[HUN] McDonell Douglas/Boeing C-17 Globemaster III "Bic Mac"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
Csapjatok le, de én nem értem, hogy kb. 1+ hét idő alatt ezen mit nem lehet tisztázni...?
Vagy senki nem ad adatot és nem beszél és csak dafke nem segítek a helyzetet elemezni?

Olyan nehéz megnézni, hogy mi volt a repülési terv, mire volt engedély majd a dig. adatrögzítővel ezt összevetni...?
Mi a f*szra jó a sok csodakütyü és digitalizáció, ha ez nem megy?
A rádiózást is veszik fel.

Eszemfaszom megáll.
De télnyeg.

A gép megvan, a személyzet megvan, és a papírmunka is megvan.

MI
TART
EZEN
ENNYI
IDEIG?

Mintha egy rendőr azon mélázna egy hétig, hogy egy 40 tonnás kamion hogyan került egy kisebb súlylimites útra, úgy, hogy GPS nyomkövető van a kocsin és kiolvashatná.

Egyre inkább azt érzem, hogy valami túlbuzgó osztrák felfújta a semmit, most meg kénytelenek valamit kitalálni csak semmi nem jut az eszükbe. Máskülönben tényleg ott van minden info, szóval érthetetlen.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and BJani

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Molni......
Azért 11 ezerről 1000-re lejönni ilyen bonyolult légtérben egy C-17-tel, nem semmi meló lehetett.
Valószínű, hogy csak a média nem tud semmit, az illetékesek már régen az adatok birtokában vannak, amelyek titkosak.
Vagy a művelet volt titkos.
Vagy extrém, illetve szándékos pilótahiba, melyet nem reklámoznak.
Vagy kidobtak két konténer zárjegy nélküli cigit/kokót, stb.
:)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Egyre inkább azt érzem, hogy valami túlbuzgó osztrák felfújta a semmit, most meg kénytelenek valamit kitalálni csak semmi nem jut az eszükbe. Máskülönben tényleg ott van minden info, szóval érthetetlen.

Szerintem az első mondatod a kulcs.
Biztos vagyok benne, hogy a szakértők tökéletesen tisztában vannak a felállással, csak a sajtót valamiért nem tájékoztatják.
Vihar egy pohár vízben, szerintem engedjük el...
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 395
4 391
113
Egyre inkább azt érzem, hogy valami túlbuzgó osztrák felfújta a semmit, most meg kénytelenek valamit kitalálni csak semmi nem jut az eszükbe. Máskülönben tényleg ott van minden info, szóval érthetetlen.
Ausztria bár barátságos ország, azért nem NATO tagország, egy NATO gépnek illene normális repülési tervet benyújtania mielőtt áthalad egy szövetségen kívüli állam területén. Ha valamelyik kevésbé demokratikus ország tette volna felrobbant volna az internet.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Ausztria bár barátságos ország, azért nem NATO tagország, egy NATO gépnek illene normális repülési tervet benyújtania mielőtt áthalad egy szövetségen kívüli állam területén. Ha valamelyik kevésbé demokratikus ország tette volna felrobbant volna az internet.
Honnan tudod, hogy nem volt normális repterve?
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
Ausztria bár barátságos ország, azért nem NATO tagország, egy NATO gépnek illene normális repülési tervet benyújtania mielőtt áthalad egy szövetségen kívüli állam területén. Ha valamelyik kevésbé demokratikus ország tette volna felrobbant volna az internet.

Nem sok köze van a C-17-hez ennek, nem gondolod? De ha már belementél: Ausztria nem NATO-tag, de ez nem számít. Svédország sem az, mégis van szelete a SAC keretei között. Hogy mi volt a repülési tervben, azt nem tudjuk. Hogy eltért-e attól, nem tudjuk. Amit tudunk az annyi, hogy az osztrákok kiakadtak, mert szerintük nem úgy repültek, ahogy kellett volna, de érdemi tényeket nem tesznek hozzá. A SAC szerint úgy repültek, ahogyan kellett. Tényeket nem láttunk, csak amit az online elérhető infokból ki lehet szedni. Egyszer mondtak konkrét tényeket, csak annak ellentmond a valóság (link lentebb). Az osztrákok azt mondták, hogy 10-11 ezer méterről ereszkedtek 1000 méterre meg még az alá. Sose járt 15.000 láb felett a repülőgép, nemhogy 10-11 km-en. Eleve, most akkor 10 vagy 11 km? :D
Ezek után osztráknak azt se hiszem el, amit kérdez az ügyben.

Link: https://globe.adsbexchange.com/?ica...8.9&showTrace=2021-09-10&timestamp=1631266484
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
FGbgD4TXMAs6xrT


(Újra. mert eltűntek a topikból a régi képek.)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Plüssmackó mentőakció – Evakuálás Kabulból a pápai C–17-esekkel

Amikor június közepétől ingajáratban repültek a pápai C–17-esek Kabul és Bukarest között, hogy az afganisztáni NATO-kivonulásban közreműködjenek, még senki sem gondolta volna, hogy alig másfél hónappal később a tálibok elől menekülők ezreit kell majd elszállítaniuk Afganisztánból, egy rögtönzött légihidat létrehozva Kabul és a grúziai Tbiliszi között. Több mint ezer gyermeket mentettek ki a pápai C–17-esek alig néhány nap alatt, akik a katonáktól a gépen kapott plüssfigurákkal – mint egyetlen értékükkel – kezdhetnek új életet valahol a kimentésük után.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Hatékony magyar-brit együttműködés

Kulcsfontosságú képességet jelent a magyar repülőműszaki állomány számára a C-17 szállítógépek vontatására feljogosító képzettség megszerzése. Ennek érdekében a brit gépszemélyzet segítségével négy magyar katona szerzett gyakorlati tapasztalatot az óriásrepülő mozgatásáról egy 50 tonnás TXD 450/50 vontató eszközzel.

Ugyancsak fontos tapasztalat a magyar repülőtéri személyzet számára, hogy két katona két alkalommal is részt vehetett az úgynevezett „cockpit trainingen”, vagyis a gép pilótafülkéjében tartózkodhattak a repülések során.


61fb912d81343461353921.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Oleksiy Reznikov ukrán védelmi miniszter megerősítette, hogy Litvánia Stinger légvédelmi rakétáit hozták Ukrajnába. Tegnap a C-17-es (BRK 89-es járat), ma pedig az azonos típusú gép (BRK 88-as járat) litván katonai segélyt szállított Šiauliaiból (Siauliai levél) Kijevbe. A C-17-es szállítógépek a NATO Heavy Airlift Wing magyarországi székhelyéhez tartoztak a pápai légibázison. Az egység a Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) kezdeményezésnek megfelelően jött létre, amelyben Lengyelország is részt vesz.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Oleksiy Reznikov ukrán védelmi miniszter megerősítette, hogy Litvánia Stinger légvédelmi rakétáit hozták Ukrajnába. Tegnap a C-17-es (BRK 89-es járat), ma pedig az azonos típusú gép (BRK 88-as járat) litván katonai segélyt szállított Šiauliaiból (Siauliai levél) Kijevbe. A C-17-es szállítógépek a NATO Heavy Airlift Wing magyarországi székhelyéhez tartoztak a pápai légibázison. Az egység a Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) kezdeményezésnek megfelelően jött létre, amelyben Lengyelország is részt vesz.

273990594_10158181915201573_8155949702021712426_n.jpg

(Forrás)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
275047974_511684480334313_2972002176100754904_n.jpg


Mi is a Stratégiai Légiszállítási Képesség?

❌ NEM NATO szervezet.
✅ Egy 12 ország összefogásából létrejött független szervezet.
❌ NEM amerikai katonák szervezete.
✅ Az Amerikai Egyesült Államok is tagja a Stratégiai Légiszállítási Képességnek 11 másik országgal, köztük Magyarországgal, együtt.
❌ A C-17-esek NEM magyar gépek.
✅ Bár a Stratégiai Légiszállítási Képesség három C-17-esét Magyarországon regisztrálták és vették lajstromba, így magyar felségjellel repül, a gépeket a program 12 nemzete együtt tulajdonolja.
❌ A C-17-esek NEM magyar/amerikai/NATO parancsnokság alatt állnak.
✅ Egyik C-17-es sem tartozik sem a Magyar Honvédség, sem az amerikai légierő, sem a NATO parancsnoksági struktúra fennhatósága alá. A Stratégiai Légiszállítási Képesség katonai szervezetének, a Nehéz Légiszállító Ezrednek a parancsnoka a műveleti főnök. A programot a 12 tagország delegáltjaiból álló irányítótestület (Steering Board) irányítja.

275021617_511684460334315_4235405965304808538_n.jpg

274981673_511684477000980_8617233026937294929_n.jpg

274993366_511684457000982_8334935329828499674_n.jpg

274982253_511684553667639_5863223021642605072_n.jpg

274926406_511684570334304_4064740046801136840_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Tegin