Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ide valóNemtom, hogy ide való-e?:
Ez egy nagyon jó cikk!Közgazdász diplomát szerzett, végül vadászpilótaként találta meg a hivatását. Oktatóként vett részt a kanadai NFTC-programban, évekig szolgált Gripen-pilótaként. A Közel-Keleten is megfordult oktatni, de a szíve hazahúzta a kecskeméti repülőtérre - a Növekedés.hu interjúja Goron László őrnaggyal, a Magyar Honvédség pilótájával...
Ha bejelez a radar, hogy felém tart egy rakéta, a mai napig megugrik a pulzusom
Mitől jobb a Gripen, mint a MiG-29, hogyan lehet kibírni a gravitáció kilencszeresét és miért fontos a pilótajelöltek gerincvizsgálata? Kulisszatitkok a pilótafülkéből.novekedes.hu
"Áron és Balázs jelenleg négy társával az Amerikai Egyesült Államokban készülnek jövőbeni hivatásukra...
A képzésnek több fázisa van: egy nyelvi képzés Texasban, majd ezt követi három repülési fázis, három különböző géptípussal.
Első repülési fázis az Initial Flight Training Coloradoban, amelyet Diamond DA20-as típusú géppel kell teljesíteni.
Ezután következik az Undergraduate Pilot Training, amelyet már T-6 Texan II típusú kiképző géppel kell abszolválni.
Amennyiben sikeresen teljesítik hallgatóink ezt a közel 8 hónapos fázist, kiérdemlik az amerikai szárnyakat.
Az utolsó fázis géptípusa a sugárhajtású T-38, itt egy alapszintű képzést kapnak a tisztjelöltek.
A fázisok alatt folyamatosak a számonkérések, tesztek, vizsgák és vizsgarepülések formájában. Ha nem sikerül egy vizsga, akkor nagyon fel kell készülni a következőre, mert sajnos a legtöbb esetben csak egy, vagy két javítási lehetőség áll a pilótajelölt rendelkezésére.
Na de a folyamat mely szakaszában járnak hallgatóink? Egyik hallgatónk a nyelvi képzés szakaszában, ketten a repülési fázis kettes szakaszában, és hárman az utolsó repülési szakaszban vannak. Áron a kettes, Balázs pedig a harmadik repülési fázisban szeli az eget."
Kanadába nem vadász pilótának képeztek embereket?"A hajózó személyzet kiválasztásához szükség volt átszervezésekre is, hiszen négy kapitányt és négy első tisztet kell kiképezni és felkészíteni a KC-390-es irányítására. Így kerül majd a Falconról is, az Airbusról is a brazil fél elvárásainak megfelelő repülőgépvezető, de az első tiszti beosztásra indítunk nemrég Kanadából hazatért hajózót is. A jövő tervezésénél már számítunk a vezérkari főnök úr engedélye alapján egykori kollégáink számításba vételére is. Van aki jelenleg Németországban A400-ason repül, így szerzett már a rampás repülésből is tapasztalatot. De van olyan An-26-os pilótánk is, aki a pápai Nehézszállító Ezrednél töltött évek után a civil életet cseréli fel ismét a magyar hajózó dzsekire."
Gondol olyan emberről van szó aki ott nem felelt meg, de a KC-ra még tökéltes lehet.Mert ha igen akkor azokat kár lenne KC390-be ültetni...
Nem Csak vadászpilóta kat képeznek ki kanadaba. Sőt gripenre nem is ott zajlik a képzés. Az még csak Kanada után kovetkezikKanadába nem vadász pilótának képeztek embereket?
Mert ha igen akkor azokat kár lenne KC390-be ültetni...
Szerintetek lehet/van olyan hogy valaki két típust is repül: egyszer Airbuson kapitány, máskor meg KC390-esen?
Le(he)tt volna Kanadából hölgy vadászpilótánk is Zolnai Lea személyében, de ezek a x%z+!§ ráültették Airbus-ra:Kanadába nem vadász pilótának képeztek embereket?
Mert ha igen akkor azokat kár lenne KC390-be ültetni...
Szerintetek lehet/van olyan hogy valaki két típust is repül: egyszer Airbuson kapitány, máskor meg KC390-esen?
most lehet hogy tovább léphet vadászpilóta irányba: +4 Gripenhez, legalább kell 6-8 új pilóta.Le(he)tt volna Kanadából hölgy vadászpilótánk is Zolnai Lea személyében, de ezek a x%z+!§ ráültették Airbus-ra:
"Vadászpilóta szerettem volna lenni, amire meg is volt minden esélyem....San Antonióban részt vettem egy kéthónapos nyelvi továbbképzésen, a gyakorlati oktatásunk pedig Columbusban volt. Huszonöt órában a Cessna-172-t repültük, majd következett százhatvan óra a turbólégcsavaros T–6-ossal. A felkészítésnek úgy a vége felé járhattunk, amikor az elöljáró közölte: mivel még nem fejeztem be a vadászpilóta-képzést, ezért nem Gripent, hanem a légierőben hadrendbe álló Airbus A319-est fogom repülni. Nem ez volt ugyan a tervem, de elfogadtam a döntést. Tudomásul vettem, hogy hazaérkezésem után a csapatszállító flottánál van rám szükség. Az álmomat azonban tovább dédelgetem: nagyon szeretnék majd Gripent repülni – mondta az ifjú tiszt." (2018)
Le(he)tt volna Kanadából hölgy vadászpilótánk is Zolnai Lea személyében, de ezek a x%z+!§ ráültették Airbus-ra:
"Vadászpilóta szerettem volna lenni, amire meg is volt minden esélyem....San Antonióban részt vettem egy kéthónapos nyelvi továbbképzésen, a gyakorlati oktatásunk pedig Columbusban volt. Huszonöt órában a Cessna-172-t repültük, majd következett százhatvan óra a turbólégcsavaros T–6-ossal. A felkészítésnek úgy a vége felé járhattunk, amikor az elöljáró közölte: mivel még nem fejeztem be a vadászpilóta-képzést, ezért nem Gripent, hanem a légierőben hadrendbe álló Airbus A319-est fogom repülni. Nem ez volt ugyan a tervem, de elfogadtam a döntést. Tudomásul vettem, hogy hazaérkezésem után a csapatszállító flottánál van rám szükség. Az álmomat azonban tovább dédelgetem: nagyon szeretnék majd Gripent repülni – mondta az ifjú tiszt." (2018)