FAcT program felfuttatásában és a jelenlegi programokról való átállás biztosításában.

 
L-159NG nem létezik..... Egyébként ha lenne én vennék a 39-es mellé ugyanígy egy századot és akkor saját géppel nyomnánk végig a pilotaképzést, nem kellene olasz géppel végezni az utolsó fázist.

Nem tudom ezeknek a gépeknek mennyi az éves fenntartási költsége, de a beszerzesük 60-70 mrd pár évre osztva nem terheli halálra a 2-%-os védelmi költségvetést.

...és ettől még belterjesebb lenne minden.
Egyszerűen kellenek a külföldi képzések, ha már missziók, stb nincs.
 
L-159NG nem létezik..... Egyébként ha lenne én vennék a 39-es mellé ugyanígy egy századot és akkor saját géppel nyomnánk végig a pilotaképzést, nem kellene olasz géppel végezni az utolsó fázist.

Nem tudom ezeknek a gépeknek mennyi az éves fenntartási költsége, de a beszerzesük 60-70 mrd pár évre osztva nem terheli halálra a 2-%-os védelmi költségvetést.
Nem a gép a kérdés hanem a légtér ami nekünk túl kicsi a nagy sebességű légiharc és egyebek gyakorlásához.