[HUN] McDonell Douglas/Boeing C-17 Globemaster III "Bic Mac"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 904
21 918
113

Ez a 01-es gép. Ez indult el március 23-án a Pápa - Bukarest - U-Tapao - Incheon és vissza útra.
De ma elindult ugyanezen az útvonalon a 03-as gép is.
(02-es pedig már Norvégiában van.)

Kérdés, hogy a szállítmányból jut-e Magyarországra is valami vagy ezt a románok szervezték maguknak?
A románoknál a 6%-ba már ezek az extra utak is beleférnek...


Strategic Airlift Capability: The hours are divided among nations according to a pre-agreed share.

 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and arcas

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 904
21 918
113


"Air transport with 45 tons of medical equipment from South Korea, with a NATO aircraft

The Ministry of National Defense has requested the Strategic Air Transport Capability of NATO, operating from the Pope's Air Base in Hungary, to carry out an emergency air mission, for the transport of approximately 45 tons of medical equipment from Seoul to Bucharest.

The equipments, 100,000 protection suits, were purchased by the Romanian state through the National Centralized Procurement Office, within the efforts to combat the effects of the COVID-19 pandemic in our country.

The flight is performed with a C-17 Globe Master III aircraft, within the quota of flight hours allocated to Romania, as a member of the Strategic Air Transport Capability.

One of the commanders of the crews operating the aircraft during this mission is Lieutenant-Commander George Crăciun, pilot of the Romanian Air Force, seconded within the Strategic Air Transport Capability.

The aircraft will land on Otopeni Airport on Thursday, March 26th.
The MApN press office will make available to journalists images from the moment of arrival of the NATO aircraft and the transfer of the equipment in the means of road transport."
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
4 082
8 437
113


"Air transport with 45 tons of medical equipment from South Korea, with a NATO aircraft

The Ministry of National Defense has requested the Strategic Air Transport Capability of NATO, operating from the Pope's Air Base in Hungary, to carry out an emergency air mission, for the transport of approximately 45 tons of medical equipment from Seoul to Bucharest.

The equipments, 100,000 protection suits, were purchased by the Romanian state through the National Centralized Procurement Office, within the efforts to combat the effects of the COVID-19 pandemic in our country.

The flight is performed with a C-17 Globe Master III aircraft, within the quota of flight hours allocated to Romania, as a member of the Strategic Air Transport Capability.

One of the commanders of the crews operating the aircraft during this mission is Lieutenant-Commander George Crăciun, pilot of the Romanian Air Force, seconded within the Strategic Air Transport Capability.

The aircraft will land on Otopeni Airport on Thursday, March 26th.
The MApN press office will make available to journalists images from the moment of arrival of the NATO aircraft and the transfer of the equipment in the means of road transport."
"the Pope's air base" o_O:D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 167
3 597
113
Pápa Város Hivatalos Oldala. 2020 Március 20.

"A Stratégiai Légiszállítási Képesség Nehéz Légiszállító Ezredének parancsnoka, az amerikai James Sparrow ezredes arról egyeztetett Unger Tamással, Pápa város alpolgármesterével, hogy a város és a szervezet milyen különleges intézkedéseket vezetett be a világjárvány megjelenésével.

Sparrow parancsnok úr elmondta, hogy március 13. óta vannak különleges óvintézkedések érvényben az ezrednél.

"A legfontosabb számomra az állományom, családjaik és a pápai emberek biztonsága és egészsége", hangsúlyozta a parancsnok.

"Minden egyes missziónkat alaposan megvizsgáljuk végrehajtás előtt. Rendkívül szigorú, a magyar előírásoknak megfelelő, egészségügyi szabályoknak kell megfelelnünk minden felszállás előtt és leszállás után.

Folyamatosan tájékoztatjuk magyarul nem beszélő dolgozóinkat és családjaikat a változásokról és Magyarország előírásairól.

Közösségünk a pápai közösség szerves része, itt éli mindennapjait, csakúgy mint a pápaiak. A külföldi közösség tagjaira ugyanazok az előírások és szabályok vonatkoznak, mint bárki másra az országban.

Mindannyiunk közös érdeke, hogy a járvány mielőbb véget érjen és visszatérhessünk a megszokott kerékvágásba. Ennek érdekében szervezetünk minden segítséget megad a magyar hatóságoknak."

Nem Jack Sparrow-t olvastam először...?:eek:
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
4 082
8 437
113
A KisLuxi(Lukács Viktor) óta nincs is magyar pilótája a C-17nek?
Nincs,...
"Lukács Viktor az An-26-osról került a C-17-es képzésre és 2010-től első tisztként repülte a típust. 2012-ben teher- és személydeszant dobásra jogosító képzést kapott majd a következő évben gépparancsnok lett. 2014-ben repülésbiztonsági tiszt képzésen vett részt és 2015-től egy évig repülésbiztonsági főnök volt. Ezután 2016 és 2018 között a kiképzési részlegnél dolgozott. A C-17-essel 3000 órát repült és négy kontinens ötven országába jutott el. A volt katonai szállítópilóta a külföldön megszokott, de már nálunk sem ismeretlen utat járva váltott: tizenöt év katonai szolgálat után a közforgalmi repülésben folytatja pályafutását." (Airbase Blog)
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 621
1 982
113
Nincs,...
"Lukács Viktor az An-26-osról került a C-17-es képzésre és 2010-től első tisztként repülte a típust. 2012-ben teher- és személydeszant dobásra jogosító képzést kapott majd a következő évben gépparancsnok lett. 2014-ben repülésbiztonsági tiszt képzésen vett részt és 2015-től egy évig repülésbiztonsági főnök volt. Ezután 2016 és 2018 között a kiképzési részlegnél dolgozott. A C-17-essel 3000 órát repült és négy kontinens ötven országába jutott el. A volt katonai szállítópilóta a külföldön megszokott, de már nálunk sem ismeretlen utat járva váltott: tizenöt év katonai szolgálat után a közforgalmi repülésben folytatja pályafutását." (Airbase Blog)
Azt tudom, hogy mi történt vele, mert kb 2 hónapja találkoztun, a kérdés az volt, hogy van-e utána valaki. De akkor ezek szerint tervben sincs. Ancsa személyzetek mit repülnek? Zlin-t?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz