Valójában szükség van arra hermetizált kabimra?Szerintem nincs.Hogy kiképző főtörzsemet idézzem:
Legények!Ha atomvillanást látnak,jol nézzék meg!Ugysem látnak többé olyat......
Gyakorlati jelentősége igazábol nincs.De korábban már irtam róla
A konténer egyébként is szükség esetén úgy van megcsinálva,hogy online valós időben leküldi az adatokat a földi csapatnak. Így ha például a dozimetrikus fél a repüléstől, akkor nem kell beüljön a 24-es deszantterébe, esetleges tanácsadás céljából, hogy merre nézelődjön még a gép.Nehogy a nagy ijedtségében mondjuk előcsalogassa Karakot
Ha meg nem lenne 24-es,csak Hungarocopter akkor eleve fel sem merülne ilyesmi.Persze,értem, világos. Szerinted nincs szükség arra a hermetizált kabinra... A gyakorlati szakemberek szerint akik meg repülik/üzemeltetik a magyar katonai helikoptereket szükség van a hermetizált kabinra. Ne haragudj, tényleg nem bántásból mondom,de előbb hiszek egy 2200 órás helikopterpilótának aki repüli ezt a típust is és nyugati gépeket is kipróbált,mint neked akinek annyi érve van, a témában,hogy "szerintem". .
Csak a Mihunak van hermetizált kebinja.Valon miért?Mi28 már nem kapot?Ka50 már nem kapot?Különben nem tudom,de sose hallottam rola,hogy kaptak volna hermetizált ABV védett kabint.Mert marginális jelentősége van.Az általad emlitett esetben a személyzet kap védőruhát.Mert utána ugyis mentesiteni kell az egész gépet.Vagy kidobni,ha annyit kapot.A korszerű és olcsóbb megoldás pedig a dron.Csernobilnál a munkát MI6/8/26 gépek végezték.Persze,értem, világos. Szerinted nincs szükség arra a hermetizált kabinra... A gyakorlati szakemberek szerint akik meg repülik/üzemeltetik a magyar katonai helikoptereket szükség van a hermetizált kabinra. Ne haragudj, tényleg nem bántásból mondom,de előbb hiszek egy 2200 órás helikopterpilótának aki repüli ezt a típust is és nyugati gépeket is kipróbált,mint neked akinek annyi érve van, a témában,hogy "szerintem". Gondolom akkor az AH-60 sem hermetizált,ha ennyire ellene vagy. Igen,a kiképző őrmestered nagyon humoros ember, de attól még kb mindenki számára világos,hogy nem atomvillanást akarnak megnézni a géppel. Hanem egy vegyi/nukleáris katasztrófa helyszínét részletesen felderíteni. Sose kelljen élesben Magyarországon alkalmazniuk! De attól még ezek a "hozzá nem értők" akik kitalálták megtervezték,összerakták ezt a rendszert, még mindig nem a Mi-17-hez integrálták azt a fránya felderítő konténert.Pontosan a hermetizált kabinok és deszanttér miatt döntöttek a 24-es mellett,a szállítókra történő integráció helyett.Mivel gázós helyzetben van gyakorlati jelentősége.Egyszerűen sokkal nagyobb védelmet élvez benne az ember, ha szennyezett terület fölé kell repüljön, mint egy nem hermetizált gépben. Pedig a 17-esnek is megvannak a maga előnyei. Függésből indulva jobban gyorsul,mint a 24-es. Ugyanazok a hajtóművek, kisebb önsúly mellett, nincs rajta olyan komoly és súlyos páncélzat mint a 24-esen. Persze bátraké a szerencse. Szerinted túl sokba került a Mi-24-es felújítás? Ezt még akár elfogadható érv is lenne. De az,hogy szükségtelen a hermetizált kabin az már nem elfogadható érv ennek a rendszernek a tükrében. Ha ennyire nem számít szerinted a dolog, akkor javaslom,hogy adj be a HM-hez egy pályázatot. Legyen a címe mondjuk: a Honvédség vegyi és sugárfelderítő képessége légi komponensének anyagi racionalizálása". Írd le amiket itt,bizonyítsd be, hogy a 24-es egy haszontalan semmirevaló drága ócskavas, és a hermetizált kabin egy baromság. AH-60-asokat nem vesznek helyette,mert nincs rá pénz,de van egy alternatív javaslatom. A hírekből tudjuk,hogy a kormány saját magyar hadiipart akar. Ismered a Hungarocoptert?Magyar kísérleti helikopter. Nem,hogy hermetizált kabinja, de még kabinja sincsen. Kint ülsz egy rácsszerkezeten, egy székben. Előtted a ciklikus és az oldalkormány pedálok, melletted balra a kollektív kar. Van műszerfal is,fekete színű, analóg műszerekkel. Jóval olcsóbban lehetne pár olyat sorozatban legyártatni, mint amibe a 24-es felújítás,az UH-1N vagy az AH-60 fájna. Jóval olcsóbb lenne üzemeltetni, mint bármelyiket a felsorolt gépek közül. Szállítókapacitása:1 fő, de ha racionalizálunk,akkor racionalizáljunk komolyanA konténer egyébként is szükség esetén úgy van megcsinálva,hogy online valós időben leküldi az adatokat a földi csapatnak. Így ha például a dozimetrikus fél a repüléstől, akkor nem kell beüljön a 24-es deszantterébe, esetleges tanácsadás céljából, hogy merre nézelődjön még a gép.Nehogy a nagy ijedtségében mondjuk előcsalogassa Karakot
Ha meg nem lenne 24-es,csak Hungarocopter akkor eleve fel sem merülne ilyesmi.
A kisarkított példám nem bántás akart lenni, csak egyszerűen azt próbáltam bizonyítani, hogy az nem érv, hogy "szerintem" amikor a szakemberek évtizedes gyakorlati tapasztalatai mást mutatnak. És ismét csak nem bántásból, de inkább nekik hiszek.
Csak a Mihunak van hermetizált kebinja.Valon miért?Mi28 már nem kapot?Ka50 már nem kapot?Különben nem tudom,de sose hallottam rola,hogy kaptak volna hermetizált ABV védett kabint.Mert marginális jelentősége van.Az általad emlitett esetben a személyzet kap védőruhát.Mert utána ugyis mentesiteni kell az egész gépet.Vagy kidobni,ha annyit kapot.A korszerű és olcsóbb megoldás pedig a dron.Csernobilnál a munkát MI6/8/26 gépek végezték.
Most akkor az a baj,hogy egy rohatdrága AH60as gépet javallok,vagy az,hogy drágállom egy igazábol jelen formájában haszontalan gép restaurálását?
Kicsit feljebb,a 2 kép között betettem egy linket.Repüléstudomány.hu/2008/Papp István pdf.
Nem a legkorábbi,és nem a legterjedelmessebb,de foglalkozik a Mihuk modernizácios lehetőségeivel is.
Egyébbként még megvan,és műkdőképessek azok a sugárfelderitő konténerek?
Hh-s örökség.Nincs igazán jelentősége.Ha megvolna a PG,hogy magunk,és időben,ahogy a gépek üzemmenete megkövetelte volna elvégzik a nagyjavitást...Ha nem kótyavetyélték volna el a hozzávaló fegyverzetet,felszerelést...Ha 10-20 évvel ezelött kap egy modernizációt....Ha valóban érdekelné a felsóvezetést a honvédelem.....egyhalom ha.Most lenne egy nem a legmodernebb,de a mi környezetünkben ütőképes harciheli állományunk Mihukbol,De most,és igy kivitelezve ez csak parasztvakitás.A világszinvonalat tekintve az UH1N is egy elavult másodvonalas gép.De nekünk,és a mi igényeinket tekintve,a környezetünket figyelembe véve kielégitő megoldás lehetett volna.Magyarul nem részletezik,de évekig logisztikai támogatást kaptunk volna hozzá.Hogy ez 2,5, vagy 7évet jelent,nem tudom.Addig lényegében a üzemeltető állomány zsoldját és a kerozin költségét kellet volna fizetni,hogy repülhessenek.Nameg ha nekimegy a kajáskocsi,akkor a javitási költséget.És most?Van elegendő kiképzet üzemeltető?Felszerelés?Fegyverzetrl tudjuk,hogy nincs.Ha valóban használható,és nem csak mutogatható gépállományt akarunk belőlük faragni,az még rengeteg pénzbe kerülne.Érdemes?Kihozható még annyi szolgálati idő a gépekböl,hogy érdemes legyen rájuk költeni?Nemvagyok repülőmérnök,nemtudom.Talán Allesmore meg tudná mondani.Van egy pont,amikor nem érdemes egy kiérdemesült masinával tovább foglalkozni,hanem le kell cserélni.Akkor is ha szerettük.Az én javallatom az újra az AH60.Nem azért mert nem szeretnék inkább dedikált csataheli+harcképes szállitót látni a sereg állományában.Hanem mert nemhiszem,hogy lenne egy teljesértékű heliflotta kiépitésére sanszumk.Második jelöltem az A149M.Én speciel az utolsó helyre tenném a MI171 felfegyverzett változatát.Valójában egy elavult konstrukció,teljesitményéhez képest nagy,rohamdesszant célra nem ideális,és a jolkiépitett-felfegyverzett változatai,az új hajtóművel-hajtásláncal már annyira nem is ólcsók.Ráadásul ezekröl az új elemekröl nem is igazán tudni,mennyire sikerültek jol.A deszanttér miatt kapott hermetikus kabint.
Csak úgy a margóra...
Milyen érdekes, amikor meg zsoltinak magyaráztam, hogy a felújított 24-es milyen és hogyan harcolnak éjszaka az FLIR-es AH-64-gyel (két szenzor is van rajta) és a UH-1-kel, akkor bezzeg mégis én voltam a helikopter meg mindenki más.
Az, hogy ex PG-sek, a nyugati világ és a józanul gondolkozók és a számok mit mondtak, abba szart bele. Ehhez képes elég sokat adtak a kommentjeire...
De ki kell elemezni a mult hibáit,hogy ne essünk újra bele.És mindenkinek meg is kell értenie,hogy miért hiba,ami történt.A gond ott kezdődik, ha mi azt mondjuk hogy MOST ez a felújitás és részleges modernizálás FELESLEGES volt, akkor többen azt gondolják rólunk, hogy leblamáljuk, lenézzük vagy utáljuk ezt a technikát, pedig csak azt próbáljuk megértetni másokkal, hogy MOST ezek helyett SOK MÁS területen lehetett volna látványosabb, de legfőképp HASZNOSABB fejlesztésre is költeni ezt a pénzt...mert ez a általunk is vitatott "képesség", amit a MI-24-es nyújt (ha nyújt) MOST nem létfontosságú.
Ennyire részletekbe menően már kár visszakanyarodni az UH-1-ekhez, anno nekem is hülyeségnek tűnt, és akkor -az akkor elérhető infók alapján- elég csupasz gépekről volt szó, utólag viszont ugye mindig minden másképp látszik. Ez a hajó már elment, én a H145M-kre koncentrálok már egy ideje...
Hh-s örökség.Nincs igazán jelentősége.Ha megvolna a PG,hogy magunk,és időben,ahogy a gépek üzemmenete megkövetelte volna elvégzik a nagyjavitást...Ha nem kótyavetyélték volna el a hozzávaló fegyverzetet,felszerelést...Ha 10-20 évvel ezelött kap egy modernizációt....Ha valóban érdekelné a felsóvezetést a honvédelem.....egyhalom ha.Most lenne egy nem a legmodernebb,de a mi környezetünkben ütőképes harciheli állományunk Mihukbol,De most,és igy kivitelezve ez csak parasztvakitás.A világszinvonalat tekintve az UH1N is egy elavult másodvonalas gép.De nekünk,és a mi igényeinket tekintve,a környezetünket figyelembe véve kielégitő megoldás lehetett volna.Magyarul nem részletezik,de évekig logisztikai támogatást kaptunk volna hozzá.Hogy ez 2,5, vagy 7évet jelent,nem tudom.Addig lényegében a üzemeltető állomány zsoldját és a kerozin költségét kellet volna fizetni,hogy repülhessenek.Nameg ha nekimegy a kajáskocsi,akkor a javitási költséget.És most?Van elegendő kiképzet üzemeltető?Felszerelés?Fegyverzetrl tudjuk,hogy nincs.Ha valóban használható,és nem csak mutogatható gépállományt akarunk belőlük faragni,az még rengeteg pénzbe kerülne.Érdemes?Kihozható még annyi szolgálati idő a gépekböl,hogy érdemes legyen rájuk költeni?Nemvagyok repülőmérnök,nemtudom.Talán Allesmore meg tudná mondani.Van egy pont,amikor nem érdemes egy kiérdemesült masinával tovább foglalkozni,hanem le kell cserélni.Akkor is ha szerettük.Az én javallatom az újra az AH60.Nem azért mert nem szeretnék inkább dedikált csataheli+harcképes szállitót látni a sereg állományában.Hanem mert nemhiszem,hogy lenne egy teljesértékű heliflotta kiépitésére sanszumk.Második jelöltem az A149M.Én speciel az utolsó helyre tenném a MI171 felfegyverzett változatát.Valójában egy elavult konstrukció,teljesitményéhez képest nagy,rohamdesszant célra nem ideális,és a jolkiépitett-felfegyverzett változatai,az új hajtóművel-hajtásláncal már annyira nem is ólcsók.Ráadásul ezekröl az új elemekröl nem is igazán tudni,mennyire sikerültek jol.
????????Miért,mást irtam?Baszod a MI-24 egy hh-s helikopter,sokkal hh-sabb mint bármyelyik másik.
Nem az idő a probléma, nem a "most". Ha most nem lenne jövőben semmi heli beszerzés, akkor ok. Na, de a H145 mellé ez így teljesen felesleges pénzkidobás.A gond ott kezdődik, ha mi azt mondjuk hogy MOST ez a felújitás és részleges modernizálás FELESLEGES volt, akkor többen azt gondolják rólunk, hogy leblamáljuk, lenézzük vagy utáljuk ezt a technikát, pedig csak azt próbáljuk megértetni másokkal, hogy MOST ezek helyett SOK MÁS területen lehetett volna látványosabb, de legfőképp HASZNOSABB fejlesztésre is költeni ezt a pénzt...mert ez a általunk is vitatott "képesség", amit a MI-24-es nyújt (ha nyújt) MOST nem létfontosságú.
Ennyire részletekbe menően már kár visszakanyarodni az UH-1-ekhez, anno nekem is hülyeségnek tűnt, és akkor -az akkor elérhető infók alapján- elég csupasz gépekről volt szó, utólag viszont ugye mindig minden másképp látszik. Ez a hajó már elment, én a H145M-kre koncentrálok már egy ideje...
OFF: elgondolkoznék a samsung helyett egy ilyenen (mondjuk kínai huawei-es vagyok)
Párszor belefutottam ilyen helyzetbe.Ha nincs karórád, vagy szervizben van, úgy megtudod nézni az időt a telefonon, hogy egy gombot se kell megnyomj, nem kell bekapcsolnod a világítást rajta,nem fogyaszt sok áramot. Csak ránézel a hátsó képernyőre. A telefon története amúgy baromi érdekes. A szakma imádta, de a mögötte álló cég egyszerűen nem volt olyan erős anyagilag, hogy egy Iphone-nal, Samsunggal,Huawei-el összehasonlítható mennyiségben tudják gyártani.Így hiába innovatív, nem terjedt el annyira a világban. Egy ideig a Lotus F1-es csapat autóin is lehetett olvasni a YotaPhone feliratot, mert a szponzoraik voltak.Ladád van?GAZellával szeretnél dolgozni,vagy Sprinterrel?Muszka motorfűrésszel akarsz fát vágni,vagy svéddel?Vetyerok csónakmotort szeretnél,vagy Mercuryt?Ruszki okostelot vennél(van eggyáltalán?) vagy Samsungot?
Különben amikor a nyakunkon voltak a ruszkik,valahogy nem szerettük őket ennyire....Mekora a szovjet mikroszámitgép?_hát óórjjjááássiiiii!
Csak a Mihunak van hermetizált kebinja.Valon miért?Mi28 már nem kapot?Ka50 már nem kapot?Különben nem tudom,de sose hallottam rola,hogy kaptak volna hermetizált ABV védett kabint.Mert marginális jelentősége van.Az általad emlitett esetben a személyzet kap védőruhát.Mert utána ugyis mentesiteni kell az egész gépet.Vagy kidobni,ha annyit kapot.A korszerű és olcsóbb megoldás pedig a dron.Csernobilnál a munkát MI6/8/26 gépek végezték.
Most akkor az a baj,hogy egy rohatdrága AH60as gépet javallok,vagy az,hogy drágállom egy igazábol jelen formájában haszontalan gép restaurálását?
Kicsit feljebb,a 2 kép között betettem egy linket.Repüléstudomány.hu/2008/Papp István pdf.
Nem a legkorábbi,és nem a legterjedelmessebb,de foglalkozik a Mihuk modernizácios lehetőségeivel is.
Egyébbként még megvan,és műkdőképessek azok a sugárfelderitő konténerek?
Kérdezz majd rá,filmezz és fényképezz szorgalmassan!Aztán légyszives tölsd fel komplett ide.Személyes kérésem,hogy Szuhojnál kérdezz rá,miért dopták aSzu80PT-t?Nem tudom,hogy a Mi-28, Ka-50,Ka-52 kapott-e hermetizált kabint. Lehet,hogy igen, lehet,hogy nem. De ha végre valahára eljutok a MAKSZ repülési és űrhajózási szakkiállításra Moszkvába (jövőre pont lesz),akkor meg fogom kérdezni a Вертолеты России cég szakembereit.
Mennyi ideig tarthat a típus ismételt hadrendbe állítása?
Ezt az 1,5 évet már nem bírták volna ki harci helikopter nélkül, ha előtte 6 évig nem hiányzott?
Vagy 1 évvel ezelőtt még annyira bizonytalan volt egy új típus rendszeresítése hogy inkább megrendelték a felújítást?
Értem én hogy átmenet időszak stb., de ez ugyanaz a helyzet mint a Gripen vs MiG-29 205-től.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..